MY NA FACEBOOK


BIP



Statystyka

Odsłon : 475001
Start PSZCZÓŁKI
Pszczółki
6 listopad PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
Witam serdecznie wszystkie Pszczółki oraz Rodziców!

Dzisiaj realizujemy temat: "Robimy wulkan".
1. Na początek zapraszam do uczestnictwa przy znanych już zabawach: "Na ziemi zostaje"
"Na raz", "Piorun i trąba powietrzna" (opisy w poprzednich dniach).

2. „Wulkany na świecie” – oglądanie filmu edukacyjnego. Proszę włączyć dziecku krótki film o wybuchach wulkanów.
Dziecko powinno same zauważyć niszczycielką moc wulkanu. Prowadzący wyjaśnia, co to znaczy wulkan czynny (taki, który raz na jakiś czas wybucha), drzemiący (taki, który dawno temu wybuchał, ale teraz „śpi”, może kiedyś wybuchnąć) i wygasły (taki, który bardzo dawno temu wybuchał, a teraz już nie i prawdopodobnie już nie wybuchnie. Takie wulkany, inaczej zwane stożkami wulkanicznymi, są w Polsce).

3. „Znane wulkany". Proszę pokazać dziecku mapę, która przedstawia miejsca występowania wulkanów.

Prowadzący wymienia nazwy najbardziej znanych wulkanów: Etna, Wezuwiusz, Stromboli (Włochy). Zadaniem dziecka jest wyodrębnienie pierwszej głoski w nazwach wulkanów. Dziecko starsze może wyodrębnić również ostatnią głoskę. Następnie niech podzieli nazwy wulkanów na sylaby oraz podzieli wyraz Etna na głoski. Chętne dziecko może ułożyć kilka zdań z nazwą wybranego wulkanu oraz policzyć z ilu wyrazów te zdania się składają. Osoba prowadząca podkreśla nie tylko niszczycielką moc wulkanów, ale też pozytywy: żyzne, urodzajne ziemie, energia czerpana z wulkanów może służyć ludziom. 4. „Erupcja wulkanu” – zabawa ruchowa. Dziecko porusza się przy dowolnej muzyce, trzymając 2 średniej wielkości chusty lub chusteczki higieniczne (w każdej ręce jedną). Na hasło Wulkan przykuca i wprawia chusty w ruch szybko nimi poruszając w górę i dół (wypływająca lawa).
5. „Robimy wulkan” – eksperyment.
Pomoce: ▢ szklanka lub kubeczek ▢ talerzyk ▢ taśma dwustronnie klejąca, najlepiej gąbkowa ▢ folia aluminiowa ▢ taca ▢ woda ▢ płyn do mycia naczyń ▢ czerwony barwnik spożywczy ▢ soda oczyszczana ▢ ocet ▢ łyżka do mieszania
Przygotowanie eksperymentu Dwustronną taśmą klejącą zamocować szklankę na środku talerzyka. Odwinąć tyle folii aluminiowej, żeby można nią było okryć cały talerz wraz ze szklanką. Okryć folią talerzyk z filiżanką, a nadmiar folii podwinąć pod talerzyk. Przebić folię nad wlotem do szklanki, a brzegi folii z otworu wwinąć do wnętrza szklanki i wygładzić.
Przebieg eksperymentu Gotowy „wulkan” postawić na tacy, żeby „lawa” za bardzo się nie rozlała. Do szklanki wlać trochę płynu do mycia naczyń zmieszanego z niewielką ilością wody, a następnie dodać do tego sodę oczyszczoną i barwnik. Całość zamieszać. Następnie powoli wlać do szklanki ocet i obserwować co się dzieje. „Wulkan” zacznie wrzeć, a przez otwór w szklance, czyli „krater”, będzie wydostawała się kolorowa piana, ściekając po „stoku” z folii aluminiowej podobnie, jak prawdziwa lawa wydobywa się z krateru i ścieka po stoku wulkanu.
Przedyskutować z dziećmi co się dzieje w prawdziwym wulkanie: Skąd się tam bierze płynna i gorąca lawa; jaka była i jest rola wulkanów w kształtowaniu się powierzchni Ziemi;
• tworzeniu się gór • formowaniu krajobrazu • co to jest wulkan wygasły • gdzie na świecie są jeszcze czynne wulkany
Objaśnić, że w tym eksperymencie zmieszanie octu z sodą oczyszczoną powoduje reakcję chemiczną i powstaje dużo gazu (dwutlenku węgla), który powoduje bąbelkowanie mieszaniny wody z płynem do naczyń.
6. "Cztery żywioły " - utrwalanie piosenki.

ZACHĘCAM DO WYKONANIA PRAC PLASTYCZNYCH NA TEMAT OCHRONY NASZEJ ZIEMI PRZY WYKORZYSTANIU POSTACI FAJNIAKÓW ORAZ WYKONANIA ZAMIESZCZONYCH EKSPERYMENTÓW!!! ZDJĘCIA PRAC I EKSPERYMENTÓW PROSZĘ PRZESŁAĆ DO MNIE LUB DO PANI AGNIESZKI B. Termin: 10.11.20r.
Życzę miłej zabawy - Jadwiga Michulec
 
5 listopad PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
Witam bardzo serdecznie dzieciaki i Rodziców!

Dzisiaj będziemy realizować temat: "Ostrożnie z ogniem".
1.  „Na raz…” – powitanka. (utrwalenie)
2. „Ostrożnie z ogniem”. Proszę włączyć dziecku krótki film edukacyjny, który ma na celu uzmysłowić dziecku, jak niebezpieczny może być ogień.

Po obejrzeniu filmiku proszę porozmawiać z dzieckiem na jego temat. Niech opowie jak należy zachować się w razie wybuchu pożaru i pod jaki numer alarmowy dzwonić. Dziecko może ocenić zachowanie bohaterów filmu.
3. „Dzielni strażacy” – rozmowa na temat pracy strażaków. Proszę włączyć dziecku obrazek przedstawiający strażaka i jego ekwipunek.
Poproście dziecko, aby wskazało i nazwało przedmioty, których strażak potrzebuje podczas gaszenia pożaru. Niech powie do czego poszczególne rzeczy służą.
4. "Z popielnika na Wojtusia" - nauka kołysanki.
Proszę włączyć dziecku nagranie, niech zapozna się z linią melodyczną i tekstem. Następne powtórzenia kołysanki pomogą wszystko zapamiętać i zachęcić dziecko do wspólnego śpiewania. Można zwrócić uwagę na pojawiający się w nagraniu ogień. Zadaniem dziecka jest powiedzieć co go rozpaliło (zapałki). Prowadzący wyjaśnia dziecku niezrozumiałe wyrazy: popielnik, dziwy...
5. "Ostrożnie z zapałkami!" - rozmowa przypominająca o zakazie zabawy zapałkami. Należy poinformować dziecko, że zapałek używają tylko dorośli, np. magicy w swoich sztuczkach.
6. „Piorun i trąba powietrzna” – zabawa grafomotoryczna. Dziecko stoi na dywanie. Prowadzący zapoznaje je z dwoma znakami (znaki narysowane na kartce): piorun (zygzak) i trąba powietrzna – spirala dośrodkowa (ślimak). Umawia się z dzieckiem, że uderzenia łyżką w kubek oznaczają pioruny – dziecko kreśli w powietrzu znaki pioruna, wykonując obszerne ruchy obydwiema rękami. Gdy usłyszy dźwięk łyżki kręcącej się w szklance  – kreśli w powietrzu spiralę. Ostatnim elementem zabawy jest kreślenie wzorów na kartonie.
7. "Gaszenie pożaru" - praca plastyczna.
Zadaniem dziecka jest narysować strażaka przy pracy. Zamieszczone obrazy niech będą dla niego inspiracją.

Życzę miłej zabawy - Jadwiga Michulec
 
4 listopad PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
Bardzo gorąco witam wszystkie Pszczółki i Rodziców!

Dzisiejszy temat brzmi: "Ogień jest potrzebny".
1. "Na raz …" - powitanka (opis zamieszczony we wczorajszym wpisie).
2. "Wesoła gimnastyka" - ćwiczenia poranne przy piosence.
3. „Jaki jest ogień?” – zabawa badawcza. Prowadzący demonstruje dzieciom zapałki, zapalniczkę. Dziecko podaje nazwy, dzieli na sylaby, głoski. Prowadzący zawiera z dziećmi umowę: zakaz zabawy zapałkami i zapalniczką. Następnie zapala świecę, dziecko obserwuje, powoli zbliża dłoń – wyczuwa ciepło. Prowadzący zadaje pytanie: Co nam daje ogień? Dziecko się wypowiada – dostrzega działanie pozytywne i negatywne. Prowadzący zapala świecę, zasłania rolety – dzieci zauważają, że płomień świecy daje jasność.
4. „Ogień jest potrzebny” – wypowiedzi dziecka. Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego. Osoba prowadząca kładzie na stole przedmioty, dziecko wypowiadają się, kiedy są one użyteczne: czajnik – gdy postawimy na kuchni i zagotujemy w nim wodę; węgiel drzewny – do rozpalenia grilla; drewno kominkowe – do wytworzenia ciepła w domu; pochodnia – do oświetlenia; świeczka urodzinowa – dekoracja na torcie; świeca, lampion, świeczka zapachowa – do oświetlenia, wytworzenia nastroju; zdjęcie kaloryfera – do ogrzewania. Dziecko powinno zauważyć, że same te przedmioty są mało użyteczne. Dopiero kiedy użyjemy ognia – dają nam pożytek, służą człowiekowi.
5. „Ogień może być groźny” – rozmowa kierowana na podstawie zdjęć.Prowadzący zwraca uwagę, że ogień to również groźny żywioł. Pomaga człowiekowi, ale też zagraża – może powodować wiele zniszczeń. Zadaje pytanie: Kiedy ogień zagraża człowiekowi? Dziecko wypowiada się, po każdej wypowiedzi prowadzący zapisuje odpowiedź np. pożary lasów – niszczenie domu zwierząt; pożary domów – straty materialne; pożar wysypisk śmieci – zatrucie środowiska; poparzenia skóry – ból i cierpienie.
6. "Na zapałkach” – zabawa matematyczna. Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania. Dziecko siada na dywanie i kładzie przed sobą podkładkę, papierową tackę i patyczki. Prowadzący podaje zadania tekstowe, dziecko za pomocą patyczków manipuluje, określa wynik.
7. "Ogień" - praca plastyczna. Dziecko otrzymuje kontur ognia (wydrukowany lub narysowany przez prowadzącego). Następnie rozmazuje plastelinę na konturze ognia, łączy kolory (plastelina żółta, pomarańczowa i czerwona).

Życzę miłej zabawy - Jadwiga Michulec
 
J. angielski PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   


Propozycja zajęć z języka angielskiego dla dzieci z GRUPY 2 – PSZCZÓŁKI (2.11.20 – 6.11.20)

DZIECI MŁODSZE 

1. Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie. Pamiętaj – śpiewamy PARK!

2. Powiedz i pokaż jak się dziś czujesz. Do wyboru mamy znane Ci zwroty I’m fine (ajm fajn)/ OK (ołkej) / not very well (nat weri łel)

3. Dziś poznamy nowego przyjaciela kotka Kennego. Jest nim miś o imieniu Benny. Powiedz głośno Hello Benny! Za chwilę zobaczysz go w nowej piosence. Czy wiesz, że Benny to wielki łakomczuch i uwielbia jeść? Benny lubi jeść owoce i nie tylko. Poznaj nazwy kilku z nich. Posłuchaj i powtarzaj głośno.

4. A czy Ty lubisz jabłka? Do you like apples? Odpowiedz YES / NO. Rodzic pyta o kolejne produkty: Do you like cherries / tomatoes / eggs / pears / …?

5. Pora na zgadywanki. Co to może być? 

6. Pora na piosenkę o owocach. Występuje w niej Benny the bear oraz Kenny the cat. Posłuchaj. 

7. Przygotowałam dla Was kartę pracy. Zobacz tutaj. 

8. Na koniec zagramy w powtórkową grę planszową z motywem dinozaurów. Potrzebne do niej będą 2 obrazkowe kostki do gry, które najlepiej będzie wykonać z pomocą Rodzica. Szablony kostek do wydruku oraz grę planszową znajdziecie tutaj. Po przygotowaniu tych kostek będziecie mogli zagrać razem w grę planszową. INSTRUKCJA GRY: Przygotuj kostki z oczkami oraz pionki, a także obrazkowe kostki, które przed chwilą wykonaliście z papieru. Rzucamy zwykłą kostką, poruszamy się do przodu o ilość wyrzuconych oczek, następnie rzucamy 1 dowolną kostką obrazkową i nazywamy to co wypadło. Jeżeli nie pamiętasz jak nazywamy obrazki na kostkach zajrzyj tutaj i przypomnij sobie te słowa. Miłej zabawy.

Pozdrawiam Was – Ania Bizoń-Bobro




 
3 listopad PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
Witam serdecznie moje Pszczółki! Witam Rodziców!
Mam nadzieję, że czujecie się dobrze i humory dopisują.
Wczoraj rozpoczęliśmy realizację tematu kompleksowego "Cztery żywioły".
Dzisiaj porozmawiamy na temat: "Czyste powietrze - ważna sprawa".
1. "Powitanka - na raz" - osoba prowadząca głośno mówi rymowankę, dziecko wykonuje zadania: Na raz - uśmiechnij się szeroko. Na dwa - podskocz bardzo wysoko. Na trzy - złap kogoś za ręce. Na cztery - zaśpiewaj piosenkę. Na koniec dziecko śpiewa dowolną piosenkę.
2. "Dmuchamy" - zabawa oddechowa. Wydłużenie fazy wydechu. Do przeprowadzenia zabawy potrzebna jest słomka do picia, piórko oraz kulka z waty. Dziecko stara się tak mocno dmuchać w piórko, aby jak najdłużej utrzymywało się w powietrzu.  Następnie dmuchają w kulkę z waty, aby odleciała jak najdalej.
3. „Gimnastyka” – zabawa sensoryczna. Osoba prowadząca otwiera okno. Dziecko wykonuje ćwiczenia gimnastyczne: podskoki, bieg w miejscu, przysiady. Na koniec proszę wydać polecenie: A teraz zrób wdech nosem i powolny wydech ustami. Co czujesz? Co wdychasz i wydychasz? Co nas otacza? Czy powietrze jest potrzebne?
4. „Kiedy powietrze pomaga, a kiedy szkodzi” – zabawa dydaktyczna. Osoba prowadząca przedstawia dziecku zdjęcia na których widać skutki oddziaływania wiatru.

Dziecko opowiada, co na nich widać, czy wpływ wiatru był pozytywny, czy negatywny (czy pomaga, czy niszczy): elektrownie wiatrowe (wiatr je napędza, dzięki czemu mamy prąd), szybowce, latawce (unoszą się), deszczowe chmury (wiatr je przegania), smog (wiatr go rozdmuchuje), żaglówki (napędza je), tsunami, trąba powietrzna, połamane drzewa, zniszczone auta (niszczycielska siła).
5. „Co dymi?” – burza mózgów. Prowadzący zapisuje pomysły dziecka na kartonie. Zawiera umowę z dzieckiem – podczas spaceru sprawdzą, co dymi. Dziecko może również narysować sytuacje w których widać szkodliwy dym np. jadący samochód, dym z komina, dym z papierosa.
6. „Badamy czystość powietrza” – wykonanie doświadczenia. Dziecko smaruje kartkę z bloku technicznego wazeliną – umieszcza ją za oknem. W późniejszej części dnia sprawdza, czy drobinki kurzu, pyłu, zanieczyszczeń przykleiły się do kartki.
7. „Woda, ogień, powietrze”– zabawa ruchowa. Dziecko ustawia krzesełko na dywanie. Biega swobodnie po dywanie. Na hasło prowadzącego: "Woda" ostrożnie wchodzi na krzesełko, na hasło: "Ogień" przykuca zakrywając głowę rekami, a na hasło: "Powietrze" kładzie się na krześle, unosi nogi i głowę, naśladuje lot ptaka.
8. „Tak, dla czystego powietrza” – zabawa dydaktyczna. Rozwijanie kreatywnego myślenia. Dziecko
wypowiada się na temat, co możemy zrobić, by powietrze było czyste (np.: zakaz palenia śmieci, jazda rowerem lub komunikacją miejską zamiast samochodem).
9. „Żywioły” – zabawa z kolorowymi chustkami (ubraniami) przy piosence "Cztery żywioły".
Prowadzący rozkłada na dywanie 4 chustki (lub ubrania) w 4 kolorach. Kolory na chustkach odpowiadają czterem żywiołom (woda, ogień, powietrze, ziemia). Prowadzący włącza piosenkę „Cztery żywioły”. Dziecko porusza się po dywanie wokół rozłożonych chust. Na pauzę w piosence staje na wybranej chuście i nazywa jaki żywioł prezentuje.
Życzę miłej zabawy - Jadwiga Michulec
 
«pierwszapoprzednia1234następnaostatnia»

Strona 1 z 4

 



 

Copyright © 2013 Przedszkole w Lubomi. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Moderator: Aleksandra Sobol
Administrator strony: Ryszard Popardowski

Joomla 1.5 free templates

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 3 gości