MY NA FACEBOOK


BIP



Statystyka

Odsłon : 453977
Start SMERFY
Smerfy
ZADANIE NA DZIŚ - 26.05.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

26.05– wtorek. Temat: Upominek dla mamy.


1. Życzenia na Dzień Mamy. Z okazji dnia mamy wchodzimy na link i słuchamy

życzeń dla mamy. Po wysłuchaniu życzeń,

wręczamy mamie laurkę, którą wykonaliście wczoraj i mocno ściskamy

Ukochaną Mamę w dniu Jej święta.


2. Gramy dla mamy. Mam nadzieję, że dzieci pamiętają z przedszkola grę na

kartkach. Dajemy dziecku kartkę papieru A4 i prosimy, żeby dla nas zagrało


3. Domowa zabawa z mamą. Wchodzimy na link i tańczymy z mamą


4. Magiczne pudełko – zabawa sensoryczna. Do pudełka lub pod kocyk wkładamy

kilka przedmiotów, które najpierw pokazujemy dziecku i nazywamy (np.

nożyczki – nie ostre, drewnianą łyżkę, bandaż lub plaster,

szczotka-zmiotka, farby) dziecko wkłada rękę pod kocyk, łapie jeden

przedmiot i bez wyciągania próbuje odgadnąć jego nazwę. Następnie wyciąga

i sprawdzamy czy dobrze odgadło. A potem zastanawiamy się w jakim zawodzie

taki przedmiot jest potrzebny. Np. bandaż – pielęgniarce, farby – malarce,

nożyczki – krawcowej i fryzjerce itd.


5. Piosenka dla mamy z życzeniami do posłuchania


6. Króliczek Alilo - Dzień Matki (Bajka do obejrzenia)


Agnieszka Fiołka


 
ZAJĘCIA Z J. ANGIELSKIEGO PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

Propozycja zajęć z języka angielskiego dla dzieci z GRUPY 6 SMERFY

TYDZIEŃ 11 tj. 25.05.2020 – 29.05.2020


1.Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie. Powiedz „Hello” Rodzicom.

2.Czy wiecie, kto w tym tygodniu obchodzi swoje święto? Dokładnie 26 maja przypada Dzień Mamy. Spójrz na słowniczek obrazkowy i zapoznaj się z nowym słownictwem (poniżej załączniki z datą 25.05). Powtórz kilka razy za Rodzicem, raz głośno a raz cichutko.

3.Wydrukujcie obrazki ze słowniczka, wytnijcie i zabawcie się w „What’s missing? Czego tu brakuje?” Przygotujcie do tego chustkę i wymawiając zaklęcie nakryjcie 1 z obrazków. Nazwij to co zniknęło. A zaklęcie brzmi: „Abracadabra, 1, 2, 3, abracadabra play with me!” (czytamy: Abrakadabra łan tu fri, abrakadabra plej łif mi!”)

4.Nauczymy się teraz piosenki, którą będziecie mogli zaśpiewać swojej ukochanej mamie. Zajrzyj tutaj. W tej piosence pokazuj, że przytulasz mamę na słowo „HUGS” oraz posyłaj buziaki na słowo „KISSES”. Na koniec głośno śpiewaj „I LOVE YOU”.

5.Pora się rozruszać razem z tą piosenką.

6.Jeżeli masz ochotę wykonaj dla swojej mamy laurkę. Możesz skorzystać z tej poniżej (załącznik).

7.Pożegnajmy się piosenką. Bye, bye!


Miłej zabawy :)

Ania Bizoń-Bobro

Załączniki

 
ZADANIE NA DZIŚ - 25.05.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

Dzień dobry drogie Smerfiki. Kolejny temat w maju to: MAMA I TATA.

Każdy z Was najbardziej na świecie kocha swoich Rodziców.

Zajęcia w tym tygodniu będą Im poświęcone.

Przygotujecie dla Rodziców upominki. Serdecznie zapraszam.

25.05– poniedziałek. Temat: Moja mama.

 

1. „Płynie rzeczka" - zabawy paluszkowe do wiersza M. Barańskiej

Płynie, płynie sobie rzeczka. Dorosły rysuje palcem wskazującym rzeczkę na

wewnętrznej stronie przedramienia dziecka.

Idą misie do łóżeczka. Palcem wskazującym i środkowym kroczy wzdłuż

przedramienia, od łokcia

do dłoni dziecka.

Pierwszy miś zaśnie dziś, Dziecko kładzie na otwartej dłoni dorosłego (na

łóżeczku) kciuk.

drugi miś zaśnie dziś, Kładzie palec wskazujący.

trzeci miś zaśnie dziś, Umieszcza w łóżeczku środkowy palec.

czwarty miś zaśnie miś. Dokłada palec serdeczny.

No, a piąty? Ten posłucha, Dorosły chwyta mały palec dziecka i delikatnie

nim porusza.

co wyszepczę mu do ucha…Motyl


2. Słuchanie wiersza „Serduszko”

Duże, czerwone serduszko

Gorąco świecące słoneczko.

Od dziecka twego ukochanego

To prezent dla ciebie mateczko.

 

Olbrzymie bukiety kwiatów

Niosą dziś wszystkie dzieci.

Wietrzyk nucący piosenkę dla mamy

Po niebie przed siebie w dal leci.

Po wysłuchaniu utworu, R. może zadać pytania: Dla kogo było czerwone

serduszko z wiersza?; Dlaczego dzieci w wierszu dają mamie kwiaty?;


3. Bardzo proszę powiedzieć dzieciom że zbliża się ważne święto wszystkich

mam. 26 maja jest Dzień matki i dlatego chcemy się do tego święta

przygotować. Możecie jeszcze zapytać Kto kocha swoje dzieci najmocniej na

świecie?; Jaki prezent mogą zrobić swojej mamie z okazji jej święta? Teraz

dowiecie się „Dlaczego mamy Dzień Mamy?” M. Bartkowicz

Czy wiecie dlaczego

w maju mamy

dnia dwudziestego szóstego

Dzień Mamy?

Jak to? Nie wiecie?

Nie wiecie??? Przecież

to takie proste

i zrozumiałe,

najprostsze z wszystkich

rzeczy na świecie:

Bo nasze Mamy są wspaniałe.

A tak poza tym, niech mi wierzy

każdy syneczek i córeczka,

że Mamom dzień ten się należy,

jak nam należy się Dzień Dziecka!


4. „Kim jest moja mama?” - zabawa słownikowa. Prosimy dziecko, aby

opowiedziało o swojej mamie – jak ma na imię, co robi, kim jest z zawodu,

jak lubi spędzać czas ze swoją mamą.

Możemy wejść na link i pokazać ilustracje zawodów, które dziecko może

spróbować nazwać. Trzeba na tej stronie zjechać w dół – obrazki są pod

scenariuszem.


5.Laurka dla mamy. Jeśli mamy drukarkę wchodzimy na link i drukujemy

laurkę, którą trzeba pokolorować. Poproście tatę, aby pomógł wam ją złożyć

i w środku wpisał życzenia dla mamy. Laurkę wręczycie we wtorek.

Jeśli nie mamy drukarki możemy sami przygotować dowolną laurkę, albo

skorzystać z poniższych pomysłów na odbijanie rączek.

Propozycja nr 1

Propozycja nr 2

Agnieszka Fiołka

Poprawiony: wtorek, 26 maja 2020 08:54
 
LOGOPEDIA NA TYDZIEŃ OD 18 DO 22.05.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

Witajcie!

Teraz już na dobre zagościła u nas wiosna, dlatego dzisiaj zapraszam Was na wiosenne porządki w buzi i ćwiczenia oddechowe z misiem.

1.Ćwiczenia buzi - przeczytajcie tekst o wiosennych porządkach i pokazujcie wszystko:

Idzie wiosna, należy zrobić wiosenne porządki w buzi. Najpierw malujemy sufit (język wędruje po podniebieniu), potem ściany (język po wewnętrznej stronie policzków). Zamiatamy podłogę (język porusza się po dolnych dziąsłach). Teraz czas umyć okna (język przesuwa się po zębach górnych i dolnych od strony zewnętrznej). Pierzemy firanki (parskanie wargami). Zamiatamy schody (oblizywanie warg). Porządkujemy strych (język podnosi się do górnych dziąseł) i piwnicę (język na dolne dziąsła).

2. Ćwiczenia oddechowe - dziś zabawimy się w misia, który budzi się z zimowego snu:

Dziecko leży na plecach, trzymając rękę na brzuchu. Miś śpi (wdech nosem – brzuch unosi się, wydech nosem – brzuch opada). Miś budzi się, przeciąga i ziewa (wdech ustami – ręce za głowę, wydech ustami – ręce wracają). Miś wdycha powietrze ustami i mruczy – mmmm (ciszej i głośniej); palec dotyka skrzydełek nosa, aby wyczuć wibrację. Potem mruczy: mmmma, mmmme, mmmmo, mmmmu. Miś cieszy się, że przyszła wiosna i zaczyna śpiewać: aaaaa, ooooo, eeee, uuuuu, yyyyy, iiiiiii (na jednym wydechu).

 

Miłej zabawy, Michalina Dudzik

 
ZADANIE NA DZIŚ - 22.05.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

22.05– piątek. Temat: Bezpieczne zabawy ze zwierzętami.


1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych. Chociaż za oknem mamy już prawdziwą

wiosnę i na pewno codzienni ruszacie się na świeżym powietrzu to proponuje

na dziś ćwiczenia z szalikiem. Może poćwiczycie wspólnie z mamą, albo tatą

lub z rodzeństwem. Ćwiczenia możemy tez wykonać kiedy pogoda będzie

deszczowa. Przygotowujemy szalik, klikamy na link i ćwiczymy. Pamiętamy o

bezpieczeństwie.

 

2. „Liczymy zwierzęta”

Klikamy na kolejne linki i liczymy pieski, kotki, chomiki, króliki, ptaszki itd.

Obrazek nr 1

Obrazek nr 2

Obrazek nr 3

Obrazek nr 4

Obrazek nr 5

Obrazek nr 6


3. Uwaga! Nieznajome zwierzę! – porozmawiajcie z rodzicami o różnych

sytuacjach związanych ze zwierzętami. Podpowiedzią są zamieszczone pytania.

- Jak mogą zachowywać się zwierzęta, np.: spotkane na ulicy, na podwórku,

w parku?

- O czym należy pamiętać, kiedy spotkamy gdzieś nieznajome zwierzę, np.:

psa?

- Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas spaceru widzimy za ogrodzeniem

psa?

- Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas pobytu w zoo oglądamy zwierzęta

na wybiegu, np.: słonia, żyrafę, lwa, foki?

Pamiętajcie o takich zasadach zachowania podczas spotkania z nieznanymi

zwierzętami, np.:

- trzymamy ręce z dala od ogrodzenia, za którym jest pies;

- stoimy spokojnie i bez ruchu, gdy pies nas wącha;

- gdy pies na nas skacze, zwijamy się w kłębuszek (głowę chowamy, ręce

przyciągamy do tułowia, kciuki chowamy w pięści, pięści przyciskamy do

uszu);

- nigdy nie dotykamy nieznajomych i nieznanych zwierząt; gdy chcemy

pogłaskać np.: psa, zawsze musimy zapytać o pozwolenie jego właściciela;

- w zoo stoimy w wyznaczonych miejscach.

Dla utrwalenia możecie te zasady narysować i umieścić u siebie w pokoju w

widocznym miejscu.

 

4. „Jak przyjmujemy pozycję żółwia” czyli bezpieczną pozycję wobec psa,

którego się boimy.

LINK

Agnieszka Fiołka

 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 1 z 17

 



 

Copyright © 2013 Przedszkole w Lubomi. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Moderator: Aleksandra Sobol
Administrator strony: Ryszard Popardowski

Free joomla templates

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 9 gości