MY NA FACEBOOK


BIP



Statystyka

Odsłon : 492125
Start PSZCZÓŁKI
Pszczółki
J. angielski 07.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Dzieci młodsze


Hello !

1. Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie (pamiętaj o zmianie “Welcome to the Park”)

2. Powiedz, jak masz na imię? What’s your name? (łoc jor nejm?) Odpowiedz: My name is … (Maj nejm is …).

Jak się dziś czujesz? How are you today? (hał ar ju tudej?) Możesz wybrać ze znanych Ci zwrotów I’m fine (ajm fajn)/ OK (ołkej) / not very well (nat weri łel).

3. Ostatnio poznaliśmy Tygryska Tommego, który widzi w ciemności. Wysłuchaj piosenki naszych przyjaciół i zobacz, o czym śpiewają tym razem.

Każdy bohater piosenki śpiewa, że potrafi widzieć dzięki oczom, słyszeć dzięki uszom, wąchać dzięki nosowi,  dotykać dzięki temu, że ma dłonie. To nasze zmysły, dzięki nim poznajemy świat ! Żeby łatwiej było to zrozumieć, posłuchaj piosenki!

4. Zobacz na filmiku, co możemy zobaczyć, usłyszeć, powąchać i poczuć dzięki naszym zmysłom.

5. Czas na małe doświadczenie. Wstań, złap Mamę lub Tatę za rękę, zamknij oczy i daj się poprowadzić po pokoju, czy nawet całym domu (nic nie widząc). Nie jest łatwo, prawda? Chodząc po domu spróbuj zgadnąć, w którym pomieszczeniu się znajdujecie.

Teraz usiądź naprzeciwko rodzica. Mama lub Tata powie do Ciebie jedno słowo, ale bezdźwięcznie, tylko poruszając ustami. Potrafisz zgadnąć, jakie to hasło?

Teraz sprawdzimy nasz dotyk. Rodzic niech ukryje w materiałowym worku jakiś przedmiot - może to być zabawka, jakiś owoc czy część garderoby. Twoim zadaniem jest odgadnięcie (bez podglądania), co jest w worku?

Został nam jeszcze węch i smak. Zamknij oczy, a rodzic poda Ci coś jadalnego (najlepiej coś aromatycznego, coś co dziecko lubi)  - najpierw powąchaj, co to może być? Następnie skosztuj. Już wiesz, co to takiego?

Jeśli udało Ci się wykonać wszystkie zadania  - Brawo ! Potrafisz korzystać z wszystkich swoich zmysłów !

6. Połącz zmysły z odpowiednimi obrazkami-

What can you see?/ łot kan ju si?

What can you smell?/ smel?

What can you taste?/ tejst?

What can you touch?/ tacz?

What can you hear?/ hir?

7. Pożegnaj się piosenką!

Miłej zabawy ! Sandra Reszuta

 
06.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   




Witam bardzo gorąco wszystkie Pszczółki! Witam Rodziców!
Mam nadzieję, że Święta Wielkanocne minęły Wam w miłej, rodzinnej atmosferze. Zapraszam do wykonania kilku zadań - macie siłę? NA PEWNO!
1.  „Wiosenne zagadki” – słuchanie i rozwiązywanie zagadek. Dziecko siedzi i słucha zagadek.  Po wysłuchaniu każdej zagadki podaje jej rozwiązanie. Następnie stara się narysować jak najwięcej zapamiętanych rozwiązań. Może podać pierwszą głoskę nazwy, podzielić ją na głoski i sylaby.
2. „Bazie i palma” – słuchanie bajki, rozmowa na podstawie jej treści.
"Bazie i palma" Urszula Kamińska.
Nadeszła wiosna. W parku nad stawem rozkwitła wierzba. Jej cienkie gałązki były pełne puchatych bazi, nazywanych kotkami. Dzień był słoneczny i dosyć ciepły jak na połowę marca. Dlatego zaraz po śniadaniu przedszkolaki wybrały się na spacer do parku. Gdy szły drogą nad stawem, zauważyły kwitnącą wierzbę. – Ojej, ile bazi – zawołał Krzyś. – A jakie puchate i delikatne! Wyglądają jak małe kotki – dodała Ania, dotykając jednej z nich. – Może ułamiemy sobie trochę do wazonu? – zaproponował Filip. – W żadnym wypadku – powiedziała pani. – Pomyślcie, co by było, gdyby każdy, komu się podoba, rwał sobie z parku gałązki? – Za miesiąc nie byłoby połowy drzewa! A ile powstałoby przy tym zniszczeń – przestrzegła Ala. Kiedy jednak dzieci wróciły do przedszkola, czekała na nie wyjątkowa niespodzianka! W glinianym wazonie stały świeżutkie gałązki bazi. To pani kucharka przyniosła je z przydomowego ogródka. Rosła w nim bowiem stara wierzba, która jak co roku rozkwitła na wiosnę. Delikatnie, specjalnym sekatorem pani kucharka ucięła z niej trochę gałązek dla przedszkolaków. – Jakie śliczne te nasze bazie! – ucieszył się Jasiek. Ania delikatnie przytuliła policzek do wierzbowych kotków i stwierdziła z zadowoleniem: – Teraz to już naprawdę wiosna zawitała do naszego przedszkola! – Jeśli chodzi o nasze bazie, to mam pewien plan… – powiedziała pani. – Jaki? – pytały zaciekawione dzieci. – Dowiecie się tego jutro po śniadaniu – usłyszały.  Potem były obiad, zabawa, podwieczorek i kolejny dzień w przedszkolu dobiegł końca. Dzieci wychodziły z rodzicami do domu, a bazie odprowadzały je wzrokiem. – Ale cicho i smętnie się tu zrobiło, a było tak wesoło – odezwała się jedna z nich. – Zawsze tak jest, kiedy dzieci wracają do domu – odparła rozłożysta palma stojąca na podłodze w dużej brązowej donicy. Bazie spojrzały w jej kierunku, zdumione, a jedna z nich zapytała z zainteresowaniem: – Jak się nazywasz, piękna roślino? – Pierwsze słyszę, że ktoś mnie nie zna! – obruszyła się palma. – Ale nie dziwię się, wyrosłyście dopiero tej wiosny i to na byle wierzbie, więc skąd możecie wiedzieć, kim jestem – prychnęła. – Jestem palmą daktylową. Pochodzę z ciepłych, egzotycznych krajów. Moje kuzynki rosną w Afryce, Azji, Ameryce, a nawet w Australii. Najstarsze z nich mają po 100 lat, a najwyższe są wysokości dziesięciopiętrowego wieżowca! Do tego kwitną i dają słodkie owoce – daktyle. W gorących krajach ofiarowują ludziom cień i ochłodę. No cóż, przy mnie wypadacie mało ciekawie. – Pewnie teraz zadarłaby nos, gdyby palmy miały nosy… Wierzbowe kotki słuchały opowieści palmy, a puchate kubraczki aż jeżyły im się ze zdumienia. Słychać było ich pełne podziwu westchnienia: – Nie dość, że taka piękna i duża, to jeszcze ogromnie pożyteczna… – I jaka światowa. Kuzynów ma dosłownie wszędzie! Do tego daje słodkie owoce… Wkrótce bazie trochę posmutniały, bo zaczęły porównywać się z palmą: – My przy niej jesteśmy nikim. Malutkie, kosmate i w szaroburych kubraczkach… Do czego mogłybyśmy się przydać ludziom… Narzekały tak jeszcze przez chwilę, ale wkrótce za oknem pociemniało, na niebo wypłynął księżyc i utulił je do snu. W nocy śniło im się, że zaczynają rosnąć, stają się palmami i wyrastają na nich słodkie daktyle. W sen zapadła także dumna palma. Śniła, że szumi z siostrami w zielonej oazie na gorącej pustyni, gdzie daje cień wędrującym karawanom. Tak naprawdę nigdy nawet nie widziała tych miejsc. Z dalekich krajów pochodziła tylko pestka, z której wyrosła. Może to przez tę tęsknotę bywała samolubna i grymaśna. Minęła noc, a rankiem w przedszkolu znów zaroiło się od dzieci. Po śniadaniu pani rozdała wszystkim kolorowe bibułki, kleje, nożyczki i przedszkolaki robiły wiosenne kwiatki. Powstało ich tyle, że każdy stolik wyglądał jak mała kwitnąca łąka. Gdy kwiatki były już gotowe, pani wyciągnęła z szafki szpulkę cienkiego drutu, drewniane patyczki, wstążeczki oraz pudełko suchych traw i kłosów. A pan dozorca przyniósł kilka gałązek zielonego bukszpanu – ozdobnego krzewu o drobnych lśniących listkach, który rósł w ogródku. Pani wzięła jeden z patyczków, przyłożyła do niego gałązkę bukszpanu, kwiatek, kłos i zapytała, uśmiechając się tajemniczo: – Jak myślicie, co będziemy dzisiaj robić? – Może palmy wielkanocne? – spytał nieśmiało Kuba. – Robiłem je rok temu z dziadkami. Potrzebne nam były wtedy właśnie takie kijki, bibuła, kłosy i bazie! – Brawo! Tak. I właśnie do tego wykorzystamy nasze bazie! – Pani się uśmiechnęła. Wkrótce bazie znalazły się na stolikach w sali, a przedszkolaki z ochotą zabrały się do pracy. Każda palma była piękna i inna od pozostałych, bo wykonana według własnego pomysłu. Jednak wszystkie miały coś wspólnego – srebrzyły się na nich puszyste wierzbowe kotki w szarych kubraczkach, radośnie szczebiocząc: – Och! To wprost nie do uwierzenia, jak pięknie wyglądamy. I nazywają nas palemkami! – Jeszcze wczoraj zazdrościłyśmy palmie daktylowej urody i słodkich owoców. A dziś same stałyśmy się piękne i pożyteczne! Nawet pani mówiła, że żadne Święta Wielkanocne nie mogą się obejść bez palemek. Po obiedzie palemkami przystrojono sale. Podziwiał je każdy, kto odwiedzał przedszkole, a na palmę daktylową prawie nie zwracano uwagi. Było jej strasznie przykro, narzekała więc cicho: – Kto by pomyślał! Wczoraj szare, niepozorne bazie, a dziś śliczne wielkanocne palemki. Gwiazdy przedszkola! Miło byłoby się z nimi zaprzyjaźnić. Tylko po co im teraz taka przyjaciółka jak ja, która jeszcze wczoraj zadzierała nosa? Nawet pani powtarza przedszkolakom, że nie wolno nikogo lekceważyć! Od wyglądu ważniejsze jest dobre serce… Smutny głos palmy usłyszały bazie. I wyobraźcie sobie, że od razu zaczęły ją pocieszać: – Nie martw się, palmo daktylowa! Oczywiście, że będziemy się przyjaźnić. Przecież teraz jesteśmy z jednej palmowej rodziny. Wczoraj zachowałaś się nieładnie, to fakt… Ale ważne, że zrozumiałaś swój błąd. Bazie i palma zaprzyjaźniły się i już zawsze były dla siebie miłe. Kiedy tydzień przed świętami palemki opuszczały z dziećmi przedszkole, by uczestniczyć w świętach Wielkiej Nocy, palma daktylowa machała im na pożegnanie wielkimi liśćmi. Stała na tarasie, a jej donicę opasywała żółta świąteczna wstążka. Wyglądała przepięknie i dostojnie.
Po wysłuchaniu bajki dziecko odpowiada na pytania do tekstu, np.: Dokąd poszły przedszkolaki na spacer? Jakie kotki zobaczyły podczas spaceru? Na jakim drzewie rosły bazie? Dlaczego dzieci nie zerwały gałęzi? Jaka niespodzianka czekała na dzieci w przedszkolu? Co wydarzyło się w przedszkolu, gdy wszystkie dzieci poszły do domu? Jak myślisz, jak czuły się bazie po rozmowie z palmą daktylową? Co stało się następnego dnia? Jak zachowały się bazie w stosunku do palmy daktylowej?
3. "Palmy" - rozmowa. Proszę pokazać dziecku 3 różne palmy:
1


2


3



Niech dziecko odpowie na pytania:
Czym one się różnią, a co mają wspólnego?
Gdzie je można zobaczyć?
Do czego służą?
4. „Wielkanocne obrazki” – zabawa wzrokowa, wykonanie puzzli. Dziecko dostaje kilka kartek świątecznych. Przez chwilę je ogląda, potem samo rozcina (części ma być 5 lub 6), składa ponownie i nakleja na karton (kartkę). Do wykonanych obrazków z puzzli może samodzielnie zaprojektować ramkę.  
5. „Ile bazi na gałązce?” – zabawa ruchowa z elementem liczenia. Przed rozpoczęciem zabawy prowadzący rozkłada w różnych miejscach pokoju gałązki bazi wierzbowych.  Dziecko stoi obok osoby prowadzącej, która recytuje: Kukułeczka zakukała i gałązkę bazi dziecku znaleźć kazała". Dziecko biega po pokoju i podnosi jedną, dowolną gałązkę. Prowadzący pyta: Ile bazi na gałązce wierzba ma? Dziecko liczy bazie i klaszcze odpowiednią liczbę razy. Zabawa toczy się dalej, aż zabraknie wierzbowych gałązek.
6. „Mierzymy palmę” – zabawy z mierzeniem. Osoba prowadząca przygotowuje kilka gałązek o różnej wielkości i kładzie przed dzieckiem. Zadaniem dziecka jest zmierzyć ustaloną miarą np. klockami, długość poszczególnych gałązek i ustawić je od najmniejszej do największej. O długości gałązki decyduje liczba klocków.
Życzę miłej zabawy! Do jutra! Jadwiga Michulec



 
J. angielski 06.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
Dzieci starsze

1. Hello! What’s your name? How are you? Powiedz jak masz na imię (My name is - Maj nejm is)  i pokaż jak się dziś czujesz. Do wyboru mamy znane Ci zwroty I’m fine (ajm fajn)/ OK (ołkej) / so, so (soł, soł) / not very well (nat weri łel)

2. Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie.

3. Jaka dzisiaj jest pogoda za oknem? Przypomnijmy sobie elementy pogody piosenką.

Odpowiedz:

  • “What’s the weather like today”?/ łac de łeter lajk tudej? - Jaka jest dzisiaj pogoda? (sunny, windy, rainy, cloudy, foggy…)

  • How was the weather like yesterday? “ / hał wos de łeter lajk jesterdej? - Jaka pogoda była wczoraj?

4. W każdą pogodę można się dobrze bawić ! Zobacz sam. A Ty? W jaką pogodę lubisz się bawić najbardziej? Dlaczego?

5. Zabawa Tower (Potrzeba: kilka plastikowych kubeczków, Flashkards - do wydruku części: 1, 2, 3 ). Zasady: Mama lub Tata pokazuje jedną kartę, a Ty musisz nazwać ją po angielsku. Jeśli odgadniesz, kładziesz kartę na dywanie, a na niej kubeczek. Zgadujesz kolejną kartę - kładziesz ją na postawiony wcześniej kubek - aż powstanie wieża- karta-kubek-karta-kubek itd. Gdy wszystkie słowa zostaną podane, liczymy ile poziomów wieży udało się zbudować i uwaga - zdmuchujesz wieżę ;)

6. Zrób swój własny pogodowy zegar ! Do wydruku. (Strzałki można przyczepić pinezką - z drugiej strony kartki należy przykleić kawałek tekturki, by pinezka nie wystawała). Dzięki temu można codziennie określać pogodę. Strzałki powinny być dwie, bo może być np. hot and cloudy, lub rainy and cold.

7. Memory - znajdź parę!

8. W każdą pogodę trzeba się odpowiednio ubrać. Przypomnijmy sobie nazwy ubrań.

9. Połącz części garderoby z odpowiednią pogodą - karta.

10. To tyle na dziś ! Pożegnajmy się piosenką.



Miłej zabawy ! Sandra Reszuta

Poprawiony: wtorek, 06 kwietnia 2021 21:18
 
J. angielski 06.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Dzieci młodsze

1. Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie (pamiętaj o zmianie “Welcome to the Park”)

2. Powiedz, jak masz na imię? What’s your name? (łoc jor nejm?) Odpowiedz: My name is … (Maj nejm is …).

Jak się dziś czujesz? How are you today? (hał ar ju tudej?) Możesz wybrać ze znanych Ci zwrotów I’m fine (ajm fajn)/ OK (ołkej) / not very well (nat weri łel).

3. Przypomnijmy sobie piosenkę o Tygrysku Tommym, który potrafi widzieć w ciemności. Pamiętasz?

4. Teraz zamknij oczy. Mama lub Tata wykonuje następujące czynności a Ty powtarzaj po rodzicu:

  • szepcze bardzo cicho jakieś słowo,

  • pstryka palcami,

  • klaszcze w dłonie,

  • tupie nogą,

  • pociera dłońmi,

  • gwiżdże.

5. Dzień i noc różnią się między sobą - w ciągu dnia widzimy rzeczy, których nie możemy dostrzec nocą i na odwrót ! Zobacz krótki film.

6. Otwórz obrazek i odpowiedz po angielsku na kilka pytań:

  • How many clouds can you see?/ Hał meni klauds kan ju si? ile widzisz chmurek?

  • How many green stars can you see?/ Hał meni grin stars kan ju si? Ile widzisz zielonych gwiazdek?

  • How many orange and yellow stars can you see?/ Hał meni orendż end jeloł stars kan ju si? Ile widzisz razem pomarańczowych i żółtych gwiazdek?

  • Jakie kolory gwiazdek jeszcze dostrzegasz? (odpowiedź: blue/blu, purple/pyrpul).



7. Karta pracy. (do wyrkuku). Policz, ile danych elementów jest widocznych na obrazku, powiedz liczbę po angielsku i wpisz w odpowiednią kratkę. Pokoloruj obrazek.

8. Wysłuchaj piosenki. Następnie wysłuchaj jeszcze raz, na słowo “NIGHT” zamknij oczka i przysłoń dłonią twarz, a na słowo “DAY” odsłoń buzię i otwórz oczy.

6. Pożegnaj się piosenką!

Miłej zabawy ! Sandra Reszuta

Poprawiony: wtorek, 06 kwietnia 2021 07:39
 
02.04.21. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
Bardzo gorąco witam wszystkich w Wielki Piątek! Kochane Pszczółki, na pewno nie możecie się doczekać Wielkanocy, odwiedzin Słodkiego Zajączka i Lanego Poniedziałku! To już za kilka dni! A teraz zachęcam Was do wykonania zadań i zabaw nawiązujących do zbliżających się świąt.

1.  „Lubię, gdy…” – rozmowa z dzieckiem. Osoba prowadząca prosi, by dziecko pomyślało i przypomniało sobie, jak wygląda Wielkanoc w jego domu: co się wtedy dzieje, kto jest w domu, jaka panuje atmosfera, jak się wszyscy czują. Następnie dziecko kończy zdania: Lubię, gdy w Święta Wielkanocne…, a potem Chciał(a)bym, by w Święta Wielkanocne…

2.  „Świąteczna kartka” – zabawa plastyczno-konstrukcyjna. Prowadzący zadaje pytanie: Czy jest ktoś, może ulubiona ciocia, dziadek, babcia, z kim bardzo chciał(a)byś być w święta, ale nie będzie to możliwe, bo np. wyjechał gdzieś daleko? Co można zrobić, by sprawić mu świąteczną radość? Jeśli dziecko nie wpadnie na pomysł wysyłania życzeń, prowadzący mu to sugeruje. Rozmowa toczy się wokół różnych sposobów wysyłania życzeń. Osoba prowadząca proponuje, by zrobić świąteczne kartki, które można podarować lub wysłać albo komuś bliskiemu albo samotnemu, np. osobom w domu opieki.

Zaprezentujcie dziecku filmik, z którego dowie się jak wykonać kartkę świąteczną - "Wesołego kurczaczka".

Dobrej zabawy!

3. „Wyścig zajęcy” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania. Na dywanie w pokoju należy rozłożyć np. tekturowe tacki lub gazety w odległości ok. 1 metra od siebie. Dziecko porusza się zajęczymi skokami slalomem pomiędzy rozłożonymi przedmiotami.

4. „Świąteczne życzenia” – zabawa językowa z elementami grafomotorycznymi. Dziecko wspólnie z osobą prowadzącą układa tekst życzeń do wklejenia na świąteczną kartkę - "Wesołego kurczaczka". Prowadzący zapisuje tekst ręcznie – krótki i prosty. Dziecko zdolne, przepisuje pod nadzorem prowadzącego tekst i przykleja go na kartkę. Dzieciom, które nie potrafią jeszcze pisać należy treść życzeń napisać, a dziecko je wkleja w odpowiednie miejsce. Dziecko może podpisać kartkę swoim imieniem.

Dzieci starsze proszę o wykonanie zadania KP3.51 i 52 oraz L58.

Dzieci młodsze proszę o wykonanie karty pracy Święta, święta, biją dzwony str. 57.

Drodzy Rodzice! Drogie Dzieci!

Życzę Wam zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych, pełnych wiary, nadziei i miłości. Radosnego, wiosennego nastroju, serdecznych spotkań w gronie rodzinnym. Jadwiga Michulec
 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 4 z 10





Copyright © 2013 Przedszkole w Lubomi. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Moderator: Karolina Szulc
Administrator strony: Ryszard Popardowski

Joomla 1.5 free templates

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 19 gości