MY NA FACEBOOK


BIP



Statystyka

Odsłon : 483558
Start PSZCZÓŁKI
Pszczółki
26 CZERWIEC PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Witam serdecznie w tym ostatnim dniu roku szkolnego 2019/2020, w którym byliście Państwo zmuszeni pogodzić obowiązki zawodowe i domowe z edukacją zdalną swoich dzieci.

Bardzo dziękuję Państwu za wsparcie i poświęcony czas. Dziękuję za wyrozumiałość i cierpliwość.

Kochane Dzieci bardzo mocno Was ściskam i całuję. Życzę wesołej zabawy podczas wakacyjnego wypoczynku. Wiele radości i wspaniałych przygód. Proszę uważajcie na siebie i pamiętajcie o swoim bezpieczeństwie!

Niech nowy rok szkolny przyniesie Wam wiele zadowolenia i radości.

Pozdrawiam Was bardzo, ale to bardzo gorąco.

Jadwiga Michulec

Żegnam się piosenką, pa, pa, pa.


 

 

 
25 CZERWIEC PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

 Witam Pszczółki i Rodziców!

Dzisiaj porozmawiamy o zakończeniu roku szkolnego i wakacjach.

1. Posłuchaj piosenki "Niech żyją wakacje!".


2. "Zakończenie roku" - rozmowa. Osoba prowadząca zadaje dziecku pytania: Co najbardziej utkwiło Ci w pamięci z Twojego pobytu w przedszkolu? Z kim najbardziej lubiłeś/aś się bawić? Czym lubiłeś/aś się bawić? Czego się nauczyłeś/aś w tym roku? Dokąd pójdziesz po wakacjach? Czym szkoła/grupa starszaków różni się od tego co było do tej pory?

 

3. Proszę przeczytać dziecku wiersz Urszuli Kozłowskiej pt.: "Lato wreszcie!"

Już walizki w bagażniku, torba, plecak, pięć koszyków...

Czy na pewno wszystko mamy?! Bo za chwilę wyjeżdżamy!

Tata już przy kierownicy, denerwuje się i krzyczy.

Szkoda przecież każdej chwili! - Jedźmy w końcu, moi mili!

Lato, lato, lato wreszcie. Nie będziemy siedzieć w mieście!

Wszyscy więc wsiadają prędko: Dziadek Władek z wielką wędką,

Babcia z kotem, pies nasz, Ciapek, mama (niosąc stos kanapek),

Moja siostra z parasolką i braciszek z deskorolką, potem ja z piłkami dwiema …

lecz już dla mnie miejsca nie ma!

Lato, lato, lato wreszcie, Czy będziemy siedzieć w mieście?

Tata mówi: - Nie ma strachu, jeszcze miejsce jest na dachu.

Więc mi trochę zrzedła minka: - Ja na dachu? Ja... dziewczynka?

Tata tylko kręci głową: - Cóż za pomysł, daję słowo?!

Oj! Córeczko moja mała, coś ty sobie ubzdurała?

Lato, lato, lato wreszcie, Nie będziemy siedzieć w mieście!

Już na dachu stos bagaży, a ja uśmiech mam na twarzy.

Siedzę sobie obok mamy, no i wreszcie wyjeżdżamy!

Słońce nam wskazuje drogę - już doczekać się nie mogę!

Wiem, że w dali na nas czeka las szumiący, łąka, rzeka...

Lato, lato, lato wreszcie, Nie będziemy siedzieć w mieście!

 

Po lekturze rozmowa: O czym jest wiersz? Dokąd wyjeżdżają bohaterowie wiersza? Co ze sobą zabierają? A jak Ty chcesz spędzić wolny czas?

 

4. Zapraszam do tańca przy piosence "Chocolade".

 

5. "Wakacyjny obrazek" - praca plastyczna. Oto inspiracja dla Ciebie.

 

Życzę wszystkiego dobrego, dużo uśmiechu i wspaniałych przyjaciół, powodzenia w dalszej nauce i spełnienia marzeń!!! Twoja pani Wisia

 

 
24 CZERWIEC PDF Drukuj Email
Wpisany przez Karolina Szulc   

 Witam wszystkie Pszczółki i Rodziców!

Zapraszam do wspólnej zabawy.

1. Na początek przypomnij sobie świetną zabawę "Na ziemi zostaje".

 

2. Proszę o przygotowanie figur geometrycznych w różnych wielkościach: kilka kół, kilka prostokątów, kilka trójkątów, kilka kwadratów (z papieru kolorowego lub gazety). Następnie proszę przeczytać dziecku wiersz M. Platy pt.: „Pajacyk”. Po wysłuchaniu wiersza dziecko ma za zadanie ułożyć pajacyka (na stole, dywanie, podłodze..). Podczas układania powinno nazwać figury geometryczne.

 

PAJACYK

Hop – rączki w górę,

Hop – rączki w dół.

Co to za dziwny skaczący stwór?

 

Jest koło, kwadrat,

Prostokąt jest śliczny.

To nasz pajacyk geometryczny.

 

Głowa okrągła jest jak piłeczka,

A na tej głowie trójkątna czapeczka.

 

Kwadrat to brzuszek,

Oczy i nosek są krąglutkie jak groszek.

 

Nogi pajaca – prostokąciki,

Na nich z kwadratów małe buciki.

 

Figur przeróżnych ułóż kilka

I już jest pajacyk , co skacze jak piłka.

 

3. „Taniec figur”. Do przeprowadzenia zabawy potrzebne są figury z poprzedniego zadania. Dziecko rozmieszcza w pokoju figury. Osoba prowadząca włącza wesołą muzykę zapraszającą do tańca. Gdy gra muzyka dziecko tańczy. Gdy muzyka milknie dziecko słucha jaką nazwę figury wypowie osoba prowadząca i szybko przy niej staje. Zabawę powtarzamy kilka razy.

 

4. „Figura parzy”. Figury są położone na dywanie. Dziecko spaceruje swobodnie po pokoju. Na hasło „koło parzy” stara się stanąć przy figurze, która nie jest kołem. Powtórzenie zabawy ze zmianą figury (tzn. gdy usłyszy np. "kwadrat parzy", to staje daleko od kwadratu). Zabawę powtarzamy, aż wszystkie figury zostaną nazwane.

 

5. "Zakodowane figury". Następna zabawa ma na celu kształtowanie logicznego myślenia, pamięci. Osoba prowadząca umawia się z dzieckiem, że każdej figurze będzie przyporządkowany jakiś ruch. I tak:

koło - podskocz 2 razy, kwadrat - tupnij nogą, prostokąt - klaśnij raz, trójkąt - zrób skłon.

Prowadzący wymawia nazwy figur geometrycznych lub je pokazuje, a dziecko wykonuje odpowiednie ruchy.

 

6. "Pajacyk" - praca plastyczna wykorzystująca figury geometryczne. Oto przykłady.

 

7. Na koniec zapraszam do obejrzenia bajki o "Supercyfrach". Bajka utrwali wiadomości o figurach i kolorach.

 

Życzę miłej zabawy! Do jutra! Jadwiga Michulec

 

 
23 CZERWIEC PDF Drukuj Email
Wpisany przez Karolina Szulc   

Witam Kochane Pszczółki i Rodziców!

Zachęcam do skorzystania z zamieszczonych zadań i zabaw.

1. Poszukaj w domu dwóch drewnianych pałeczek, patyków lub łyżek. Poproś o włączenie nagrania "Black Pearl" i spróbuj zagrać rytm - tak jak uczyliśmy się w przedszkolu.

2. Aby każda Pszczółka zapamiętała poznane w przedszkolu cyferki, to powinna obejrzeć krótki film. Nazywaj poszczególne cyfry oraz ich kolory.

Mam nadzieję, że patrzyłeś/aś uważnie. Jakiej cyfry brakowało w filmiku? (10)

Możesz poznane cyfry ulepić z plasteliny.

3. Pora na utrwalenie umiejętności układania i zapisywania działań na dodawanie. Do wykonania zadania potrzebujesz kartki, kredki, cukierków, guzików lub koralików.

4. A teraz pora na utrwalenie odejmowania. Potrzebujesz tych samych rzeczy co w poprzednim zadaniu. Powodzenia!

5. Dla relaksu zapraszam na bajkę o "Supercyfrach".


Życzę miłej zabawy! Do jutra! Jadwiga Michulec

 
ANGIELSKI - MŁODSI PDF Drukuj Email
Wpisany przez Karolina Szulc   

Propozycja zajęć z języka angielskiego dla dzieci z

GRUPY 2 PSZCZÓŁKI dzieci młodsze, GRUPY 3 KRASNOLUDKI i GRUPY 5 BIEDRONKI .

 

TYDZIEŃ 15 tj. 22.06.2020 – 26.06.2020

1.Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie. Powiedz „Hello” Rodzicom.

2.How are you? Powiedz i pokaż jak się dziś czujesz - I’m fine (ajm fajn)/ OK (ołkej) /not very well (nat weri łel)

3.To już nasze ostatnie zajęcia w tym roku szkolnym. Powtórzymy dziś sobie wiele rzeczy, których się do tej pory nauczyliście. Spójrz na karty pracy. Znajdują się tam obrazki, które do tej pory poznaliście. Spróbuj nazwać każdy z nich w języku angielskim (pomocny będzie słowniczek w załącznikach z datą 22.06). Następnie wydrukuj i wytnij wszystkie obrazki, umieść je w worku i losuj powtarzając pytanie: „What’s in the bag?” (wymowa: łots in de bag?)

4.Kolejna zabawa polega na ułożeniu obrazków na stole i wskazywaniu tych, które usłyszymy. Rodzic wymienia nazwę jednego z obrazków, a dziecko go wskazuje. Zabawa będzie ciekawsza jeśli do wskazywania użyjecie jakiegoś przedmiotu np. zabawkowej różdżki, packi na muchy czy kredki. W zabawie może brać udział więcej osób, wtedy wygrywa ten kto szybciej wskaże właściwy przedmiot.

5.Zbliżają się wakacje. Co zamierzasz robić w wolnym czasie? Posłuchaj tej piosenki o lecie. Usłyszysz w niej co można robić latem podczas wakacji.

6.Abyście się rozruszali proponuję znaną i lubianą piosenkę Walking, walking!

7.Przygotowałam również dla Was grę planszową. Przygotujcie kostkę i pionki oraz obrazki, które wcześniej wycięliście z kart pracy. Obrazki należy ułożyć w stos i losować po jednym za każdym razem gdy zatrzymacie się na dowolnym polu gry. Kto pierwszy dotrze na wyspę skarbów ten wygrywa!

8.Pora pożegnać się z naszymi bohaterami, którzy towarzyszyli nam podczas zajęć języka angielskiego. Spójrz na kartę w załącznikach (data 22.06). Znajdziesz tam wszystkich bohaterów: Kenny the cat, Benny the bear, Corky the crocodile, Ellie yhe elephant, Holly the hippo, Molly oraz Billy. Pożegnaj się z nimi mówiąc „Bye, bye!”. Na koniec czeka na Was kolorowanka. Pokoloruj, a pośrodku w kołku narysuj siebie.

9.Pożegnajmy się piosenką. Bye, bye!

Do zobaczenia po wakacjach! :)

 

Ania Bizoń-Bobro

Załączniki

Poprawiony: poniedziałek, 22 czerwca 2020 14:32
 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 1 z 29

 



 

Copyright © 2013 Przedszkole w Lubomi. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Moderator: Aleksandra Sobol
Administrator strony: Ryszard Popardowski

Joomla 1.5 free templates

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 4 gości