MY NA FACEBOOK


BIP



Statystyka

Odsłon : 475002
Start KACZUSZKI
Kaczuszki
6 listopad PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Propozycja na dzień 06.11.2020r


Witam serdecznie kochane dzieci! Witam Rodziców!

Nasz temat w tym dniu to: ,, Cztery żywioły’’

1.„Żywioły” – rozwiązywanie zagadek

Szumi w  morzach,

oceanach,

pluszcze w rzekach,

płynie w kranach.(woda)


Tańczy w kominkach,

piece rozgrzewa,

syczy, gdy się go

wodą polewa.(ogień)


Karmi nas jak matka,

najlepsza na świecie

.Jaka to planeta,

na pewno już wiecie.(ziemia)


Choć czasem bywa

zanieczyszczone ,

bez niego życia

nie ma i koniec.(powietrze)


2. Cztery żywioły – słuchanie piosenki .

Rozmowa kierowana pytaniami .

O czym jest piosenka?;

Jakie żywioły są wymienione w piosence?

3.„Piorun i trąba powietrzna” – zabawa grafomotoryczna.

Rodzic zapoznaje dziecko z dwoma znakami: piorun (zygzak)

i trąba powietrzna – spirala dośrodkowa (ślimak).

Umawia się z dzieckiem, że uderzenia w dłonie oznaczają pioruny

– dziecko kreśli  w powietrzu znaki pioruna, wykonując obszerne ruchy

obydwiema rękami. Gdy usłyszy dźwięk uderzenia łyżki o łyżkę

– kreślą w powietrzu spiralę.

Następnie  – kreślą wzory na plecach rodzica lub brata czy siostry.

Ostatnim elementem zabawy jest kreślenie wzorów na kartce.

4.Ćwiczenia z liczeniem ,,W podskokach’’

Zabawy i ćwiczenia muzyczno-ruchowe opierające się na liczeniu

do dziesięciu oraz wspierające koordynację ruchową dziecka.

5.Policz, a następnie w wyznaczonym miejscu narysuj tyle

kresek ile jest obrazków w poszczególnych zbiorach.


6.Ćwiczenia gimnastyczne


7.Przyjrzyj się układowi elementów w ramkach.

Dorysuj brakujące elementy.


8. Połącz w pary takie same obrazki.


10. Zamaluj pola z literami, które są potrzebne do napisania wyrazu z ramki.


9.„Cztery żywioły” – zabawy matematyczne.

Konstruowanie gry planszowej.

Dziecko rysuje chodniczki, ustala symbole wykorzystywane

w grze oraz ich znaczenie, np.:

słońce – idziesz do przodu o 3 pola;

piorun – czekasz kolejkę;

ognisko – cofasz się o 2 pola.

Zaproś do wspólnej gry  tatusia i mamusię.

Dzieci grają w grę, przestrzegając ustalonych zasad.

Życzę udanej zabawy – Barbara Cichy

Poprawiony: piątek, 06 listopada 2020 12:36
 
5 listopad PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
Witam bardzo serdecznie dzieciaki i Rodziców!

Dzisiaj będziemy realizować temat: "Ostrożnie z ogniem".
1.  „Na raz…” – powitanka. (utrwalenie)
2. „Ostrożnie z ogniem”. Proszę włączyć dziecku krótki film edukacyjny, który ma na celu uzmysłowić dziecku, jak niebezpieczny może być ogień.

Po obejrzeniu filmiku proszę porozmawiać z dzieckiem na jego temat. Niech opowie jak należy zachować się w razie wybuchu pożaru i pod jaki numer alarmowy dzwonić. Dziecko może ocenić zachowanie bohaterów filmu.
3. „Dzielni strażacy” – rozmowa na temat pracy strażaków. Proszę włączyć dziecku obrazek przedstawiający strażaka i jego ekwipunek.
Poproście dziecko, aby wskazało i nazwało przedmioty, których strażak potrzebuje podczas gaszenia pożaru. Niech powie do czego poszczególne rzeczy służą.
4. "Z popielnika na Wojtusia" - nauka kołysanki.
Proszę włączyć dziecku nagranie, niech zapozna się z linią melodyczną i tekstem. Następne powtórzenia kołysanki pomogą wszystko zapamiętać i zachęcić dziecko do wspólnego śpiewania. Można zwrócić uwagę na pojawiający się w nagraniu ogień. Zadaniem dziecka jest powiedzieć co go rozpaliło (zapałki). Prowadzący wyjaśnia dziecku niezrozumiałe wyrazy: popielnik, dziwy...
5. "Ostrożnie z zapałkami!" - rozmowa przypominająca o zakazie zabawy zapałkami. Należy poinformować dziecko, że zapałek używają tylko dorośli, np. magicy w swoich sztuczkach.
6. „Piorun i trąba powietrzna” – zabawa grafomotoryczna. Dziecko stoi na dywanie. Prowadzący zapoznaje je z dwoma znakami (znaki narysowane na kartce): piorun (zygzak) i trąba powietrzna – spirala dośrodkowa (ślimak). Umawia się z dzieckiem, że uderzenia łyżką w kubek oznaczają pioruny – dziecko kreśli w powietrzu znaki pioruna, wykonując obszerne ruchy obydwiema rękami. Gdy usłyszy dźwięk łyżki kręcącej się w szklance  – kreśli w powietrzu spiralę. Ostatnim elementem zabawy jest kreślenie wzorów na kartonie.
7. "Gaszenie pożaru" - praca plastyczna.
Zadaniem dziecka jest narysować strażaka przy pracy. Zamieszczone obrazy niech będą dla niego inspiracją.

Życzę miłej zabawy - Jadwiga Michulec
 
4 listopad PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Witam Kochane Dzieciaczki.

 

Dziś  przed nami kolejny żywioł:

Ziemia

1.„Ziemia” – słuchanie piosenki oraz oglądanie ilustracji


Piosenka o .. Naszej planecie - ZIEMI  - najwspanialszej planecie

na świecie, która jest domem dla ludzi , zwierząt  i roślin.

Ziemia jest jako jedyna planeta w Układzie Słonecznym na której

istnieje życie.

Popatrzcie jaką mamy różnorodność na naszej planecie, gdyż mamy :

- góry

- pustynie 

- oceany

- dżungle

- wielkie miasta 

Mamy zwierzęta i rośliny- bardzo proszę aby dzieci wymieniły kilka

- roślin i zwierząt.

Podzieliły je na sylaby, powiedziały jaką głoskę słyszą na początku wyrazu,

a także spróbowały je przegłosować.

Ziemia to nasza żywicielka: rodzi rośliny, które zjadamy.

2.  Proszę Was zobaczcie zniszczenia planety dokonane przez człowieka:

- wysypiska śmieci

- dymy z fabryk

- zanieczyszczone morza, rzeki, oceany 

- wycinki lasów

- pożary 

3. Ziemia jest w przybliżeniu kulą, zbudowaną z kilku warstw:

• skorupy ziemskiej

• płaszcza ziemskiego

• jądra Ziemi

Spróbujcie też ulepić własny model budowy Ziemi.

Poproście rodzica o jej przekrojenie.

4. „Jaka jest ziemia?” – zabawy badawcze.

Rodzic przygotowuje talerzyki plastikowe z różnymi rodzajami ziemi:

gruboziarnistą ziemię, miałką ziemię, ziemię kwiatową, piasek z piaskownicy,

kamyki, żwir, kamień polny, węgiel/brykiet itp.

Ustawia je na podłodze pod przykryciem.

Dziecko bada dotykiem ziemię, najlepiej z zamkniętymi oczami.

Opisuje swoje dotykowe wrażenia: jakie to jest w dotyku, czy jest

to przyjemne, co to może być?

Następnie odsłania oczy.

Wniosek: Ziemia ma zróżnicowaną strukturę budowy od bardzo sypkiej

po stałą – skała.

5. Podarunek od ziemi” – masażyk

Rodzic opowiada dziecku, jaki podarunek można dostać od ziemi.

Wsadzamy do ziemi nasionko, słońce je ogrzewa,

woda podlewa i z nasiona wyrasta roślina.

Rodzic mówi wierszyk a ruchem i gestem odwzorowuje

na plecach dziecka jego treść.

 

Do ziemi wpadło nasionko!                  -  Stuknięcie palcem w plecy.

Najpierw ogrzało je słonko                   -  Ułożenie na plecach obu dłoni i przytrzymanie aż do

odczucia  ciepła

Potem podlały je deszcze                      -  Delikatne oklepywanie pleców opuszkami palców.

I słońce ogrzało jeszcze                        -  Znów ułożenie obu dłoni na plecach.

Aż wyrósł badylek długi                       -  Narysowanie długiej linii przez środek pleców.

listek jeden i drugi                                  -  rysowanie listków.

I kwiat jak słońca promienie                -  Rysowanie linii rozchodzących się promieniście

To podarunek od ziemi                          - Delikatne głaskanie po plecach i zmiana

6. Gimnastyka paluszkowa -  oto propozycje ćwiczeń - proszę sobie wybrać któreś z nich

i niech dziecko  spróbuje je wykonać.  

7. ,,Kamyczki’’- zabawa matematyczna

Porządkowanie od najmniejszego do największego.

Dziecko otrzymuje kartkę – ziemię, 6 kamieni różnej wielkości i

kartoniki  z cyframi 1-6 albo narysowanymi oczkami.

Dziecko układa kamyki  na ziemi tak  aby każdy następny był większy

od poprzedniego ( od najmniejszego do największego)

Każdy kamyk podpisuje – układa na niej kartonik z liczbami 1-6 , bądź oczkami.

Rodzic proponuje zabawę w rozpoznawanie, o którym kamieniu mówię.

Mówi:

- myślę o kamieniu, który jest większy od kamienia 4, ale mniejszy od kamienia 6.

Dziecko manipuluje kamykami , wskazuje poprawną odpowiedź.

8. Utrwalamy litery – dziś utrwalamy literę ,,m’’ - karta pracy

Dzieci młodsze

Życzę udanej zabawy – Basia Cichy

 
3 listopad PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Dzień dobry Rodzicom. Witam Was Kaczuszki.

SIEĆ SKLEPÓW BIEDRONKA OGŁOSIŁA PROGRAM EDUKACYJNY

I KONKURS PLASTYCZNY

,, SZKOLNE PRZYGODY GANGU  FAJNIAKÓW’’.

JEST ON DOSKONAŁĄ OKAZJĄ DO TEGO, ABY ZASZCZEPIĆ

WŚRÓD DZIECI  PASJĘ DO EKOLOGII I OCHRONY PRZYRODY.

PODZIELONY JEST ON NA CZTERY FILARY TEMATYCZNE ODPOWIADAJĄCE

ŻYWIOŁOM NATURY, A KAŻDEMU  PATRONUJĄ

ODPOWIEDNI BOHATEROWIE GANGU  FAJNIAKÓW.

BARDZO GORĄCO CHCIAŁABYM ZACHĘCIĆ WSZYSTKIE DZIECI

DO WZIĘCIA UDZIAŁU W TYM KONKURSIE.

GRUPA KACZUSZKÓW  BIERZE UDZIAŁ W FILARZE

TEMATYCZNYM,  KTÓRY ODPOWIADA ŻYWIOŁOWI:


POWIETRZE

KAŻDE DZIECKO MOŻE POD NADZOREM OPIEKUNA WYKONAĆ PRACĘ

DOWOLNĄ TECHNIKĄ PLASTYCZNĄ.

TEMATEM  PRACY JEST POWIETRZE, A KONKRETNIE OCHRONA ŚRODOWISKA.

WSKAZANE JEST UWZGLĘDNIENIE W WYKONANEJ PRACY POSTACI FAJNIAKÓW.

PO JEJ WYKONANIU  NALEŻY ZROBIĆ ZDJĘCIE I PRZESŁAĆ

JE NA WHADSAPPA  LUB MEILA (PRACĘ NALEŻY PODPISAĆ) – DO PANI BASI PYTLIK

ZDJĘCIA WSZYSTKICH PRAC ZOSTANĄ PRZESŁANE POD WSKAZANY

ADRES.

SĄ PRZEWIDZIANE SUPER  NAGRODY.

Powietrze

W świat zjawisk atmosferycznych wprowadzi najmłodszych Chmurka Celinka.

Opowie im o wietrze, ale też o źródłach zanieczyszczeń powietrza.

Zaprosi dzieci do zabaw z żywiołem powierza.


1.,,Gimnastyka’’- zabawa sensoryczna

Bardzo proszę otworzyć okno. Dzieci wykonują ćwiczenia gimnastyczne:

podskoki, bieg w miejscu, przysiady. Na koniec rodzic mówi do dziecka:

- A teraz zróbcie wdech nosem i powolny wydech ustami.

Zadajcie dzieciom pytanie?

- Co czujecie?

- Co wdychacie?

- Co nas otacza?

- Czy powietrze jest potrzebne?

2.  Kiedy powietrze pomaga, a kiedy szkodzi’’ – zabawa

Oto zdjęcia przedstawiające skutki oddziaływań wiatru.

Zadaniem dzieci jest opowiedzenie co na nich widać , czy wpływ wiatru

był pozytywny, czy negatywny ( czy pomaga, czy niszczy)

Elektrownie wiatrowe – wiatr je napędza, dzięki czemu mamy prąd

- Szybowce, latawce – unoszą się

Deszczowe chmury – wiatr je przegania

Smog –wiatr go rozdmuchuje

Żaglówki – napędza je

Tsunami – niszczycielska siła

Trąba powietrzna – niszczycielska siła

Połamane drzewa –niszczycielska siła

Zniszczone auta – niszczycielska siła

3.,,Czyste powietrze wokół nas ‘’ – porównywanie obrazków.

Proszę pokazać dziecku zdjęcie:

-  pięknego krajobrazu

-  zadymionego miasta

Zadajcie dzieciom pytanie:

- Gdzie chciałyby mieszkać, przebywać i dlaczego?

4. Zabawa ruchowa ,, Samolocik lata’’

5. „GANG FAJNIAKÓW I MIASTO MARZEŃ” M. Przewożniaka w rozdziale pt. „Ekozakątek”.

- link

Rodzic mówi do dziecka, że są takie miejsca na ziemi gdzie nie ma śmieci, jest czyste powietrze i wszyscy są szczęśliwi.

Takie miejsce jest opisane w książce pt. „GANG FAJNIAKÓW I MIASTO MARZEŃ” M. Przewożniaka w rozdziale pt. „Ekozakątek”.

Ach, cóż to za wspaniałe miejsce! – zawołały Fajniaki na widok swojego nowego domu.

–Jak tu pięknie, jak zielono! Miejsce było naprawdę niezwykłe: z jednej strony otulał je gęsty las, w którym rosły

najmocniej pachnące konwalie i najbardziej czerwone muchomory, liście szeleściły najpiękniejsze melodie,

a ptaki śpiewały nawet nocą. Z drugiej strony rozciągała się złocista plaża.

Morze zostawiało na niej bialutkie muszle i pomarańczowe bursztyny.

Każdy, kto zatrzymał się w tym magicznym miejscu choćby na chwilę, był oczarowany

Rozmowa na temat poznanego tekstu.

Odpowiedzcie na pytania:

• Jak nazywa się miejsce, w którym zamieszkały Fajniaki?

• Co musi być w zakątku, żeby był Eko?

• Co to znaczy, że jest w nim świeże powietrze?

6 . A teraz zaproponuję Wam wykonanie cyklu eksperymentów i zabaw, w których  poznacie właściwości powietrza.

Wybierzcie sobie któreś z nich i razem z rodzicem wykonajcie.

Zabawy  w detektywów tropiących niewidzialne powietrze.

Prosimy dzieci żeby spróbowały:

- złapać powietrze w dłonie, a następnie podrzucić je w górę

- odepchnąć powietrze od siebie bardzo daleko

-  usiąść na powietrzu

-  zamieszać powietrze i rzucić je w stronę okna, drzwi

- nabrać jak najwięcej powietrza w usta i zatrzymać przez 5 sekund

-  nabrać dużo powietrza do brzucha

-  wyrzeźbić jakąś figurę z powietrza

Czy ktoś wytropił niewidzialne powietrze? To nie mogło się udać, bo powietrze jest gazem

- bezwonnym;

-  bezbarwnym;

-  bez smaku;

-  ulega sprężaniu bądź rozprężaniu,

-  można je skroplić

-  jest niezbędne do życia

- otacza nas wszędzie.

Eksperymenty z powietrzem

Przebieg poniższych doświadczeń  jest pokazany na filmie - link

Eksperyment 1:

Zabawa z foliowym woreczkiem

Pomoce do zabawy z foliowym woreczkiem:

* woreczek foliowy, słomka, niebieski marker, niebieska bibułka, gumka recepturka, nożyczki

Przygotowanie eksperymentu:

Na woreczku rysujemy kształt parasolki. Niebieską bibułkę rwiemy na drobne skrawki i wrzucamy do woreczka .

Przez otwór wlotowy wsuwamy do woreczka słomkę na głębokość ok 2 cm.

Owijamy krawędzie otworu woreczka wokół słomki i uszczelniamy to połączenie gumką recepturką.

Po przeciwnej stronie względem wlotu odcinamy narożnik woreczka tak, że powstaje bardzo mały otworek (o średnicy ok. 1 – 2 mm);

przez ten otworek wdmuchiwane powietrze będzie miało ujście z woreczka, ale skrawki bibułki nie będą mogły zostać wydmuchane

Przebieg eksperymentu

Dmuchamy przez rurkę do wnętrza woreczka, a wtedy skrawki niebieskiej bibułki wirują niczym płatki śniegu

.„Płatki” opadają, gdy przestajemy wdmuchiwać powietrze.

Eksperyment ten pokazuje, że chociaż powietrza nie widać, to można je wprawić w ruch, który oddziałuje na otoczenie.

W przyrodzie odpowiada to działaniu wiatru.

Eksperyment 2:

Zabawa z dmuchajką

Pomoce do zabawy dmuchajką z latającą kulką z recyklingu:

* butelka z tworzywa z odciętym dnem, ale z wlotem i nakrętką (np. po napoju gazowanym),

w nakrętce zrobiony jest otwór o średnicy umożliwiającej ciasne osadzenie w nim słomki, słomka, niewielka,

lekka kulka (np. zrobiona z odpadowego woreczka foliowego, do recyklingu), piórka, piłeczka pingpongowa

Przygotowanie eksperymentu:

Dziecko otrzymuje słomkę i butelkę z nakrętką. Dziecko zgina słomkę pod kątem prostym i zagięty,

krótszy koniec wciska w otwór w nakrętce. Do wnętrza butelki wrzucamy lekkie przedmioty – piórka,

piłeczkę pingpongową, kulkę ze zmiętej folii z tworzywa.

Przebieg eksperymentu

Staramy się wydmuchać to co jest w środku .Eksperyment ten pokazuje, że chociaż powietrza nie widać,

to można je wprawić w ruch, który oddziałuje na otoczenie. W przyrodzie odpowiada to działaniu wiatru.

Eksperyment 3:

Ćwiczenie z balonem

Pomoce:

* duży balon, średniej wielkości, ok. 1,5 l, plastikowa butelka np. po napojach gazowanych, dostęp do umywalki

lub miski z bardzo ciepłą wodą, dostęp do umywalki lub miski z zimną wodą, lód (w kostkach lub potłuczony).

Przebieg eksperymentu

Dziecko otrzymuje balon, nadmuchuje go, a następnie powoli wypuszcza powietrze w kierunku własnej twarzy tak,

aby poczuć ruch i siłę powietrza wydobywającego się z balonu. Ten sam balon zostaje ponownie nadmuchany,

po czym dziecko wypuszcza go z rąk i obserwuje, co dzieje się z balonem i dlaczego.

Należy  zwrócić przy tym uwagę na rolę gumy balonowej i pewien wysiłek, jaki jest potrzebny, żeby balon napompować .

Na wylot plastikowej butelki naciągnąć lekko napompowany balon, uszczelniając w ten sposób wylot z butelki,

po czym włożyć butelkę do miski z gorącą wodą i obserwować co się dzieje z balonem

(będzie pęczniał, bo powietrze rozszerzy się pod wpływem ciepła).

Powtórzyć ten eksperyment, ale wkładając butelkę z balonem do wody z kostkami lodu

(balon oklapnie, bo powietrze kurczy się od zimna).

Eksperyment 4:

Zanurzanie słoika w wodzie

Pomoce:

* niewielka miska napełniona wodą do ok. połowy wysokości, otwarty słoik po dżemie lub szklanka

z przezroczystego szkła, intensywny barwnik spożywczy do zabarwienia wody,

łopatka drewniana lub duża łyżka do mieszania wody

Przygotowanie eksperymentu

Zabarwić wodę w misce, dodając barwnika i zamieszać.

Przebieg eksperymentu

Zanurzyć lekko słoik (szklankę) dnem do góry w wodzie.

Czy poziom wody wewnątrz słoika jest taki sam jak poziom wody w misce?

Pogłębić zanurzenie słoika w wodzie. Czy coś się zmieniło z poziomem wody wewnątrz słoika?

Omówienie tego zjawiska, pokazującego że powietrze jednak istnieje, chociaż jest niewidoczne.

I że powietrze jest ściśliwe.

Dyskusja, jak w takim razie można by wyrównać poziomy wody wewnątrz słoika i w misce.

Przechylić słoik tak, by na chwilę tylko część wlotu była zalana wodą z miski, po czym ponownie wypionować  słoik dnem do góry.

Czy teraz coś się zmieniło z poziomem wody wewnątrz słoika?

7. Czytanie dalszego fragmentu opowiadania pt „Ekozakątek” ze zbioru

„GANG FAJNIAKÓW I MIASTO MARZEŃ”

Czarno-biały piesek, który spał przed swoją budą za drzewem, zastrzygł uszami i otworzył oczy, ciekawy, kto budzi go o tak wczesnej porze

.– Witajcie! – zaszczekał radośnie na widok Fajniaków.

– Miło nam cię poznać, Piotrusiu! – przywitała się Frania.

– Od dziś razem będziemy pomagać przyrodzie dzięki naszym supermocom.

– Moja supermoc to supernos! – pochwalił się piesek.

– Umiem wywęszyć wszystko z daleka.

Oho... i właśnie czuję... apsik!... że zbliżają się kłopoty!

W tej samej chwili wiatr przywiał brzydką szaroburą smugę i wszystkie

Fajniaki poczuły okropny, gryzący w oczy i nosy, dym.

Niebo nad zakątkiem pociemniało, a w powietrzu unosiło się tyle kurzu i pyłu,

że zupełnie nie było widać słońca Soni ani spacerującej

wysoko po niebie chmurki Celinki.

Pytania do przeczytanego tekstu

• Jakie postacie wystąpiły we fragmencie opowiadania?

• Kim były Fajniaki?

• Kim był Piotruś i jaką miał moc?

• Co poczuły Fajniaki?

– To na pewno ten Stefek... – jęknęły Fajniaki.

– Dzisiaj bawię się w sklep! – zawołał mały smog podobny do zakurzonej gąbki.

Stał na wysokim kominie starej fabryki, sterczącym nad lasem.

– Mam tu brudny pyłek, szary dymek, smrodek i brzydki kaszelek!

Komu, komu, bo idę do domu

!– Kaszelkuj i dymkuj w swoim domku! – zawołał Dyzio.

– Nie wiesz, że dym wszystko zatruwa?

Że chorują od niego zwierzęta, rośliny i ludzie?

Przyroda nie lubi ani wielkich fabrycznych kominów,

ani małych, dymiących na dachach domów.

– Wszystkie Fajniaki dobrze o tym wiedzą – dodała Frania.

– I dbają o powietrze tak jak my! – zawołała Wiola, po czym zakręciła skrzydełkami jak wiatraczkiem i zaczęła rozganiać szare kłębki wiszące w powietrzu.

Trzepotała i furkotała tak długo, aż cały dym zniknął z powrotem w kominie

.Sonia znów rozbłysła na niebie, otulając wszystkich ciepłymi promykami,

a zadowoleni przyjaciele zawołali:

– Jesteśmy Fajniaki! Razem działamy, o naszą Ziemię razem zadbamy!

– A ja wcale nie! – wrzasnął Stefek i obrażony schował się w swoim kominie.

Odpowiedzi na pytania do przeczytanego tekstu

• Kim były Stefek?

• Co to znaczy smog?

• Jak obronić się przed działaniem smogu?

• W jaki sposób Fajniaki pomogły przyrodzie?


8. Praca plastyczna odpowiadająca żywiołowi ,, Powietrze’’.

Wskazane jest uwzględnienie w wykonanej pracy postaci Fajniaków.

Technika dowolna.

Jeszcze raz bardzo gorąco zachęcam do wzięcia udziału

w wyżej wymienionym konkursie.

BARDZO PROSZĘ TAKŻE O ZDJĘCIA PODCZAS WYKONYWANYCH EKSPERYMENTÓW.

Myślę, że będzie to dla Was wspaniała zabawa, ale także pozwoli

rozwinąć  w Was wrażliwość ekologiczną dzięki wspólnemu odkrywaniu

magii natury!

Życzę  powodzenia -  Barbara Cichy

Poprawiony: poniedziałek, 02 listopada 2020 23:12
 
2 listopad PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Dzień dobry Kochani!

1. Rozpoczniemy dzisiaj zajęcia od rymowanego wierszyka. Słuchajcie wierszyka i rysujcie. Potrzebne Wam będą: kartka, ołówek i kredki.

Mam nadzieję, że udało Wam się narysować ładny domek.

2. Ten wierszyk to fajna okazja do utrwalenia nazw kształtów figur geometrycznych. Przy okazji, dzięki filmowi poznaliście jeszcze jeden kształt- trapez.

3. Zapraszam Was do posłuchania piosenki o figurach. Potańczcie sobie, w refrenie tej piosenki, tak samo jak figury .

4. Podczas dzisiejszego zajęcia  poznacie również nową literkę. Co to za literka ? Popatrzcie na ten krótki filmik 

Kaczuszki, znacie jakieś inne wyrazy na literę d . Jeśli macie z tym problem, oto podpowiedź

Kochani, w tym filmie zostały wymienione takie wyrazy- dudek, diplodok, dynia, dłoń, deszcz, długopis, dredy, dudy, dywan, drewno. Waszym zadaniem jest:

- podzielić te wyrazy na sylaby i określić liczbę sylab w każdym wyrazie, np. dudek (du-dek, 2 sylaby)

- określić jaką głoskę słychać na początku i na końcu każdego z tych wyrazów, np. dudy ( 1 głoska- d, ostatnia głoska- y)

5. Oto litera drukowana d,D (Rodzice, proszę, narysujcie ją dziecku, wg. tego wzoru, na kartce). Kaczuszki! wypełnijcie rysunek litery d,D plasteliną lub kawałkami kolorowego papieru lub kuleczkami z bibuły.

6. Oto jesienny wierszyk. Posłuchajcie go, a potem poszukajcie i wskażcie palcem wszystkie litery d,D

Chłodny listopad jesień zamyka,

kiedy deszcz pada do domu zmykasz.

Drogą znajomą z podwórka pędzisz

i masz w kieszeniach dużo żołędzi.

7. Na pewno ciekawi Was jak piszemy literę d,D. Dowiecie się tego z tej piosenki

8. Poćwiczcie pisanie litery d,D- najpierw na czystej kartce, a potem w liniach. Rodzice, proszę, narysujcie dziecku 3 linie w odległości 1,5 cm od siebie.

Życzę owocnej pracy starszaki! Całuję Was mocno- Basia Pytlik
 
«pierwszapoprzednia1234następnaostatnia»

Strona 1 z 4

 



 

Copyright © 2013 Przedszkole w Lubomi. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Moderator: Aleksandra Sobol
Administrator strony: Ryszard Popardowski

Joomla 1.5 free templates

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 5 gości