MY NA FACEBOOK


BIP



Statystyka

Odsłon : 492131
Start KACZUSZKI
Kaczuszki
J. angielski 13.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

1. Hello! How are you? Pokaż jak się dziś czujesz. Do wyboru mamy znane Ci zwroty I’m fine (ajm fajn)/ OK (ołkej) / so, so (soł, soł) / not very well (nat weri łel)

2. Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie.

3. Ostatnio ubieraliśmy pieska odpowiednio do pogody. Dziś posłuchajmy piosenki o ubraniach ! Które z tych części garderoby dzisiaj założysz? Powiedz po angielsku !

Jaka jest dzisiaj pogoda? Is it sunny or cloudy? / is it sani or klaudi? (jest dzisiaj słonecznie czy pochmurno?)

Is it hot or cold? / Is it hot or kold? (jest gorąco czy zimno?)

4. Kiedy pada deszcz, It is raining. Jest wtedy mokro - Wet/ łet. Kiedy nie pada, jest sucho - Dry/ draj. Zobacz o tym krótką bajkę.

5. Określ w ruletce, czy te zwierzęta są suche (dry) czy mokre (wet). Żeby przejść dalej, kliknij resume, a potem spin It.

6. Lubisz zabawy w deszczu? Na pewno trzeba wtedy założyć kalosze i płaszcz przeciwdeszczowy i dobrze jest mieć parasolkę. Parasolka po angielsku to UMBRELLA   / AMBRELA. Prosze powtórz głośno UMBRELLA. Posłuchaj deszczowej piosenki i tańcz razem z bohaterami ! W piosence będa polecenia:

Pokazujemy jak pada deszcz i kołyszemy się. I kolejno:

Kciuki w górę !

Ramiona do tyłu !

Kolana razem !

Pochylamy się do przodu (pupa do tyłu) !

Język na brodę!

Zamykamy oczy !

7. Pokoloruj parasolkę - UMBRELLA - według podanych kolorów (do wydruku).

8. Zabawę zakończymy piosenką !


Miłej zabawy ! Sandra Reszuta

 
12.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

PONIEDZIAŁEK 12.04.21

WAŻNE PYTANIA


• „Pytalski” – rozmowa na podstawie wiersza.

"Pytalski"

Jan Brzechwa

Na ulicy Trybunalskiej

Mieszka sobie Staś Pytalski,

Co, gdy tylko się obudzi,

Pytaniami dręczy ludzi.

– W którym miejscu zaczyna się kula?

Co na deser gotują dla króla?

Ile kroków jest stąd do Powiśla?

O czym myślałby stół, gdyby myślał?

Czy lenistwo na łokcie się mierzy?

Skąd wiadomo, że Jurek to Jerzy?

Kto powiedział, że kury są głupie?

Ile much może zmieścić się w zupie?

Na co łysym potrzebna łysina?

Kto indykom guziki zapina?

Skąd się biorą bruneci na świecie?

Ile ważą dwa kleksy w kajecie?

Czy się wierzy niemowie na słowo?

Czy jaskółka potrafi być krową?

Dziadek już od roku siedzi

I obmyśla odpowiedzi,

Babka jakiś czas myślała,

Ale wkrótce osiwiała,

Matka wpadła w stan nerwowy

I musiała zażyć bromu,

Ojciec zaś poszedł po rozum do głowy

I kiedy powróci – nie wiadomo.


Po odczytaniu wiersza wraz z dziećmi wyjaśniamy trudne słowa i zwroty, np. Powiśle, łokieć jako jednostka miary,

kleks, kajet. Chętne dzieci mogą zmierzyć długość i szerokość dywanu

czy stolika za pomocą łokcia oraz zrobić kleksy z atramentu w wiecznym piórze. Wyjaśniamy, że

gdy ich prababcie chodziły do szkoły, pisały właśnie wiecznym piórem, co nie było łatwe. Następnie dzieci odpowiadają na pytania:

Co robił Staś Pytalski?

Jak myślicie, dlaczego chłopiec zadawał tyle pytań?

Jak zachowywali się członkowie rodziny Stasia?

Co można powiedzieć o zachowaniu chłopca?

Czy trzeba zadawać pytania i dlaczego?

Kto może zadawać pytania?

Jak można określić, nazwać kogoś, kto zadaje dużo pytań? (ciekawski, dociekliwy)

O co wychcielibyście zapytać rodziców, jakie pytania są dla was ważne? Dzieci wymyślają pytania, może je zapisać. Na koniec informujemy dzieci, że w tym tygodniu wspólnie spróbują znaleźć odpowiedź na pytania: Skąd się bierze prąd? Do czego potrzebne są telefon i  komputer?


• „Ciuciubabka” – zabawa ruchowa z dialogiem. Dziecko ma zawiązane oczy, rodzic obraca nim i prowadzi dialog:

– Babko, na czym stoicie?

– Na beczce.

– Co w tej beczce?

– Kapusta i kwas.

– To łapcie nas.

Ciuciubabka stara się złapać rodzica , a gdy jej się to uda, następuje zamiana ról.


• Praca z KP3.31 – swobodne wypowiedzi i budowanie zdań na temat ilustracji, odszukiwanie wyróżnionych elementów, ćwiczenia w czytaniu.


• „Mim” – zabawa pantomimiczna. Dzieci stają się mimami, które mają za zadanie tylko ruchem i mimiką pokazać wymyślone przez siebie postać, przedmiot, zwierzę lub

czynność. Na początku zadajemy mimowi pytania: Czy to będzie zwierzę (przedmiot, osoba)? Mim głową przytakuje lub zaprzecza. Następnie pokazuje, a rodzice przez zadawanie pytań odgadują, co lub kogo przedstawia.


• Zestaw ćwiczeń gimnastycznych


•Korzystając z ładnej pogody, wyjdźcie na spacer.

Pozdrawiam i życzę udanej zabawy!

Poprawiony: poniedziałek, 12 kwietnia 2021 08:44
 
J. angielski 12.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

1. Hello! What’s your name? How are you? Powiedz jak masz na imię (My name is - Maj nejm is)  i pokaż jak się dziś czujesz. Do wyboru mamy znane Ci zwroty I’m fine (ajm fajn)/ OK (ołkej) / so, so (soł, soł) / not very well (nat weri łel)

2. Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie.

3. Przypomnijmy sobie elementy pogody. Powtarzaj głośno.

4.. Zabawmy się - rozwiąż quiz i zdobądź jak najwięcej punktów (z pomocą rodzica).

5. It’s a rainbow /(reinboł). Lubisz tęczę? Zrób swoją własną ! Praca plastyczna.

Będziesz potrzebować:

  • kolorowe kartki (biała, zółta, niebieska, zielona, czerwona, granatowa, fioletowa, pomarańczowa),

  • nożyczki,

  • klej.

Z białej kartki wytnij chmurkę. Z żółtej - słońce (jak we wzorze). Kolorowe kartki potnij na paski. Następnie przyklej paski w lewym górnym rogu (posmaruj klejem tylko około 1 cm w każdym pasku), drugie końce pasków naklej w prawym dolnym rogu tak, by delikatnie odstawały. Na końcach przyklej słońce i chmurki. Gotowe ! To Twoja przestrzenna tęcza.

6. Ubierz pieska odpowiednio do pogody! Dobierz mu odpowiednią garderobę - bluzkę, spodnie i akcesoria!

7. Usiądź plecami do Mamy lub Taty. Rodzic namaluje Ci na plecach chmurkę, słońce, śnieżynkę lub błyskawicę, a Ty zgadnij (po angielsku - cloud, sun, snow, storm) o jakiej pogodzie mowa.

8. Zaśpiewaj na koniec znaną Ci piosenkę.

Miłej zabawy ! Sandra Reszuta

 
09.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

PIĄTEK 09.04.2021r.

MALUJEMY MUZYKĘ

1, „Wiosenny krajobraz z brzozami” – zabawa muzyczno – plastyczna

Należy przygotować mocno rozwodnione kolorowe farby plakatowe, pędzle i najlepiej duży arkusz papieru, ewentualnie kartkę z bloku technicznego formatu A4.

Proszę puścić dziecku nagranie


Niech dziecko, słuchając muzyki wyobrazi sobie, że trzymany przez niego pędzel to tancerz, który tańczy po kartce w rytm muzyki. Raz nabrany kolor już się nie powtarza. Dziecko kolejno nabiera różne kolory, stara się podczas malowania jednym kolorem nie odrywać pędzla od kartki. Malowanie nie musi być przemyślane, kierunek ruchu ręką może być zupełnie dowolny.

Gdy praca schnie, dziecko wydziera z białego papieru paski – pień brzozy. Na nich czarną kredką rysuje krótkie kreski. To przykleja na wyschnięty obrazek.

Następnie patyczki do uszu moczy w jasnozielonej farbie i tworzy nimi malutkie, delikatne listki wokół pnia brzozy.

2. „Kolorowe paski” – zabawa dydaktyczna z mierzeniem

Proszę przygotować kolorowe paski o różnej długości. Zadaniem dziecka będzie odszukiwanie w domu przedmiotów najbardziej zbliżonych długością do danego paska (z pomocą paska). Dziecko może próbować docinać dodatkowe paski o brakującej długości, bądź skracać pasek, gdy jest za długi.

3. Praca w Liczenie s. 62

4. „Artystyczna woda” – doświadczenie

Potrzebujemy: 6 szklanek, ręczniki papierowe, barwniki (lub bibułę/farby), wodę

Do 3 szklanek do 2/3 wysokości wlewamy wodę i barwimy za pomocą farby, bibuły lub barwnika (warto wybrać kolory: niebieski, żółty i czerwony). Ustawiamy szklanki w kolejności:

Szklanka z niebieską wodą -> szklanka bez wody -> szklanka z żółtą wodą -> szklanka bez wody -> szklanka z czerwoną wodą -> szklanka bez wody

Ręczniki papierowe zwijamy w rulony i „łączymy” nimi kolejne szklanki.

Tak jak na zdjęciu.

Doświadczenie trochę trwa, także szklanki odstawiamy na bok i obserwujemy przez kolejne godziny co się dzieje.

Woda powinna zacząć „wędrować” ze szklanki do szklanki i poprzez mieszanie się kolorów powinny powstawać nowe kolory.

Taki powinien być efekt końcowy.

Można dziecku powiedzieć, że stworzone za pomocą barwników kolory początkowe to są kolory podstawowe, natomiast te nowe, które później powstały z ich połączenia, to kolory pochodne.

5. Zabawa ruchowa

Udanej zabawy i miłego, spokojnego weekendu życzę!
Magda Chłodek



 
08.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Karolina Szulc   

CZWARTEK 08.04.2021r.

NA KONCERCIE

1. „Na koncercie” – zabawy muzyczno-ruchowe

- wycieczka – poruszamy się w rytm muzyki

- Próba orkiestry – niech dziecko sprawdzi, czy i jakie dźwięki może wydobyć za pomocą przedmiotów, które znajdzie w domu (np. uderzenie łyżką o garnek, gniecenie kartki, szeleszczenie woreczkiem, odgłos suszarki do włosów, lecącej wody z kranu). Z pomocą innych osób poprzez jednocześnie wydawanie wybranych dźwięków może stworzyć krótką melodię – można spróbować nagrać odgłosy np. na telefon.

Dziecko porównuje stworzone przez siebie dźwięki z dźwiękami różnych instrumentów


- „Domowy koncert” – dziecko jest dyrygentem, pozostali domownicy grają wg wskazań dyrygenta na określonych instrumentach (mogą to być prawdziwe instrumenty – np. flet, gitara itp. lub instrumenty stworzone z przedmiotów domowych – jak wyżej)

2. „Na koncercie” – proszę pokazać kolejne nagrania dziecku, niech powie jakie są różnice, jak ludzie zachowują się na różnego rodzaju występach.

W filharmonii (wystarczy zobaczyć pierwsze 2 minuty):


Na koncercie rockowym


3. „Koncert i koncert” – zabawa ruchowa

Dziecko podczas różnego typu utworów (nagranie z filharmonii, muzyka rockowa, muzyka klasyczna) porusza się odpowiednio do rytmu. Przy dźwiękach muzyki rockowej poruszają się dynamicznie a przy dźwiękach delikatniejszych siada i delikatnie macha rękami w górę i w dół lub na boki.

4. Praca w Kartach Pracy cz. 4, s. 7.

5. Praca w Czytanie i Pisanie s. 62.

6. „Grzechotki” – zabawa konstrukcyjna

Dziecko do pustych puszek aluminiowych wsypuje np. ziarna grochu i zakleja puszkę. Puszkę może ozdobić wg własnego pomysłu, obkleić papierem kolorowym, tasiemką, pomalować farbami, bądź okleić plasteliną.

7. „Gramy” - zabawa muzyczna

Proponuję wystukać jakiś rytm na dowolnym przedmiocie domowym (kilka uderzeń), zadaniem dziecka jest poprawne odwzorowanie rytmu i/lub natężenia dźwięku.

Pozdrawiam
Magda Chłodek
 
«pierwszapoprzednia12345678następnaostatnia»

Strona 2 z 8





Copyright © 2013 Przedszkole w Lubomi. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Moderator: Karolina Szulc
Administrator strony: Ryszard Popardowski

Joomla 1.5 free templates

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 20 gości