MY NA FACEBOOK


BIP



Statystyka

Odsłon : 490949
Start SMERFY
Smerfy
13.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

WTOREK 13.04.2021r.

 

Witajcie Rodzice i Dzieci!

Dzisiaj czeka nas wyprawa do kina. Zapraszam do zabawy!

 

Pozdrawiam

Alicja Klimanek

1. „Mały, większy i największy” – rozwijanie słownika czynnego.

 

Rodzicu, pokaż dziecku smartfon i zapytaj: Czy na tym urządzeniu można obejrzeć film/bajkę? Jakie urządzenie jest od niego większe, a też można oglądać na nim filmy/bajki? (telewizor). A gdzie znajdziemy ekran większy od ekranu tabletu i telewizora? Mieści się tam bardzo dużo ludzi i mogą wspólnie oglądać film (kino). Aby wejść do kina, trzeba kupić bilet i odszukać właściwe miejsce. Następnie zaproś dziecko do zabawy w projektowanie biletu kinowego Proszę wyciąć dziecku podłużny pasek z papieru, który dziecko udekoruje wg własnego pomysłu (dzieci jeszcze nie znają cyfr, ale proszę przypomnieć dziecku, że na bilecie znajduje się informacja, gdzie znajduje się nasze miejsce w sali kinowej. Dziecko może wymyślić jakiś swój umowny symbol, oznaczający miejsce siedzenia).

2. „Kinowy savoir-vivre”- poznanie zasad poprawnego zachowania w kinie.

Proszę porozmawiać z dzieckiem o tym, jak należy się zachowywać w trakcie seansu filmowego.  Można to zrobić odczytując dziecku krótkie wierszyki.

W fotelu kinowym zasiadamy wygodnie,
nie kopiemy w inny z naprzeciwka,
po nim nie skaczemy, nóg na niego nie zakładamy
i zawsze o tym pamiętamy,
że fotel kinowy nie służy do bujania,
tylko do przyjemnego oglądania.

To jest przecież oczywiste,
że kino to nie miejsce do gadania,
ale do kulturalnego oglądania,
głośno w nim nie rozmawiamy,
innym widzom nie przeszkadzamy
telefony wyłączamy, nie krzyczymy
do kolegi i do mamy,
szeptem się porozumiewamy
i oczy na ekran zwrócone mamy.

Popcorn w kinie jemy spokojnie,
nie rzucamy nim w nikogo,
batoniki i cukierki mają szeleszczące papierki,
nie bierzemy ich do kina,
bo zakłócimy spokój innego widza.
A gdy skończymy oglądanie,
zabierzemy wszystkie śmieci
i do kosza powrzucamy,
bo dobre maniery znamy.

3. „Usiądź w fotelu” – zabawa ruchowa do muzyki.

Rodzicu, proszę włącz dziecku znaną mu melodię. Na podłodze rozłóżcie przedmioty w linii prostej, tak by można było je przeskakiwać np. poduszki. Proszę włączyć muzykę, w trakcie muzyki dziecko przeskakuje przez poduszki, a na przerwę w muzyce (zatrzymujemy nagranie) siada na jednej z nich.

 

4. „ Wyprawa do kina” – opowieść ruchowa.

A teraz czas na zabawę w wyprawę do kina, proszę pobawcie się wspólnie (Rodzic z dzieckiem) i spróbujcie zilustrować ruchem treść opowiadania. Poniżej propozycja, ale może macie jakiś inny pomysł? Możecie ustalić, gdzie w mieszkaniu będą znajdować się: wejście do kina, droga, przejście dla pieszych, kasa biletowa, sklep z przekąskami. Każdy z nas ma w domu papier toaletowy, wytyczcie sobie nim drogę i przejście dla pieszych.

 

Idziemy do kina (maszerujecie).

Przechodzimy przez przejście dla pieszych (zatrzymujecie się, rozglądanie się w lewo, prawo i znowu w lewo).

Teraz musimy stanąć w kolejce i kupić bilet (ustawiacie się w linii, podajecie „pieniądze”, kiwacie głową na znak podziękowania).

Kupmy przekąski (ustawiacie się ponownie w linii, masujecie brzuch).

Jesteśmy już coraz bliżej, po cichu wejdźmy do sali (skradacie się na paluszkach),

odszukajmy miejsce (rozglądacie się na boki).

Jest! Siadamy w fotelu (siad skrzyżny, plecy wyprostowane), bo właśnie zaczyna się seans.

Film bardzo nam się podobał! (uśmiechacie się),

ale czas wracać do domu (wstajecie i udajecie się do wyjścia).

 

5. „Na ulicy”- nauka piosenki- pokazywanki, przypomnienie zasad ruchu drogowego.

 

Proszę by dzieci posłuchały piosenki i przypomniały sobie zasady ruchu drogowego. Proszę odczytać dziecku czynności, które ma wykonywać.

6. „Zebra”- rozwiązywanie karty pracy, doskonalenie sprawności manualnej.

Proszę przypomnieć dziecku jak wygląda przejście dla pieszych i dlaczego mówi się o nim „zebra”. (Jeśli dziecko nie będzie potrafiło udzielić odpowiedzi, proszę pokazać dziecku ilustrację). Następnie proszę, by dziecko wypełniło kartę pracy str. 22- materiały dodatkowe, kaczuszki na drodze.

 
12.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

PONIEDZIAŁEK 12.04.2021

 

Witam Dzieci i Rodziców!

Główny temat tego tygodnia to „Z kulturą za pan brat”. Dzisiaj porozmawiamy o akceptacji i naszych uczuciach.

 

Jeśli dziecko czuje się akceptowane przez bliskich, jego poczucie własnej wartości może być budowane we właściwy sposób. Dzięki temu ma możliwość zbudowania w sobie przekonania, że jest ważne i zaakceptuje samo siebie, a także będzie potrafiło doceniać inne osoby.  Dobrze jest uczyć dzieci akceptowania i uznawania emocji własnych i innych osób.

 

„U mnie i u ciebie” – zabawa ruchowa utrwalająca znajomość części ciała.

 

Na początku pobawcie się wspólnie poprzez wymyślanie, a następnie dotykanie się wybranymi częściami ciała np. nosami, stopami, kolanami, pupami, uszami, brzuchami itp.

„Moja złość” – wyrażanie uczuć za pomocą rysunku.

 

Mam nadzieję, że poprzednia zabawa sprawiła wam wiele radości i uśmiechu. Rodzicu,  zapytaj czy to co robiliście było śmieszne i się dziecku podobało? Zaznacz, że była to jedna z emocji, ale nie wszystkie są takie przyjemne. Porozmawiaj z dzieckiem na temat przyjemnych i nieprzyjemnych emocji. Następnie, proszę omówić z dzieckiem sytuacje, które je złoszczą. Na koniec poproś dziecko o narysowanie złości, używając dowolnych kolorów. Zachęcam przyłączyć się do zabawy i pokazać dziecku swój przykład wyrażania złości za pomocą rysunku (np. dużo okręgów lub kresek).

 

„Twoja złość” – rozwijanie poczucia akceptacji.

 

Wspólnie poprzyglądajcie się waszym rysunkom złości . Proszę zapytać dziecko: Czy można polubić złość innych ludzi? Jak się czujesz, gdy ktoś jest zły? A teraz proszę poprosić dziecko, by spróbowało przerobić obraz tak, by stał się weselszy. Następnie proszę zapytać dziecko: Jak można komuś poprawić humor? Po udzieleniu odpowiedzi powiedz dziecku, że masz nadzieję, że kiedy kolega lub koleżanka zdenerwuje się, pomoże im znaleźć sposób na pozbycie się złości.

 

„Co to jest drama?” – przybliżenie metody wyrażania uczuć.

 

Drama to rodzaj zabawy teatralnej, w której bawimy się, wcielając się w role, żeby lepiej poznać siebie i innych. Dzięki nim dowiecie się na przykład, jak kolega lub koleżanka wygląda, gdy się złości. A kiedy naprawdę się zezłości, już po minie zrozumiecie, co czuje. Proszę zachęcić dziecko do zabawy, niech za pomocą miny pokaże swoje emocje. Jeśli dziecko czuje się skrępowane, zachęcam do zamiany ról. Rodzicu, pokaż swoje emocje, tak by dziecko mogło odgadnąć i je nazwać.

 

„Czego tu brakuje?” – praca plastyczna.

 

A teraz czas na małe przypomnienie. W naszej grupie powstały pierwsze przyjaźnie, a dzieci znają się na tyle dobrze, że pamiętają wygląd swoich kolegów i koleżanek z grupy. Na dużym arkuszu papieru proszę narysować schematyczny portret dziecka z grupy (bez charakterystycznych szczegółów, np. bez okularów, kucyków, fryzury  itp.) i zwrócić się do dziecka: To portret X (wymień imię wybranego dziecka z grupy). Niech dziecko przypomni sobie wygląd tej osoby i dokończy malowanie jej portretu, zwracając uwagę na kolor i rodzaj włosów, najczęściej noszony kolor ubrań i dodatków itp. .

 

„Emocje Ubu”- oglądanie bajki o emocjach.

Na Ubulandii , podobnie jak na Ziemi gości zarówno radość jak i smutek. Ponieważ Ubu nie do końca zdążył oswoić się z bogactwem uczuć występującym na Ziemi, Pola postanowiła dokładnie mu wszystko wyjaśnić... Zapraszam do oglądania bajki.

 
J. angielski 12.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Hello !

1. Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie (proszę pamiętać o zmianie: “Welcome to the Farm”) .

2. Przywitaj się mówiąc „Hello!”. Zaproś do zabawy swoją ulubioną przytulankę, przytul ją i powiedz jej “Hello”!

3. Przywitaj się ze znanymi bohaterami piosenką.

4. Ostatnio poznaliśmy krówkę Connie i piosenkę o Farmie MacDonalda.

Na farmie żyją jeszcze inne zwierzęta, zobacz !

5. Jak już pewnie wiesz, mleko, które pijesz na śniadanie, pochodzi od krówki. Żeby krówka dała mleko trzeba ją wydoić. Tym zajmują się hodowcy. Ty też możesz zrobić podobnie poprzez zabawę. Potrzebna będzie biała lateksowa rękawiczka, czarny marker, igła, mleko i większy pojemnik.

  • z pomocą Mamy lub Taty namaluj na rękawiczce łatki takie, jakie ma krowa.

  • Igła posłuży do zrobienia dziurki w rękawiczce tak, by mleko mogło przez nią przepływać.

  • napełnij rękawiczkę mlekiem i zwiąż ją z góry (palce rękawiczki powinny być skierowane ku dołowi).

  • teraz delikatnie naciskaj rączką rękawiczkę tak, by mleko wyciekało do pojemnika!

6.   Pożegnajmy się piosenką. Znasz ją dobrze! Wykorzystaj rączki do klaskania i nóżki do tupania. Powiedz - Bye, bye!

Miłej zabawy! Sandra Reszuta

 
09.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Witam Rodziców i Dzieci!

Dzisiejszy temat zajęć to: Puszysty kotek lubi motek.

 

Zapraszam do zabawy

Alicja Klimanek

1. „Rysujemy kotka” – zabawa ruchowa z pokazywaniem, rysowanie postaci kota.

 

Dzisiaj rozpoczniemy od piosenki. Proszę, by dziecko posłuchało piosenki „Rysujemy kotka”  i palcem spróbowało rysować treść na sobie i w powietrzu.

 

Rysujemy kotka

sł. i muz. Katarzyna Kulikowska

 

Tu kółeczko, tu kółeczko. (kreślenie kółeczek na wysokości oczu)

Tu małe usteczka. (rysowanie uśmiechu)

To o kotku z czarną łatką (wskazuje na siebie)

krótka jest bajeczka.

Tu wąsiki, (rysuje wąsy palcami wskazującymi)

tu ogonek, (pokazuje ręką z tyłu długi ogon)

uszka dwa. (przykłada piąstki do głowy)

Małe łapki i pazurki kotek ma. (dłonie na wysokości oczu – drapią powietrze)

 

Następnie wspólnie z dzieckiem proszę  na dużym arkuszu papieru (można skleić 4 kartki A4) narysować kota według instrukcji z piosenki.

 

2. „Kocie grzbiety” – usprawnianie obręczy barkowej.

 

Niech dziecko porusza się po dywanie na czworakach (nie na kolanach!) do piosenki „Rysujemy kotka”, a na przerwę w melodii niech spróbuje zrobić koci grzbiet.

 

3. „Puszysty kot” – praca plastyczno-techniczna.

 

Ta zabawa będzie wymagała przygotowania przez Rodzica dużego szablonu kota.

Rodzicu, proszę włącz dowolną muzykę relaksacyjną i pokaż dziecku duży szablon kota – do ozdobienia. Pozwól dziecku ozdobić go wg własnego pomysłu, niech użyje włóczkę w różnych kolorach, przyklei kreseczki, ślimaki, utworzy wzory na kocie, doklei mu wąsy, pompony.

Bardzo proszę wyjaśnić dziecku znaczenie słowa motek (kłębek wełny) i poprosić dziecko o powtórzenie. Proszę zapytać:

Czy znasz kogoś kto ma w domu kota?  Jak ten kotek się nazywa? Czy zauważyłaś/łeś, w jaki sposób koty czyszczą swoje piękne puszyste futerko?

4. „Motek i kotek” – zabawa rytmiczna.

 

Dziecko wystukuje rytmicznie zdanie: Kotek, kotek lubi motek – głośno, cicho, umiarkowanie. Następnie, jeśli to możliwe proszę pokazać dziecku gałązkę bazi z palmy wielkanocnej, proszę pozwolić dziecku delikatnie dotknąć, powąchać. Jeśli dziecko same nie wpadnie na skojarzenie bazi z futrem kota, proszę zapytać, czy bazie coś przypominają, czy są tak samo puszyste i delikatne jak koty. Właśnie dlatego często nazywane są wiosennymi kotkami na drzewach.

 

5. Praca z KP2.24 – kodowanie, ćwiczenie koordynacji wzrokowo -ruchowej i sprawności manualnej.

 

Proszę o rozwiązanie z dzieckiem karty pracy Planeta dzieci str. 24 (dwie kratownice z kotkami). Dziecko rysuje palcem drogę kota do kłębka, przelicza kostki. Taką samą drogę projektuje na dolnej kratownicy poprzez zakolorowanie odpowiednich kwadratów.

 

6. „Przewlekanki” – praca indywidualna z dzieckiem, ćwiczenie w przewlekaniu, wiązanie supełków według instrukcji słownej.

 

Wyrabianie umiejętności motoryczno-sensorycznych jest bardzo ważne. Trenują precyzję, kontrolę ruchów i również cierpliwość. Dlatego zachęcam do przygotowania prostokątnego kartonika, na brzegach proszę wyciąć dziurkaczem otwory, przez które dziecko będzie przewlekało włóczkę, tworząc frędzelki.

Propozycja pracy z dzieckiem zdolniejszym – dziecko otrzymuje grubszy pasek papieru w kształcie zakładki do książki – ozdabia ją, przewlekając przez dziurki tasiemkę wzdłuż wszystkich krawędzi, na koniec zawiązuje tasiemkę na kokardkę według instrukcji słownej rodzica.

 
08.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

CZWARTEK 08.04.2021

 

Witam Was kochane Dzieci i Was drodzy Rodzice,

naszym dzisiejszym tematem są „Mamy i ich dzieci”.  Mam nadzieję, że będziecie się dobrze bawić.

 

Pozdrawiam

Alicja Klimanek

 

1. „CIU CIU UA”- zabawa muzyczno-ruchowa.

 

Na początek przypomnijmy sobie naszą śmieszną piosenkę i poruszajmy się zgodnie z jej treścią.

2. „Jaka jest mama?” – burza mózgów, opisywanie cech.

 

Rodzicu, pokaż proszę dziecku następującą ilustrację. Następnie proszę zapytać, jaka zdaniem dziecka może być każda z tych zwierzęcych mam.

 

3. „Była sobie żabka” – ilustrowanie ruchem treści piosenki.

 

Proszę wyjaśnić dziecku, że mama z dzieckiem tworzą parę. Mama jest mądra i dziecko dzięki niej też staje się mądre. Proszę zaproponować dziecku posłuchanie piosenki o pewnej żabce. Niech dziecko się zastanowi, czy ona też była mądra?

 

Piosenka


„Była sobie żabka mała”

1. Była sobie żabka mała.
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
która mamy nie słuchała.
RE-RE, KUM-KUM, bęc.

2. Na spacery wychodziła
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
innym żabkom się dziwiła.
RE-RE, KUM-KUM, bęc.

3. Ostrzegała ją mamusia
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
by zważała na bociusia
RE-RE, KUM-KUM, bęc.

4. A na brzegu stare żaby
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
rajcowały jak te baby
RE-RE, KUM-KUM, bęc.

5. Jedna drugiej w ucho kwacze
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
jak ta mała pięknie skacze
RE-RE, KUM-KUM, bęc.

6. Zjadła żabka 7 muszek
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
i na trawie kładzie brzuszek
RE-RE, KUM-KUM, bęc.

7. Przyszedł bocian niespodzianie
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
połknął żabkę na śniadanie
RE-RE, KUM-KUM, bęc.

8. Teraz wszystkie żabki płaczą
RE-RE, KUM-KUM,
RE-RE, KUM-KUM,
że jej więcej nie zobaczą
RE-RE, KUM-KUM, bęc.

9. Tej piosenki morał znamy
RE-RE, KUM-KUM
RE-RE, KUM-KUM
trzeba zawsze słuchać mamy
RE-RE, KUM-KUM, bęc.

Proszę zapytać dziecko:

  • Czy ta żabka była mądra i słuchała swojej mamy?
  • O czym powinna pamiętać?
  • Czy mała żabka mogła spacerować sama?

 

Następnie proszę wyjaśnić dziecku, że dzieci zwierząt też powinny słuchać swoich mam, zanim nie urosną. Od mamusi nauczą się wielu potrzebnych rzeczy. Włączcie ponownie piosenkę, niech dziecko pokaże jej treść ruchem wg własnego pomysłu i spróbuje zaśpiewać.

 

4. Praca z KP2.23 – rozwijanie wiedzy przyrodniczej i wiedzy ogólnej, ćwiczenie sprawności manualnej.

Proszę by dziecko rozwiązało kartę pracy - Planeta Dzieci, str. 23 ( łączą w pary mamę i jej dziecko, następnie wybiera zwierzątko pasujące do koszyczka wielkanocnego i rysuje je obok koszyczka).

 

5. „Zwierzątka” – ćwiczenie percepcji wzrokowej, praca indywidualna z dzieckiem.

 

Proszę ponownie pokazać dziecku ilustrację. Dziecko wśród zwierząt wyszukuje takie, które pasują do podanego opisu, np.:

 

Wyszukaj tylko te, które mają:

  • cztery nogi;
  • potrafią siedzieć;
  • składają jajka;
  • są silne;
  • maja pazury;
  • mają pióra;
  • mają futro;
  • są małe;
  • potrafią latać.

 

6. „Duży i mały to też para” – dobieranie par przeciwstawnych.

 

Proszę, by dziecko wyszukało w pokoju różne rzeczy należące do tego samego rodzaju i utworzyło z nich parę, tak by jeden element był mniejszy, a drugi większy, np. duża i mała kredka, klocki, książeczki, lale, misie, auta.

 
«pierwszapoprzednia1234567następnaostatnia»

Strona 1 z 7





Copyright © 2013 Przedszkole w Lubomi. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Moderator: Karolina Szulc
Administrator strony: Ryszard Popardowski

Joomla 1.5 free templates

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 2 gości