MY NA FACEBOOK


BIP



Statystyka

Odsłon : 517763
Start SMERFY
Smerfy
16.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

PIĄTEK 16.04.2021r.

 

Witam wszystkich serdecznie,

głównym tematem dzisiejszego dnia będzie praca malarza.  Przygotujcie farby, bo będzie naprawdę kolorowo!

 

Życzę udanej zabawy

Alicja Klimanek

„Kolorowe mleko”- zabawa eksperymentalna.

A może tak mały eksperyment? Zapewniam, że będzie to super zabawa. Pewnie zostały wam barwniki spożywcze po malowaniu jajek, do tej zabawy świetnie się przydadzą!

Do wykonania doświadczenia potrzebujecie:

  • głębokiego talerza
  • mleka
  • kilku barwników spożywczych
  • detergentu np. płynu do mycia naczyń
  • patyczka kosmetycznego

W pierwszej kolejności napełniacie talerz mlekiem. Następnie wlewacie do niego po kilka kropel barwników spożywczych (nie mogą być zbyt gęste). Na koniec dodajecie płyn do naczyń lub nabieracie go na patyczek i moczycie w mleku. Co widzicie? Tęczę na talerzu?

 

„Różni malarze” – zdobywanie wiedzy o malarstwie.

 

Rodzicu, proszę pokaż dziecku film edukacyjny o malarstwie. Niech dziecko wypowie się na jego temat. Proszę zapytać: Co potrzebne jest malarzowi do namalowania obrazu? Gdzie malarz maluje swoje obrazy? Czy malarz może pracować w szkole?  Proszę opowiedzieć o etapach powstawania obrazu:

 

  1. inspiracja (wszystko dookoła może wywołać chęć namalowania obrazu),
  2. wybór stylu (każdy maluje na swój sposób),
  3. wypełnianie płótna farbami,
  4. wystawa (wielu artystów wystawi swoje prace w galeriach, muzeach).

Bardzo ważne jest objaśnienie dziecku znaczenia nowych wyrazów (inspiracja, styl, galeria).

 

„Jak powstał ten obraz?” – rozwijanie myślenia logicznego.

 

Malować można nie tylko przy pomocy pędzla. A może by tak znaleźć inny sposób??

Zachęcam do stemplowania i rozcierania farby różnymi przedmiotami. Potrzebne będą rzeczy które będziecie mogli ubrudzić od farby i jednocześnie takie, które będzie można łatwo umyć lub wyrzucić np. zakrętki po napojach, klocki, widelec. Pozwólmy dziecku poeksperymentować. Proszę wręczyć dziecku arkusz papieru i różne przedmioty, przy pomocy których dziecko będzie tworzyło ślady na kartkach.

 

„Ratujemy obraz”- składanie obrazka w jedną całość.

 

Do przeprowadzenia zabawy potrzebny Wam będzie wycinek z gazety przedstawiający jakieś zdjęcie, obraz (ale, nie koniecznie). Ważny jest cel zabawy- doskonalenie analizy wzrokowej. O ile układanie puzzli jest dla dziecka łatwe, tak składanie obrazka pociętego na kilka części sprawia niemałą trudność. Proszę pociąć wybrany wycinek z gazety (może być cała strona) na 4 części i poprosić dziecko o ułożenie go w jedną całość, a następnie przyklejenie na kartkę.

 

„Odszukaj pary” – praca indywidualna z dzieckiem, rozumienie zasad gry typu memory.

 

Myślę, że każdy z Was ma w domu grę memory, zachęcam do przypomnienia dziecku zasad tej gry i spędzenia wspólnie czasu grając- to również świetny sposób na doskonalenie analizy wzrokowej. Jeśli nie posiadacie akurat tej gry, wybierzcie inną z Waszej kolekcji.

 

Mam również dodatkową propozycję dla chętnych:

„Kreda dla artysty” –wykonanie kredy.

Wykonujemy z dzieckiem  kredę według instrukcji:

1. Wlej wodę do połowy kubeczka po jogurcie.

2.Dodaj barwnik spożywczy i dobrze wymieszaj.

3. Dodaj gips (3 łyżeczki gipsu na pół kubeczka wody) i ponownie wymieszaj.

4. Zostaw do zastygnięcia.

 

Wśród kart pracy, które Państwo otrzymali znajduje się karta pracy ze słoneczkiem, której jak do tej pory dzieci nie rozwiązywały. Będzie to dodatkowa możliwość do poeksperymentowania z farbą, dlatego zachęcam do jej wypełnienia.

 
15.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Czwartek 15.04.2021 r.

 

Witam Rodziców i Was Drogie Dzieci,

 

dzisiaj wiodącą aktywnością będzie ruch!

 

Zapraszam do zabawy!

 

Alicja Klimanek

„Trening fitness”- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała.

Zapraszam Was kochane Dzieci do odrobiny ruchu. Poćwiczcie troszeczkę z Lulisią i Lulitulisiami.

 

„Ważny instrument w balecie” – poznanie skrzypiec.

 

Rodzicu, proszę włącz dziecku nagranie  i poproś o odgadnięcie, jaki to przedmiot. Jeśli dziecko nie odgadnie, co to za instrument, proszę spróbować naśladować ruchy smyczka. Następnie proszę pokazać dziecku ilustrację skrzypiec. Wspólnie omówcie wygląd instrumentu.

 

„Kolorowe chusty” – ćwiczenia tułowia.

 

Do przeprowadzenia zabawy potrzebna będzie chustka i nagranie walca. Dziecko ustawia się w rozkroku, trzymając w dłoniach chustkę. Macha nią nad głową, na boki z lekkim skłonem na lewy i prawy bok. Przenosi chustę do drugiej ręki i ponownie wykonuje ćwiczenie. Ruchy dostosowuje do tempa walca z baletu Coppélia.

 

 „Tańczymy w balecie” – reagowanie ruchem na muzykę.

 

 Bardzo proszę włączyć dziecku nagranie. Dziecko chwilę słucha i ogląda, a następnie jeśli na ochotę próbuje wykonać ćwiczenia, jak w nagraniu. Warto zadać dziecku pytania: Czy podoba mu się taki rodzaj tańca, Czy łatwo trenować balet?, Jak ubrane są baletnice?.

 

„Znajdź różnicę”- ćwiczenie percepcji wzrokowej, grafomotoryki.

 

Dziecko odnajduje różnice między obrazkami przedstawiającymi baletnicę.

 

 

 

Kochane dzieci! Już nie mogę doczekać się spotkania z Wami. Pamiętacie o naszych super zabawach i ciekawych działaniach w przedszkolu? Mam do was ogromną prośbę. Może w ramach projektu SensoSmyki zrobicie coś w domu z Rodzicami? Co powiecie o zrobieniu książki o sobie? Jak wyglądacie?, Co lubicie robić?, Gdzie mieszkacie?, Jak spędzacie wolny czas? Jak wygląda wasza rodzina? Spróbujcie stworzyć obrazek do każdego pytania, a następnie poproście rodziców o połączenie rysunków w jedną całość. Nie zapomnijcie o zrobieniu fikuśnej okładki! Czekam na zdjęcia waszych książek!


Poprawiony: czwartek, 15 kwietnia 2021 08:37
 
14.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

ŚRODA 14.04.2021r.

 

Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice!

Dzisiaj zabieram was w wirtualną podróż do teatru! Koniecznie doczytajcie do końca, bo przygotowałam dla Was coś naprawdę fajnego!

 

Przesyłam buziaki i życzę udanej zabawy!

Alicja Klimanek

 

Marionetka w teatrze” – poznanie rodzajów lalek teatralnych.

Na początek troszkę nowych informacji. Rodzicu, opowiedz dziecku o teatrze, możesz pokazać mu zdjęcia teatru, ale zachęcam również do włączenia dziecku filmu edukacyjnego

 

„Kino i teatr” – porównanie zasad zachowania obowiązujących w obu miejscach.

Rodzicu, proszę przypomnij dziecku zasady zachowania w kinie, o których mówiliście wczoraj, opowiedz dziecku o różnicach i podobieństwach w zasadach zachowania w kinie i teatrze:

  • Do kina i teatru kupujemy bilety.
  • W kinie możemy jeść i pić, ale w teatrze robimy to tylko podczas przerwy. W kinie nie bijemy brawa na koniec filmu, w teatrze bijemy aktorom brawo.

 

„Spektakl teatralny”- oglądanie nagrania teatrzyku dla dzieci.

 

Zapraszam Was kochane dzieci to oglądania krótkiego teatrzyku opartego na bajce dobrze Wam znanej i lubianej- „Trzy Świnki”.

„Pobawmy się razem”- zabawa teatralna

 

Rodzicu, pobaw się razem z dzieckiem w zabawy teatralne. Przygotowałam dla Was dwie ciekawe propozycje:

 

  1. „Lustra”- uczestnicy zabawy w parach stoją lub siedzą naprzeciwko siebie – jedno z nich jest lustrem, które musi naśladować ruchy osoby stojącej przed nim. Potem następuje zamiana ról.

 

  1. „Intonacje”- uczestnicy będą się wczuwać w wymyślone przez siebie postacie (np. krasnoludek, myszka, olbrzym) lub jeśli to za trudne, to dzieci mogą się wczuwać w różne emocje (np. zmęczenie, złość, smutek). Zabawa polega na wypowiadaniu konkretnego zdania odpowiednio zmieniając głos, tak by przeciwnik mógł odgadnąć, w jaką postać wcieliła się druga osoba. Przykłady zdań: „ryby mają łuski”, „siała baba mak” itp. Z

 

„Na scenie” – zabawa z kodowaniem, doskonalenie umiejętności poruszania obiektem po kratownicy.

Zabawy z kodowaniem są pełne radości, otwierają umysły, rozwijają umiejętności logicznego myślenia, rozumowania i wnioskowania. Jednak wielu dzieciom sprawia trudność, dlatego bardzo zachęcam do poćwiczenia w domu.

Rodzicu stwórz dziecku kratownicę, jak na obrazku. (proszę kliknąć w ramkę pod spodem). Może być rysowana odręcznie.

 

Do zabawy będzie potrzebny 1 klocek (symbol teatru), rysunek mamy i taty wykonany przez dziecko przed zabawą i wycięty, tak by można było go umieścić na kratownicy oraz sznurek.

 

I ETAP-  określenie z dzieckiem prawej i lewej strony (dzieci zakładają frotkę na lewy nadgarstek).

II ETAP- dziecko stawia klocek(symbol teatru) w prawym górnym rogu kratownicy.

III ETAP- dziecko umieszcza rysunki z wizerunkiem mamy i taty na dole kratownicy w dowolnie wybranych polach.

ETAP IV- Rodzic zwraca się do dziecka: Mama i tata idą dzisiaj do teatru. Spotkają się na miejscu. Spróbuj wyznaczyć drogę za pomocą sznurka -oddzielnie dla mamy i oddzielnie dla taty, żeby podpowiedzieć im, jak mają tam trafić.

ETAP V- Chętne dzieci mogą spróbować opisać wyznaczoną drogę, np. 3 kroki do góry, obrót, 2 kroki w bok w lewo/ w prawo. Gdy dziecko opanuje zasady, Rodzicu możesz poprosić o zmianę ułożenia piktogramów na tablicy i powtórzenie zadania. Dziecko stara się wyznaczyć trasy dla mamy i taty tak, żeby ich drogi się nie przecinały.

 

A teraz kochane Dzieci mam dla Was super niespodziankę! Mam nadzieję, że zmotywuje Was to do pracy. Dzisiaj poznaliście rodzaje lalek teatralnych. Może zrobicie pacynkę ze starej rękawiczki lub skarpetki wg własnego pomysłu? Spośród waszych zdjęć z pacynkami wybiorę trzy najciekawsze pacynki. Po powrocie do nauki stacjonarnej na właścicieli będzie czekała nagroda! Do dzieła moje Smerfy!

Poprawiony: środa, 14 kwietnia 2021 09:36
 
j. angielski 14.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Hello !

1. Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie (proszę pamiętać o zmianie: “Welcome to the Farm”) .

2. Przywitaj się mówiąc „Hello!”. Zaproś do zabawy swoją ulubioną przytulankę, przytul ją i powiedz jej “Hello”!

3. Przywitaj się ze znanymi bohaterami piosenką.

4. Ostatnio słuchaliśmy piosenki o Farmie MacDonald’sa, dzisiaj mam dla Ciebie nową piosenkę! Zobacz, jakie zwierzątka żyją na farmie i jakie wydają dźwięki ! Potrafisz powtarzać dźwięki, które wydają te zwierzęta? Śpiewaj coraz szybciej i szybciej :)

5. Pokoloruj obrazek -  zwierzątka, które farmer wiezie na przyczepie! Do wydruku.

6. Potrafisz odgadnąć po dźwiękach, jakie to zwierzęta? Spróbuj !

7. Pożegnajmy się piosenką. Znasz ją dobrze! Wykorzystaj rączki do klaskania i nóżki do tupania. Powiedz - Bye, bye!

Miłej zabawy! Sandra Reszuta

 
13.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

WTOREK 13.04.2021r.

 

Witajcie Rodzice i Dzieci!

Dzisiaj czeka nas wyprawa do kina. Zapraszam do zabawy!

 

Pozdrawiam

Alicja Klimanek

1. „Mały, większy i największy” – rozwijanie słownika czynnego.

 

Rodzicu, pokaż dziecku smartfon i zapytaj: Czy na tym urządzeniu można obejrzeć film/bajkę? Jakie urządzenie jest od niego większe, a też można oglądać na nim filmy/bajki? (telewizor). A gdzie znajdziemy ekran większy od ekranu tabletu i telewizora? Mieści się tam bardzo dużo ludzi i mogą wspólnie oglądać film (kino). Aby wejść do kina, trzeba kupić bilet i odszukać właściwe miejsce. Następnie zaproś dziecko do zabawy w projektowanie biletu kinowego Proszę wyciąć dziecku podłużny pasek z papieru, który dziecko udekoruje wg własnego pomysłu (dzieci jeszcze nie znają cyfr, ale proszę przypomnieć dziecku, że na bilecie znajduje się informacja, gdzie znajduje się nasze miejsce w sali kinowej. Dziecko może wymyślić jakiś swój umowny symbol, oznaczający miejsce siedzenia).

2. „Kinowy savoir-vivre”- poznanie zasad poprawnego zachowania w kinie.

Proszę porozmawiać z dzieckiem o tym, jak należy się zachowywać w trakcie seansu filmowego.  Można to zrobić odczytując dziecku krótkie wierszyki.

W fotelu kinowym zasiadamy wygodnie,
nie kopiemy w inny z naprzeciwka,
po nim nie skaczemy, nóg na niego nie zakładamy
i zawsze o tym pamiętamy,
że fotel kinowy nie służy do bujania,
tylko do przyjemnego oglądania.

To jest przecież oczywiste,
że kino to nie miejsce do gadania,
ale do kulturalnego oglądania,
głośno w nim nie rozmawiamy,
innym widzom nie przeszkadzamy
telefony wyłączamy, nie krzyczymy
do kolegi i do mamy,
szeptem się porozumiewamy
i oczy na ekran zwrócone mamy.

Popcorn w kinie jemy spokojnie,
nie rzucamy nim w nikogo,
batoniki i cukierki mają szeleszczące papierki,
nie bierzemy ich do kina,
bo zakłócimy spokój innego widza.
A gdy skończymy oglądanie,
zabierzemy wszystkie śmieci
i do kosza powrzucamy,
bo dobre maniery znamy.

3. „Usiądź w fotelu” – zabawa ruchowa do muzyki.

Rodzicu, proszę włącz dziecku znaną mu melodię. Na podłodze rozłóżcie przedmioty w linii prostej, tak by można było je przeskakiwać np. poduszki. Proszę włączyć muzykę, w trakcie muzyki dziecko przeskakuje przez poduszki, a na przerwę w muzyce (zatrzymujemy nagranie) siada na jednej z nich.

 

4. „ Wyprawa do kina” – opowieść ruchowa.

A teraz czas na zabawę w wyprawę do kina, proszę pobawcie się wspólnie (Rodzic z dzieckiem) i spróbujcie zilustrować ruchem treść opowiadania. Poniżej propozycja, ale może macie jakiś inny pomysł? Możecie ustalić, gdzie w mieszkaniu będą znajdować się: wejście do kina, droga, przejście dla pieszych, kasa biletowa, sklep z przekąskami. Każdy z nas ma w domu papier toaletowy, wytyczcie sobie nim drogę i przejście dla pieszych.

 

Idziemy do kina (maszerujecie).

Przechodzimy przez przejście dla pieszych (zatrzymujecie się, rozglądanie się w lewo, prawo i znowu w lewo).

Teraz musimy stanąć w kolejce i kupić bilet (ustawiacie się w linii, podajecie „pieniądze”, kiwacie głową na znak podziękowania).

Kupmy przekąski (ustawiacie się ponownie w linii, masujecie brzuch).

Jesteśmy już coraz bliżej, po cichu wejdźmy do sali (skradacie się na paluszkach),

odszukajmy miejsce (rozglądacie się na boki).

Jest! Siadamy w fotelu (siad skrzyżny, plecy wyprostowane), bo właśnie zaczyna się seans.

Film bardzo nam się podobał! (uśmiechacie się),

ale czas wracać do domu (wstajecie i udajecie się do wyjścia).

 

5. „Na ulicy”- nauka piosenki- pokazywanki, przypomnienie zasad ruchu drogowego.

 

Proszę by dzieci posłuchały piosenki i przypomniały sobie zasady ruchu drogowego. Proszę odczytać dziecku czynności, które ma wykonywać.

6. „Zebra”- rozwiązywanie karty pracy, doskonalenie sprawności manualnej.

Proszę przypomnieć dziecku jak wygląda przejście dla pieszych i dlaczego mówi się o nim „zebra”. (Jeśli dziecko nie będzie potrafiło udzielić odpowiedzi, proszę pokazać dziecku ilustrację). Następnie proszę, by dziecko wypełniło kartę pracy str. 22- materiały dodatkowe, kaczuszki na drodze.

 
«pierwszapoprzednia12345678następnaostatnia»

Strona 1 z 8





Copyright © 2013 Przedszkole w Lubomi. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Moderator: Karolina Szulc
Administrator strony: Ryszard Popardowski

Joomla 1.5 free templates

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 15 gości