Ułatwienia dostępu

PSZCZÓŁKI

Grupa przedszkolna Pszczółki

Wychowawca: mgr Jadwiga Michulec

 

 

GODZINY PRACY W GR. PSZCZÓŁKI

 

NAUCZANIE ZDALNE

 

28.01.22.

Witam bardzo gorąco! 
Zapraszam Pszczółki do wspólnej pracy i zabawy. Dzisiaj nadal będziemy rozmawiać o potrzebie dbania o swoje zdrowie. 
 
1. Każdy z nas powinien dbać o swoje zdrowie. Możemy o nie zadbać stosując się do zasad zdrowego żywienia i sposobu spędzania wolnego czasu. Zapraszam Was do obejrzenia krótkiego filmiku z którego dowiecie się co trzeba jeść i robić, aby być zdrowym. 
Proszę zadać dziecku pytania: 
Co to jest piramida żywieniowa?
Jaki kształt ma piramida?
Których produktów należy jeść najwięcej? 
Co oprócz jedzenia służy naszemu zdrowiu?
Jakich produktów nie ma w piramidzie? 
Jaki płyn należy pić, bo jest bardzo zdrowy. 
 
2. Zapraszam do wysłuchania piosenki o zdrowym żywieniu.
 
3. "Moja piramida zdrowego żywienia" - praca plastyczna. Do wykonania pracy należy przygotować gazetki reklamowe ze sklepów spożywczych lub obrazki wycięte z kolorowanek. Jeżeli nie ma gazetek reklamowych lub obrazków z kolorowanek dziecko może samo przygotować małe rysunki różnych produktów, które zobaczyło w piramidzie. Potrzebna będzie również czysta kartka, nożyczki i klej. Zadaniem dziecka jest narysowanie (może być przy pomocy rodzica) dużej piramidy i podzielić ją poziomymi kreskami na 6 części. W każdej części powinno wkleić odpowiednie produkty. 
 
4. "Robimy kanapki" - zabawa z pokazywaniem do wiersza. 
"Kanapka" K. Sąsiadek 
Najpierw chleb pokroję.
Potem posmaruję. 
Na to ser położę.
Pomidora dołożę. 
I posolę, i popieprzę, 
żeby wszystko było lepsze. 
Już nie powiem ani słowa, 
bo kanapka jest gotowa. 
Dziecko najpierw słucha wiersza czytanego przez prowadzącego. Następnie wykonuje gesty zgodnie z treścią wiersza. Chętne dziecko może się go nauczyć na pamięć. Inną opcją jest przygotowanie potrzebnych produktów, aby dziecko słuchając treści wiersza mogło ją przygotować. SMACZNEGO!
 
 
Proszę wykonać zadania w książce L40. 
 
Życzę miłej zabawy! Do zobaczenia! Jadwiga Michulec
 
 
J.angielski 28.01.22
 

1. Przywitaj się piosenką What's your name? Odpowiedz na pytanie - what is your name (jak się nazywasz)? My name is... (Nazywam się...)

2. Czas na poranną gimnastykę z piosenką "The wheels on the bus".

3. How is the weather? - wysłuchaj piosenki o pogodzie, podczas słuchania naśladuj różne rodzaje pogody.

4. Pora przypomnieć sobie kolory! Wysłuchaj tych piosenek - I see something blue

                                                                                      I see something pink

5. Point to the colours! - wskaż kolory na parasolu Captain Jack'a i spróbuj je nazwać. Pokoloruj parasol! Możesz też sam/a narysować kolorowy parasol.

 

 

6. Dzisiaj pożegnamy się tą piosenką - spróbuj naśladować prezentowane czynności.

 

27.01.22

Witam wszystkie kochane Pszczółki! 
Dzisiaj nadal będziemy rozmawiać o zdrowiu oraz utrwalimy literę s, S. 
1. Proszę przeczytać dziecku wiersz "Czyste ręce" I. Salach
Dziś od rana pisk w łazience,
to maluchy myją ręce.
Najpierw w wodzie opłukują
potem mydłem nasmarują. 
Znowu woda - istny cud!
W umywalkę puk, puk, puk. 
Jeszcze tylko kran zakręcę
i już czyste moje ręce. 
Rozmowa na temat treści wiersza: O czym był wiersz? Kiedy powinniśmy myć ręce? Co jest nam potrzebne do mycia rąk? W jaki sposób należy myć ręce? (dziecko pokazuje etapy mycia rąk; należy przypomnieć o odpowiednim dozowaniu wody oraz jej oszczędzaniu)
2. "Odszukaj, nazwij, wyjaśnij"- zabawa logiczno - słowna. Proszę pokazać dziecku obrazy przedstawiające przedmioty służące do higieny osobistej oraz wspomagające zdrowy styl życia. 
Dziecko podaje nazwy przedmiotów, omawia ich wygląd oraz wyjaśnia do czego służą. 
Po kilku minutach prowadzący zasłania ekran. Zadaniem dziecka jest wymienienie jak największej liczby zobaczonych przedmiotów.  Następnie prowadzący zadaje pytania dotyczące obejrzanych przedmiotów, np. Co było w kolorze czerwonym? Jak wyglądała tuba pasty do zębów? Jaki kształt miało mydło?... 
3. Prowadzący odsłania zdjęcia na ekranie i prosi o podział wybranych nazw przedmiotów na sylaby (np. my-dło, szam-pon, pas-ta) oraz na głoski (np. m-y-d-ł-o, p-a-s-t-a, k-u-b-e-k). 
4. Pora na zabawę przy muzyce - "Taniec połamaniec". 
 
Proszę o wykonanie zadania w książce CziP 40 (utrwalanie litery s, S)
Życzę miłej zabawy! Jadwiga Michulec 

 

J.angielski 27.01.22

 

1. Zaśpiewaj piosenkę na powitanie, pokazując wymienione czynności.

2. Pora się rozruszać! Zrób to razem z piosenką Follow me!

3. Wysłuchaj tego utworu - Rain Rain Go Away! O czym jest ta piosenka? Wysłuchaj jej ponownie i naśladuj padający deszcz.

4. Popatrz na poniższą kartę pracy. Jaką pogodę widzisz na każdym obrazku? Połącz odpowiednio w pary.

Powtarzaj każdy z poniższych wyrazów (wymowa po kliknięciu) i wskazuj odpowiedni obrazek - jaką mamy pogodę?

Sunny - słonecznie

Windy - wietrznie

Snowing - pada śnieg

Raining - deszczowo

 

 

5. Czas się pożegnać - zaśpiewaj piosenkę Bye Bye Goodbye i naśladuj wszystkie czynności.

 

 

26.01.22

Witam bardzo serdecznie!
Mam nadzieję, że macie ochotę na wykonanie kilku zadań i zabaw. Zaczynamy. Dzisiaj poznamy cyfrę 6. 
Do przeprowadzenia ćwiczeń należy przygotować 6 obrazków z ptaszkami (dziecko może je samo narysować lub osoba prowadząca może je wydrukować), kartoniki z cyframi od 1 do 6, kolorowe kartoniki wycięte z papieru kolorowego - np. 1 żółty, 2 czarne, 3 zielone, 4 białe, 5 niebieskich, 6 czerwonych, czystą kartkę i kredki, kawałek sznurka
 1. Prowadzący ma przygotowanych 6 obrazków z ptaszkami oraz kartoniki z cyframi od 1 do 6. Umieszcza przed dzieckiem obrazek z jednym ptaszkiem. Pyta dziecko, ile jest ptaszków. Poleca dziecku wybrać z rozsypanych kartoników odpowiednią cyfrę i położyć pod obrazkiem z ptaszkiem. Potem dokłada drugiego ptaszka, pyta dziecko o ich liczbę, każe wybrać odpowiednią cyfrę i znowu położyć pod obrazkiem z ptaszkiem (za cyfrą 1). I tak kolejno z trzecim, czwartym i piątym ptaszkiem. Na koniec kładzie szósty obrazek i pyta dziecko ile teraz jest ptaszków. Następnie pokazuje kartonik z cyfrą 6 i poleca, aby dziecko umieściło go pod ostatnim obrazkiem. Prosi, aby dziecko zachowując kierunek od lewej ku prawej przeliczyło wszystkie ptaszki i powiedziało ile ich jest razem. Następnie niech wskaże ptaszka trzeciego, piątego, szóstego...
2. Prowadzący pokazuje na kartce sposób pisania cyfry 6. Może tę czynność urozmaicić czytając wierszyk "6" A. Edyk-Psut
Szóstka to chyba mała wisienka,
Lecz niedojrzała, jeszcze maleńka.
Wiatr wraz z ogonkiem zerwał ją z drzewa,
Chociaż powinna jeszcze dojrzewać.
Następnie dziecko rysuje cyfrę 6: • w powietrzu • palcem po stole • na plecach prowadzącego • palcem po dywanie. Kolejnym zadaniem dla dziecka jest ułożenie z kawałka sznurka kształtu cyfry 6. 
3. Dziecko otrzymuje różnokolorowe kartoniki (np. 1 żółty, 2 czarne, 3 zielone, 4 białe, 5 niebieskich i 6 czerwonych) oraz kartoniki z cyframi od 1 do 6. Zadaniem dziecka jest pogrupowanie kartoników kolorami, przeliczenie ich oraz położenie odpowiedniej cyfry przy każdej grupie kartoników.
4. Prowadzący czyta wiersz D. Gellner o wróbelkach: "W ptasiej stołówce".
Przyleciało wróbli sześć, zaczynają obiad jeść.
Jeden ziarno dziobie, chwali przysmak sobie.
Drugi na talerzu skubie bułkę świeżą,
trzeci okruszynki wybiera ze skrzynki.
Czwarty, piąty ptaszek dziobią zgodnie kaszę.
Szósty głową kręci, na nic nie ma chęci i widać po minie,
że był gdzieś w gościnie.
Po przeczytaniu wiersza prowadzący zadaje dziecku pytania:
O kim jest wiersz? Co robiły ptaszki? Ile wróbli jadło? Co jadły wróbelki? Ile ptaszków nie chciało jeść? Ile było wszystkich ptaszków?
5. Zabawa ruchowa. Na dywanie leżą kartoniki z cyframi od 1 do 6. Dziecko biega po pokoju, udając ptaszka, gdy prowadzący klaśnie i powie liczbę, to dziecko staje obok odpowiedniego kartonika.
6. Wykonanie pracy plastycznej Dziecko rysuje karmnik. Z obrazków które były wykorzystywane wcześniej  wycina ptaszki i nakleja w dowolnym miejscu. Powinno również dorysować pokarm dla ptaszków, np. ziarenka, słoninkę... .
 
Proszę o wykonania zadań w książce KP2.48 oraz książce L39. 
 
Życzę powodzenia. Jadwiga Michulec
 

25.01.22

Witam wszystkie Pszczółki!
Zapraszam do wykonania kolejnych zadań i zabaw. 
1. Proszę włączyć dziecku krótką baję do słuchania pt.: "Krecik i sanki" 
 Po wysłuchaniu zadajemy pytania: 
- jakie zwierzątka pojawiły się w bajce?
- co chciały robić? jaki sport zimowy chciały uprawiać?
- co to jest śnieg?
- czego brakowało chmurce?
- o czym trzeba pamiętać podczas uprawiania sportów zimowych?
 
2. Proszę pokazać dziecku obrazy przedstawiające akcesoria do uprawiania sportów zimowych. Niech dziecko wskaże te, które zna i je nazwie.
 
3. "S jak sanki" - wprowadzenie liter s, S. Do przeprowadzenia ćwiczenia należy przygotować kilka białych, średniej wielkości prostokątów, kilka niebieskich i czerwonych.  Proszę poprosić dziecko o narysowanie sanek lub je wydrukować. Niech dziecko podzieli ,np. klaszcząc, wyraz sanki na sylaby (san-ki). Pod obrazkiem przedstawiającym sanki niech położy odpowiednią liczbę białych prostokątów (czyli 2). Następnie niech spróbuje powiedzieć, co słyszy na początku wyrazu sanki - s. Niech określi, czy nowo poznana litera to samogłoska (kolor czerwony), czy spółgłoska (kolor niebieski). Samogłoska jest wtedy, gdy przy jej wymawianiu słychać tylko ją samą. Jeżeli podczas wymawiania głoski słychać jeszcze y, to mówimy, że to jest spółgłoska. Spróbujcie z dzieckiem ułożyć schemat wyrazu sanki za pomocą odpowiednich prostokątów (czerwonych i niebieskich). Dziecko głoskuje, wymawia poszczególne głoski w wyrazie sanki i określa, czy to jest samogłoska, czy spółgłoska. Układa prostokąty w odpowiednim kolorze pod białymi, zachowując kierunek od lewej ku prawej. I tak: s (spółgłoska - prostokąt niebieski), a  (samogłoska - prostokąt czerwony), n (spółgłoska - prostokąt niebieski), k (spółgłoska - prostokąt niebieski, i (samogłoska - prostokąt czerwony). Dziecko może odpowiedzieć na pytanie: Ile w wyrazie sanki jest samogłosek? (2). Ile jest spółgłosek? (3). Jakie jeszcze znasz wyrazy rozpoczynające się głoską s? (dziecko wymienia) Czy potrafisz ułożyć zdanie z wyrazem: sanki, narty, śnieg... . 
 
4. A teraz pora na "Zimowe ćwiczenia"!
 
 Proszę, aby dzieci wykonały ćwiczenia w KP2.46-47
                                                                "CziP" str. 39
 
Życzę powodzenia! Do jutra! Jadwiga Michulec 
 
 

 24.01.22

Witajcie Pszczółki! 
Zachęcam do wykonania kilku zadań i zabaw. W tym tygodniu będziemy realizować temat: "Dbam o zdrowie". 
 
1. Proszę przeczytać dziecku krótkie opowiadanie, a następnie zadać kilka kluczowych pytań (są zamieszczone pod opowiadaniem). 
„Kapryśna Kasia”.- rozmowa o zdrowym odżywianiu.
      Opowiem wam pewną historię małej Kasi, która mieszkała wraz ze swoimi rodzicami w małym mieście nad morzem. Była to bardzo szczęśliwa rodzina, rodzice bardzo kochali swoją córkę, a ona kochała ich. Chodziła tak, jak inne dzieci w jej wieku do przedszkola. Było jednak coś co martwiło jej rodziców- dziewczynka bardzo źle się odżywiała. Uwielbiała lody, ciastka z kremem, słodycze, czekolady, chipsy, a jej ulubionym napojem była coca-cola. Mamusia bardzo się zamartwiała, a Kasia choć nadal piękna, stawała się coraz bledsza, coraz słabsza i coraz grubsza. Gdy mama gotowała jej zupę jarzynowa, kotlety ze wspaniałymi surówkami, a na deser sałatki owocowe, dziewczynka grymasiła i krzyczała, że chce tort czekoladowy i coca- colę. Bardzo rzadko chodziła też na spacery i plac zabaw. Po przedszkolu swój wolny czas spędzała przed telewizorem na kanapie i zajadała się chipsami. A, gdy mama prosiła córkę, by wyszła na dwór pobiegać z dziećmi Kasia włączała komputer i grała w gry. I tak upływały dni i lata. Mama i tato prosili i błagali swą jedyną córkę Kasię, by jadła owoce i warzywa, ale ona wołała słodycze. Stawała się coraz słabsza, ciężko jej było się poruszać i była też coraz grubsza. Marzeniem rodziców było żeby Kasia zaczęła się śmiać i dobrze odżywiać. Próbowali już wszystkiego, tato stracił już nadzieję, że jego córeczka wyzdrowieje. Jednak pewnego dnia stało się coś niezwykłego. Do bloku Kasi i jej rodziców wprowadziła się nowa rodzina. Było to małżeństwo z synem Piotrusiem. Piotruś był bardzo skromny, ale z jego twarzy biła radość i zdrowie, a Kasia bardzo go polubiła. Gdy następnego dnia mama wróciła z pracy usłyszała od drzwi głośny śmiech. Piotruś przebrany za klauna żonglował owocami, a Kasi podawał inne z talerzyka. Rozbawiona i szczęśliwa Kasia nie zauważyła nawet, kiedy zjadła wszystkie owoce. Sama zaś była zachwycona ich wspaniałym smakiem. Od tej pory jadła owoce i warzywa na śniadanie obiad i kolację, a po słodycze sięgała bardzo rzadko. Radość rodziców była tak wielka, że postanowił wyprawić przyjęcie na cześć nowych sąsiadów i oczywiście Piotrusia. Na tym przyjęciu znalazły się same zdrowe rzeczy, nie było słodyczy ani coli. Wszyscy goście świetnie się bawili przy ulubionych piosenkach Kasi i Piotrusia.         
 
Rozmowa z dziećmi na temat treści opowiadania:

-dlaczego Kasia zachorowała?
-co zrobił jej przyjaciel aby uratować dziewczynkę?
-jak zakończyła się ta historia?
-co powinniśmy jeść żeby być zdrowym?
-dlaczego należy jeść dużo warzyw i owoców?
- które produkty są dla nas niezdrowe?

2. Proszę włączyć dziecku piosenkę "Witaminki" i zachęcić do jej improwizacji ruchowej. 
 
3. Zabawa dydaktyczna „ Zdrowe/ niezdrowe” (do przeprowadzenia zabawy należy zgromadzić przed dzieckiem kilka produktów spożywczych). Zadaniem  dziecka jest ich posegregowanie je na zdrowe i niezdrowe. Poproście dziecko o uzasadnienie. Inna wersja zabawy polega na tym, aby dziecko samo wyszukało w kuchni, spiżarce, lodówce zdrowe i niezdrowe produkty.
 
4.Zabawa dydaktyczna „Znajdź produkt należący do...” Zadaniem dziecka jest odszukanie produktu, który będzie pasował do zdania wypowiedzianego przez prowadzącego: „Znajdź produkt zaliczany, np. do: nabiału, warzyw i owoców, produktów zbożowych”. Dziecko wybiera lub wyszukuje w domu odpowiedni  produkt i nazywa go. Może jego nazwę podzielić na sylaby oraz głoski. 
 
5.Zabawa ruchowa „Zakupy”. Prowadzący umawia się z dzieckiem, że jeżeli podczas czytania, usłyszy nazwę cebula, banany, mandarynki, to dziecko wstanie pogłaszcze się ręką po brzuchu i usiądzie. Podczas słuchania opowiadania dziecko siedzi po turecku.
„Na zakupach”
       Mama poprosiła Kasię, by poszła do sklepu zrobić zakupy, gdyż sama musiała zostać dłużej w pracy. Tylko prosiła by Kasia kupiła same zdrowe rzeczy. I zapisała na kartce. Kasiu, proszę Cię kup: owoce, ogórki, marchewkę. Nie zapomnij proszę o ziemniakach i  pomidorach. I jeszcze kup cebulę, na zupę cebulową. Kasia ubrała się i poszła. Ale zapomniała zabrać kartki z tym co zapisała mama. Całą drogę powtarzała żeby nie zapomnieć: Muszę kupić: jabłka i gruszki. A i jeszcze żebym nie zapomniała kupić truskawek i bananów, mówiła Kasia sama do siebie. Z truskawek będzie jogurt truskawkowy, a banany będą potrzebne do sałatki owocowej. Hmmm. To może jeszcze kupię do tej sałatki mandarynki? Tak sałatka z bananów i mandarynek będzie pyszna.
      Kasia weszła do sklepu taka zamyślona. Przy drzwiach wejściowych były wyłożone owoce, wiec spakowała do koszyka: jabłka, gruszki. Dalej były żółciutkie banany i mandarynki. Spakowała te banany i mandarynki do koszyka i poszła dalej. Następnie spojrzała na stoisko z truskawkami, wyglądały pięknie. Spakowała te pachnące truskawki i aż miała oc
hotę je wszystkie zjeść. Gdy już miała wszystkie owoce w koszyku poszła po warzywa. Wzięła: ziemniaki, ogórki. Ojej jeszcze muszę kupić pomidory, bym zapomniała. Na kolejnych pólkach były wyłożone skrzynki z marchewką. Więc spakowała do koszyka 4 marchewki. Zamyślona przystanęła na chwilę. Coś tam chyba jeszcze było zapisane. Jeszcze muszę coś kupić. Już wiem, mama będzie gotować zupę cebulową, więc muszę kupić jeszcze cebule. Tylko ile tej cebuli? Hmmm. Myślę, że jak kupię kilogram cebuli to będzie dobrze.  Idąc z pysznymi warzywami i pachnącymi owocami do kasy przechodziła obok półek ze słodyczami. Miała ochotę na jakieś cukierki, albo chipsy ale w porę przypomniała sobie, że one przecież nie są zdrowe. Kasia po powrocie do domu zaczęła przygotowywać sałatkę owocową.
6. "Nasze chrupanki" - degustacja owoców i warzyw. Do przeprowadzenia zabawy należy zgromadzić pojemniki z kawałkami różnych owoców i warzyw. Dziecko podaje ich nazwy. Następnie należy dziecku zasłonić oczy i dać do zjedzenia kawałki owoców i warzyw. Dziecko ma spróbować odgadną po smaku co zjadło. Z pozostałych kawałków dziecko może zrobić sobie zdrowe szaszłyki. 
 
Proszę, aby dzieci wykonały zadanie w kartach pracy nr 2 na stronie 45. 
W książce "Czytanie i pisanie" mogą sobie uzupełnić litery do strony 38. 
 
Życzę miłej zabawy. Do jutra. Jadwiga Michulec 
 

 

J.ANGIELSKI 24.01.22

1. Zaśpiewaj piosenkę na powitanie, naśladuj wszystkie nastroje z piosenki  - Hello song.

2. How are you today? - zaśpiewaj piosenkę, następnie odpowiedz na pytanie z piosenki - How are you today? <Jak się dzisiaj czujesz?>

Wybierz jeden z 3 nastrojów podanych w piosence:

*I'm happy - jestem szczęśliwy/a

*I'm sad - jestem smutny/a

*I'm hungry - jestem głodny/a.

3. Czas na gimnastykę! - razem z piosenką Head, shoulders, knees and toes.

4. Przypomnij sobie części ciała - pokazuj je razem z postaciami.

5. Pora na utrwalenie części twarzy razem z tym filmikiem.

6. Wydrukuj podaną kartę pracy, wytnij elementy twarzy i umieść je w odpowiednim miejscu. Spróbuj sam/a nazwać części twarzy. Jeżeli w domu nie masz drukarki, możesz samodzielnie namalować twarz i jej elementy.

7. Pora na pożegnanie - The goodbye song.

 

 


Drukuj   E-mail

Kontakt

Przedszkole im Elżbiety Sojki

ul. Szkolna 5

44-360 Lubomia

woj. śląskie, Polska

tel./fax 32 4516015

tel. kom. 606974761

 

Przedszkole jest czynne:

Poniedziałek 7:00-16:00

Wtorek 7:00-16:00

Środa 7:00-16:00

Czwartek 7:00-16:00

Piątek 7:00-16:00

Sobota - nieczynne

Niedziela - nieczynne