MY NA FACEBOOK


BIP



Statystyka

Odsłon : 517810
Start PSZCZÓŁKI
Pszczółki
16.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
Witam wszystkich bardzo serdecznie! Mam nadzieję, że wkrótce się spotkamy - może w poniedziałek? Do zobaczenia! A teraz pora na wykonanie kilku zadań i zabaw.

1. „Kapela” – zabawa naśladowcza. Dziecko siedzi na dywanie, słucha piosenki i wykonuje ruchy, które demonstruje mu osoba prowadząca (będą opisane na ekranie).

2.  „Wiosenny krajobraz z brzozami” – zabawa muzyczno-plastyczna. Dziecko siedzi przy stoliku, przed nim leżą kartki,  rozłożone farby plakatowe (mocno rozwodnione) oraz pędzle (do każdego koloru farby oddzielny). Prowadzący wyjaśnia: Za chwilę usłyszysz muzykę. Zamień twoje pędzle w tancerzy, którzy przy tej muzyce będą tańczyć, a przy okazji malować linie, wzory i inne esy-floresy. Do każdego koloru jest jeden pędzel – wybierz dla siebie pierwszy kolor. Podczas trwania muzyki nie dobieramy farby – tancerz nie może przerywać tańca. Prowadzący puszcza utwór muzyki klasycznej - „Wiosna” A. Vivaldiego, a dziecko maluje. Podczas pauzy dziecko odsuwa zamalowaną kartkę, wybiera inny pędzel z innym kolorem farby i po włączeniu utworu pędzel "tańczy" dalej. Czynność powtarzamy kilka razy. Gdy prace schną, wydziera z białego papieru paski o szerokości 2–3 cm różnej długości i komponuje z nich pień brzozy – czarną kredką rysuje krótkie kreski. Kompozycję naklejają na kolorowy karton. Na koniec pęczkami patyczków do uszu maczanymi w jasnozielonej gęstej farbie plakatowej stemplują delikatnie liście.

3. „Kolorowe paski” – zabawa dydaktyczna z mierzeniem. Do przeprowadzenia zabawy należy przygotować 2 komplety pasków o różnej długości. W pierwszym komplecie paski są różnokolorowe, a w drugim białe, długą linkę lub pasek papieru, kredki oraz kartoniki z cyframi 1 - 8. . Dziecko siedzi na dywanie. Osoba prowadząca kładzie przed nim 8 kolorowych pasów, o różnej długości. Dziecko porządkuje paski od najkrótszego do najdłuższego (schodki). Na dywanie prowadzący w rozsypce rozkłada białe paski o takich samych długościach jak paski kolorowe. Z linki jest ułożona linia, a pod nią z lewej strony leży kartonik z cyfrą 1. Osoba prowadząca kieruje do dziecka polecenie: porównaj długość białych pasków z kolorowymi i pokoloruj je na taki sam kolor. Następnie ułóż je na lince od najkrótszego do najdłuższego , począwszy od strony lewej. Pod każdym paskiem połóż odpowiednią cyfrę i odpowiedz, ile jest wszystkich pokolorowanych pasków, a ile jest kolorowych. Których jest więcej? Nazwij proszę kolory pasków. Wskaż pasek pierwszy, trzeci, piąty, ósmy.

4. „Nuty do domu” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa. Na podłodze leży kilka dowolnych zabawek, np. maskotki, samochodziki... . Dziecko – nuta podczas brzmienia dowolnej piosenki biega pomiędzy nimi. Podczas pauzy prowadzący uderza kilka razy w dowolny przedmiot. Dziecko liczy dźwięki. Podskakuje, klaszcze lub robi tyle pajacyków ile naliczyło uderzeń. Zabawę powtarzamy kilka razy.

5. Może na koniec kilka zagadek dźwiękowych? 

Dzieci starsze proszę o wykonanie zadania w książce L62.

Dzieci młodsze proszę, aby poćwiczyły pisanie różnych szlaczków.

Powodzenia! Jadwiga Michulec

 
15.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
Witam wszystkich bardzo serdecznie! Zapraszam do wspólnej zabawy przy wykonywaniu zadań i zabaw. Nadal kontynuujemy temat o kulturze. Dzisiaj muzyka.
1. „Nutka” – zabawa na koncentrację. Osoba prowadząca przed zabawą rysuje, drukuje lub wycina dowolną nutkę. Prosi dziecko, aby na chwilę zasłoniło oczy. W tym czasie prowadzący chowa nutkę w dowolnym miejscu w pokoju. Po jej schowaniu recytuje rymowankę, a zadaniem dziecka jest odnalezienie ukrytej nutki. Dziecko wygrywa, jeżeli znajdzie nutkę przed końcem wypowiadania rymowanki.
Rymowanka: Jak przyjemnie, jak wesoło, kiedy nutka krąży w koło.
Nutka tu, nutka tam, Ja tę nutkę złapię sam.
2. „Wycieczka” – zabawa ruchowa. Osoba prowadząca uderza np. w dwa dowolne drewniane przedmioty w różnym tempie. Dziecko porusza się zgodnie ze słyszanym akompaniamentem: marsz, bieg, podskoki.
3. „Na koncercie” - Proszę włączyć dziecku krótki film edukacyjny, który składa się z 4  utworów. Poproście, aby dziecko spróbowało wysłuchać ich w skupieniu. Po zakończeniu koncertu zachęćcie dziecko do odpowiedzi na następujące pytania:  Jakie znasz instrumenty muzyczne? Czy potrafisz nazwać któryś instrument z filmu? Jak wyglądali muzycy? Jak byli ubrani? Jak się zachowywali? Czy wszystko podczas koncertu było prawdą, czy coś było fikcją? Do czego zachęcała druga melodia? Kto tańczył? Z jakimi bajkami kojarzą Ci się dwa ostatnie utwory? Czy znasz tytuły tych bajek? Który utwór podobał Ci się najbardziej? A może chciałbyś/abyś nauczyć się grać na jakimś instrumencie? Na jakim?
4. Zaproście dziecko do udziału w muzycznym słuchowisku, którego motywem przewodnim jest wiersz "Kaczka - dziwaczka". Zadaniem dziecka jest wysłuchanie utworu, a później wspólna zabawa. Powodzenia!
4. "Gimnastyka przy muzyce". Dziecko stoi twarzą do ekranu komputera, aby widziało i słyszało instrukcje wykonania danego ćwiczenia. Dobrej zabawy!
5. "Grzechotka" - praca plastyczno - techniczna.
6. "Taniec zygzak". Zaproście dziecko do wesołego tańca!
Dzieci starsze proszę o wykonanie zadania w książce KP4.7 oraz CziP62.
Dzieci młodsze mogą narysować lub wydrukować sobie np. bębenek, a następnie pięknie go ozdobić (szlaczkami, kolorowymi ozdobami, plasteliną...).
Życzę miłej zabawy! Do jutra! Jadwiga Michulec
 
J. angielski 15.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Starsi


1. Hello! How are you? Pokaż jak się dziś czujesz. Do wyboru mamy znane Ci zwroty I’m fine (ajm fajn)/ OK (ołkej) / so, so (soł, soł) / not very well (nat weri łel)

2. Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie.

3. Dzisiaj zaczniemy bardzo przyjemny rozdział - o jedzeniu ! Are You hungry? / ar ju hangry? Posłuchaj piosenki !

4. Owoce i warzywa są bardzo zdrowe. Trzeba je jeść codziennie. Poznamy teraz angielskie nazwy owoców. Zobacz film, który pomoże Ci w nauce.

5. Czas na zabawę! Pojawią się krety, które mają na sobie obrazki z różnymi produktami spożywczymi  (warzywa, owoce, ser, mleko, kiełbaski, jajka, słodycze). Kliknij w krety, które mają na sobie obrazek z owocem!

6. Memory ! Odkryj parę i spróbuj nazwać po angielsku owoce, które już znasz !

7. Pokoloruj obrazek z owocami według podanych kolorów.

8. Jak szybko odgadniesz, które owoce kryją się pod obrazkami? Quiz.

9. Na koniec posłuchaj piosenki o kolorowych owocach !

Pamiętaj, by codziennie jeść owoce !

10. Na pożegnanie piosenka! Poruszaj się troszkę - rób to samo, co kaczuszki.


Miłej zabawy ! Sandra Reszuta

 
14.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
Bardzo gorąco witam moje Pszczółki! Pozdrawiam Rodziców! Mam nadzieję, że wkrótce się spotkamy! Jednak teraz, jak  zwykle, zapraszam Was do skorzystania z zamieszczonych zadań i zabaw, może umilą Wam czas.

1. „Wielcy malarze” – działanie dziecka. Bardzo proszę o pokazanie dziecku autoportretów znanych malarzy.  Prowadzący prosi, aby dziecko dokładnie im się przyjrzało i opowiedziało co widzi np. Jakie kolory dominują na portretach? Jak wyglądają twarze artystów? Który obraz najbardziej Ci się podoba? Dlaczego? Czy potrafisz tak malować? Czy takie malowanie jest trudne? Jak byli ubrani malarze?

2. „Nasze dzieła” – zabawy matematyczne.

„Kleksy” – działanie dziecka. Dziecko składa na pół kartkę papieru i za pomocą pipetki upuszcza na jedną z połówek kilka kropel kolorowego atramentu lub farby. Następnie zagina kartkę ponownie i mocno prasuje dłonią. Po chwili rozkłada i ogląda efekty, opowiada o tym, co powstało, co kleks przypomina, nadaje swojej pracy tytuł. Prowadzący zadaje pytanie: Co zaobserwowałeś/aś? Dziecko ma dojść do tego, że prawa strona wygląda tak samo jak lewa. Dziecko może dorysować coś własnego, tak, aby powstał jakiś obraz (może przedstawiać dowolną postać, pojazd, potwora...)                              „Symetryczne obrazki” – obserwacja efektów. Osoba prowadząca daje dziecku kilka symetrycznych obrazków przedstawiających np. serce, choinkę, stół, okno, balon, misia, postacie chłopca i dziewczynki, tulipan, stokrotkę. Dziecko składa wycięte kształty i sprawdza, czy lewa strona jest odbiciem prawej; upewnia się, przykładając do linii zgięcia lusterko. Następnie wśród przedmiotów w pokoju szukają takich, które są symetryczne, lub szukają w przedmiocie linii symetrii (prowadzący może zapytać: W którym miejscu w samochodzie należy przyłożyć lusterko, by połowa samochodu wraz z odbiciem wyglądała tak samo jak cały samochód?). Na koniec szukają osi symetrii w figurach geometrycznych: kole, trójkącie, prostokącie, owalu, kwadracie (koło, owal, kwadrat, prostokąt jako figury z kilkoma osiami symetrii).

„Tworzymy” – komponowanie z figur. Dziecko otrzymuje 1 kartkę, składa ją na pół i ma za zadanie ułożyć kompozycję z figur geometrycznych tak, by po lewej stronie zagięcia wyglądała tak samo jak po prawej. Jeśli brakuje mu odpowiednich figur, odrysowuje je na kolorowym papierze, wycina i nakleja. Na koniec podpisują prace imieniem – tak jak potrafi.

„W drodze na wystawę” – zabawa ruchowa naśladowcza. Dziecko ruchem ilustruje opowiadanie osoby prowadzącej: Pewnego dnia dzieci z przedszkola wybrały się na wystawę rzeźb. Założyły buty (naśladuje zakładanie butów), kurtki (naśladuje zakładanie i zapinanie kurtek) i czapki (naśladuje nakładanie czapki). Pomaszerowały na przystanek autobusowy (maszeruje w rytmie podanym przez prowadzącego). Zaczekały na autobus (stoi kilka sekund), a gdy podjechał, wsiadły do niego (trzy kroki z wysokim unoszeniem kolan). Autobus ruszył (szybki trucht), ale co jakiś czas zatrzymywał się na różnych przystankach (zatrzymuje się na przerwę w rytmie). Gdy dojechały na miejsce, wysiadły z autobusu (trzy kroki z wysokim unoszeniem kolan) i weszły do muzeum (pięć kroków do przodu). Tam zdjęły czapki i kurtki i powiesiły na wieszakach (naśladuje zdejmowanie i wieszanie). Spacerowały pośród eksponatów (kroki w bardzo wolnym tempie), z uwagą im się przyglądały (mocne skręty głowy w prawo i lewo) i podziwiały (ruchy głową w kierunku ramienia w jedną i drugą stronę). Gdy już wszystko zobaczyły, założyły kurtki i czapki (naśladuje ubieranie się), poszły na przystanek (marsz), wsiadły do autobusu (3 kroki z wysokim unoszeniem kolan) i szybko pojechały w drogę powrotną (bieg w szybkim tempie). Wysiadły (trzy kroki z wysokim unoszeniem kolan) i pomaszerowały do przedszkola (marsz). Gdy zdjęły ubranie i buty (naśladuje czynności), zmęczone położyły się na dywanie (leżenie na plecach i 4 głębokie wdechy i wydechy).

„Wiosenna wystawa” – rozmowa na temat właściwego zachowania w obiektach użyteczności publicznej na podstawie opowiadania.

"Wiosenna wystawa" Beata Gawrońska

Ignacy mieszkał w bloku z rodzicami i starszą siostrą Marcelą. Właśnie zaczynała się wiosna. Chłopiec bardzo lubił, gdy robiło się coraz cieplej, trawa zaczynała zielenieć, a drzewa nie były już szarobrązowe, bo na gałęziach pojawiała się zieleń – znak, że za chwilę z pąków rozwiną się liście. Chłopiec nie mógł się już doczekać, kiedy w skrzynce na balkonie zobaczy pierwsze wiosenne kwiaty. Cebulki posadzili z mamą jesienią, a on – choć dobrze wiedział, że zimą nic tam nie wyrośnie – i tak od czasu do czasu sprawdzał, czy może pojawił się choć malutki kiełek. Pewnego dnia Marcela wpadła jak bomba do domu. – Jutro w hali obok naszego bloku będzie można oglądać wiosenną wystawę – zawołała od progu. – Czy będę mogła się tam wybrać? – Spojrzała na mamę. – Oczywiście – odpowiedziała mama. – Pójdziemy wszyscy. Ignacy aż klasnął z radości, tak spodobał mu się pomysł tej wycieczki. Chłopiec był już kilka razy na wystawach. Wiedział, że ogląda się na nich różne rzeczy nazywane eksponatami, które są poustawiane tak, by każdy je dobrze widział, i mają etykietki z nazwami. Widział obrazy, rzeźby, a nawet dziwaczne meble, którymi zachwycała się mama, choć krzesło wcale nie przypominało krzesła, tylko jakby korzeń drzewa. Następnego dnia wstał wcześnie rano, wyszykował się i nawet przygotował dla wszystkich kanapki, byleby tylko jak najszybciej wyruszyć. – No, szybciej, szybciej – pospieszał Marcelę, która w skupieniu chrupała paprykę. Gdy w końcu wyszli z domu i dotarli do hali, zrobiło się pięknie, kolorowo i wiosennie. Na olbrzymich stołach i na podłodze nie wiadomo skąd pojawiła się trawa, a obok stały tulipany w tysiącach kolorów, hiacynty, żonkile, narcyzy i inne kwiaty, których Ignaś nie znał. W powietrzu unosił się cudny zapach. Nagle Ignacy zobaczył dwoje dzieci, które wbiegły na trawę i zerwały kilka tulipanów. Na szczęście jakiś pan, chyba ich tata, szybko je do siebie przywołał. Przykucnął i patrząc im prosto w oczy, zdecydowanym głosem coś tłumaczył. Ignacy domyślił się, o czym mówił – przecież na wystawie nie wolno dotykać eksponatów, a już na pewno nie można ich niszczyć. Służą do oglądania i podziwiania przez wszystkich. – Zobacz – pokazał Marceli – obok wejścia jest stoisko, na którym można kupić takie same kwiaty i zabrać do domu. Nie wiem, po co te dzieci je zrywały… Marcela chciała coś odpowiedzieć, ale jej uwagę odwróciły najpiękniejsze narcyzy, jakie w życiu widziała. Pobiegła szybko w tamtym kierunku, a Ignacy za nią. Mama, Marcela i Ignacy bardzo długo chodzili jeszcze po terenie wystawy i podziwiali wystawione kompozycje. Na szczęście już nikt nie próbował dotykać czy zrywać kwiatów. – Bardzo dobrze się dziś zachowywaliście – pochwaliła mama. – W nagrodę możecie sobie wybrać po jednej doniczce z kwiatkiem na stoisku handlowym. Ignaś wybrał piękne żółte tulipany, które kojarzyły mu się z ciepłym wiosennym słońcem. Marcela wprost nie posiadała się z radości, że może zabrać do domu narcyzy, które tak ją zachwyciły. Gdy rodzina opuściła wystawę, Ignacy zauważył, że dwoje dzieci, który wcześniej zrywały tulipany, także niesie po doniczce z kwiatami. I – co najważniejsze – obchodzi się z nimi bardzo ostrożnie i z szacunkiem. „Chyba rozmowa z tatą pomogła” – pomyślał. Po powrocie do domu Ignaś postawił doniczkę z tulipanami na parapecie i pielęgnował je codziennie. A po kilku dniach pojawiły się też hiacynty w skrzynkach na balkonie. Teraz było już pewne, że nadeszła wiosna.

Po wysłuchaniu opowiadania dziecko odpowiada na pytania prowadzącego: Dokąd poszedł Ignaś z mamą i siostrą? Jakie eksponaty oglądał? Co wydarzyło się na wystawie? Co to jest wystawa? Jeśli to możliwe, dziecko wpisuje do internetowej przeglądarki grafiki hasło wystawa i podczas oglądania zdjęć stara się doprecyzować znaczenie pojęcia (wystawa malarska, rzeźby, kwiatów, mebli, zwierząt itp.).  Jak należy się zachowywać na wystawie lub w innym miejscu publicznym, czyli takim, do którego przychodzi wiele osób, np. w kinie, teatrze, muzeum?

Dzieci starsze proszę o wykonania zadania w KP4.6 i L61.

Dzieci młodsze (starsze też !!!)mogą wykonać pracę plastyczną - "Hiacynt".

Dobrej zabawy i powodzenia! Do jutra! Jadwiga Michulec

 
j. angielski 14.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   


Starsi


1. Hello! How are you? Pokaż jak się dziś czujesz. Do wyboru mamy znane Ci zwroty I’m fine (ajm fajn)/ OK (ołkej) / so, so (soł, soł) / not very well (nat weri łel)

2. Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie.

3. Potrafimy już dużo powiedzieć o porach roku, pogodzie i odpowiednich do tego ubraniach. Utrwalmy swoją wiedzę oglądając film.

4. Pora się troszkę poruszać! Jeśli jest Ci zimno (cold) to na pewno się rozgrzejesz ! Tańcz do piosenki:

Klaszcz rączkami, możesz tupać nóżkami, machaj rączkami, tańcz i śpiewaj razem z nami!

Skacz dookoła, dotknij nieba i dotknij ziemi ! Poruszaj biodrami, tańcz i śpiewaj razem z nami !

5. Czas na zabawę w chowanego ! Rodzic schowa przed Tobą jakąś zabawkę (obojętnie, jaką) a Ty musisz ją znaleźć! Mama lub Tata będzie Ci pomagać mówiąc HOT (jeśli zbliżasz się do miejsca, gdzie została schowana zabawka) i COLD (jeśli będziesz się od niej oddalać.

6. Zgadniesz, jaka to pogoda? Rozwiąż quiz !

7. Potrafisz zapamiętać 6 obrazków dotyczących pogody i ubrań? Sprawdź!

8. Brawo, skończyliśmy cały rozdział dotyczący pogody, pór roku i ubrań! Zdobywamy kolejny jewel ! Gratulacje !

9. Pożegnajmy się piosenką !

Miłej zabawy ! Sandra Reszuta

 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 1 z 10





Copyright © 2013 Przedszkole w Lubomi. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Moderator: Karolina Szulc
Administrator strony: Ryszard Popardowski

Joomla 1.5 free templates

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 29 gości