Ułatwienia dostępu

Innowacje pedagogiczne

W naszym przedszkolu w roku szkolnym 2022/2023 realizujemy następujące innowacje pedagogiczne:

  • ,,Uważność i spokój Kaczuszki” realizowana przez p. Marzenę Seget w grupie "Kaczuszek".

Innowacja wprowadzająca dzieci w świat relaksu, wyciszenia i skupienia uwagi. Sposób w jaki aktualnie żyjemy, nie sprzyja naturalnemu rozwojowi człowieka. Obserwujemy u coraz większej liczby dzieci trudności z regulacją, problemy sensoryczne, nieharmonijny rozwój fizyczny oraz zaburzenia rozwojowe. Realizacja treści zawartych w tejże innowacji ma za zadanie kształtowanie  prawidłowych  postaw  prozdrowotnych przedszkolaków  w  zakresie troski o własne zdrowie, równowagi i higienę psychiczną w przyjaźni z ciszą. Wdrożenie innowacji ma służyć rozwijaniu u dzieci w wieku przedszkolnym umiejętności radzenia sobie z hałasem, stresem i nadmiarem emocji, odprężania się i wyciszania.

 

  • ,,Sensoplastyka na kółku” realizowana przez p. Marzenę Seget podczas zajęć rozwijających uzdolnienia plastyczne.

Innowacja powstała ze względu na potrzebę wsparcia rozwoju motoryki małej, związanej z przygotowaniem do pisania w szkole podstawowej oraz wspierania rozwoju poznawczego, samodzielności i kreatywności dzieci. Również będzie elementem uatrakcyjniającym program przedszkolny.Sensoplastyka – plastyka sensoryczna to rodzaj zajęć wpływających  na stymulację zmysłów: wzroku, słuchu, dotyku, węchu i smaku poprzez wykorzystanie bezpiecznych produktów spożywczych. W trakcie zajęć dzieci doświadczają ciekawych zjawisk łączenia produktów różnej faktury, mieszają je, przelewają, przesypują, przy czym są kreatywne. Jest to twórcza zabawa, która wpływa na optymalny rozwój całego organizmu. Stymulując receptory wpływamy na rozwój połączeń nerwowych w mózgu, dzięki czemu sprawniej przebiegają wszelkie procesy analizy w umyśle dzieci.

 

  • "Smerfy zmysłami odkrywają świat" realizowana przez p. Aleksandrę Sobol w grupie "Smerfy"

Zmysły odgrywają bardzo ważną rolę w życiu każdego człowieka. To dzięki nim poznajemy świat. One informują nas o otaczającym świecie, pozwalają nam doświadczać przestrzeni wokół poprzez odczuwanie zapachów, widzenie czy słyszenie. Ponadto zmysły pełnią rolę ochronna, gdyż ostrzegają nas przed niebezpieczeństwem. Głównym celem wdrożenia innowacji jest wsparcie rozwoju dzieci angażując ich zmysły poprzez stwarzanie wielu sytuacji w formie konstruktywnej zabawy; niezbędnych do stymulacji bazowych systemów sensorycznych, do których zaliczyć można zmysł: dotyku, przedsionka  i propriocepcji ale również pozostałych zmysłów t.j wzrok, słuch, smak i węch. Dostarczając dzieciom zróżnicowanych bodźców sensorycznych wspierać będziemy ich rozwój pod kątem prawidłowej integracji sensorycznej.

 

  • ,,Mali podróżnicy w różnych krajach Europy” realizowana przez p. Barbarę Cichy i p. Agnieszkę Fiołka w grupie "Krasnoludków" i grupie "Niedźwiadków"

Inspiracją do opracowania innowacji pt. „Mali podróżnicy w różnych krajach Europy” był fakt, iż w XXI wieku świat staje się „mniejszy”nie tylko dla ludzi dorosłych, ale także dla dzieci. Wielu ludzi emigruje z Polski i żyje w innych eurpejskich, krajach. Dzieci często z rodzicami odwiedzają krewnych za granicą, lub spędzają wakacje poza ojczystym krajem. Odkrywają także świat w książkach, atlasach i telewizji. Wiedzą, że za granicami naszego kraju są inne piękne, ciekawe kraje, które warto zobaczyć i poznać. Chcemy zaszczepić w dzieciach chęć poznawania odmiennych kultur i tradycji, spędzania wolnego czasu na podróżach, uświadomić znaczenie znajomości języków obcych i wychowywać w duchu poszanowania i tolerancji dla innych narodów.

 

  • "Logośniadanka" realizowana przez p. Michalinę Dudzik w ramach działań profilaktyczno-terapeutycznych

Pomysł powstania innowacji pedagogicznej pt.: Logośniadanka, czyli poranna gimnastyka buzi i języka” zrodził się po przeprowadzeniu przesiewowych badań logopedycznych wśród dzieci przedszkolnych. Przeważająca większość dzieci w tej grupie wiekowej ma problemy wynikające z trudności motorycznych w obrębie jamy ustnej. Jeśli nawet nie powodują one zaburzeń mowy, to przyczyniają się do gorszego jakościowo funkcjonowania jamy ustnej lub występowania parafunkcji. Dlatego w ramach działań profilaktycznych stworzyłam tę innowację metodyczną. Innowacją objęte będą wszystkie dzieci z grup starszych.

 

 

 


Drukuj   E-mail

Kontakt

Przedszkole im Elżbiety Sojki

ul. Szkolna 5

44-360 Lubomia

woj. śląskie, Polska

tel./fax 32 4516015

tel. kom. 606974761

 

Przedszkole jest czynne:

Poniedziałek 7:00-16:00

Wtorek 7:00-16:00

Środa 7:00-16:00

Czwartek 7:00-16:00

Piątek 7:00-16:00

Sobota - nieczynne

Niedziela - nieczynne