2 listopad Drukuj
Wpisany przez Administrator   

Dzień dobry Kochani!

1. Rozpoczniemy dzisiaj zajęcia od rymowanego wierszyka. Słuchajcie wierszyka i rysujcie. Potrzebne Wam będą: kartka, ołówek i kredki.

Mam nadzieję, że udało Wam się narysować ładny domek.

2. Ten wierszyk to fajna okazja do utrwalenia nazw kształtów figur geometrycznych. Przy okazji, dzięki filmowi poznaliście jeszcze jeden kształt- trapez.

3. Zapraszam Was do posłuchania piosenki o figurach. Potańczcie sobie, w refrenie tej piosenki, tak samo jak figury .

4. Podczas dzisiejszego zajęcia  poznacie również nową literkę. Co to za literka ? Popatrzcie na ten krótki filmik 

Kaczuszki, znacie jakieś inne wyrazy na literę d . Jeśli macie z tym problem, oto podpowiedź

Kochani, w tym filmie zostały wymienione takie wyrazy- dudek, diplodok, dynia, dłoń, deszcz, długopis, dredy, dudy, dywan, drewno. Waszym zadaniem jest:

- podzielić te wyrazy na sylaby i określić liczbę sylab w każdym wyrazie, np. dudek (du-dek, 2 sylaby)

- określić jaką głoskę słychać na początku i na końcu każdego z tych wyrazów, np. dudy ( 1 głoska- d, ostatnia głoska- y)

5. Oto litera drukowana d,D (Rodzice, proszę, narysujcie ją dziecku, wg. tego wzoru, na kartce). Kaczuszki! wypełnijcie rysunek litery d,D plasteliną lub kawałkami kolorowego papieru lub kuleczkami z bibuły.

6. Oto jesienny wierszyk. Posłuchajcie go, a potem poszukajcie i wskażcie palcem wszystkie litery d,D

Chłodny listopad jesień zamyka,

kiedy deszcz pada do domu zmykasz.

Drogą znajomą z podwórka pędzisz

i masz w kieszeniach dużo żołędzi.

7. Na pewno ciekawi Was jak piszemy literę d,D. Dowiecie się tego z tej piosenki

8. Poćwiczcie pisanie litery d,D- najpierw na czystej kartce, a potem w liniach. Rodzice, proszę, narysujcie dziecku 3 linie w odległości 1,5 cm od siebie.

Życzę owocnej pracy starszaki! Całuję Was mocno- Basia Pytlik