MY NA FACEBOOK


BIP



Statystyka

Odsłon : 492158
Start KACZUSZKI
Kaczuszki
07.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

ŚRODA 7.04.2021r.

NA WYSTAWIE

1. „Wielcy malarze” – prezentacja dorobku malarskiego wielkich malarzy

Jan Matejko

Julian Fałat


Można porozmawiać z dzieckiem na temat filmów, które obrazy najbardziej się spodobały? Dlaczego? Co szczególnie zwróciło uwagę dzieci? Co zapamiętały?

2. „Nasze dzieła” – zabawy matematyczne

- Kleksy – dziecko składa kartkę A4 na pół, na jednej połowie (od środka) robi kilka plam z tuszu/farby. Następnie zgina ponownie kartkę i mocno dociska ręką. Po otwarciu mówi, co zaobserwowało?

Dziecko powinno zauważyć, że obrazy po obu stronach (lewej i prawej) wyglądają tak samo.

- Można pokazać dziecku inne symetryczne obrazki (wydrukować z Internetu, bądź namalować samemu): serce, gwiazda, kwiat, strzałka, motyl. Dziecko może wyciąć dany obrazek, zgiąć przez środek i sprawdzić, czy lewa strona jest odbiciem prawej. Może upewnić się przykładając do linii zgięcia lusterko.

- Proponuję także wyciąć z kolorowego papieru razem z dzieckiem różne figury geometryczne (kwadraty, trójkąty, prostokąty itp.). Położyć dwie kartki A4 obok siebie a pośrodku nich położyć np. długi, prosty patyk, grubą nić itp. Na jednej połowie dorosły układa wzór z figur geometrycznych a na drugiej dziecko odwzorowuje.

Przykład

Można też ułożyć wzór z elementów codziennego użytku.

Przykład


3. „W drodze na wystawę” – zabawa ruchowo naśladowcza

Dziecko ruchem naśladuje opowiadanie.

Pewnego dnia dzieci z przedszkola wybrały się na wystawę rzeźb. Założyły

buty (naśladują zakładanie butów), kurtki (naśladują zakładanie i zapinanie kurtek) i czapki (naśladują nakładanie czapki). Pomaszerowały na przystanek autobusowy (maszerują w spokojnym rytmie). Zaczekały na autobus (stoją kilka sekund), a gdy podjechał, wsiadły do niego (trzy kroki z wysokim unoszeniem kolan). Autobus ruszył (szybki trucht), ale co jakiś czas zatrzymywał się na rożnych przystankach (zatrzymują się na chwilę). Gdy dojechały na miejsce, wysiadły z autobusu (trzy kroki z wysokim unoszeniem kolan) i weszły

do muzeum (pięć kroków do przodu). Tam zdjęły czapki i kurtki i powiesiły na wieszakach (naśladują zdejmowanie i wieszanie). Spacerowały pośród eksponatów (kroki w bardzo wolnym tempie), z uwagą im się przyglądały (mocne skręty głowy w prawo i lewo) i podziwiały (ruchy głową w kierunku ramienia w jedną i drugą stronę). Gdy już wszystko zobaczyły, założyły kurtki

i czapki (naśladują ubieranie się), poszły na przystanek (marsz), wsiadły do autobusu (3 kroki z wysokim unoszeniem kolan) i szybko pojechały w drogę powrotną (bieg w szybkim tempie). Wysiadły (trzy kroki z wysokim unoszeniem kolan) i pomaszerowały do przedszkola (marsz). Gdy zdjęły ubranie i buty (naśladują czynności), zmęczone położyły się na dywanie (leżenie na plecach i 4 głębokie wdechy i wydechy).

4. „Wiosenna wystawa” – rozmowa na temat właściwego zachowania w obiektach użyteczności publicznej na podstawie opowiadania.

„Wiosenna wystawa”

Beata Gawrońska

Ignacy mieszkał w bloku z rodzicami i starszą siostrą Marcelą. Właśnie zaczynała się wiosna. Chłopiec bardzo lubił, gdy robiło się coraz cieplej, trawa zaczynała zielenieć, a drzewa nie były już szarobrązowe, bo na gałęziach pojawiała się zieleń znak, że za chwilę z pąków rozwiną się liście. Chłopiec nie mógł się już doczekać, kiedy w skrzynce na balkonie zobaczy pierwsze wiosenne kwiaty. Cebulki posadzili z mamą jesienią, a on choć dobrze wiedział, że zimą nic tam nie wyrośnie i tak od czasu do czasu sprawdzał, czy może pojawił się choć malutki kiełek.

Pewnego dnia Marcela wpadła jak bomba do domu.

Jutro w hali obok naszego bloku będzie można oglądać wiosenną wystawę zawołała od progu. Czy będę mogła się tam wybrać? Spojrzała na mamę.

Oczywiście odpowiedziała mama. Pójdziemy wszyscy.

Ignacy aż klasnął z radości, tak spodobał mu się pomysł tej wycieczki. Chłopiec był już kilka razy na wystawach. Wiedział, że ogląda się na nich rożne rzeczy nazywane eksponatami, które są poustawiane tak, by każdy je dobrze widział, i mają etykietki z nazwami. Widział obrazy, rzeźby, a nawet dziwaczne meble, którymi zachwycała się mama, choć krzesło wcale nie przypominało krzesła, tylko jakby korzeń drzewa.

Następnego dnia wstał wcześnie rano, wyszykował się i nawet przygotował dla wszystkich kanapki, byleby tylko jak najszybciej wyruszyć.

No, szybciej, szybciej pospieszał Marcelę, która w skupieniu chrupała paprykę.

Gdy w końcu wyszli z domu i dotarli do hali, zrobiło się pięknie, kolorowo i wiosennie. Na olbrzymich stołach i na podłodze nie wiadomo skąd pojawiła się trawa, a obok stały tulipany w tysiącach kolorów, hiacynty, żonkile, narcyzy i inne kwiaty, których Ignaś nie znał. W powietrzu unosił się cudny zapach. Nagle Ignacy zobaczył dwoje dzieci, które wbiegły na trawę i zerwały kilka tulipanów. Na szczęście jakiś pan, chyba ich tata, szybko je do siebie przywołał. Przykucnął i patrząc im prosto w oczy, zdecydowanym głosem coś tłumaczył. Ignacy domyślił się, o czym mówił przecież na wystawie nie wolno dotykać eksponatów, a już na pewno nie można ich niszczyć. Służą do oglądania i podziwiania przez wszystkich.

Zobacz pokazał Marceli obok wejścia jest stoisko, na którym można kupić takie same kwiaty i zabrać do domu. Nie wiem, po co te dzieci je zrywały… . Marcela chciała coś odpowiedzieć, ale jej uwagę odwróciły najpiękniejsze narcyzy, jakie w życiu widziała. Pobiegła szybko w tamtym kierunku, a Ignacy za nią.

Mama, Marcela i Ignacy bardzo długo chodzili jeszcze po terenie wystawy i podziwiali wystawione kompozycje. Na szczęście już nikt nie próbował dotykać czy zrywać kwiatów.

Bardzo dobrze się dziś zachowywaliście pochwaliła mama. W nagrodę możecie sobie wybrać po jednej doniczce z kwiatkiem na stoisku handlowym.

Ignaś wybrał piękne żółte tulipany, które kojarzyły mu się z ciepłym wiosennym słońcem. Marcela wprost nie posiadała się z radości, że może zabrać do domu narcyzy, które tak ją zachwyciły.

Gdy rodzina opuściła wystawę, Ignacy zauważył, że dwoje dzieci, które wcześniej zrywały tulipany, także niesie po doniczce z kwiatami. I co najważniejsze obchodzi się z nimi bardzo ostrożnie i z szacunkiem. Chyba rozmowa z tatą pomogła pomyślał.

Po powrocie do domu Ignaś postawił doniczkę z tulipanami na parapecie i pielęgnował je codziennie. A po kilku dniach pojawiły się też hiacynty w skrzynkach na balkonie. Teraz było

już pewne, że nadeszła wiosna.

Pytania jakie można zadać dziecku po przeczytaniu opowiadania:

Dokąd poszedł Ignaś z mamą? Kto jeszcze był tam z nimi? Jakie eksponaty tam oglądali? Co wydarzyło się na wystawie? Co to jest wystawa? Kto zachował się nieodpowiednio na wystawie i dlaczego? Czy Ignaś z siostrą zachowywali się dobrze? Jaką nagrodę dała im mama za dobre zachowanie na wystawie?

W jakich innych miejscach publicznych także należy się zachowywać w określony (cicho, grzecznie, spokojnie) sposób? (kino, teatr, przedstawienie, kościół, restauracja, przychodnia, autobus itp.)

5. Praca w Kartach Pracy cz. 4, s. 6.

6. „Wiosenne kwiaty” – ćwiczenia w czytaniu

Spróbuj ułożyć litery w takiej kolejności, aby powstały nazwy wiosennych kwiatów – wg wzoru.

Jeżeli chcesz, spróbuj ułożyć te same nazwy, ale już bez podpowiedzi (bez wzoru).

7. Wykonaj zadania w Liczenie, s. 61

8. „Wiosna w sztuce” – zabawa plastyczno – konstrukcyjna

Na kartce A4 (najlepiej niebieskiej) dziecko przykleja wycięte wcześniej elementy (łodygę, listek, trawę, kwiat – kółka z pasków z papieru kolorowego).

Tutaj przykład gotowej pracy plastycznej:


Pozdrawiam
Magda Chłodek



 
J. angielski 07.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

1. Hello! How are you? Powiedz jak się dziś czujesz. Do wyboru mamy znane Ci zwroty I’m fine (ajm fajn)/ OK (ołkej) / so, so (soł, soł) / not very well (nat weri łel)

2. Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie.

3. Posłuchaj piosenki o pogodzie i ubraniach. Wczoraj Pani Wiosna spłatała nam figla, spadł śnieg. Co dzisiaj założysz wychodząc z domu?

4. Karta - pokoloruj te ubrania, które dzisiaj założysz.

5. Wykonaj chmurkę CLOUD/ (klaud) ze swoim imieniem!

Potrzeba:

● biała kartka - namaluj kształt chmurki i wytnij,

●  Niebieskie kartki - na nich namaluj kształt kropel deszczu  i wytnij, na każdej napisz literkę swojego imienia (z dwóch stron),

● włóczka - najlepiej niebieska lub granatowa, - wytnij kilkucentymetrowe fragmenty (ok. 10 cm),

● watę - by wykleić chmurkę (nie jest to widoczne na proponowanym rysunku, ale ładnie ozdobi chmurkę, o tak),

● klej - by połączyć włóczkę z wyciętymi kartkami chmurki i kropli deszczu, a także by przykleić watę,

● nożyczki.

6. Memory ! Połącz pary i powtórz głośno nazwy.

7. Otwórz każde zdjęcie i powiedz, czy osoby na zdjęciach są odpowiednio ubrane? Are they properly dressed?/ ar dej properli drest?

Odpowiedz yes jeśli tak, no jeśli nie.

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

8. To tyle na dziś ! Pożegnajmy się piosenką.

 

Miłej zabawy ! Sandra Reszuta

 

 

 

 

 

 
06.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

WTOREK 06.04.2021r.

ARTYŚCI TO MY


Witam Was drogie Kaczuszki po świętach! Mam nadzieję, że spędziliście ten czas miło wśród najbliższych osób. Jestem pewna, że chętnie podejmiecie wyzwanie i z nową energią zmierzycie się z zadaniami, które dla Was przygotowałam.

1. Zabawa słuchowa z elementem ruchu

Dorosła osoba wypowiada wyraźnie głoski „f” i „w”. Prosi dziecko o powtórzenie tych głosek cicho, głośno, głośniej i najgłośniej.

Następnie rodzic lub inna osoba wymienia elementy wyposażenia domu zawierające głoskę „f” lub „w”. Zadanie dziecka: znalezienie tej rzeczy oraz określenie, jaką głoskę słyszy w jej nazwie („f” czy „w”).

Przykłady rzeczy: firana, fotel, foremki, folia, farba, filiżanka, telefon, wazon, wanna, wózek, walizka, kawa, zabawka, włosy, worek

2. „Artysta” – zabawa słownikowa

Prośba do rodziców o porozmawianie z dzieckiem na temat: kto to jest artysta?

Nie każde działanie robi z nas artystę. Dzieła artysty budzą emocje, różne uczucia, są wyjątkowe. Do tworzenia wyjątkowych dzieł, prac, wymagany jest talent a także duża wytrwałość w dążeniu do doskonałości i rozwijania swoich umiejętności.

Niech dziecko przyporządkuje dziedzinę sztuki do odpowiedniej nazwy artysty. Proszę przeczytać dziecku wyrazy, jeżeli będzie miało z tym problem.

3. Proszę pokazać dziecku naturę prezentowaną za pomocą różnych stylów malarskich

Impresjonizm


Ekspresjonizm


Surrealizm


Kubizm


Jeżeli posiadają Państwo w domu jakieś albumy malarskie z obrazami zachęcam do wspólnego oglądania.

Proszę porozmawiać z dzieckiem, która wersja przedstawienia natury mu najbardziej się spodobała i dlaczego?

4. „W pracowni malarza” – zabawa dydaktyczna

Dziecko może zagrać w grę dydaktyczną:


5. „F jak farby” – wprowadzenie liter: f, F.

Bardzo proszę o poświęcenie temu trochę czasu w miarę możliwości w godzinach porannych/dopołudniowych.

Prezentacja wyrazu:

farby

Prośba o podział wyrazu „farby” na sylaby oraz na głoski. Określenie ilości sylab i głosek.

Prezentacja litery „F” wielkiej, małej, drukowanej oraz pisanej. Jeżeli mają Państwo możliwość proszę o wydrukowanie poniższego zdjęcia i pozostawienie go w widocznym dla dziecka miejscu.

Kolejność oraz kierunek pisania litery „F”


Proszę wylać dziecku trochę farby plakatowej na kartkę z bloku technicznego, niech np. wykałaczką bądź końcem pędzla „namaluje” na plamie z farby literę „F” i „f” pisaną.

Można też zaproponować wspólne malowanie sobie litery „F” na plecach.

6. „Fiołki w wazonie” – zabawa plastyczna

Proszę ustawić dziecku na stole wazon z kwiatami wiosennymi (mogą to być fiołki, żonkile, tulipany itp.). Zadaniem dziecka będzie namalowanie tego farbami plakatowymi.

7. Praca w Kartach Pracy cz. 4, s. 4-5.


Udanej zabawy!

Magda Chłodek

 
J. angielski 06.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

1. Hello! What’s your name? How are you? Powiedz jak masz na imię (My name is - Maj nejm is)  i pokaż jak się dziś czujesz. Do wyboru mamy znane Ci zwroty I’m fine (ajm fajn)/ OK (ołkej) / so, so (soł, soł) / not very well (nat weri łel)

2. Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie.

3. Jaka dzisiaj jest pogoda za oknem? Przypomnijmy sobie elementy pogody piosenką.

Odpowiedz:

  • “What’s the weather like today”?/ łac de łeter lajk tudej? - Jaka jest dzisiaj pogoda? (sunny, windy, rainy, cloudy, foggy…)

  • How was the weather like yesterday? “ / hał wos de łeter lajk jesterdej? - Jaka pogoda była wczoraj?

4. W każdą pogodę można się dobrze bawić ! Zobacz sam. A Ty? W jaką pogodę lubisz się bawić najbardziej? Dlaczego?

5. Zabawa Tower (Potrzeba: kilka plastikowych kubeczków, Flashkards - do wydruku części: 1, 2, 3 ). Zasady: Mama lub Tata pokazuje jedną kartę, a Ty musisz nazwać ją po angielsku. Jeśli odgadniesz, kładziesz kartę na dywanie, a na niej kubeczek. Zgadujesz kolejną kartę - kładziesz ją na postawiony wcześniej kubek - aż powstanie wieża- karta-kubek-karta-kubek itd. Gdy wszystkie słowa zostaną podane, liczymy ile poziomów wieży udało się zbudować i uwaga - zdmuchujesz wieżę ;)

6. Zrób swój własny pogodowy zegar ! Do wydruku. (Strzałki można przyczepić pinezką - z drugiej strony kartki należy przykleić kawałek tekturki, by pinezka nie wystawała). Dzięki temu można codziennie określać pogodę. Strzałki powinny być dwie, bo może być np. hot and cloudy, lub rainy and cold.

7. Memory - znajdź parę!

8. W każdą pogodę trzeba się odpowiednio ubrać. Przypomnijmy sobie nazwy ubrań.

9. Połącz części garderoby z odpowiednią pogodą - karta.

10. To tyle na dziś ! Pożegnajmy się piosenką.



Miłej zabawy ! Sandra Reszuta

 
02.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

PIĄTEK 2.04.2021r.

WIELKI PIĄTEK – PRZYGOTOWANIE DO ŚWIĄT WIELKIEJ NOCY

Zastanówcie się jak moglibyście pomóc rodzicom w przygotowaniach do świąt?

Możecie np. pomóc w rozpakowywaniu zakupów, albo razem z mamą w kuchni przygotować pyszne, świąteczne potrawy. Może pięknie ozdobicie jajka albo pomożecie w porządkach świątecznych. Myślę, że jest to świetny sposób na miłe, wspólne spędzenie czasu.

Propozycja na zabawę ruchową – zabawa z wiosną

Propozycja pracy plastycznej – wieniec wielkanocny


Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych życzę zdrowych, pogodnych Świąt przepełnionych wiarą, nadzieją i miłością. Radosnego, wiosennego nastroju, serdecznych spotkań w gronie rodziny i wśród przyjaciół.

Niech czas wielkanocny utrzyma nasze marzenia w mocy, a wszystkie życzenia okażą się do spełnienia. Aby nie zabrakło nam wzajemnej życzliwości. Abyśmy przez życie kroczyli w ludzkiej godności.

Wesołych Świąt!

--
Z poważaniem
Magdalena Chłodek
 
«pierwszapoprzednia12345678następnaostatnia»

Strona 3 z 8





Copyright © 2013 Przedszkole w Lubomi. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Moderator: Karolina Szulc
Administrator strony: Ryszard Popardowski

Joomla 1.5 free templates

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 27 gości