Wiek przedszkolny charakteryzuje się olbrzymim bogactwem form ruchu. Jest to okres bardzo intensywnego rozwoju, zarówno motoryki dużej, jak i małej. W tym czasie kształtuje się też płynność i harmonia ruchu. Rozwój motoryki małej jest ściśle związany z ogólną sprawnością dziecka i prawidłowym kształtowaniem się cech motorycznych, jak siła, szybkość, wytrzymałość, koordynacja, równowaga i zręczność. Bez motoryki dużej, która stanowi „bazę” naszego rozwoju, nie sposób mówić o wypracowaniu precyzyjnych ruchów, czynnościach samoobsługi i umiejętnościach grafomotorycznych a także o motoryce oralnej czyli sprawności naszych narządów artykulacyjnych a co za tym idzie prawidłowym mówieniu. Terapia odpowiedzią na pojawiające się problemy dzieci w zakresie sprawności motorycznych, zarówno w obrębie motoryki małej, jak i dużej.
Zajęcia terapii ręki są prowadzone w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Uczestniczą w nich przedszkolaki, u których w wyniku obserwacji oraz konsultacji z wychowawcą grupy mają słabe zdolności motoryczne. Terapia ta jest odpowiedzią na pojawiające się problemy dzieci w zakresie sprawności motorycznych, zarówno w obrębie motoryki małej, jak i dużej. Dzieci objęte terapią reki uczestniczą w zajęciach w małych, 4- 6 osobowych zespołach.
Zajęcia odbywają się w środy i są prowadzone przez Aleksandrę Sobol.