MY NA FACEBOOK


BIP



Statystyka

Odsłon : 453999
Start PSZCZÓŁKI
Pszczółki
KATECHEZA NA DZIŚ - 26.05.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

Szczęść Boże!

1. Trzy tygodnie temu dużo mówiliśmy o Maryi – Mamie Jezusa. Dzisiaj zaczniemy od poproszenia jej, aby zaniosła nasze modlitwy do Boga. Proszę, żeby rodzice przeczytali kilka wezwań, które utworzą litanię, a dzieci będą odpowiadać „Módl się za nami”.

Maryjo, Matko Dzieciątka Jezus – módl się za nami.

Maryjo, opiekunko dzieci – módl się za nami.

Maryjo, pocieszycielko smutnych dzieci – módl się za nami.

Maryjo, wzorze dla naszych mam – módl się za nami.

2. Dzisiaj na katechezie będziemy mówili o kimś bardzo ważnym. Posłuchajcie krótkiej zagadki:

Dobra, miła i kochana,

O swe dzieci zatroskana.

To jest nasza ukochana… (mama)

3. Zastanówcie się teraz, jak Wasze mamy dbają o was? W jaki sposób okazują Wam troskę, miłość? (dbają, sprzątają, gotują, przytulają, troszczą się o nasze zdrowie itp.)

4. Jak widzicie, wasze mamy mają bardzo dużo pracy. Każdego dnia troszczą się o Was, bo bardzo was kochają. Wszyscy możemy okazać miłość i wdzięczność naszym mamom, pomagając im w codziennych obowiązkach i nie przynosząc dodatkowych zamartwień. Tym bardziej, że dzisiaj jest święto wszystkich mam. 26 maja obchodzimy Dzień Matki. Pamiętajcie w tym dniu o Waszych mamach.

5. Jabłko jest owocem jabłoni, tak jak np. banan owocem bananowca. Te drzewa dają nam owoce. W modlitwie „Zdrowaś Maryjo” mówimy słowa: „błogosławiony owoc żywota twojego, Jezus”, ponieważ Maryja dała nam Jezusa. Jest On więc owocem jej życia. Każde dziecko jest owocem życia swoich rodziców. Pomódlcie się dzisiaj wieczorem do Maryi modlitwą "Zdrowaś Maryjo" w intencji swoich mam.

6. Jeśli macie w domu podręcznik wykonajcie zadania na stronach 92 i 93.

Z Bogiem, Michalina Dudzik

Poprawiony: wtorek, 26 maja 2020 08:59
 
ZADANIE NA DZIŚ - 26.05.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

Witam kochane dzieci i rodziców!

A teraz piszę bardzo cicho - czy masz dla Mamy laurkę? Jeżeli nie, to musisz ją szybko wykonać i wręczyć Mamusi z okazji Dnia Matki. Nie zapomnij o buziaku!!!

Dzisiaj dalszy ciąg zadań i zabaw związanych z dziećmi.

1. „Rzut do celu”

‒ proszę przygotować niepotrzebne tekturowe pudełko – im większe, tym lepiej – oraz stare gazety. W pudełku należy wyciąć otwór wielkości około 10 cm – 15 cm. Dziecko ma za zadanie zgnieść kolejne

strony gazety i stworzone w ten sposób kule wrzucać do otworu, stojąc w pewnej odległości od

pudełka. W zależności od możliwości dziecka otwór w pudełku oraz odległość, z jakiej dziecko

rzuca kulę, mogą być większe lub mniejsze. Po wykonaniu określonej liczby rzutów można poprosić

dziecko o przeliczenie, ile rzutów było celnych. Możecie zorganizować zawody w rzucie do celu.

 

2. Po zabawie zapraszam do przypomnienia i utrwalenia wiadomości o prawach dziecka, które były omawiane wczoraj.

 

3. "Dzieci świata" W. Faber

Po lekturze wiersza proszę zadać dziecku pytania: Z czego śmiały się afrykańskie dzieci i dlaczego? Gdzie mieszkają Eskimosi (nazwa Eskimos obecnie uchodzi za obraźliwą, zamiast niej używa się nazwy Innuit)? O czym nie wiedziały dzieci w Grenlandii? Co łączy dzieci na całym świecie? Czy byłeś/aś kiedyś w innym kraju? Czy byłeś/aś kiedyś na innym kontynencie? Jakie dzieci tam spotkałeś/aś? Czy wszyscy mówili tym samym językiem, co Ty? Co ich od Ciebie różniło? Co było podobne?

 

4. "Dzieci z różnych stron świata"

Niech dziecko podczas oglądania zdjęć dzieci wypowie się na temat wyglądu rówieśników z innych krajów. Jak są ubrane? Jakie mają rysy twarzy? Jakie mają kolor skóry? Jak wyglądają ich domy? Osoba prowadząca powinna zadać dziecku pytanie: Dlaczego jedne dzieci są wesołe, a inne smutne? Jak możemy pomóc tym, które wyglądają na smutne? Z jakich krajów mogą pochodzić te dzieci? Wyjaśnienie dla dziecka: Wiele dzieci mieszka w krajach biednych. Muszą pracować, aby pomóc rodzicom w utrzymaniu rodziny. W Ameryce Południowej dzieci pracują w kopalniach, pchają ciężkie wózki załadowane węglem. Mali Afrykanie najczęściej spędzają czas na pastwiskach, pasąc bydło.

 

5. "Jesteśmy dziećmi" - zapraszam do zabawy przy piosence.

 

6. "Mój portret" - dziecko przegląda się w lusterku, zwracając uwagę na kolor włosów, oczu, uczesanie, cechy charakterystyczne. Następnie wykonuje swój portret, starając się uwzględnić zaobserwowane cechy swojego wyglądu. Gotowe portrety podpisują.

 

Starsze dzieci proszę o wykonanie zadań w książce nr 4 na str. 30a, 30b.

Życzę miłej zabawy! Do jutra! Jadwiga Michulec

 
ZAJĘCIA Z J. ANGIELSKIEGO - dzieci młodsze PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

Propozycja zajęć z języka angielskiego dla dzieci MŁODSZYCH z GRUPY 2 PSZCZÓŁKI

TYDZIEŃ 11 tj. 25.05.2020 – 29.05.2020


1.Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie. Powiedz „Hello” Rodzicom.

2.How are you? Powiedz i pokaż jak się dziś czujesz - I’m fine (ajm fajn)/ OK (ołkej) / not very well (nat weri łel)

3.Czy wiecie, kto w tym tygodniu obchodzi swoje święto? Dokładnie 26 maja przypada Dzień Matki. Spójrz na słowniczek obrazkowy (poniżej załączniki z datą 25.05) i zapoznaj się z nowym słownictwem. Powtórz kilka razy za Rodzicem, raz głośno a raz cichutko.

4.Wydrukujcie obrazki ze słowniczka, wytnijcie je i wykorzystajcie do zabawy. Przygotujcie butelkę, by zagrać w „Spin the bottle. Kręcenie butelką”. Ułóż karty w kole, umieść butelkę pośrodku koła, kręć nią i nazywaj to na co wskazuje butelka.

5.Nauczymy się teraz piosenki, którą będziecie mogli zaśpiewać swojej ukochanej mamie. Zajrzyj tutaj. W tej piosence pokazuj, że przytulasz mamę na słowo „HUGS” oraz posyłaj buziaki na słowo „KISSES”. Na koniec głośno śpiewaj „I LOVE YOU”.

6.Pora na zabawę „Ścieżka do mamy”. Ułóż karty obrazkowe ze słowniczka na podłodze w kształt ścieżki prowadzącej do stojącej tam Twojej mamy. Przejdź po niej nazywając karty po których stąpasz. Na końcu czeka nagroda czyli Twoja mama. Nie zapomnij jej przytulic i powiedzieć I LOVE YOU!

7.Kolejna piosenka o mamie czeka na Was tutaj.

8.Jest jeszcze jedna piosenka, tym razem o tacie. Myślę, że tata tez się ucieszy kiedy mu ją zaśpiewacie. Zajrzyj tu.

9.Zabawcie się teraz w MEMORY. Wydrukujcie obrazki ze słowniczka dwukrotnie i szukajcie par takich samych symboli.

10.Pora się rozruszać razem z tą piosenką.

11.Jeżeli masz ochotę wykonaj dla swojej mamy laurkę. Możesz skorzystać z tej poniżej w załączniku).

12.Pożegnajmy się piosenką. Bye, bye!


Miłej zabawy :)

Ania Bizoń-Bobro

Załączniki

Poprawiony: niedziela, 24 maja 2020 20:44
 
ZAJĘCIA Z J. ANGIELSKIEGO - dzieci starsze PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

Propozycja zajęć z języka angielskiego dla dzieci STARSZYCH z GRUPY 2 PSZCZÓŁKI.

TYDZIEŃ 11 tj. 25.05.2020 – 29.05.2020

 

1.Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie. Powiedz „Hello” Rodzicom. 

2.How are you? Powiedz i pokaż jak się dziś czujesz - I’m fine (ajm fajn)/ OK (ołkej) / so so (soł soł) /not very well (nat weri łel)

3.Czy wiecie, kto w tym tygodniu obchodzi swoje święto? Dokładnie 26 maja przypada Dzień Matki. Spójrz na słowniczek obrazkowy (poniżej załączniki z datą 25.05) i zapoznaj się z nowym słownictwem. Powtórz kilka razy za Rodzicem, raz głośno a raz cichutko.

4.Wydrukujcie obrazki ze słowniczka, wytnijcie je i wykorzystajcie do zabawy. Przygotujcie butelkę, by zagrać w „Spin the bottle. Kręcenie butelką”. Ułóż karty w kole, umieść butelkę pośrodku koła, kręć nią i nazywaj to na co wskazuje butelka.

5.Nauczymy się teraz piosenki, którą będziecie mogli zaśpiewać swojej ukochanej mamie. Być może ją pamiętacie? Zajrzyj tutaj. W tej piosence pokazuj, że przytulasz mamę na słowo „HUG” oraz posyłaj buziaki na słowo „KISS”. Na koniec głośno śpiewaj „HAPPY MOTHER’S DAY. I LOVE YOU”.

6.Jest jeszcze jedna piosenka, tym razem o tacie. Myślę, że tata też się ucieszy kiedy mu ją zaśpiewacie. Zajrzyj tu

7.Pora na zabawę „Ścieżka do mamy”. Ułóż karty obrazkowe ze słowiczka na podłodze w kształt ścieżki prowadzącej do stojącej tam Twojej mamy. Przejdź po niej nazywając karty po których stąpasz. Na końcu czeka nagroda czyli Twoja mama. Nie zapomnij jej przytulic i powiedzieć I LOVE YOU!

8.Kolejna piosenka o mamie czeka na Was tutaj. Potrzebne będą literki do słowa MOMMY. Wykorzystaj te poniżej (w załączniku) lub napisz swoje własne. Wytnij, ułóż w kolejności i za każdym razem zakrywaj po 1 zaczynając od literki M. Pamiętaj by śpiewać brakujące literki jak najgłośniej. 

9.Zabawcie się teraz w MEMORY. Wydrukujcie obrazki ze słowniczka dwukrotnie i szukajcie par takich samych symboli.

10.Pora się rozruszać razem z tą piosenką

11.Jeżeli masz ochotę wykonaj dla swojej mamy laurkę. Możesz skorzystać z tej poniżej (w załączniku).

12.Pożegnajmy się piosenką. Bye, bye! 


Miłej zabawy :)

Ania Bizoń-Bobro

Załączniki

 
ZADANIE NA DZIŚ - 25.05.2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Michalina Dudzik   

Witam Pszczółki i Rodziców!

W tym tygodniu będziemy realizować temat "Dzień Dziecka".

1. Może przypomnisz sobie zabawę z krzesłem? Zapraszam.


2. „WYSPA” (wprowadzenie do zapoznania Praw Dziecka)

Osoba prowadząca zaprasza dziecko na dywan. Prosi, aby wyobraziło sobie, że znajduje się na statku i wypływa w morze. Niestety, nagle zrywa się huragan i statek rozbija się o skałę. Aby uratować się przed utonięciem dziecko wskakuje do wody. Następnie „dopływa” do wyspy (do pobliskiego stolika). Osoba prowadząca krótko wyjaśnia, że każdy człowiek ma prawa, które stworzone są do tego, aby ułatwiać nam życie. Następnie mianuje dziecko przywódcą wyspy i kładzie przed nim kartkę papieru - prosi o narysowanie konturów wyspy, nazwanie jej oraz o wymyślenie i zapisanie (przy pomocy prowadzącego) praw, które będą ułatwiały życie na wyspie, np.: prawo do jedzenia, do zabawy...itp. Po zakończeniu pracy przywódca wyspy prezentuje obowiązujące na wyspie prawa. Ma to uświadomić dziecku, iż bez określenia pewnych praw, niemożliwe byłoby zgodne życie na wyspie (w domu, w przedszkolu, na ulicy, na boisku...).

 

3. Zapoznanie dziecka z pojęciami: Konwencja Praw Dziecka, Rzecznik Praw Dziecka, Organizacja Narodów Zjednoczonych.

Osoba prowadząca mówi: Teraz wiem, jakie prawa chciałbyś/chciałabyś mieć, a ty pewnie chcesz się dowiedzieć, jakie prawa masz w rzeczywistości i czy są one choć trochę podobne do praw, które wymyśliłeś/aś na swojej wyspie.

Jak myślisz, gdzie mogą być zapisane twoje prawa? Czym jest Konwencja Praw Dziecka? Kto stoi na straży waszych praw? Kim jest Rzecznik Praw Dziecka? (szukanie definicji w słowniku języka polskiego przez wybranego, dobrze czytającego ucznia - zapoznanie ze sposobem poszukiwania informacji w słowniku)

 

Wyjaśnienie pojęć:

Konwencja praw dziecka: (międzynarodowa umowa) Uchwalona przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w 1989 roku, dotyczy wyłącznie osób, które nie ukończyły 18. roku życia powstała w trosce o najmłodszych obywateli – ich zdrowie, bezpieczeństwo, wszechstronny i szczęśliwy rozwój.

Rzecznik- ten, kto występuje, przemawia w czyimś imieniu, ten kto jest wyrazicielem pewnych poglądów, ktoś kto występuje w obronie kogoś lub czegoś, kto popiera jakąś sprawę

Rzecznik Praw Dziecka: czuwa nad tym, aby przestrzegano postanowień zawartych w Konwencji Praw Dziecka. Podejmuje działania mające na celu zapewnienie dziecku pełnego i harmonijnego rozwoju, z poszanowaniem jego godności i podmiotowości.

 

4. Zapoznanie dzieci z ich prawami.

Proszę włączyć dziecku zdjęcie plakatu o prawach dziecka.

Niech dziecko dokładnie przyjrzy się plakatowi i na podstawie obrazków opowie własnymi słowami, co widzi - do czego ma prawo.

PRAWO do prywatności - oznacza, że możesz dysponować własnymi rzeczami, masz prawo do tajemnicy korespondencji, nikomu nie wolno bez bardzo ważnych powodów wkraczać w twoje sprawy osobiste i rodzinne.

PRAWO do wychowania w rodzinie - oznacza, że nikomu nie wolno zabrać cię od rodziców, chyba, że z bardzo ważnych powodów, gdyby zdarzyło się, że rodzice będą osobno masz prawo do kontaktów z obojgiem rodziców.

PRAWO do życia i rozwoju - oznacza, że nikogo nie wolno bezprawnie pozbawiać życia.

PRAWO do informacji - oznacza, że powinieneś poznać swoje prawa, powinieneś mieć dostęp do różnych źródeł wiedzy.

PRAWO do tożsamości - oznacza, że musisz mieć nazwisko, obywatelstwo, poznać swoje pochodzenie: mając 13 lat musisz być zapytany o zgodę gdybyś miał być adoptowany, a także gdybyś miał mieć zmienione nazwisko

PRAWO do życia bez przemocy i poniżania – oznacza, że bicie, znęcanie, okrutne i poniżające traktowanie są niedopuszczalne i karalne.

PRAWO do nauki - oznacza, że możesz uczyć się tak długo, jak pozwalają na to twoje zdolności; jeśli masz 6 lat możesz zacząć naukę w kl. 0; pracować możesz, gdy skończysz 15 lat.

PRAWO do stowarzyszania - oznacza, że możesz należeć do organizacji młodzieżowych, jeśli masz 16 lat sam decydujesz o swojej przynależności

PRAWO do swobody myśli, sumienia i wyboru religii – oznacza, że możesz decydować o swoim sposobie myślenia o świecie, gdy jesteś już wystarczająco dojrzały, wcześniej kierują Tobą rodzice.

PRAWO do wypowiedzi - oznacza, że w różnych sprawach dotyczących ciebie, możesz wygłosić swoje zdanie, opinię, oświadczyć własną wolę.

PRAWO do wypoczynku – oznacza, że masz prawo odpocząć, kiedy masz na to ochotę.

 

5. Zapraszam do wysłuchania piosenki "Piosenka o prawach dziecka"

Po jej wysłuchaniu, niech dziecko opowie, o czym jest piosenka, o jakich prawach dziecka jest w niej mowa.

Należy uświadomić dziecku, że dzieci na całym świecie mają takie same prawa, bez względu na kraj, kolor skóry, czy wyznawaną religię i powinny być one przestrzegane.

 

6. "Prawda - nieprawda" - zabawa ćwicząca myślenie. Osoba prowadząca wypowiada różne zdania. Jeżeli zdaniem dziecka zdanie jest prawdziwe, klaszcze, jeżeli nieprawdziwe - tupie nogami. Przykładowe zdania:

- Nikt nie może mnie zmuszać do robienia złych rzeczy.

- Mogę zmusić kolegę, żeby grał ze mną w piłę.

- Nikt nie może czytać moich listów bez pozwolenia.

- Mogę bawić się tylko z kolegami, których wybierze mój/moja kolega/koleżanka.

- Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi.

- Mam prawo do tajemnic i własnego zdania.

- Mogę bawić się tylko z jednym dzieckiem.

- Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić i bić.

 

7. "Prawa Dziecka" - zachęcam do wykonania pracy plastycznej tematycznie nawiązującej do dzisiejszego tematu. Może pomocne będą przykładowe prace?

 

Starsze dzieci proszę o wykonanie zadań w książce nr 4 na str. 29a, 29b.


Życzę powodzenia! Do jutra! Jadwiga Michulec

 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 1 z 21

 



 

Copyright © 2013 Przedszkole w Lubomi. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Moderator: Aleksandra Sobol
Administrator strony: Ryszard Popardowski

Free joomla templates

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 8 gości