MY NA FACEBOOK


BIP



Statystyka

Odsłon : 492130
Start PSZCZÓŁKI
Pszczółki
09.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
Serdecznie witam wszystkie dzieciaki! Witam Rodziców! Dzisiaj ostatnie propozycje zadań i zabaw związanych z Wielkanocą. Zapraszam!
1. Proszę włączyć dziecku piosenkę i zachęcić do wykonania kilku ćwiczeń.
2.  Mały zajączek - praca plastyczna. Potrzebne są płatki do demakijażu. Naklejamy dwa kółka, uszy z przeciętego płatka. Naklejamy oczy i wąsy i zajączek gotowy. Wzór można zobaczyć tutaj.
3. „Mazurkowe wzorki” – zabawa grafomotoryczna. Dziecko ma tacę z mąką. Jest to jego mazurek. Ozdabia go, wymyślając wzory – obwódkę wokół brzegów jako wzór rysowany bez odrywania ręki i dowolne w środku. Następnie osoba prowadząca rysuje wzory na kartce, a dziecko odtwarza je na tacce.
4. „Muffinki – zajączki” – działanie dziecka. Dziecko pod nadzorem osoby prowadzącej przygotowuje ciasteczka według zamieszczonego przepisu. Przepis : Składniki suche: 1,5 szkl. mąki pszennej, 2 łyżki brązowego cukru, 2 łyżki kakao, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, szczypta soli, 1/2 szkl. cukru pudru, 1/2 tabl. gorzkiej czekolady. Składniki mokre:1 jajko,  150 ml oleju, 1,5 szkl. jogurtu naturalnego (400 ml).  Do ozdobienia: lukier lub polewa z białej czekolady, lentilki, spaghetti, pisaki cukrowe Przygotowanie: łączymy ze sobą składniki suche – przesiewamy mąkę, dodajemy sól, kakao i proszek do pieczenia, cukier puder, brązowy cukier, startą czekoladę i wszystko mieszamy. Do osobnej miski wbijamy jajko. Do niego dolewamy olej i jogurt – miksujemy. Składniki mokre wlewamy do suchych i dokładnie mieszamy. Masę nakładamy do foremek, do 2/3 wysokości. Pieczemy 20–30 min w 170˚ w piekarniku z termoobiegiem. Z porcji wychodzi 12 babeczek. Z kartonu wycinamy kształt zajęczych uszu. Muffiny polewamy lukrem, wkładamy uszy; z lentilek robimy oczy i nos, a z makaronu spaghetti wąsy. Wąsy można też namalować pisakami. MOŻE PRZYŚLECIE MI ZDJĘCIA WASZYCH MUFFINEK?
5. „Polewaczka” – zabawa bieżna. Dziecko ma w ręce pęczek pasków krepiny. Przy piosence "Śmigus - dyngus" dziecko biega po pokoju, krepiną (wodą) stara się dotknąć (oblać) jak najwięcej osób i przedmiotów. Na pauzę w piosence dziecko odkłada paski krepiny i naśladuje ruchy świadczące o strząsaniu wody z ubrania. Stara się osuszyć. W momencie włączenia piosenki zabawa rozpoczyna się od nowa do kolejnej pauzy.
6. „Które wiadro cięższe?” – zabawa dydaktyczna. Ważenie. Osoba prowadząca przygotowuje wagę z wieszaka (wieszak musi mieć poprzeczny drążek lub zaczepy na końcach ramion, wtedy łatwiej zaczepić pojemniki do umieszczania produktów). Doczepia do niego np. papierowe lub plastikowe torby, kartonowe pojemniki na sznurku lub plastikowe wiaderka (muszą być takie same). Dziecko przy asekuracji prowadzącego wrzuca do jednego pojemnika np. 2 kasztany.  Obserwuje zachowanie wagi. Gdy wieszak zdecydowanie się przechyli, dziecko zaczyna wkładać kasztany do drugiego pojemnika do momentu, aż wieszak się wyprostuje. Następnie dziecko waży różne zabawki i porównuje, co jest cięższe.
Dzieci starsze proszę o wykonanie zadania w książce KP3.56, CziP60 oraz L60.
Dzieci młodsze proszę o wykonanie karty pracy Święta, święta biją dzwony str. 42 i 57.
Życzę powodzenia i miłej zabawy! Jadwiga Michulec
 
08.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
Witam wszystkich bardzo serdecznie! Jak zwykle zachęcam do wykonania kilku zadań i zabaw.
1. Zapraszam do wspólnej zabawy przy piosence! Zaczynamy!!!
2. „W wielkanocnym koszyku” – zabawy matematyczne. Dziecko siedzi na dywanie. Ma przed sobą podkładkę (może to być kartka, serwetka...), 2 miseczki z 2 rodzajami liczmanów (guziki, groch, fasola po 10 z każdego rodzaju), znaki i liczby (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, +, =, -) oraz 2 kostki do gry (jeżeli jest to możliwe, to w różnych kolorach). Osoba prowadząca proponuje zabawę w liczenie jajek w koszyczkach. Układa zadanie: Jurek włożył do koszyka tyle jajek (rzut pierwszą kostką np. 3), a Zosia dołożyła jeszcze tyle (rzut drugą kostką np. 4). Policz, ile to razem, i zapisz liczbami oraz znakami (przykładowy zapis: 3+4=7). Dziecko liczy na swoim poziomie – dziecko zdolne w pamięci, młodsze lub słabo liczące na palcach albo z wykorzystaniem liczmanów. Prowadzący podaje kolejne zadania: Mama dołożyła jeszcze tyle (rzut 1 kostką np.1) jajek. Ile było razem (np. 7+1=8)? Jurek wyjął z koszyka tyle jajek (rzut kostką np. 5). Ile jajek zostało w koszyku (np. 8-5=3)? Dziecko wykonuje analogiczne czynności jak poprzednio. Osoba prowadząca stara się, by dziecko raz dodawało, raz odejmowało (rzut 2 kostkami jest tylko za pierwszym razem, potem rzuca tylko 1 kostką).
3. „Wyścig zajęcy” – zabawa ruchowa na czworakach. Dziecko stoi w jednym końcu pokoju. W drugim jest wyznaczone miejsce powrotu. Na hasło: "Start" dziecko porusza się zajęczymi skokami – na czworakach, dłonie oparte o podłogę, kolana w górze, odrywa złączone stopy i doskakuje do rąk, ręce przekłada dalej. Zawraca w miejscu powrotu i skacze na miejsce z którego zaczęło.
4. „Zbieramy jajka” – zabawa ruchowa z elementem liczenia. Dziecko ma małą plastikową miseczkę. Osoba prowadząca wysypuje na dywan wiele małych piłeczek (mogą to być również guziki, fasolki, małe klocki). Zadaniem dziecka jest zebrać jak najwięcej piłek (guzików, fasolek, klocków) i zanieść do swojej miseczki w określonym czasie, np. w trakcie słuchania ulubionej piosenki. Po każdym zbieraniu dziecko liczy swoje piłki, ustala, czy ma ich więcej, czy mniej niż w poprzednim zbieraniu.
5. "Kura czy góra" - zabawa. Przed rozpoczęciem zabawy prowadzący pyta dziecko, jakie głoski słyszy na początku wyrazów kura i góra. Dziecko spaceruje po pokoju. Na hasło: kura - kuca, zmienia się w kurę. Na hasło: góra - staje na palcach i unosi w górę ręce.
Dzieci starsze proszę o wykonanie zadań KP3.55 oraz L59.
Dzieci młodsze proszę o wykonanie karty pracy Wielkanoc str. 60.
Życzę miłej zabawy! Do jutra! Jadwiga Michulec
 
J. angielski 08.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Karolina Szulc   

1. Hello! What’s your name? How are you? Powiedz jak masz na imię (My name is - Maj nejm is)  i pokaż jak się dziś czujesz. Do wyboru mamy znane Ci zwroty I’m fine (ajm fajn)/ OK (ołkej) / so, so (soł, soł) / not very well (nat weri łel)

2. Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie.

3. Przypomnijmy sobie elementy pogody. Powtarzaj głośno.

4.. Zabawmy się - rozwiąż quiz i zdobądź jak najwięcej punktów (z pomocą rodzica).

5. It’s a rainbow /(reinboł). Lubisz tęczę? Zrób swoją własną ! Praca plastyczna.

Będziesz potrzebować:

- kolorowe kartki (biała, zółta, niebieska, zielona, czerwona, granatowa, fioletowa, pomarańczowa),

- nożyczki,

- klej.

Z białej kartki wytnij chmurkę. Z żółtej - słońce (jak we wzorze). Kolorowe kartki potnij na paski. Następnie przyklej paski w lewym górnym rogu (posmaruj klejem tylko około 1 cm w każdym pasku), drugie końce pasków naklej w prawym dolnym rogu tak, by delikatnie odstawały. Na końcach przyklej słońce i chmurki. Gotowe ! To Twoja przestrzenna tęcza.

6. Ubierz pieska odpowiednio do pogody! Dobierz mu odpowiednią garderobę - bluzkę, spodnie i akcesoria!

7. Usiądź plecami do Mamy lub Taty. Rodzic namaluje Ci na plecach chmurkę, słońce, śnieżynkę lub błyskawicę, a Ty zgadnij (po angielsku - cloud, sun, snow, storm) o jakiej pogodzie mowa.

8. Zaśpiewaj na koniec znaną Ci piosenkę.

Miłej zabawy ! Sandra Reszuta

 
07.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
Witam wszystkie moje Pszczółki! Witam Rodziców! Zapraszam do skorzystania z załączonych zadań i zabaw.

1. „Pisanki” – rozmowa z dzieckiem. Proszę pokazać dziecku zdjęcia przedstawiające ozdobione jajka. Niech dokładnie im się przyjrzy (dziecko ogląda zdjęcia, porównuje, szuka podobieństw i różnic) i odpowie na pytania: Czy wszystkie jajka są takie same? Czym się różnią? W czym są podobne? Czy możesz wskazać pisankę i kraszankę? Które jajka podobają Ci się najbardziej? Dlaczego? Osoba prowadząca wyjaśnia nazewnictwo: pisanki – pisanie wzorów gorącym woskiem na skorupce, barwienie, zdejmowanie wosku i ponowne nakładanie i barwienie w innym kolorze (metoda batikowa); kraszanki – wydrapywanie w zabarwionej skorupce cienkich linii; – różne sposoby wykonania w zależności od regionu; – naturalne barwniki do jajek (łupiny cebuli, sok z buraka, sok z czerwonej kapusty itp.)

2. „W chowanego z pisanką” – zabawa. Dziecko zakrywa na chwilę oczy lub wychodzi z pokoju, osoba prowadząca w dowolnym miejscu chowa styropianowe jajko. Po schowaniu jajka dziecko zostaje zaproszone do pokoju i poproszone o jego odnalezienie. Prowadzący naprowadza dziecko udzielając wskazówek co do odległości: najdalej, daleko, blisko, bliżej, najbliżej, jest. Zabawę można przeprowadzić kilka razy.

3. „Pisanki, kraszanki” – zabawa z czytaniem. Osoba prowadząca przygotowuje dwa napisy: pisanki, kraszanki i nakleja je na dwóch osobnych kartkach. Przygotowuje również kartki świąteczne, kolorowanki, zdjęcia z gazetek reklamowych z kolorowymi jajkami. Zadaniem dziecka jest próba odczytania napisów (dziecko młodsze robi to przy pomocy osoby dorosłej lub odgaduje po podaniu nazwy pierwszej litery). Dziecko rozkłada przed sobą kartki świąteczne, kolorowanki lub zdjęcia z gazetek z pisankami i kraszankami. Wycina je, segreguje i przykleja pod właściwymi napisami, to znaczy: pisanki pod napisem "pisanki", kraszanki pod napisem "kraszanki". Osoba prowadząca sprawdza poprawność wykonanego zadania i prosi, aby dziecko określiło, których jajek jest więcej, a których mniej.

4. „Pisanki do koszyka” – zabawa ruchowa z elementem liczenia. Do przeprowadzenia zabawy należy przygotować koszyczek i 10 styropianowych jajek (mogą to być również małe zabawki np. klocki). Osoba prowadząca włącza świąteczną piosenkę, a dziecko w dowolny sposób porusza się po pokoju. Po wyłączeniu piosenki prowadzący klaszcze w dłonie. Dziecko liczy liczbę klaśnięć i wkłada do koszyka odpowiednią liczbę "jajek". Po sprawdzeniu rozkłada je na dywanie i dalej porusza się przy piosence. Zabawę powtarzamy kilka razy.

5. "Wzory na pisankach” – zabawa konstrukcyjna. Dziecko ma owal wielkości kartki A4 (to pisanka) i kolorowe kartki. Z kolorowych kartek przygotowuje prostokąty, kwadraty i trójkąty (kilka z każdego kształtu i koloru) przez wielokrotne składanie i rozcinanie papieru. Kształty będą naklejane w formie wzorów rytmicznych na owalu, więc muszą być nieduże.

Dzieci starsze proszę o wykonanie zadań z KP3.53 i 54 oraz z CziP59.

Dzieci młodsze proszę o wykonanie karty pracy Wielkanoc str. 59.

Życzę powodzenia i udanej zabawy! Do jutra! Jadwiga Michulec

Poprawiony: środa, 07 kwietnia 2021 12:25
 
J. angielski 07.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   


Dzieci starsze

1. Hello! How are you? Powiedz jak się dziś czujesz. Do wyboru mamy znane Ci zwroty I’m fine (ajm fajn)/ OK (ołkej) / so, so (soł, soł) / not very well (nat weri łel)

2. Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie.

3. Posłuchaj piosenki o pogodzie i ubraniach. Wczoraj Pani Wiosna spłatała nam figla, spadł śnieg. Co dzisiaj założysz wychodząc z domu?

4. Karta - pokoloruj te ubrania, które dzisiaj założysz.

5. Wykonaj chmurkę CLOUD/ (klaud) ze swoim imieniem!

Potrzeba:

● biała kartka - namaluj kształt chmurki i wytnij,

●  Niebieskie kartki - na nich namaluj kształt kropel deszczu  i wytnij, na każdej napisz literkę swojego imienia (z dwóch stron),

● włóczka - najlepiej niebieska lub granatowa, - wytnij kilkucentymetrowe fragmenty (ok. 10 cm),

● watę - by wykleić chmurkę (nie jest to widoczne na proponowanym rysunku, ale ładnie ozdobi chmurkę, o tak),

● klej - by połączyć włóczkę z wyciętymi kartkami chmurki i kropli deszczu, a także by przykleić watę,

● nożyczki.

6. Memory ! Połącz pary i powtórz głośno nazwy.

7. Otwórz każde zdjęcie i powiedz, czy osoby na zdjęciach są odpowiednio ubrane? Are they properly dressed?/ ar dej properli drest?

Odpowiedz yes jeśli tak, no jeśli nie.

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

8. To tyle na dziś ! Pożegnajmy się piosenką.

 

Miłej zabawy ! Sandra Reszuta

 

 

 

 

 

 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 3 z 10





Copyright © 2013 Przedszkole w Lubomi. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Moderator: Karolina Szulc
Administrator strony: Ryszard Popardowski

Joomla 1.5 free templates

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 20 gości