MY NA FACEBOOK


BIP



Statystyka

Odsłon : 492137
Start PSZCZÓŁKI
Pszczółki
j. angielski 14.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   


Młodsi


1. Hello !

Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie (pamiętaj o zmianie “Welcome to the Park”).

2. Jak się dziś czujesz? How are you today? (hał ar ju tudej?) Możesz wybrać ze znanych Ci zwrotów I’m fine (ajm fajn)/ OK (ołkej) / not very well (nat weri łel).

3. Posłuchaj dziś, co przytrafiło się Tygryskowi Tommiemu. Opowiada o tym piosenka. Odpowiedz na kilka pytań:

  1. Powiedz, co robił Tommy nad wodą?

  2. Do ilu policzył Tygrysek zanim złapał rybkę? Policz razem z nim !

  3. Do ilu policzył Tommy zanim wypuścił rybkę do wody? Policz razem z nim !

  4. Dlaczego Tygrysek wypuścił rybkę do wody?

4. Pokoloruj rybkę według podanych kolorów. Do wydruku.

5. Policz, ile rynek pływa w morzu. Zobacz, czy rekinowi uda się złapać którąś rybkę? Posłuchaj piosenki.

6. Policz, ile jest rybek w każdym kółku. Połącz z odpowiednią cyfrą. Klik

7. Na pewno znasz tą piosenkę o rekinach. Zaśpiewaj razem z nami.

8. Policz, ile jest krabów, ryb, ośmiornic, muszli, koników i rekinów. Pokoloruj. (do wydruku).

9. Na koniec pożegnamy się piosenką !


Miłej zabawy ! Sandra Reszuta

 
13.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
Bardzo serdecznie witam dzieciaki oraz Rodziców! Zachęcam do skorzystania z zamieszczonych zadań i zabaw. Mam nadzieję, że zrobicie to z przyjemnością i łatwością! Zaczynamy!
1. Na początek proponuję trochę ruchu przy zabawie, którą już znacie - "Na ziemi zostaje". 
2. „Farby - wazon” – zabawa słuchowa z elementem ruchu. Osoba prowadząca wyznacza w przeciwnych końcach pokoju 2 miejsca – jedno dla głoski "w" (kładzie tam mały wazon), drugie dla "f" (kładzie tam farby). Dziecko podczas brzmienia piosenki o wiośnie porusza się po dywanie. Na przerwę w muzyce prowadzący wypowiada 1 słowo – gdy dziecko usłyszy słowo z głoską "w", biegnie do miejsca z "w", a gdy słowo z "f", biegnie do miejsca z "f".
3. „Artysta” – zabawa słownikowa. Osoba prowadząca zadaje dziecku pytania: Kto to jest artysta? Czym zajmuje się artysta? Dziecko odpowiada. Prowadzący zapisuje odpowiedzi. Jeżeli pojawią się trudności, to można je naprowadzić zadając bardziej szczegółowe pytania: Czym zajmuje się malarz? Czym zajmuje się muzyk? Czym zajmuje się rzeźbiarz? Czym zajmuje się aktor? Czym zajmuje się piosenkarz? Na koniec razem z osobą prowadzącą. próbuje uogólnić wszystkie wypowiedzi i zbudować swoistą definicję pojęcia artysta. Prowadzący podkreśla, że nie każdy, kto coś zrobi, jest artystą – jego dzieło musi być wyjątkowe, budzić emocje, chęć dyskusji; artysta musi mieć talent, bardzo dobrze wykonywać to, czym się zajmuje, być wytrwały i ciągle ćwiczyć, by być jak najlepszy. Dziecko podaje przykłady dziedzin, w których mogą tworzyć artyści: malarstwo – malarz, rzeźbiarstwo – rzeźbiarz, literatura – pisarz, poeta; muzyka – kompozytor, śpiewak, piosenkarz, gitarzysta; teatr – aktor, reżyser itp.
4. „W pracowni malarza” – zabawa dydaktyczna. Do przeprowadzenia zabawy potrzebne jest pudełko z otworami po bokach, aby dziecko mogło włożyć dłonie.  W pudełku prowadzący chowa przedmioty, które są związane z malarstwem oraz kila niezwiązanych z nim, np. farby, pędzle, kartki  i tekturki o różnej wielkości, klej, nożyczki, kredki, nici, młotek itp. Dziecko za pomocą dotyku starają się rozpoznać i nazwać, co to za przedmiot. Dotyka, nazywa i wyciąga. Po wyciągnięciu wszystkich przedmiotów segreguje je na związane i niezwiązane z malarstwem. Może je przeliczyć i określić, których jest więcej, a których mniej, a może tyle samo.
5. „F jak farby” – wprowadzenie liter f, F. Proszę przygotować 1 biały prostokąt, 2 małe białe kwadraty, 5 małych kółek .   Osoba prowadząca pokazuje zdjęcia przedstawiające wnętrze pracowni malarza.   (proszę wybrać jedno zdjęcie pracowni, na którym są farby, sztaluga...)
Dziecko wskazuje na zdjęciu te elementy, które rozpoznały dotykiem w poprzedniej zabawie. Podaje ich nazwy. Prowadzący zwraca uwagę na farby. Dziecko pod nadzorem wykonuje analizę i syntezę dźwiękową wyrazu "farby" Kładzie na dywanie lub stole biały prostokąt - oznacza on wyraz farby. Pod spodem układa tyle białych kwadratów, ile sylab mieści się w wyrazie farby - dziecko wyklaskuje sylaby i je przelicza. Kładzie 2 białe kwadraty (far - by). Następnie wypowiada kolejno głoski (f - a - r - b - y), przelicza i pod białymi kwadratami układa tyle kółek, ile naliczyło głosek.  Dziecko określa głoskę w nagłosie oraz  wyszukuje inne słowa zaczynające się głoską f. Prowadzący demonstruje małą i wielką literę drukowaną f, F, która znajduje się w książce nr 4.  Dziecko omawia jej kształt.
Dzieci starsze proszę o wykonania zadania w książce KP4. 4 - 5 oraz CziP61.
Dzieci młodsze mogą zabawić się w malarza - namalujcie jakiś obraz na szarym papierze. Temat dowolny.
Życzę powodzenia! Do jutra! Jadwiga Michulec
 
J. angielski 13.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Starszaki

1. Hello! How are you? Pokaż jak się dziś czujesz. Do wyboru mamy znane Ci zwroty I’m fine (ajm fajn)/ OK (ołkej) / so, so (soł, soł) / not very well (nat weri łel)

2. Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie.

3. Ostatnio ubieraliśmy pieska odpowiednio do pogody. Dziś posłuchajmy piosenki o ubraniach ! Które z tych części garderoby dzisiaj założysz? Powiedz po angielsku !

Jaka jest dzisiaj pogoda? Is it sunny or cloudy? / is it sani or klaudi? (jest dzisiaj słonecznie czy pochmurno?)

Is it hot or cold? / Is it hot or kold? (jest gorąco czy zimno?)

4. Kiedy pada deszcz, It is raining. Jest wtedy mokro - Wet/ łet. Kiedy nie pada, jest sucho - Dry/ draj. Zobacz o tym krótką bajkę.

5. Określ w ruletce, czy te zwierzęta są suche (dry) czy mokre (wet). Żeby przejść dalej, kliknij resume, a potem spin It.

6. Lubisz zabawy w deszczu? Na pewno trzeba wtedy założyć kalosze i płaszcz przeciwdeszczowy i dobrze jest mieć parasolkę. Parasolka po angielsku to UMBRELLA   / AMBRELA. Prosze powtórz głośno UMBRELLA. Posłuchaj deszczowej piosenki i tańcz razem z bohaterami ! W piosence będa polecenia:

Pokazujemy jak pada deszcz i kołyszemy się. I kolejno:

Kciuki w górę !

Ramiona do tyłu !

Kolana razem !

Pochylamy się do przodu (pupa do tyłu) !

Język na brodę!

Zamykamy oczy !

7. Pokoloruj parasolkę - UMBRELLA - według podanych kolorów (do wydruku).

8. Zabawę zakończymy piosenką !


Miłej zabawy ! Sandra Reszuta

 
J. angielski 13.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   


Dzieci młodsze


1. Hello !

Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie (pamiętaj o zmianie “Welcome to the Park”).

2. Jak się dziś czujesz? How are you today? (hał ar ju tudej?) Możesz wybrać ze znanych Ci zwrotów I’m fine (ajm fajn)/ OK (ołkej) / not very well (nat weri łel).

3. Czas na zabawę! Powtórzmy sobie quizem to, co już poznaliśmy ! Na poprzednich lekcjach mówiliśmy o dniu i nocy (day and night), co świeci (sun and moon) o tych porach i do wtedy robimy. Sprawdź, czy pamiętasz.

4. Poprzednio dowiedzieliśmy się, że mamy 5 zmysłów, za pomocą których możemy widzieć, słyszeć, czuć zapach, dotykać i smakować. Pamiętasz piosenkę?

5. Zaznacz na karcie pracy, co potrafisz zobaczyć okiem, a co poczuć nosem, co usłyszeć uchem i dotknąć (zaznaczamy kolumną w dół).

6.Przygotowałam dwie piosenki o naszych zmysłach - posłuchaj ! Na pewno pomogą Ci zapamiętać ważne słowa.

1 piosenka 2 piosenka

7.  Rozwiąż quiz ! Teraz na pewno już sobie poradzisz.

8. To tyle na dziś ! Pożegnajmy się nową piosenką.


Miłej zabawy !

Sandra Reszuta

 
12.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
Serdecznie pozdrawiam wszystkie Pszczółki i Rodziców! Mam nadzieję, że miło spędziliście czas w gronie rodzinnym i zdrówko Wam dopisuje. W tym tygodniu będziemy realizować temat "Z kulturą za pan brat".
1. „Kultura” – zapoznanie dzieci z pojęciem "kultura". Proszę włączyć dziecku zdjęcia przedstawiające kino, muzeum, teatr, muzykę.  Poproście, aby dziecko dokładnie im się przyjrzało i wypowiedziało się na ich temat. Może spróbuje odpowiedzieć na pytanie: "Co to jest kultura?" Osoba prowadząca wyjaśnia, że jest to duchowy i materialny dorobek społeczeństwa; jest to ogół wytworów ludzi jak również rezultat zbiorowej działalności. Czyli w kinie, muzeum, na koncertach czy teatrze możemy zobaczyć lub usłyszeć coś, co ktoś inny stworzył, wymyślił. Coś, co może nas inspirować do działania i przeżywania. Niech dziecko wyodrębni pierwszą głoskę w wyrazie "kultura", podzieli nazwę na sylaby i głoski, ułoży zdanie z jego wykorzystaniem.
2. „Rzeźby” – zabawa pobudzająco-hamująca. Dziecko biega po pokoju. Na dowolny sygnał staje bez ruchu w jakiejś wymyślnej pozie, udając rzeźbę. Prowadzący daje drugi sygnał, a dziecko znowu zaczyna biegać.
3. „Malarze” – ćwiczenie ramion. Dziecko naśladuje malowanie dużego obrazu. Prowadzący mówi, którą ręką i jakie ruchy ma wykonać, np. malarz gruntuje płótno z dołu do góry, z lewej do prawej, na ukos; teraz maluje duże koła.
4. „Kornelia i Stefan” – rozmowa o szacunku na podstawie opowiadania.
"Kornelia i Stefan" Joanna M. Chmielewska
Kornelia z rodzicami przyjechała na weekend do Karpacza. Wczoraj chodzili po górach, a dziś… – Mamo, gdzie dzisiaj pójdziemy? – spytała Kornelka, wyskakując z łóżka. – Do muzeum, a potem nad wodospad – odpowiedziała mama. – Ubieraj się szybko, jedz śniadanie i wychodzimy. Dziewczynka bardzo chciała zobaczyć wodospad, lecz do muzeum wcale jej nie ciągnęło. Była już kiedyś w muzeum z wujkiem. Widziała tam zbroje rycerskie, miecze, armaty, mundury chyba sprzed stu lat, mapy i tablice z jakimiś napisami. Wujek wszystko czytał i strasznie długo oglądał każdy eksponat, a Kornelka nie mogła doczekać się, kiedy wreszcie stamtąd wyjdą. – Musimy iść do tego muzeum? – spytała, sięgając po kanapkę. – Nie musimy, ale chcemy. – Mama wrzuciła butelkę wody do plecaka. – Kto chce, ten chce – mruknęła Kornelia. – Ty też wolałbyś od razu iść nad wodospad, prawda? – zwróciła się do ulubionego misia. Ale Stefan jak zwykle nic nie odpowiedział. Grzecznie siedział w kieszeni sukienki, skąd wystawał mu tylko brązowy łepek. – Jak w muzeum będzie nudno, to zaczniemy marudzić – szepnęła do niego dziewczynka, kiedy wychodzili z pensjonatu. *** Rodzice Kornelii zatrzymali się przed niewysokim długim budynkiem. – Jesteśmy na miejscu. Córeczko, chcesz przeczytać, jakie to muzeum? – Tata wskazał napis nad wejściem. Kornelka niechętnie pokręciła głową. Napis był długi, a ona dopiero uczyła się czytać. Nie obchodziło jej, co to za muzeum, więc po co miała się męczyć? – Jestem pewien, że ci się tutaj spodoba. – Tata otworzył oszklone drzwi. Kornelia odmruknęła coś niewyraźnie i nie rozglądając się, weszła do środka. Wyjęła Stefana z kieszeni, poprawiła mu kubraczek i kokardkę na szyi. Tata kupił bilety, pani otworzyła im drzwi do sali i podała mamie informator. – Mamo, tu są lalki w strojach ludowych! – zdziwiła się Kornelia, podchodząc do pierwszej gabloty. – Pani w przedszkolu pokazywała nam takie na obrazkach. Ojej, zobacz, jaki malutki dzbanek i filiżanki! A jaką kolorową malowaną szafę mają te lalki! I tu też są lalki! – Dziewczynka biegała od jednej witryny do drugiej. – I tutaj! A tam figurki górali i owieczek – mówiła podekscytowana. – O, ile samochodzików! Ja chciałabym ten niebieski z odkrytym dachem. Jakby się go dało powiększyć, to dopiero by było! – Kornelia zatrzymała się przed gablotą pełną zabytkowych modeli aut. Wszystkie były takie śliczne, błyszczące i zupełnie inne od samochodów, które widywała na ulicach. – Gdy babcia Ania była mała, to jeździły takie auta? – zapytała. – Nie. One są jeszcze starsze. Z czasów twojej praprababci – odpowiedział tata. – To strasznie dawno. – Kornelia nie umiała sobie nawet wyobrazić, kiedy to mogło być. – Mamo, patrz, lalki babcie. – Dziewczynka wskazała figurki w długich sukniach siedzące przy stole. – A jakie mają miny. Jakby im się nic nie podobało. – To posępne kobiety z Holandii. – Mama zajrzała do informatora. – Hmm… a gdzie ja widziałem przed chwilą podobną minę? Zdaje się, że u jakiejś dziewczynki, która nie chciała iść do muzeum – zaśmiał się tata. – Nie wiedziałam, że to będzie takie muzeum. – Kornelia rozejrzała się wokoło. – Tu chyba są same zabawki – dodała ze zdziwieniem. – Bo to jest muzeum zabawek – wyjaśnił tata. – Takie specjalne muzeum dla dzieci? – Nie tylko dla dzieci. – Mama spojrzała na starszą panią i pana, którzy właśnie weszli do sali. – Dorośli mogą tu powspominać dzieciństwo, ale także dowiedzieć się wielu rzeczy. – Na przykład czego? – Jakimi zabawkami bawiły się i bawią dzieci w różnych stronach świata, z jakich materiałów robiono kiedyś zabawki. A jak się ogląda domki dla lalek, widać, jak ludzie mieszkali, jakie mieli meble i przedmioty w domach… – Mamo, patrz, jaka malutka łazienka – przerwała Kornelia. – I wanna na złotych nóżkach! I taki stary piec do podgrzewania wody i złoty prysznic! Babcia Ania mówiła, że jak była mała, też miała taki piec w łazience. – O właśnie, teraz już wiesz, jak wyglądały dawniej łazienki – powiedziała mama. – I pokoje, i kuchnie. – Kornelka nie mogła się napatrzeć na domki dla lalek. Rodzice obejrzeli już wszystko, a ona ciągle odkrywała coś nowego; a to miniaturową maszynkę do mielenia w kuchni, a to fortepian w saloniku, a to wyjątkowo śliczną lalkę. W witrynach przy wyjściu mieszkały misie. Małe, duże, białe, brązowe, beżowe, szare, żółte, misie chłopcy i misie dziewczynki, misie z bajek i z filmów, na ławeczce siedziała misia panna młoda z welonem na głowie i pan młody w ciemnej kamizelce, a za nimi w wiklinowym fotelu pani misiowa. A co robił Stefan? Przykleił nos do szyby i wcale nie chciał się ruszyć. Może rozmawiał z misiami w jakimś niesłyszalnym języku? – Stefanie, musimy już iść. Ale jeszcze kiedyś tu wrócimy. To muzeum jest całkiem fajne, nie? – Kornelia poprawiła misiowi grzywkę, która przykleiła mu się do czoła. – Ciekawe, co w muzeum zabawek zostanie z naszych czasów? Jak myślisz? Ale Stefan, jak to Stefan, nie odpowiedział.
Po wysłuchaniu tekstu dziecko odpowiada na pytania prowadzącego, np. Dokąd rodzice zabrali Kornelkę? Dlaczego na początku dziewczynka była niezadowolona? Jak zachowywała się Kornelka w muzeum? Czego dowiedziała się podczas zwiedzania? Co musimy robić, by za wiele lat jakieś inne dzieci mogły zobaczyć, jak wyglądały dzisiejsze zabawki? Co lub kogo jeszcze trzeba szanować? Co to jest szacunek? Jak można okazywać, że się kogoś lub coś szanuje?
5. "Spotkanie ze sztuką" - proszę włączyć dziecku krótki film edukacyjny o muzeum. Może dziecko również zechce ulepić coś fajnego?
Dzieci starsze proszę o wykonanie zadania w KP4. 2-3.
Dzieci młodsze mogą wykonać dla utrwalenia karty pracy Wiosna tuż, tuż str. 37 i 39.
Życzę powodzenia! Do jutra! Jadwiga Michulec
 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 2 z 10





Copyright © 2013 Przedszkole w Lubomi. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Moderator: Karolina Szulc
Administrator strony: Ryszard Popardowski

Joomla 1.5 free templates

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 20 gości