MY NA FACEBOOK


BIP



Statystyka

Odsłon : 517797
Start NIEDŹWIADKI
Niedźwiadki
16.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
Witam serdecznie Dzieci i Rodziców w piątek. Zapraszam do ostatnich zajęć
zdalnych. Oto propozycje na dziś.
16.04– piątek. Temat: Zabawa w teatr.
1. „Grozik” zapraszam do obejrzenia i wysłuchania piosenki i tańca pt.
Grozik. Obejrzyjcie filmik do końca i powtarzajcie tekst i melodię za
panią:
2. Kto może zagrać w teatrze, czyli rodzaje teatru – rozmowa kierowana z
wykorzystaniem ilustracji. Wchodzimy na link. Będą tam ilustracje z
rodzajami teatru – czytamy opisy – dziecko może same nazywać jeśli potrafi.

3. Ogladanie filmu, który utrwali wiadomości o teatrze i pokaże rodzaje
lalek teatralnych (pacynka marionetka, jawajka, kukła)

4. A teraz zapraszam Was do muzycznej gimnastyki.

5. Poznanie zasad zachowania w teatrze – oglądanie „Co wypada, a co nie
wypada w teatrze, czyli bajdurkowe Savoir-vivre | BAJDUREK 2020”

6. „Czujne ucho” - rozwijanie percepcji słuchowej. Rodzic liczy kilka razy
do 4 i prosi dziecko aby klasnęło, gdy usłyszy słowo jeden, potem np. trzy
7. Sprawdzamy czy dziecko zapamiętało zasady zachowania w teatrze.
Wycinamy dwa kółka i rysujemy uśmiechniętą buzię i smutną buzię. Czytamy
kolejne zdania a dziecko podnosi uśmiechniętą buzię kiedy zachowanie jest
właśniwe, a smutną gdy nie powinno się tak zachowywać w teatrze
W teatrze jemy cukierki, pijemy sok i szeleścimy papierkami  (NIE – smutna
buzia)
Podczas przedstawienia grzecznie siedzimy na swoich miejscach (TAK –
wesoła buzia)
Rrozmawiamy z koleżanką (kolegą), która (y) siedzi obok   (NIE – smutna
buzia)
W teatrze bijemy brawo po przedstawieniu. (TAK – wesoła buzia)
W teatrze odbieramy telefon i rozmawiamy (NIE – smutna buzia)
Do teatru ubieramy się elegancko (TAK – wesoła buzia)
To już ostatnie propzycje. W poniedziałek zobaczymy się w przedszkolu.
Jednak gdyby ktoś chciał poćwiczyć rączki i nauczyś się czegoś nowego
zapraszam do obejrzenia filmów,  które uczą jak wiązać sznurowadła. Można
to zrobić w dwie sekundy. Poćwiczcie z rodzicami, może komuś uda się ta
sztuka i pochwali się w poniedziałek. Miłej zabawy pozdrawiam.


 
15.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
Witam Kochane Dzieci oraz Was Drodzy Rodzice.
15.04– czwartek. Temat: Balet i opera nasze serca na teatr otwiera.
1. „Masażyk”
Pogoda nas nie rozpieszcza. Więc na poprawę humorku robimy masażyk -
zapraszam: prosimy o  wypowiadanie tekstu i wykonywanie odpowiednich
gestów- oczywiście zapraszamy mamę lub tatę do zabawy
Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło.
Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.
Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.
Język w górę raz i dwa – ładny język każdy ma.
Tu jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.
Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.
Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.
Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.
Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.
Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz!
Dobry humor już mamy więc zaczynamy:
2.„Co to jest opera?” – rozmowa kierowana. Rodzice pokazują dzieciom
Następnie tłumaczy, że opera to taki rodzaj przestawienia teatralnego, w
którym aktorzy rozmawiają ze sobą, śpiewając, a muzyka buduje nastrój
opowieści. Na koniec rozmowy rodzice mogą włączyć dzieciom fragment opery

3.„Poznajemy balet” – rozmowa kierowana. Rodzice pokazują ilustrację
baletek i pytają:
-Czy wiecie, co to jest i do kogo może należeć?

Następnie pokazują ilustrację dziewczyny i chłopaka w strojach baletowych,
np. z jakiegoś przedstawienia. Dzieci omawiają wygląd tancerzy i podają
nazwy elementów ich stroju, tj. baletki (pointy), paczka baletowa inaczej
tutu – strój uszyty z tiulu (dla dziewcząt), mężczyźni tańczą w trykocie
oraz getrach.
(proszę na
tej stronie kliknąć środkowy obrazek z prawej strony)
Następnie Rodzic odtwarza dziecku dwa fragmenty baletu „Jezioro łabędzie”:
4. Zabawa naśladowcza – Pozycje baletowe
Rodzic otwiera link

Następnie przybiera po kolei zaprezentowane pozycje. Zadaniem dziecka
jest je odwzorować. Zabawę można modyfikować, np. dziecko wymyśla jakąś
pozycję, a rodzic musi ją odwzorować.
5. „Nasze Jezioro Łabędzie” – improwizacja ruchowa do fragmentu muzyki z
„Jeziora Łabędziego” Piotra Czajkowskiego. Rodzic pokazuje, w jaki sposób
poruszają się baletnice (lekko, na palcach, sylwetka wyprostowana).
Następnie włącza melodię, a dziecko zamienia się w tancerza baletu i
próbuje pokazać ruchem wszystkie emocje zawarte w utworze „Jezioro
Łabędzie”.

Życzę miłego dnia. Agnieszka Fiołka.
Poprawiony: czwartek, 15 kwietnia 2021 09:33
 
14.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
Witam Kochane Dzieci oraz Was Drodzy Rodzice. Dzisiaj kolejny dzień
naszego wirtualnego przedszkola. Dzisiaj porozmawiamy o teatrze. Zachęcam
do posłuchnia wierszyka i do innych zabaw.
14.04– środa. Temat: W teatrze
1.Słuchanie utworu M. Szeląg „W teatrze”
W wygodnym fotelu siedzę w teatrze,
przed siebie na scenę wciąż patrzę, i patrzę…
Wtem gasną światła w wielkiej sali,
wszyscy rozmawiać zaraz przestali.
Do góry pnie się czerwona kurtyna,
bo właśnie spektakl się rozpoczyna.
Już scenografia wprawia w zdumienie,
do zamku przeniesie nas przedstawienie.
Wtem aktor wchodzi w złotej koronie
i siada dostojnie na wielkim tronie.
A z nim aktorka w sukni balowej,
odgrywa rolę mądrej królowej.
Już słychać w dali trąby i dzwony,
poddani składają niskie ukłony.
Wtem rycerz pojawia się w lśniącej zbroi,
a obok niego koń płowy stoi.
Lecz koń ten nie jest żywą istotą,
jest rekwizytem, ręczną robotą.
I chociaż z drewna jest wyrzeźbiony,
to w przedstawieniu jest ożywiony.
I szybko tak mija mi czas w teatrze,
a gdy się boję, na scenę nie patrzę!
Kiedy się smucę lub kiedy wzruszę,
łezki w chusteczkę wytrzeć wnet muszę.
Są też momenty wielkiej radości,
skąd tyle emocji w mym sercu gości?
Teraz aktorzy zdejmują maski,
chyba czekają na widzów oklaski?
Z uśmiechem nisko nam się kłaniają,
wielkie uznanie i brawa dostają!
Czerwona kurtyna się opuściła
i całą scenę znów zasłoniła.
Wtem błysły światła w wielkiej sali,
wszyscy ze swoich foteli wstali.
I to już koniec jest przedstawienia
– Teatrze magiczny, do zobaczenia
Po wysłuchaniu wiersza Rodzic prowadzi rozmowę n temat wiersza z pomocą
pytań:
W jakie miejsce przeniósł nas wiersz?
Po co chodzi się do teatru?
Jacy bohaterowie występowali w spektaklu o którym opowiadał wiersz?
Co możemy zobaczyć i znaleźć w teatrze ( scena, kurtyna, maski, kostiumy)
Na poniższych linkach znajdziemy ilustracje związane z teatrem – pokazujemy
i tłumaczymy dziecku co to jest i do czego służy.



2. Oglądanie filmu pt.  „Jak powstaje spektakl teatralny?”. Wchodzimy na
link i oglądamy.

3. „Kurtyna do góry, kurtyna w dół” – zabawa ruchowa. Dziecko maszeruje po
sali w rytmie granym przez R. na tamburynie, (możemy lekko uderzać łżeczką
w szklankę) trzymając za rogi chusty w kształtach prostokątów lub
kwadratów. Gdy muzyka cichnie, R. podaje hasło: Kurtyna w dół! – dziecko
chwyta chusty za dwa rogi, wyciąga do góry ręce, staje na palcach i powoli
kuca, naśladując chustą opuszczanie kurtyny. Gdy muzyka cichnie i R.
podaje hasło: Kurtyna w gorę! – dziecko kuca i chwyta chustę za dwa rogi,
po czym powoli wstaje, wyciąga ręce do góry i stoi na palcach, naśladując
chustą podnoszenie kurtyny. Wznowienie gry na tamburynie jest znakiem do
dalszego marszu.
4„Robimy kukiełki” – praca plastyczno-techniczna. Dzieci np. z drewnianej
łyżki lub rolki po papierowych ręcznikch kuchennych wykonują kukiełki.
Rodzice proszą, by zrobiły z nich kukiełki. Dzieci ozdabiają np. łyżki w
dowolny sposób, doklejając im oczy, rysując buzię mazakami. Z bibuły lub
włóczki z pomocą rodziców mogą zrobić włosy. Wykonane kukiełki posłużą
dzieciom do spontanicznych „zabaw w teatr”. Przykłady można zobaczyć na
linku ale każdy może mieć własny pomysł – bo takie są najwspanialsze.

5. Wieczorem  proponuję obejrzeć jedno z poniższych przedstawień dla
dzieci:)
Miłej pracy i zabawy. Pozdrawiam Agnieszka Fiołka
 
13.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
Dzień dobry Kochane Dzieci oraz Drodzy Rodzice! Dzisiaj porozmawiamy o
filmie, a nawet nagramy swój własny filmik. Jestem pewna że będziecie
zachwyceni. A więc do dzieła...
13.04– wtorek. Temat: W świecie filmu.
1. „Ojciec Wirgiliusz” – zabawa ze śpiewem , spacerujcie po obwodzie koła,
w miejscu pokazujcie, zaproponowane przez „ojca Wirgiliusza „ gesty.


2. „Co to jest film?” – rozmowa kierowana. Kochane dzieci zastanówcie się
co to jest film lub bajka? Gdzie możemy zobaczyć taki film (w kinie,
telewizji, Internecie). Jak myślicie co potrzebujemy, żeby nagrać film?
(kamera – pokazujemy na linku)
„Jak powstaje film animowany?” zapraszamy do zapoznania się z materiałem a
na jego podstawie może spróbujecie swoich sił w tworzeniu filmu
animowanego?

3.„Filemon i Bonifacy” – słuchanie wiersza i rozmowa na jego temat,
oglądanie odcinka
filmu animowanego opowiadającego o przygodach tytułowych bohaterów.
Tu są uszka, tam ogonek.
Proszę: oto Filemonek.
Prawie cały jak śnieg biały.
Taki śliczny kotek mały.
Dzieci lubią tego kotka.
Chce go głaskać, kto go spotka.
Jest tam jeszcze Bonifacy.
Czuje się jak w kociej pracy.
Filemona wciąż pilnuje,
Bo ten cały czas figluje.
Bonifacy ma futerko
Całe lśniące jak lusterko.
Lubi mięsko, ciepłe mleczko,
Kocią karmę i jajeczko.
Odwiedź kiedyś koty oba.
Każdy z nich Ci łapkę poda.
Chyba, że będą zmęczone.
Może miały trudny dzionek?
Zadajemy dzieciom pytania:
Jak nazywają się bohaterowie wiersza? Jak wygląda Filemon? Jak wygląda
Bonifacy?
4.Zachęcamy do obejrzenia bajki o przygodach w/w bohaterów. Ciekawe czy
dzieci rozpoznają bohaterów!
5.„Tworzymy swój film” – zabawa kreatywna. Proponujemy dzieciom nakręcenie
filmu przedstawiającego scenę z dnia w domu. Rodzic może do zabawy użyczyć
swojego telefonu.   Po nakręceniu filmu oglądamy wspólnie z dzieckiem
film. Chwalimy dzieci za wspaniały materiał.
Pozdrawiam Agnieszka Fiołka
 
J. angielski 13.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

1. Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie.

2. Przywitaj się mówiąc „Hello!”. Przytul swoją ulubioną zabawkę i powiedz jej “Hello”!

3. Przywitaj się ze znanymi Ci bohaterami piosenką.

4. Przypomnijmy sobie piosenkę, którą poznaliśmy wczoraj. I can dance, I can draw - powtórz głośno i pokaż, jak tańczysz i rysujesz.

5. Posłuchaj piosenki. Opowiada o tym, co zwierzaki  potrafią i czego nie.

  • o ptaszku, który nie potrafi klaskać, ale potrafi latać

  • o słoniu, który nie potrafi latać, ale potrafi tupać.

  • o małej rybce, która nie potrafi tupać, ale potrafi pływać.

  • o gorylu, który nie potrafi pływać, ale potrafi się wspinać.

  • o bawole, który nie potrafi się wspinać, ale potrafi biegać.

A także o chłopcach i dziewczynkach, którzy potrafią śpiewać i tańczyć. Tak jak Ty ! Can You sing?/ ken ju sing? Yes, You can !/Jes, ju ken! Pokaż, jak śpiewasz !

Can you dance?/ Ken ju dens? Yes, You can !/Jes, ju ken! Pokaż, jak tańczysz! Zatańcz do tej piosenki !

6. Ten ptaszek potrafi śpiewać ! This bird can sing! / Dis bird kan sing! Pokoloruj go najładniej, jak potrafisz.

7. Pożegnajmy się piosenką.



Miłej zabawy! Sandra Reszuta

 
«pierwszapoprzednia123456789następnaostatnia»

Strona 1 z 9





Copyright © 2013 Przedszkole w Lubomi. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Moderator: Karolina Szulc
Administrator strony: Ryszard Popardowski

Joomla 1.5 free templates

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 39 gości