my na facebook


bip



statystyka

odsłon : 475000
start krasnoludki
krasnoludki
6 listopad pdf drukuj email
wpisany przez administrator   

propozycja na dzień 06.11.2020r


witam serdecznie kochane dzieci! witam rodziców!

nasz temat w tym dniu to: ,, cztery żywioły’’

1.„żywioły” – rozwiązywanie zagadek

szumi w  morzach,

oceanach,

pluszcze w rzekach,

płynie w kranach.(woda)


tańczy w kominkach,

piece rozgrzewa,

syczy, gdy się go

wodą polewa.(ogień)


karmi nas jak matka,

najlepsza na świecie

.jaka to planeta,

na pewno już wiecie.(ziemia)


choć czasem bywa

zanieczyszczone ,

bez niego życia

nie ma i koniec.(powietrze)


2. cztery żywioły – słuchanie piosenki

rozmowa kierowana pytaniami .

o czym jest piosenka?;

jakie żywioły są wymienione w piosence?

3.„piorun i trąba powietrzna” – zabawa grafomotoryczna.

rodzic zapoznaje dziecko z dwoma znakami: piorun (zygzak)

i trąba powietrzna – spirala dośrodkowa (ślimak).

umawia się z dzieckiem, że uderzenia w dłonie oznaczają pioruny

– dziecko kreśli  w powietrzu znaki pioruna, wykonując obszerne ruchy

obydwiema rękami. gdy usłyszy dźwięk uderzenia łyżki o łyżkę

– kreślą w powietrzu spiralę.

następnie  – kreślą wzory na plecach rodzica lub brata czy siostry.

ostatnim elementem zabawy jest kreślenie wzorów na kartce.

 

4.ćwiczenia z liczeniem ,,w podskokach’’ 

zabawy i ćwiczenia muzyczno-ruchowe opierające się na liczeniu

do dziesięciu oraz wspierające koordynację ruchową dziecka.

 

5.policz, a następnie w wyznaczonym miejscu narysuj tyle

kresek ile jest obrazków w poszczególnych zbiorach.


6.ćwiczenia gimnastyczne


7.przyjrzyj się układowi elementów w ramkach.

dorysuj brakujące elementy.


8. połącz w pary takie same obrazki.


10. dzieci starsze

zamaluj pola z literami, które są potrzebne do napisania wyrazu z ramki.


9.„cztery żywioły” – zabawy matematyczne.

konstruowanie gry planszowej.

dziecko rysuje chodniczki, ustala symbole wykorzystywane

w grze oraz ich znaczenie, np.:

słońce – idziesz do przodu o 3 pola;

piorun – czekasz kolejkę;

ognisko – cofasz się o 2 pola.

zaproś do wspólnej gry  tatusia i mamusię.

dzieci grają w grę, przestrzegając ustalonych zasad.

 

życzę udanej zabawy – barbara cichy

 
5 listopad pdf drukuj email
wpisany przez administrator   

dzień dobry wszystkim.

 

dziś  przed nami kolejny żywioł:

ogień

mentorką tego filaru jest słońce sonia.

opowiada o sobie w kontekście energii, oświetlenia ziemi, temperatury.

zachęca dzieci do przeprowadzenia doświadczeń z ogniem

– oczywiście tylko pod okiem dorosłych!

przypominam, że w tym żywiole nasza grupa bierze udział

w konkursie plastycznym organizowanym przez

sieć sklepów biedronka

,, szkolne przygody gangu  fajniaków’’.

każde dziecko może pod nadzorem opiekuna wykonać pracę

dowolną techniką plastyczną.

tematem  dzisiejszej pracy jest ogień, a konkretnie ochrona środowiska.

wskazane jest uwzględnienie w wykonanej pracy postaci fajniaków.

po jej wykonaniu  należy zrobić zdjęcie i przesłać

mi je na whadsappa  lub meila (pracę należy podpisać).

zdjęcia wszystkich prac zostaną przesłane pod wskazany

adres.

są przewidziane super  nagrody.

 

1.jaki jest ogień? – zabawa badawcza

rodzic demonstruje dzieciom zapałki, zapalniczkę.

dziecko podaje nazwę, dzieli na sylaby, głoski.

rodzic zawiera z dzieckiem umowę:

zakaz zabawy zapałkami i zapalniczką.

rodzic zapala świecę, dziecko obserwuje,

powoli zbliża dłoń – wyczuwa ciepło.

rodzic zadaje pytanie:

co nam daje ogień?

dziecko się wypowiada – dostrzega działanie pozytywne i negatywne.

rodzic wkłada świecę do podgrzewacza, na którym dziecko

ustawia naczynie z chłodną wodą (sprawdza palcem).

zastanawia się, co się stanie z wodą – sprawdza.

rodzic. zapala świecę, zasłania rolety – dziecko zauważa,

że płomień świecy daje jasność.

2. „ogień jest potrzebny” – wypowiedzi

rodzic kładzie na stole przedmioty, albo pokazuje ilustracje

dziecko wypowiada się, kiedy są one użyteczne:

* czajnik – gdy postawimy na kuchni i zagotujemy w nim wodę;

* węgiel drzewny – do rozpalenia grilla;

* drewno kominkowe – do wytworzenia ciepła w domu;

* pochodnia – do oświetlenia;

*  świeczka urodzinowa – dekoracja na torcie; 

* świeca, lampion, świeczka zapachowa – do oświetlenia, wytworzenia nastroju;

*zdjęcie kaloryfera – do ogrzewania.

dziecko powinno zauważyć, że same te przedmioty są mało użyteczne.

dopiero kiedy użyjemy ognia – dają nam pożytek, służą człowiekowi.

3. „ogień może być groźny”– rozmowa kierowana

na podstawie zdjęć.

rodzic zwraca uwagę, że ogień to również groźny żywioł.

pomaga człowiekowi, ale też zagraża – może powodować wiele zniszczeń.

rodzic zadaje pytanie:

kiedy ogień zagraża człowiekowi?

dziecko wypowiada się, po każdej wypowiedzi rodzica.

rodzic pokazuje zdjęcie:

- pożary lasów  – niszczenie domu zwierząt;

- pożary domów – straty materialne; 

- pożar wysypisk śmieci – zatrucie środowiska; 

- poparzenia skóry – ból i cierpienie. 

4. zabawa ruchowa – gimnastyka przedszkolaka


5. „gang fajniaków i miasto marzeń” m. przewożniaka w rozdziale

pt. „najpiękniejszy kolor” link 

zapraszam do wysłuchania opowiadania

 

nie minęło jednak wiele czasu, a wydarzyło się coś dziwnego...

niebo przybrało brzydki żółtawy kolor. po chwili było brudnoczerwone,

a potem szare. ptaki i motyle odfrunęły. za zasłoną kolorowych dymów

zniknęła nawet sonia.

– a psik! czuję plastikowe butelki i stare ubrania.

fuj! aż mnie w nosie kręci! ktoś spala śmieci...

– denerwował się piesek piotruś.

fajniaki pospieszyły w kierunku, z którego docierały do nich

brzydkie dymy. ich oczom ukazał się niesamowity widok.

wokół stefkowego mieszkania stały szeregi kominów.

smog odziany w czarny frak z dymu i sadzy stał na jednym

z nich niczym dyrygent i wymachiwał dziarsko plastikowym mopem.

– teraz żółty smrodek! teraz czarny w środek!

teraz bure dymią chórem! biały swądek truje sam, a różowe

smrodzą tam! – zaśpiewał stefek. kominy posłusznie wypuszczały

kolorowe śmierdzące dymy, które rozpływały się po niebie

. – granatowosiwe jest powietrze smrodliwe!

– śpiewały kominy z lewej strony chóru.

– białe, tłuste i kremowe, lepkie, gęste i niezdrowe!

–nuciły kominy z drugiej strony.

– rdzawe i czerwone, nasze ulubione!

– ryknęły basem kominy stojące z tyłu i zasmrodziły całe niebo

.– spalam śmieci jak leci!

– wykrzyknął do fajniaków stefek.

– zmieniam je w dymy i po sprawie! przy okazji sprawdzam,

jaki kolor jest najlepszy dla powietrza!

– chwalił się smog.

 

pytania do przeczytanego tekstu

:• co pojawiło się na niebie?

• co ludzie spalali w kominach?

• co stefek zmienia w dymy?

• co spala śmieci w kominach?

6. a teraz zaproponuję wam wykonanie  eksperymentów z ogniem.

wybierzcie sobie któreś z nich i razem z rodzicem wykonajcie,

albo tylko zobaczcie  film na których są pokazane eksperymenty.

uwaga !!!

dzieci  nie wykonują  tych  eksperymentów  samodzielnie

- mogą wykonywać je wyłącznie w obecności dorosłego

lub tylko je obserwować.

 

eksperyment 1:

„co wspólnego ma ogień z powietrzem?”

przebieg poniższego doświadczenia jest pokazany na filmie.

pomoce: zapałki, świeczka, szklanka.

rodzic zapala świeczkę i nakrywa ją szklanką.

dzieci zauważają, że płomień po chwili gaśnie.

rodzic  wyjaśnia, że bez dostępu powietrza świeczka

nie będzie się paliła. ogień nie może się palić bez tlenu,

podobnie jak ludzie i zwierzęta nie mogą bez niego żyć

eksperyment 2:

„powstawanie ognia”

przebieg poniższego doświadczenia jest pokazany na filmie

pomoce: zapałki, szklana podstawka, plastelina,

lupa, metalowa tacka, szklana mała butelka, nitka, mała kulka plasteliny

omówienie i przebieg eksperymentu:

umieścić na szklanej podstawce plastelinę.

w plastelinie umieścić trzy zapałki w formie ogniska.

skierować promień słoneczny lupą na zapałki.

po chwili widać dym a następnie płomień.

część ii- powstawanie ognia

omówienie i przebieg eksperymentu

położyć papier na metalowej podstawce.

skierować promień słoneczny przy pomocy lupy na papier

.po chwili papier zapala się.

część iii- powstawanie ognia

omówienie i przebieg eksperymentu:

umieścić w małej szklanej buteleczce sznureczek

obciążony plasteliną..skierować promień słoneczny

przez lupę w kierunku sznureczka.

obserwować co stanie się po chwili.

szklana butelka działa jak lupa, która też może spowodować ogień.

 

7. praca plastyczna odpowiadająca żywiołowi ,, ogień’’.

wskazane jest uwzględnienie w wykonanej pracy postaci fajniaków.

technika dowolna.

 

jeszcze raz bardzo gorąco zachęcam do wzięcia udziału

w wyżej wymienionym konkursie.

bardzo proszę także o zdjęcia podczas

wykonywanych eksperymentów – które wykonujecie z osobą dorosłą

życzę udanej zabawy – barbara cichy

 

 
4 listopad pdf drukuj email
wpisany przez administrator   

witam kochane dzieciaczki.

dziś  przed nami kolejny żywioł:

ziemia

1.„ziemia” – słuchanie piosenki oraz oglądanie ilustracji


piosenka o .. naszej planecie - ziemi  - najwspanialszej planecie

na świecie, która jest domem dla ludzi , zwierząt  i roślin.

ziemia jest jako jedyna planeta w układzie słonecznym na której

istnieje życie.

popatrzcie jaką mamy różnorodność na naszej planecie, gdyż mamy :

- góry

- pustynie

- oceany

- dżungle

- wielkie miasta

mamy zwierzęta i rośliny- bardzo proszę aby dzieci wymieniły kilka

- roślin i zwierząt.

podzieliły je na sylaby, powiedziały jaką głoskę słyszą na początku wyrazu,

a także spróbowały je przegłosować.

ziemia to nasza żywicielka: rodzi rośliny, które zjadamy.

2.  proszę was zobaczcie zniszczenia planety dokonane przez człowieka:

- wysypiska śmieci

- dymy z fabryk

- zanieczyszczone morza, rzeki, oceany 

- wycinki lasów

- pożary

3. ziemia jest w przybliżeniu kulą, zbudowaną z kilku warstw:

• skorupy ziemskiej

• płaszcza ziemskiego

• jądra ziemi

spróbujcie też ulepić własny model budowy ziemi.

poproście rodzica o jej przekrojenie.

4. „jaka jest ziemia?” – zabawy badawcze.

rodzic przygotowuje talerzyki plastikowe z różnymi rodzajami ziemi:

gruboziarnistą ziemię, miałką ziemię, ziemię kwiatową, piasek z piaskownicy,

kamyki, żwir, kamień polny, węgiel/brykiet itp.

ustawia je na podłodze pod przykryciem.

dziecko bada dotykiem ziemię, najlepiej z zamkniętymi oczami.

opisuje swoje dotykowe wrażenia: jakie to jest w dotyku, czy jest

to przyjemne, co to może być?

następnie odsłania oczy.

wniosek: ziemia ma zróżnicowaną strukturę budowy od bardzo sypkiej

po stałą – skała.

5. podarunek od ziemi” – masażyk

rodzic opowiada dziecku, jaki podarunek można dostać od ziemi.

wsadzamy do ziemi nasionko, słońce je ogrzewa,

woda podlewa i z nasiona wyrasta roślina.

rodzic mówi wierszyk a ruchem i gestem odwzorowuje

na plecach dziecka jego treść.

do ziemi wpadło nasionko!                  -  stuknięcie palcem w plecy.

najpierw ogrzało je słonko                   -  ułożenie na plecach obu dłoni i przytrzymanie aż do

odczucia  ciepła

potem podlały je deszcze                      -  delikatne oklepywanie pleców opuszkami palców.

i słońce ogrzało jeszcze                        -  znów ułożenie obu dłoni na plecach.

aż wyrósł badylek długi                       -  narysowanie długiej linii przez środek pleców.

listek jeden i drugi                                  -  rysowanie listków.

i kwiat jak słońca promienie                -  rysowanie linii rozchodzących się promieniście

to podarunek od ziemi                          - delikatne głaskanie po plecach i zmiana

6. gimnastyka paluszkowa -  oto propozycje ćwiczeń - proszę sobie wybrać któreś z nich

i niech dziecko  spróbuje je wykonać.

7. ,,kamyczki’’- zabawa matematyczna

porządkowanie od najmniejszego do największego.

dziecko otrzymuje kartkę – ziemię, 6 kamieni różnej wielkości i

kartoniki  z cyframi 1-6 albo narysowanymi oczkami.

dziecko układa kamyki  na ziemi tak  aby każdy następny był większy

od poprzedniego ( od najmniejszego do największego)

każdy kamyk podpisuje – układa na niej kartonik z liczbami 1-6 , bądź oczkami.

rodzic proponuje zabawę w rozpoznawanie, o którym kamieniu mówię.

mówi:

- myślę o kamieniu, który jest większy od kamienia 4, ale mniejszy od kamienia 6.

dziecko manipuluje kamykami , wskazuje poprawną odpowiedź.

8. utrwalamy litery – dziś utrwalamy literę ,,m’’ - karta pracy

dzieci młodsze

życzę udanej zabawy – basia cichy

 
3 listopad pdf drukuj email
wpisany przez administrator   

dzień dobry kochane krasnoludki i rodzice.

kochane krasnoludki jak wiecie nasza grupa

bierze udział w

-  innowacji pedagogicznej ,, tajemnice przyrody’’

gdzie priorytetem  jest troska o środowisko naturalne.

 

sieć sklepów biedronka ogłosiła program edukacyjny

i konkurs plastyczny

,, szkolne przygody gangu  fajniaków’’.

jest on doskonałą okazją do tego, aby zaszczepić

wśród dzieci  pasję do ekologii i ochrony przyrody.

 

podzielony jest on na cztery filary tematyczne odpowiadające

żywiołom natury, a każdemu  patronują

odpowiedni bohaterowie gangu  fajniaków.

bardzo gorąco chciałabym zachęcić wszystkie dzieci

do wzięcia udziału w tym konkursie.

nasza grupa krasnoludków bierze udział w filarze

tematycznym,  który odpowiada żywiołowi:

woda i ogień.

każde dziecko może pod nadzorem opiekuna wykonać pracę

dowolną techniką plastyczną.

tematem  dzisiejszej pracy jest woda, a konkretnie ochrona środowiska.

wskazane jest uwzględnienie w wykonanej pracy postaci fajniaków.

po jej wykonaniu  należy zrobić zdjęcie i przesłać

mi je na whadsappa  lub meila (pracę należy podpisać).

 

zdjęcia wszystkich prac zostaną przesłane pod wskazany

adres.

są przewidziane super  nagrody.

woda

bohaterką tego filaru jest kropla ksenia.

wprowadza w temat czystości wód, znaczenia wody dla człowieka,

zwierząt i roślin, wodnych ekosystemów.

zachęca dzieci do wzięcia udziału w wodnych eksperymentach.

1. zabawa „kropelki”.

rodzic wycina z papieru kilka kropelek i podpisuje je różnymi imionami.

na jednej jest imię swojego dziecka. kropelki umieszcza w różnych miejscach w pokoju.

zadaniem dziecka jest odszukać kropelkę ze swoim imieniem.

następnie rodzic  sprawdza poprawność wykonanego zadania

i nakleja kropelkę wody na  bluzeczkę dziecka.

2.,, co to’’ – zabawa sensoryczna

dziecko zamyka oczy a rodzic delikatnie rozpyla wodę wokół jego twarzy

– zadaniem dziecka jest powiedzieć co czuje ( woda).

następnie dzieci badają właściwości wody: smak, zapach.

wypowiadają się na temat obserwacji: bezbarwna, bezwonna, płynna.

3.„porozmawiajmy o... wodzie.’’

rodzic pyta, czy dziecko domyśla się już, o czym będzie dziś mowa.

następnie rodzic zapisuje na kartce słowo - woda, a dziecko próbuje go odczytać.

zadajcie dzieciom pytanie:

–do czego potrzebna jest na świecie woda?

–do czego ludzie potrzebują wody?

–gdzie możemy znaleźć wodę?

–skąd ludzie mają wodę?

wnioski:

-woda potrzebna jest do życia; bez wody nie byłoby roślin, zwierząt, ludzi.

-woda jest bardzo potrzebna człowiekowi w codziennym życiu.

4. zabawa ruchowa 

5.,, gdzie można spotkać wodę?’’ – burza mózgów

6.czy woda może być groźna? – uświadomienie dzieciom,

że woda to groźny żywioł, który może powodować wiele zniszczeń:

- powodzie 

- roztapianie się lodowców , które powoduje podnoszenie się poziomu wód i zalewanie terenów

- ulewne deszcze powodujące podtopienia

- tsunami 

7.a teraz zaproponuję wam wykonanie cyklu eksperymentów i zabaw, w których  poznacie właściwości wody.

wybierzcie sobie któreś z nich i razem z rodzicem wykonajcie.

eksperyment 1:

woda przyjmuje kształt naczynia

przebieg poniższego doświadczenia jest pokazany na filmie – link

pomoce: dzbanek, dwie takie same, typowe szklanki, szklanka niska,

ale szeroka, szklanka wąska, ale wysoka, dwa różne kieliszki,

kilka przezroczystych butelek o różnych kształtach,

lejek, barwnik spożywczy do zafarbowania wody, taca z tworzywa

lub podstawki pod szklanki i pozostałe naczynia.

omówienie i przebieg eksperymentu

wlać wodę do dzbanka i zabarwić ją. do dwóch identycznych szklanek

wlać taka samą ilość zabarwionej wody.

pytanie do dzieci:

jak stwierdzić, że w szklankach jest tyle samo wody?

przelać płyn z jednej szklanki do szklanki szerokiej

czy teraz w szklankach jest tyle samo wody?

sprawdzić przelewając z powrotem do poprzedniej szklanki.

przelać wodę do wąskiej, wysokiej szklanki, a następnie ponownie

do szklanki standardowej: w ten sam sposób można posprawdzać

pozostałe naczynia, jakie przygotowano na potrzeby tego ćwiczenia.

przedyskutować czy i w jaki sposób kształt naczynia wpływa na objętość płynu.

 

eksperyment 2:

wędrująca woda

przebieg poniższego doświadczenia jest pokazany na filmie – link 

pomoce:3 szklanki z wodą, 3 puste szklanki, ręczniki papierowe,

barwniki spożywcze.

omówienie i przebieg eksperymentu

zabarwić wody w szklankach, dodając różne barwniki i mieszając.

ustawić szklanki w kręgu, naprzemiennie – pierwsza pełna, kolejna pusta...

trzy papierowe ręczniki zwinąć w rulon, zgiąć w „c” i włożyć kolejno

jednym końcem do szklanki z zabarwiona wodą, a drugim do pustej szklanki.

obserwować co będzie się działo z wodą ze szklanek.

 

bardzo proszę zobaczyć na filmie eksperymenty:

- obieg wody w przyrodzie 

- tęcza 

- magiczny woreczek 

8. „gang fajniaków i miasto marzeń” m. przewożniaka w rozdziale pt.

„oszczedzaj kropelkę” link

zapraszam do wysłuchania opowiadania

– plusk, plusk! – rozlegało się od świtu w ekozakątku.

„co tak pluszcze?” – pomyślała wiola i zaciekawiona wyjrzała

z błękitnego pałacyku.

pod drzewem, po pas w wodzie, stał dyzio.

rozglądał się wokoło z niedowierzaniem.

– coś takiego! – mruczał do siebie.

– wygląda na to, że nas zalało, a ja nawet nie mam kaloszy!

– pełno wody! – zauważył piotruś, który przycupnął na grubym konarze.

z mokrych łapek i ogonka kapała mu woda.

foka frania, która przypłynęła na środek polanki,

wystawiła z wody głowę i kręciła nią z niedowierzaniem

.– czyżby morze zapomniało zatrzymać się przy plaży?

– zastanawiała się frania. dała nura między paprocie,

a gdy znów się wynurzyła, stwierdziła z przekonaniem:

– to nie jest morska woda, tylko słodka...

ekozakątek  przypominał wielką kałużę! leszczyny i krzewy jeżyn

wyrastały z wody. ślimaki najszybciej, jak potrafiły,

wspinały się na pnie drzew, na zeschłych liściach dryfowały żuki,

a siwa czapla brodziła ostrożnie i zaglądała pod każdy krzak

w poszukiwaniu ryb. tylko wiewiórki miały teraz dobrą zabawę

– skakały z gałęzi na gałąź i przeglądały się w wodzie jak w lusterku

.– ekozakątek tonie – biadolił piotruś

 

pytania do przeczytanego tekstu:

 

- co pluszcze na leśnej polanie?

- co przypominał ekozakątek?

- czego bał się piotruś?

 

mieszkańcy miasteczka naprawdę nie dbali o wodę: zmywali naczynia pod kranem odkręconym tak, że płynącą z niego wodą można było ugasić pożar. płukali czereśnie, pozwalając, żeby woda, którą można podlać spragnione rośliny, przelatywała przez sitko i znikała w odpływie zlewu.

– ależ to niemądre! tyle zmarnowanej wody

przecież to najcenniejszy na świecie skarb! – wołała frania.

– w imię czystej przyrody wzywam moc wody!

fajniaki pośpieszyły na rynek. w wielkiej zabytkowej pompie zaszemrało, zahuczało, zabulgotało i u wylotu kranu zalśniła mała banieczka. rosła i rosła, aż wreszcie oderwała się od pompy i na chodnik spadła... kropla ksenia.

– kochana kseniu! jak mamy zatrzymać wodę wypływającą z miasteczka? ksenia uspokoiła fajniaki łagodnym uśmiechem.

– to proste – powiedziała.

– nauczcie mieszkańców hasła: „szanuj kropelkę!”.

spójrzcie, już idą pierwsi uczniowie!

do przyjaciół zbliżała się najstarsza grupa przedszkolaków.

– to my też możemy uczyć, jak dbać o przyrodę?

– zdziwiły się fajniaki, które przecież dopiero co same skończyły naukę.

dzieci z zaciekawieniem przystanęły obok pompy.

– widzicie tę kropelkę? – zapytała julka.

– jak myślicie, co ta mała kropelka może zrobić dobrego?

– podlać nasionko! napoić wróbelka!

– przerzucały się pomysłami przedszkolaki.

– sto kropelek to łyżka wody, tysiąc to cała szklanka, a milionem kropelek pada deszcz. a deszcz to życie! – tłumaczyła frania.

– dlatego trzeba szanować każdą kropelkę.

– trzeba zakręcać kran, gdy się szczotkuje zęby...

– odezwała się nieśmiało najmniejsza dziewczynka.

– a wodą po myciu owoców można podlać kwiatki – dodała.

– można wziąć prysznic, zamiast kąpać się w wannie pełnej wody!

i można łapać deszczówkę do beczki. mój dziadek tak obi! – pochwalił się chłopiec.

brawo! tak oszczędza się wodę.

– ksenia była dumna z dzieci.

każdy może po swojemu szanować kropelkę.

razem zrobimy coś naprawdę ważnego!

dzieci pożegnały się z fajniakami i wróciły do przedszkola.

 

pytania do przeczytanego tekstu

:- jakie pomysły na oszczędzanie wody miały przedszkolaki?

- co robili mieszkańcy miasteczka?

- czym jest woda?

9. praca plastyczna odpowiadająca żywiołowi ,, woda’’.

wskazane jest uwzględnienie w wykonanej pracy postaci fajniaków.

technika dowolna.

 

jeszcze raz bardzo gorąco zachęcam do wzięcia udziału

w wyżej wymienionym konkursie.

bardzo proszę także o zdjęcia podczas wykonywanych eksperymentów.

myślę, że będzie to dla was wspaniała zabawa, ale także pozwoli

rozwinąć  w was wrażliwość ekologiczną dzięki wspólnemu odkrywaniu

magii natury!