4 listopad Drukuj
Wpisany przez Administrator   
Bardzo gorąco witam wszystkie Pszczółki i Rodziców!

Dzisiejszy temat brzmi: "Ogień jest potrzebny".
1. "Na raz …" - powitanka (opis zamieszczony we wczorajszym wpisie).
2. "Wesoła gimnastyka" - ćwiczenia poranne przy piosence.
3. „Jaki jest ogień?” – zabawa badawcza. Prowadzący demonstruje dzieciom zapałki, zapalniczkę. Dziecko podaje nazwy, dzieli na sylaby, głoski. Prowadzący zawiera z dziećmi umowę: zakaz zabawy zapałkami i zapalniczką. Następnie zapala świecę, dziecko obserwuje, powoli zbliża dłoń – wyczuwa ciepło. Prowadzący zadaje pytanie: Co nam daje ogień? Dziecko się wypowiada – dostrzega działanie pozytywne i negatywne. Prowadzący zapala świecę, zasłania rolety – dzieci zauważają, że płomień świecy daje jasność.
4. „Ogień jest potrzebny” – wypowiedzi dziecka. Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego. Osoba prowadząca kładzie na stole przedmioty, dziecko wypowiadają się, kiedy są one użyteczne: czajnik – gdy postawimy na kuchni i zagotujemy w nim wodę; węgiel drzewny – do rozpalenia grilla; drewno kominkowe – do wytworzenia ciepła w domu; pochodnia – do oświetlenia; świeczka urodzinowa – dekoracja na torcie; świeca, lampion, świeczka zapachowa – do oświetlenia, wytworzenia nastroju; zdjęcie kaloryfera – do ogrzewania. Dziecko powinno zauważyć, że same te przedmioty są mało użyteczne. Dopiero kiedy użyjemy ognia – dają nam pożytek, służą człowiekowi.
5. „Ogień może być groźny” – rozmowa kierowana na podstawie zdjęć.Prowadzący zwraca uwagę, że ogień to również groźny żywioł. Pomaga człowiekowi, ale też zagraża – może powodować wiele zniszczeń. Zadaje pytanie: Kiedy ogień zagraża człowiekowi? Dziecko wypowiada się, po każdej wypowiedzi prowadzący zapisuje odpowiedź np. pożary lasów – niszczenie domu zwierząt; pożary domów – straty materialne; pożar wysypisk śmieci – zatrucie środowiska; poparzenia skóry – ból i cierpienie.
6. "Na zapałkach” – zabawa matematyczna. Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania. Dziecko siada na dywanie i kładzie przed sobą podkładkę, papierową tackę i patyczki. Prowadzący podaje zadania tekstowe, dziecko za pomocą patyczków manipuluje, określa wynik.
7. "Ogień" - praca plastyczna. Dziecko otrzymuje kontur ognia (wydrukowany lub narysowany przez prowadzącego). Następnie rozmazuje plastelinę na konturze ognia, łączy kolory (plastelina żółta, pomarańczowa i czerwona).

Życzę miłej zabawy - Jadwiga Michulec