I. Dane kontaktowe
Funkcję pedagoga specjalnego w naszym przedszkolu prowadzi pani mgr Aleksandra Sobol. Gabinet zajęć specjalistycznych znajduje się na parterze budynku przedszkola, obok sekretariatu.
W godzinach pracy pedagoga specjalnego można przyjść na konsultacje lub umówić się na inny termin, poprzez kontakt mailowy: pedagog@przedszkole.lubomia.pl
II. Harmonogram pracy pedagoga specjalnego w naszym przedszkolu
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek | |
Godziny pracy | – | – | 7.00-14.30 | – | 7.15-9.15 |
III. Specyfika zajęć
W naszym przedszkolu prowadzimy zajęcia o charakterze terapeutycznym w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Uczestniczą w nich przedszkolaki, u których w wyniku obserwacji pedagogicznej lub informacji zawartej w opinii, stwierdzono trudności edukacyjne. Na początku października odbywają się konsultacje dla rodziców, by podpisać zgody uczestnictwa w zajęciach. Dzieci objęte tą formą zajęć uczestniczą w zajęciach w małych, maksymalnie 5-osobowych zespołach, parach lub indywidualne.
Celem zajęć jest:
- stworzenie dziecku możliwości wszechstronnego rozwoju, stymulowanie jego rozwoju,
- eliminowanie niepowodzeń edukacyjnych i ich konsekwencji,
- ułatwianie opanowania materiału przewidzianego na danym etapie edukacyjnym,
- stymulowanie rozwoju dziecka: intelektualnego, psychicznego, emocjonalnego i społecznego,
- wyrównywanie szans rówieśniczych
- pomaganie w przezwyciężaniu trudności.
Zajęcia prowadzone są w oparciu o program własny PROGRAM PROFILAKTYCZNO-TERAPEUTYCZNY PEDAGOGICZNO PSYCHOLOGICZNY Ja też potrafię dla Przedszkola im. E. Sojki w Lubomi. Głównym celem działań terapeutycznych przedstawione w programie jest:
- Usprawnianie w sferze słuchowo-językowej
- Usprawnianie w sferze wzrokowej
- Usprawnianie w sferze ruchowej
- Usprawnianie sprawności manualnej i grafomotoryki
- Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania
- Usprawnianie w zakresie umiejętności matematycznych
- Usprawnianie w zakresie orientacji i lateralizacji
- Usprawnianie umiejętności koncentracji uwagi podczas wykonywania zadania
- Utrwalanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i zdrowotnych.
Prowadzący zajęcia tworzy plan działań dostosowany do potrzeb dziecka, mając na uwadze rodzaj trudności dziecka oraz jego możliwości. Działania terapeutyczne mają na celu wyrównywanie szans edukacyjnych oraz usprawnianie zaburzonych funkcji.