MY NA FACEBOOK


BIP



Statystyka

Odsłon : 490958
Start NIEDŹWIADKI
Niedźwiadki
13.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
Dzień dobry Kochane Dzieci oraz Drodzy Rodzice! Dzisiaj porozmawiamy o
filmie, a nawet nagramy swój własny filmik. Jestem pewna że będziecie
zachwyceni. A więc do dzieła...
13.04– wtorek. Temat: W świecie filmu.
1. „Ojciec Wirgiliusz” – zabawa ze śpiewem , spacerujcie po obwodzie koła,
w miejscu pokazujcie, zaproponowane przez „ojca Wirgiliusza „ gesty.


2. „Co to jest film?” – rozmowa kierowana. Kochane dzieci zastanówcie się
co to jest film lub bajka? Gdzie możemy zobaczyć taki film (w kinie,
telewizji, Internecie). Jak myślicie co potrzebujemy, żeby nagrać film?
(kamera – pokazujemy na linku)
„Jak powstaje film animowany?” zapraszamy do zapoznania się z materiałem a
na jego podstawie może spróbujecie swoich sił w tworzeniu filmu
animowanego?

3.„Filemon i Bonifacy” – słuchanie wiersza i rozmowa na jego temat,
oglądanie odcinka
filmu animowanego opowiadającego o przygodach tytułowych bohaterów.
Tu są uszka, tam ogonek.
Proszę: oto Filemonek.
Prawie cały jak śnieg biały.
Taki śliczny kotek mały.
Dzieci lubią tego kotka.
Chce go głaskać, kto go spotka.
Jest tam jeszcze Bonifacy.
Czuje się jak w kociej pracy.
Filemona wciąż pilnuje,
Bo ten cały czas figluje.
Bonifacy ma futerko
Całe lśniące jak lusterko.
Lubi mięsko, ciepłe mleczko,
Kocią karmę i jajeczko.
Odwiedź kiedyś koty oba.
Każdy z nich Ci łapkę poda.
Chyba, że będą zmęczone.
Może miały trudny dzionek?
Zadajemy dzieciom pytania:
Jak nazywają się bohaterowie wiersza? Jak wygląda Filemon? Jak wygląda
Bonifacy?
4.Zachęcamy do obejrzenia bajki o przygodach w/w bohaterów. Ciekawe czy
dzieci rozpoznają bohaterów!
5.„Tworzymy swój film” – zabawa kreatywna. Proponujemy dzieciom nakręcenie
filmu przedstawiającego scenę z dnia w domu. Rodzic może do zabawy użyczyć
swojego telefonu.   Po nakręceniu filmu oglądamy wspólnie z dzieckiem
film. Chwalimy dzieci za wspaniały materiał.
Pozdrawiam Agnieszka Fiołka
 
J. angielski 13.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

1. Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie.

2. Przywitaj się mówiąc „Hello!”. Przytul swoją ulubioną zabawkę i powiedz jej “Hello”!

3. Przywitaj się ze znanymi Ci bohaterami piosenką.

4. Przypomnijmy sobie piosenkę, którą poznaliśmy wczoraj. I can dance, I can draw - powtórz głośno i pokaż, jak tańczysz i rysujesz.

5. Posłuchaj piosenki. Opowiada o tym, co zwierzaki  potrafią i czego nie.

  • o ptaszku, który nie potrafi klaskać, ale potrafi latać

  • o słoniu, który nie potrafi latać, ale potrafi tupać.

  • o małej rybce, która nie potrafi tupać, ale potrafi pływać.

  • o gorylu, który nie potrafi pływać, ale potrafi się wspinać.

  • o bawole, który nie potrafi się wspinać, ale potrafi biegać.

A także o chłopcach i dziewczynkach, którzy potrafią śpiewać i tańczyć. Tak jak Ty ! Can You sing?/ ken ju sing? Yes, You can !/Jes, ju ken! Pokaż, jak śpiewasz !

Can you dance?/ Ken ju dens? Yes, You can !/Jes, ju ken! Pokaż, jak tańczysz! Zatańcz do tej piosenki !

6. Ten ptaszek potrafi śpiewać ! This bird can sing! / Dis bird kan sing! Pokoloruj go najładniej, jak potrafisz.

7. Pożegnajmy się piosenką.



Miłej zabawy! Sandra Reszuta

 
12.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
Dzień dobry drogie Niedźwiadki.  Praca zdalna  została przedłużona na
kolejny tydzień. Dlatego będę przesyłać propozycje zajęć. Temat,zajęć na
ten tydzień  brzmi: Z kulturą za pan brat.  Zapraszam do zajęć.
12.04– poniedziałek. Temat: Poznajemy wiarę we własne sily.
1. „ Miłe kotki” – zabawa z elementem czworakowania.
Dziecko-kotek czworakuje w dowolnych kierunkach. Na hasło Rodzica.: kici,
kici – kotek czworakuje szybko do Rodzica. Na hasło: ciii – układa się do
snu, zwijając w kłębek, na hasło: miły kotek – czworakuje w dowolnych
kierunkach. Utrudnienie: Rodzic dodaje jeszcze jedno polecenie. Na hasło:
kotek na płotek – kotek prostuje się powoli, podczas przechodzenia do
wyprostu przebierają rękami (łapkami).
2. „Legenda o Smoku Wawelskim” – słuchanie utworu i rozmowa na temat wiary
we własne siły, jaką prezentował szewc Skuba.  Rodzic czyta dziecku
legendę. Można także odtworzyć ją ze strony
(wersja jest inna niż tekst)
Legenda o Smoku Wawelskim Weronika Kostecka
Czy wiecie, co upamiętnia krakowski pomnik smoka stojący u stóp Wawelu?
Ten potwór jest na szczęście z metalu i nikomu nie może zrobić krzywdy,
ale jego pierwowzór nie na żarty nastraszył mieszkańców Krakowa. Dawno,
dawno temu, tak dawno, że nikt już nawet nie pamięta, kiedy dokładnie to
się wydarzyło, w pieczarze pod Wawelskim Wzgórzem zamieszkał
najprawdziwszy, straszliwy smok ziejący ogniem. Gdy wydawał z siebie
złowrogi ryk, drżały ściany wszystkich domów, a nawet ściany zamku, w
którym mieszkał król Krak. Smok polował na pasące się owce i inne
zwierzęta. Pożerał je, a gdy tylko ponownie zgłodniał, znów wyruszał na
łowy, wprawiając w przerażenie wszystkich mieszkańców. Zdarzało mu się też
porywać bezbronne dziewczęta. Ze strachu o swoje córki i żony krakowianie
sami zaczęli podrzucać mu pod jaskinię tłuściutkie owce z nadzieją, że gdy
potwór się naje, nie będzie polował. Wszyscy jednak drżeli na myśl, że w
końcu zabraknie zwierząt… Król Krak rozmyślał od rana do wieczora, jak się
pozbyć smoka. Ogłosił nawet, że śmiałek, który zabije potwora, dostanie w
nagrodę rękę królewskiej córki. Kolejni rycerze stawali do walki ze
smokiem, ale żaden z nich nie zdołał go pokonać. Tym, którzy mieli
szczęście, udawało się uciec; innych smok pożerał, i to razem ze zbroją.
Królewna płakała, król nie spał po nocach ze zmartwienia, a mieszkańcy
byli coraz bardziej przerażeni. Któregoś dnia do zamku przybył szewczyk
Skuba i skłonił się przed królem. – Wiem, jak uwolnić Kraków od tego
podłego potwora! – obwieścił. Król wysłuchał całego planu. „To się może
udać!” – pomyślał. Jeszcze tego samego dnia szewczyk zamknął się w swoim
warsztacie i przystąpił do pracy, dodając sobie odwagi wesołą piosenką:
Może nie jestem rycerzem, ale w swój rozum wierzę! Wiem, jak Kraków
ocalić, król mnie na pewno pochwali! Potwór nie będzie już szkodzić. Król
mnie za to nagrodzi! Oto, co wymyślił Skuba: zdobył gdzieś piękną, owczą
skórę, wypełnił ją siarką i smołą, a następnie zszył wszystko tak
zręcznie, że wypchana owca wyglądała jak żywa. Nad ranem podrzucił ją pod
smoczą pieczarę. Gdy tylko smok się obudził i poczuł, że jest głodny,
wypełzł na zewnątrz i zauważył smakowicie wyglądającą, tłuściutką owcę.
Rzucił się więc na nią i połknął w całości, mlaszcząc z apetytem olbrzymim
smoczym jęzorem. Minęło jednak zaledwie kilka chwil, gdy uczucie sytości
ustąpiło miejsca straszliwemu pożarowi żołądka. Potwór poczuł, jak gdyby
ogień trawił go od wewnątrz! Z upiornym jękiem smok rzucił się do brzegu
Wisły i chcąc ugasić pragnienie, począł pić wodę; pił i pił, aż napęczniał
tak bardzo, że nagle pękł z hukiem i rozpadł się na milion kawałków!
Mieszkańcy Krakowa wiwatowali na cześć sprytnego szewca, a król Krak
dotrzymał słowa: wkrótce Skuba i królewna stanęli na ślubnym kobiercu.
Skuba opływał od tej pory we wszelkie dostatki, żal mu było jednak
porzucić swoje ulubione zajęcie… dlatego nadal szył poddanym buty!
Rodzic zadaje dziecku pytania do wysłuchanego utworu: Jaki straszliwy
potwór mieszkał dawno temu w Krakowie?
Co stawało się z rycerzami, których król wysyłał do walki z potworem?
W jaki sposób Skuba zgładził potwora?
Czy szewczyk pokonałby smoka, gdyby nie wierzył w siebie i swój plan?
Dlaczego?
3. „Smoku do pieczary!” - zabawa ruchowa. (do zabawy potrzebujemy koc i
coś do uderzania jeśli nie mamy bębenka to garnek i drewniana łyżka).
Rodzic uderza w bębenek lub garnek a dziecko-smok porusza się ociężale
wydająć „smocze” jęki. Na hasło: Smoku do pieczary! - dziecko wchodzi pod
rozłożony na podłodze koc. Gdy rodzic znowu zaczyna uderzać w naczynie
smok ponownie wychodzi
4. „Kiedy i dlaczego trudno nam uwierzyć w siebie?” – rozmowa kierowana.
Dziecko wypowiada się na temat tego, czego nie lubi robić z braku wiary w
siebie. Rodzic zapisuje na kartce pomysły. Może również wcześniej
przygotować ilustracje przedstawiające sytuacje, w których dzieci często
czują zakłopotanie i niepewność. Dziecku będzie wówczas łatwiej zrozumieć
„wiarę i brak wiary w siebie”. Następnie Rodzic rozmawia z dzieckiem na
temat tego, dlaczego w niektórych sytuacjach trudno uwierzyć w siebie i
coś zrobić, oraz o towarzyszących temu uczuciach (obawa, że coś wyjdzie
nie tak, strach przed odmową lub porażką, wstyd, że ktoś nas wyśmieje,
nieśmiałość, a także ból brzucha, szybsze bicie serca, płacz).
5. Smok – praca plastyczna. Jeśli macie Państwo drukarkę to proszę
wydrukować obrazek (są trzy do wyboru – proszę wybrać ten, który dziecku
przypadnie do gustu) a dziecko może pokolorować kredkami albo farbami.
Jeśli nie mamy drukarki a dziecko chętnie samo rysuje może samo spróbować
narysować smoka albo z pomocą rodzica.
Miłego dnia i duuuuużo wiary we własne siły!
Pozdrawiam Agnieszka Fiołka
 
J. angielski 12.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

1. Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie.

2. Przywitaj się mówiąc „Hello!”. Przytul swoją ulubioną zabawkę i powiedz jej “Hello”.

3. Przywitaj się ze znanymi Ci bohaterami piosenką.

4. Ostatnio słuchaliśmy piosenki o Króliku Ronnie, który potrafi skakać i o Kotku Kennym - który potrafi śpiewać. Wysłuchajmy jeszcze raz !

5. Policz, ile skaczących królików jest na obrazku? Ronnie can jump - One, two, three, four or five? A ile jest śpiewających królików? Ronnie can sing - One, two, three.

6. Zrób maskę Ronniego ! Najlepiej wydrukować maskę na twardym papierze. Następnie pokolorować, a  nożykiem do tapet (ostrożnie) wyciąć otwory na oczy i naciąć kreski na gumkę (bądź pasek papieru).

7. Ronnie potrafi skakać, Kenny śpiewać.. Zobacz, co potrafią inni przyjaciele Kennego! Wysłuchaj piosenki. Królik potrafi tańczyć “I can dance” oraz rysować “I can draw”.

8. Na zakończenie pożegnamy się piosenką !

Miłej zabawy ! Sandra Reszuta

 
09.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
09.04– piątek. Temat: Wielkanocne kurczaki.
Witam Wszystkich bardzo serdecznie w piątek! Jak zwykle zachęcam do
wykonania kilku zadań i zabaw.
1. „Kurczątko” – zagadka słowna wg M. Szeląg.
Puszyste, żółciutkie jest ono calutkie,
dzióbek ma tyci, skrzydła malutkie.
Wykluło się z jajka o samym świcie,
kim jest maleństwo, jak wy myślicie?
2. „Uważaj na kurczątko” – zabawa słuchowa ćwicząca szybkość reakcji.
Rodzic wymienia różne symbole związane z Wielkanocą. Na słowo: kurczątko
dziecko klaszcze.
3. „Śpiewamy rytmy” – zabawa ze śpiewem. (wycinamy z papieru kilka chmurek
i jajek)
Rodzic pokazuje sylwety baranków- wycięta z brystolu chmurka przy których
dzieci będą wymawiać dźwięk bee, oraz kurczaków- papierowe jajko, przy
których dzieci będą wymawiać dźwięk pi. Następnie układa pierwszy rytm,
który dziecko będzie śpiewało np. baranek – kurczątko – kurczątko –
baranek – kurczątko – kurczątko, dzieci śpiewają: bee – pi – pi – bee – pi
– pi. Kiedy dziecko odśpiewaja pierwszy rytm, rodzic układa kolejny rytm.
4.„Latające piórko” –  rozwijanie mowy. Dziecko dmucha na położone na
dłoni piórko tak, aby z niej spadło – robi wdech nosem, wydech ustami
(jeśli nie mamy piórka może być np., kawałeczek waty)
5. „Piórko kurczątka” – zabawa ruchowa. (piosenka na linku)
Dziecko porusza się z piórkami w dłoniach (lub kawałkiem karteczki) w
rytmie piosenki. Podczas przerwy w muzyce dziecko staje w miejscu, unosi
dłonie z piórkami wysoko do góry, puszczają piórka, a następnie próbuje je
złapać w „miseczki” zrobione z dłoni.
6.„Nasze kurczątka” – praca plastyczna na karcie pracy. Są dwa kurczaczki
gdyby jeden się zniszczył podczas wycinania. Przykład pracy wyślę na
zdjęciu na Whatsupp
Najpierw trzeba pokolorować kurczaczka na żółto. Trudno kolorować gdy już
jest wycięte. Potem dopiero wycinamy i zaginamy elementy skorupki.
Gdybyśmy chcieli, żeby skorupka też była kolorowa, trzeba ją pokolorować z
tyłu kartki. Można ją dziecku narysować przykładając kartkę do okna –
wtedy widać wzór. Ale może też zostać biała.
7.„Wielkanocna wielka gimnastyka”- zabawy ruchowe z dinozaurami. Jeśli
nasze dziecko potrzebuje ruchu i nie można wyjść na podwórko zachęcam do
ćwiczeń - link
Życzę miłej pracy i zabawy. Odpoczywajcie w sobotę i niedzielę. Pozdrawiam
Agnieszka Fiołka
 
«pierwszapoprzednia12345678następnaostatnia»

Strona 1 z 8





Copyright © 2013 Przedszkole w Lubomi. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Moderator: Karolina Szulc
Administrator strony: Ryszard Popardowski

Joomla 1.5 free templates

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 6 gości