MY NA FACEBOOK


BIP



Statystyka

Odsłon : 517765
Start KRASNOLUDKI
Krasnoludki
16.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   


Propozycja zajęć na dzień 16.04.2021r

Witam Wszystkich bardzo serdecznie w piątek!

Jak zwykle zachęcam do wykonania kilku zadań

i zabaw, bardzo się cieszę, że

w poniedziałek już się z Wami spotkam.

Nasz temat w tym dniu to: Etnograf – kto to taki?

1. „Co ty do mnie mówisz?” – zabawa słuchowa.

Rodzic odtwarza fragmenty różnych wypowiedzi gwarami:

- kaszubską

-  śląską

-  łowicką

Dziecko po wysłuchaniu każdej z nich stara się powiedzieć,

o czym osoby mówiły lub śpiewały.

Rodzic wyjaśnia, że te osoby mówiły gwarą,

czyli językiem, którym albo mówiono dawno temu,

albo mówi się nadal w określonych miejscach Polski,

głównie na wsiach.

Może podać kilka przykładów:

-  spodnie – portki (ł), galo(ł)ty (ś), buksy (k);

-  spódnica – czitel (k), kiecka (ł), faltynrok (ś).

2. „Zabawki z dawnych czasów” – praca plastyczno-

konstrukcyjna.

– Rozmowa wprowadzająca.

Rodzic pokazuje zabawki z dawnych lat (albo zdjęcia):

porcelanową lalkę,

domek dla lalek,

- szmacianą lalkę,

- zabawki strugane w drewnie (konik itp.).

Dzieci wypowiadają się na temat ich wyglądu.

Rodzic opowiada o zabawkach w dawnych czasach

(dostępność do zabawek, skąd je brano, jak musiano

się nimi dzielić itp.).

Zapraszam do wykonania wełnianych laleczek i

traktora z przyczepą. Do wyboru.

– „Wełniane laleczki”.

klik

klik

Dzieci nawijają na prostokąty (10-15cm)  z tektury wełnę

(dość dużo). Na górze związują kawałkiem wełny wszystkie

nitki, a po przeciwnej stronie rozcinają.

Rozdzielając pęczki i wiążąc, formują lalkę  dziewczynkę.

Mogą dokleić szczegóły twarzy (oczy, usta).

- „Traktor z przyczepą”.

klik

klik


Dzieci konstruują traktor z pudełek po herbacie:

jedno pudełko przecinają na pół w poprzek i naklejają

je na drugie. Kolejne pudełko otwierają i odcinają wszystkie

skrzydełka – pokrywkę i boczne. To będzie przyczepa.

W jednej z mniejszych jej ścian z tyłu traktora robią dziurki,

przez które przewlekają sznurowadło i na każdym z końców

robią pętelkę. Pod spodem traktora i przyczepy przyklejają

kawałki rolek po papierze toaletowym (kółka).

Z kawałka rurki robią komin, przyklejając go w pionie

przed kabiną. Całość malują farbami.

3.Taniec Zumba

Spróbujcie zatańczyć.

4. „Etnograf – kto to taki?”

– rozmowa na podstawie opowiadania, budowanie pojęcia

,,Etnograf, czyli muzealne jajka i broń na mamuty’’

Maciejka Mazan

Wszystko zaczęło się od tego, że Jurek nie chciał się podzielić kanapką. Zwykle to bardzo fajny kolega, ale nie w przypadku kanapek z jajkiem. Bo Jurek uwielbia jajka. Mógłby codziennie zjadać dziesięć i nigdy by mu się nie znudziły. A to bardzo rozczarowało Wojtka, który też lubi jajka, a tego dnia dostał kanapkę z czym innym. Więc bardzo rozczarowany Wojtek powiedział, że Jurek może sobie zjeść swoją głupią kanapkę z głupim jajkiem. A Jurek odparł, że nie wie, jak kanapka, ale jajko na pewno nie jest głupie. I na dowód oznajmił, że jajka są nawet w muzeum. – Na pewno nie – powiedział Wojtek, a Jurek na to, że może to nam wszystkim udowodnić. Więc poszliśmy razem z nim obejrzeć te muzealne jajka. Na miejscu okazało się, że to nie jest muzeum z samymi jajkami, a te jajka, które w nim są, to pisanki, więc Wojtek zaczął się wykłócać, że to się nie liczy, ale myśmy przestali ich słuchać, bo w gablotach znajdowało się mnóstwo ciekawych rzeczy. Były tam jakieś starodawne stroje, korale, haftowane obrusy – to się akurat mi nie podobało, ale Wojtek chciał sobie jeden zabrać dla mamy – no i najlepsze ze wszystkiego: różne dziwne narzędzia – w życiu takich nie widziałem, chociaż pomagam dziadkowi wszystko reperować! – i Marcin powiedział, że to pewnie broń do polowania na mamuty, bo wyglądały na strasznie stare. Wszyscy chcieliśmy zobaczyć tę broń na mamuty, zrobiło się trochę głośno i przyszła jedna pani z muzeum. I Jurek powiedział, że to jego mama. Mama Jurka wyjaśniła nam, że to nie jest broń na mamuty, tylko bardzo stary sierp, czyli narzędzie do ścinania zboża.– A skąd pani wie? – spytał Marcin, bo jego zdaniem ten sierp wyglądał raczej na broń na mamuty. Wtedy Jurek prawie się na niego obraził i powiedział, że kto jak kto, ale jego mama wie takie rzeczy najlepiej, bo jest etnografem.

Tego słowa nie znał nawet Janek, który nosi okulary i przeczytał wszystkie książki w naszej bibliotece. Mama Jurka najpierw wytłumaczyła nam, że jesteśmy w muzeum etnograficznym, a potem – że etnograf dba o to, żeby nie zaginęła pamięć o dawnych czasach. Taki etnograf podróżuje po wsiach i miasteczkach, zbiera pisanki, piosenki, tradycyjne stroje i ozdoby. Może też opisywać zwyczaje i zabawy, odwiedzać ludzi i pytać ich o to, jak wyglądało życie, kiedy byli mali...– Albo może zbierać broń na mamuty – powiedział Jacek i pokiwał głową.– Gdyby gdzieś mieszkali ludzie, którzy nadal polują na mamuty, to tak – zgodziła się mama Jurka. – Ale dopóki ich nie znajdziemy, etnografowie zbierają garnki, korale, kołowrotki, opowieści, kolędy... I choć w muzeum nie było prawdziwej broni, to wszyscy byliśmy całkiem zadowoleni z tej wycieczki. Tylko Grzesiek się trochę zawiódł, bo nie udało mu się namówić mamy Jurka, żeby sprzedała mu sierp. No a Wojtek powiedział, że od patrzenia na taką ilość pisanek zrobił się okropnie głodny i nawet nie chciał z nami pogadać, tylko popędził do domu, jakby go goniło stado mamutów!

Rodzic  zadaje pytania:

-  Dokąd dzieci wybrały się na wycieczkę?

-  Kim była mama Wojtka?

- Czym zajmuje się etnograf?

-  Dlaczego jego praca jest ważna?

-  Czego możemy się dowiedzieć dzięki jego pracy?

Dzieci odpowiadają.

Rodzic zwraca uwagę, że etnograf zajmuje się też kulturą

innych krajów, nawet tych egzotycznych.

Dowiaduje się, jak żyli, ubierali się i mieszkali dawno

temu ludzie. Rodzic. pokazuje dzieciom zdjęcia z wystaw

w muzeum etnograficznym.

5 . Zapraszam do pracy w kartach pracy:

- dzieci 6 letnie

Praca z L64 – odszukiwanie jednakowych elementów,

przeliczanie, dodawanie, pisanie cyfr w kratce.

5 latki

Znajdź 5 różnic między obrazkami.

Życzę udanej zabawy. To do poniedziałku, czekam na Was

z niecierpliwością – Barbara Cichy

 
15.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Propozycja zajęć na dzień 15.04.2021r

Dzień dobry kochane dzieci, witam Rodziców!

Nasz temat w tym dniu to: W muzeum

1.„Muzeum” – rozmowa z dziećmi.

Rodzic odnosi się do opowiadania „Kornelia i Stefan’’

prosząc, by dzieci przypomniały ich przygodę.

Dzieci z pomocą rodzica piszą na kartce  wyraz

muzeum i wyjaśniają jego znaczenie.

- Co to jest muzeum,  co się tam znajduje, po co

chodzi się do muzeum, kto tam pracuje,

jak wygląda  muzeum w środku?

Muzeum jest to instytucja kultury powołana

w celu gromadzenia, badania oraz opieki nad

obiektami posiadającymi wartość historyczną

bądź artystyczną.

2. Zapraszam Was teraz do wirtualnego muzeum zabawek

3. „Eksponaty muzealne” – zabawa dydaktyczna.

- lalka  

- auto 

Dziecko dostaje  obrazek dowolnego

eksponatu muzealnego –  do wyboru:

lalkę lub autko.

Następnie odwraca kartkę na drugą stronę, a rodzic

wydaje polecenia dotyczące rysowania linii:

- pokaż górny brzeg kartki;

-  pokaż dolny brzeg kartki,

-  lewy,

-  prawy;

-  narysuj kropkę na środku górnego brzegu,

-  a teraz na środku dolnego;

- połącz kropki linią.

W ten sposób dziecko rysuje jeszcze kilka linii tak,

by podzieliły zdjęcie na 8 części. Rozcinają je wzdłuż

linii, składają ponownie i naklejają na kartkę oraz kolorują.

4.Słuchanie piosenki ,, Bzycząca zabawa’’

Spróbujcie się ją nauczyć i wykonywać odpowiednie ruchy.

BZYCZĄCA ZABAWA

I .Na zielonej łące zabawa niebywała

Stonoga aż wypieków na buzi dostała

Z chrabąszczem na trawie wywija piruety

Biedronka nie chce z żukiem zatańczyć niestety

Ref.X2 Bzyk, bzyk, bzyk, bzyk, bzyk, bzyk

Biedronko moja miła

Bzyk, bzyk, bzyk, bzyk, bzyk, bzyk

Z kim byś zatańczyła


II. Na zielonej łące zabawa doskonała

Biedronka wnet do tańca pająka wybrała.

Lecz biedak się speszył

Splątały mu się nóżki

Przykleił się do sieci i uwolnił muszki

Ref.X 2 Cyk cyk cyk, cyk cyk cyk

Biedronko moja miła

Cyk cyk cyk, cyk cyk cyk

Z kim będziesz tańczyła


III. Na zielonej łące zabawa wyśmienita

Motylek z żukiem tańczy tango choć już świta

Tańczą osy, bąki, mróweczek nikt nie zliczy

Biedronka sama w kącie Swoje kropki liczy

Ref.X2 Psyt  psyt  psyt, psyt  psyt  psyt

Biedronko moja miła

Psyt psyt  psyt, psyt  psyt  psyt

Zabawa się skończyła.


Rodzicu zadaj dziecku pytanie:

-Kto występuje w tej piosence?

- Kto z kim tańczył?

- Kogo  wybrała do tańca biedronka?

- Co stało się pająkowi?

- Czy biedronka z kimś zatańczyła ?

5. „W sklepie z pamiątkami” – zabawa matematyczna.

Zaproście do zabawy brata, siostrę , babcię, dziadka.

Dziecko gromadzi  dowolne zabawki, które będą

pamiątkami z muzeum. Dla każdego rodzaju ustala cenę

i zapisuje ją na kartonikach .Należy ustalić zasady zabawy:

stajemy w kolejce, spokojnie czekamy na swoją kolej,

można kupić więcej niż jedną pamiątkę.

Dziecko wykorzystuje do zabawy monety.

6. Zapraszam do pracy w kartach pracy:

- dzieci 6 letnie

Praca z KP4.11 – ćwiczenia w logicznym myśleniu, dekodowanie

informacji, posługiwanie się nożyczkami.

-dzieci 5 letnie.

Kochane dzieci dziś mam dla Was kolorowe tęczowe szablony

do wycinania.Bardzo proszę rodziców o narysowanie dzieciom różnych

wzorów na kolorowej kartce, które dziecko będzie mogło wycinać,

bądź może samo je sobie narysować.


7. Jeżeli będzie ładna pogoda to zapraszam Was na podwórko.

-pobawcie się piłką,

- pojeździjcie na rowerku.

Natomiast jeżeli będzie padał deszcz, lub będzie zimno to zapraszam

Was do obejrzenia spektaklu ,, Śpiąca królewna’’ 

Życzę udanej zabawy – Barbara Cichy

 
14.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Propozycja zajęć na dzień 14.04.2021r

Drodzy Rodzice! Kochane dzieciaczki! Witam Was cieplutko.

Nasz temat w tym dniu to: Praca reżysera

1. „Reżyser – kto to taki?” – rozmowa z dziećmi.

Rodzic. układa przed dziećmi 3 obrazki: rekina, żyrafy i sera

Pod rekinem są 2 kwadraty, pierwszy kolorowy,

drugi biały; pod żyrafą – 3, pierwszy kolorowy,

pozostałe białe; pod serem – kolorowy prostokąt.

Dzieci składają rebus (łączą sylaby oznaczone kolorem)

i otrzymują wyraz reżyser. W rozmowie ustalają, czym

zajmuje się reżyser: wybiera historię,

którą chce pokazać – decyduje, o czym będzie film

lub przedstawienie; wybiera aktorów do ról; mówi,

jak mają grać, jak się poruszać; decyduje nawet o tym.

jak mają być ubrani, czyli jakie kostiumy trzeba przygotować.

Na koniec każde dziecko kończy zdanie:

Reżyser ma dużo obowiązków.

2. „Reżyser podczas pracy” – zabawa ruchowa.

Rodzic reżyser siada na krześle.

W rękach trzyma tubę z papieru.

Dzieci to aktorzy; reżyser mówi, jakie czynności

mają wykonywać, np.

Szybko biegajcie, podskakujcie jak małe piłeczki,

skradacie się jak lwy.

3. Kochane Dzieci! Dziś kolejna liczba i cyfra, którą poznamy

Pamiętacie cyfry wywieszone w sali : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8.

Teraz  zobacz jak wygląda cyfra : 9

Rozłóż przed sobą 9  różnych zabawek.

Przelicz je liczebnikami głównymi: jeden, dwa, trzy, cztery….. itd.

Każdą zabawkę dotknij przy przeliczaniu.

 

Połóżcie na stoliku 1 zabawkę – np.

klocek, lalkę, autko, dołóżcie jeszcze 1 klocek.

-  Ile jest klocków na stoliku?

Do tych 2 klocków dodajcie 2 klocki

-. Ile teraz klocków jest na stoliku?

Od tych 4 klocków odejmijcie 2 klocki.

-Ile klocków zostało na stoliku?

Dodajcie teraz 3 klocki.

- Ile klocków jest na stoliku?

Odejmijcie 2 klocki.

- Ile teraz klocków jest na stole?

Do tych 3 klocków dodajcie 3 klocki.

-Ile klocków jest na stoliku?

A teraz

Połóżcie  4 klocki, dodajcie 5 klocków.

- Ile klocków macie razem?

Połóżcie 7 klocków, dodajcie do nich 2 klocki.

- Ile klocków macie razem?

Połóżcie teraz 8 klocków, dodajcie do nich 1 klocek.

- Ile klocków teraz macie?

Co zauważyliście? Jaki wynik otrzymujecie?

Jakie liczby klocków możecie jeszcze dodać do siebie

aby otrzymać liczbę 9?

Przyjrzyjcie się zdjęciom

Co one przedstawiają?

Zgadza się… To cyfra 9

Pokaz zapisu cyfrowego liczby 9.

Rodzicu pokaż planszę z liczbą 9

Niech dziecko określi co ona im przypomina, do czego jest podobna.

Następnie rodzicu pokaż jak się kreśli prawidłowo cyfrę 9

– pomoże w tym wyżej dodana plansza z kierunkami kreślenia tej cyfry.

Niech dziecko zacznie kreślić cyfrę 9 w powietrzu,

na podłodze, na plecach rodzeństwa/ rodzica.

„Kolorowa cyfra 9”

– Krasnoludki ułóżcie z nasion/guzików/sznurka kształt cyfry 9

Dodatkowo w celu utrwalenia możecie kreślić cyfrę 9

na tacce z kaszą manną/ mąką/ solą.

Jest to świetnie ćwiczenie usprawniające motorykę małą.

Czy ta cyfra coś Wam przypomina?

Rozejrzyjcie się po mieszkaniu. Poszukajcie cyfrę 9.

Ciekawa jestem, czy udało Wam się ją znaleźć.

Aspekt porządkowy liczby 9

Rozłóż przed sobą  9 kredek w różnych kolorach.

Przelicz je używając liczebników porządkowych:

pierwsza, druga, trzecia, czwarta……..itd.

Następnie odpowiedz na pytania:

-Jakiego koloru jest druga kredka?

-Jakiego koloru jest piąta kredka?

-Jakiego koloru jest szósta kredka?

-Jakiego koloru jest ósma kredka?

-Jakiego koloru jest dziewiąta kredka?

4. A teraz czas na gimnastykę można wykonać zabawy

podane poniżej bądź skorzystać z nagrania

,,Gimnastyka  - teatralne zabawy z dziećmi.’’

Przykłady zabaw wg metody ruchu rozwijającego W. Sherborne

Kołyska”- rodzic i dziecko siedzą na podłodze,

dziecko między nogami rodzica, który delikatnie buja się

z boku na bok, kołysząc je i podpierając kolanami,

udami i ramionami.

Wałkujemy ciasto”- rodzic leży płasko, ręce ma złączone

nad głową. Dziecko turla rodzica pchając go do przodu

za biodra. Rodzic może pomóc dziecku w taki sposób,

aby nie było tego świadome. Jego ciało ma sprawiać

dziecku opór. Następnie rodzic turla dziecko.

Podwójny wałek”- rodzic w pozycji jak poprzednio

przytula dziecko twarzą do siebie, przytula je na

całej długości ciała i turla się razem z nim.

Musi przy tym uważać, aby nie przygnieść dziecka.

Wzajemny uścisk”- rodzic stoi, stopy trzyma w lekkim

rozkroku mocno oparte na podłodze, nogi ugięte w

kolanach, ramiona odchylone w bok. Dziecko bierz

e rozbieg i wskakuje na klatkę piersiową rodzic

a ciasno do niej przylegając. Nogami obejmuje rodzica

w talii, a ramionami trzyma go za szyję. Rodzic mocno

przytula je do siebie, następnie obraca się z nim w kółko.

Balansowanie” - rodzic stoi, dziecko wspina się

na jego uda. Wolne przemieszczanie się po pokoju

trzymając się za ręce.

Skała” – siad skulny, plecami do siebie, przepychanie

osoby stawiającej opór.

Paczka”- dziecko siedzi skulone, mocno

„zamknięte w sobie”, rodzic próbuje je rozpakować , zamiana ról.

Przeciąganie” – w parach, siad skulny, twarzą do siebie,

przeciąganie się w przód i tył.

Mostek” - dorosły przyjmuje pozycję w klęku podpartym,

a dziecko wędruje przechodząc przez rozmaite wolne

miejsca stworzone przez jego ciało.

Wesoły spacer”- dziecko staje na stopach rodzica,

obejmują się rękami i spacerują po pokoju.

Rowerek” – dorosły i dziecko leżą na plecach

, stopami opierają się o stopy partnera, kreślą wspólnie kółka

w powietrzu, „jadą na rowerze”.

Wycieczka” – dziecko leży na plecach na podłodze,

ręce ma za głową . Dorosły trzyma dziecko za nadgarstki

lub nogi i lekko ciągnie je po podłodze

5.  Zapraszam do pracy w kartach pracy:

- dzieci 6 letnie

Praca z KP4.10 – tworzenie zbiorów 9-elementowych, dodawanie, posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.

Praca z L63 – utrwalenie cyfry 9, pisanie cyfry w tunelu, po śladzie, po kropkach i samo-dzielnie.

- dzieci 5 letnie

Karta pracy

Liczba 9 do kolorowania. Wydrukuj za darmo kolorowankę

z liczbą 9 oraz dziewięcioma wisienkami i pokoloruj.

6.Przypomnijmy sobie dni tygodnia  piosenką 

7.„Tydzień” – nauka wiersza na pamięć.

Tydzień

Jan Brzechwa

Tydzień dzieci miał siedmioro:

– Niech się tutaj wszystkie zbiorą

!Ale przecież nie tak łatwo

Radzić sobie z liczną dziatwą:

Poniedziałek już od wtorku

Poszukuje kota w worku,

Wtorek środę wziął pod brodę:

– Chodźmy sitkiem czerpać wodę.

Czwartek w górze igłą grzebie

I zaszywa dziury w niebie.

Chcieli pracę skończyć w piątek,

A to ledwie był początek.

Zamyśliła się sobota:

– Toż dopiero jest robota!

Poszli razem do niedzieli,

Tam porządnie odpoczęli.

Tydzień drapie się w przedziałek

– No, a gdzie jest poniedziałek?

Poniedziałek już od wtorku

Poszukuje kota w worku...

I tak dalej...Rodzic  recytuje tekst fragmentami –

dziecko powtarza

Kolejne powtórzenia tekstu mogą wyglądać następująco:

Rodzic. cicho – dziecko głośno;

Rodzic recytuje początek wersu, dziecko dopowiada ostatnie słowo;

Rodzic recytuje pierwsze słowo, dziecko dopowiada resztę wersu.

Życzę udanej zabawy – Barbara Cichy.

 

 
j. angielski 14.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

 


1. Hello! How are you? Pokaż jak się dziś czujesz. Do wyboru mamy znane Ci zwroty I’m fine (ajm fajn)/ OK (ołkej) / so, so (soł, soł) / not very well (nat weri łel)

2. Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie.

3. Potrafimy już dużo powiedzieć o porach roku, pogodzie i odpowiednich do tego ubraniach. Utrwalmy swoją wiedzę oglądając film.

4. Pora się troszkę poruszać! Jeśli jest Ci zimno (cold) to na pewno się rozgrzejesz ! Tańcz do piosenki:

Klaszcz rączkami, możesz tupać nóżkami, machaj rączkami, tańcz i śpiewaj razem z nami!

Skacz dookoła, dotknij nieba i dotknij ziemi ! Poruszaj biodrami, tańcz i śpiewaj razem z nami !

5. Czas na zabawę w chowanego ! Rodzic schowa przed Tobą jakąś zabawkę (obojętnie, jaką) a Ty musisz ją znaleźć! Mama lub Tata będzie Ci pomagać mówiąc HOT (jeśli zbliżasz się do miejsca, gdzie została schowana zabawka) i COLD (jeśli będziesz się od niej oddalać.

6. Zgadniesz, jaka to pogoda? Rozwiąż quiz !

7. Potrafisz zapamiętać 6 obrazków dotyczących pogody i ubrań? Sprawdź!

8. Brawo, skończyliśmy cały rozdział dotyczący pogody, pór roku i ubrań! Zdobywamy kolejny jewel ! Gratulacje !

9. Pożegnajmy się piosenką !

Miłej zabawy ! Sandra Reszuta

 
13.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Propozycja na dzień 13.04.2021r

Dzień dobry! Wyspani? Gotowi, by zacząć kolejny dzień?

Mam nadzieję, że już niedługo się spotkamy i razem pouczymy.

Nasz temat w tym dniu to: W teatrze.

1. Dziś kochane dzieci zabiorę Was do teatru

posłuchajcie  a także spróbujcie odczytać wyrazy tam zamieszczone - 6 latki 

2. A teraz posłuchajcie wiersza

Magiczne miejsce

Marek Majewski

Teatr to jest widownia i scena.

Niby nic magicznego w tym nie ma,

aż do chwili, gdy nagle na scenie

dziwne zacznie się dziać przedstawienie. (…)

Każda bajka się staje prawdziwa,

gaśnie światło i scena ożywa.

Wszystko może się zdarzyć na scenie.

Działa czar, póki trwa przedstawienie. (…)

Teatr gra. Każdy ma, czego szuka.

A to wszystko nazywa się sztuka.

Gdy dorosnę, to może tu wrócę,

żeby zagrać na scenie w tej sztuce. (…)

Rodzic zadaje pytania:

- Co to jest teatr?

-  Po co chodzimy do teatru?

- Co znajduje się w sali teatralnej i kto tam pracuje?

- scena

- widownia

- oświetlenie

- aktorzy

- kostiumy i rekwizyty

-maski teatralne

-Jakie mamy rodzaje teatrów:

- opera

- co to jest opera

- operetka

- pantomima

co to jest teatr pantomimy

- teatr cieni

- co to jest teatr cieni

- balet

- teatr lalek

- teatr uliczny

- cyrk

Rodzaje lalek:

- jawajka

- kukiełka

- marionetka

- pacynka

- sylwety do teatru cieni

Na koniec dzieci przypominają sobie zasady

kulturalnego zachowania się w kinie i ustalają,

czy te same zasady mogą odnosić się do zachowania

w teatrze i co jeszcze można dodać

- oklaski na koniec przedstawienia,

- zakaz jedzenia i picia

- zakaz używania telefonów komórkowych.

3. Zabawa ,, Skaczemy….’’

4.Przeczytaj zdania samodzielnie lub z pomocą rodzica.

To jest scena.

Tu stoi aktor – baranek i aktorka – kurka.

A to dekoracje i kurtyna.

Brawo! Brawo!

Jaki zdolny ten aktor.

Ja, mama, tata, mała Ula i Romek lubimy teatr.

Teatr jest wspaniały.

5.  Zapraszam do pracy w kartach pracy:

- dzieci 6 letnie

Praca z KP4.9 – porządkowanie zdarzeń w historyjce obrazkowej, ćwiczenia w czytaniu, budowanie wypowiedzi, wycinanie i naklejanie.

Praca z CziP64 – dobieranie podpisów do obrazków, różnicowanie pojęć kino, teatr, wyszukiwanie wskazanych wyrazów w tekście

- dzieci 5 letnie

Karta pracy

- Znajdź cień baletnicy

- Rysuj po śladzie

6. ,, Kukiełki’’ zabawa konstrukcyjna

Dzieci przygotowują kukiełki według kolejnych etapów demonstrowanych przez  rodzica do wyboru

- z łyżki plastikowej

- z łyżki drewnianej

- z rolki po papierze toaletowym

7.Kochane dzieci w związku z tym , iż nie możemy  pójść do teatru

zapraszam Was na spektakl teatralny online

,, Jaś i Małgosia’’ w wykonaniu Teatru Lalek BAJKA z Przysietnicy

Bardzo proszę o zdjęcia Waszych prac.

Życzę udanej zabawy – Barbara Cichy

Poprawiony: poniedziałek, 12 kwietnia 2021 20:30
 
«pierwszapoprzednia12345678następnaostatnia»

Strona 1 z 8





Copyright © 2013 Przedszkole w Lubomi. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Moderator: Karolina Szulc
Administrator strony: Ryszard Popardowski

Joomla 1.5 free templates

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 15 gości