6 listopad Drukuj
Wpisany przez Administrator   
Dzień dobry Biedroneczki

 

Dziś Stroje z naszego regionu
1.„Regionalne puzzle” – zabawa spostrzegawcza z elementem rywalizacji.
zdjęcia strojów regionalnych damskich i męskich pocięte jak puzzle, koperty, można wykorzystać załączony link.
Rodzic  przygotowuje zdjęcia strojów damskich i męskich pochodzących z różnych regionów Polski pocięte jak puzzle. przydatny link (dowolnie wybieramy 3-4 stroje)
Każdy obrazek jest schowany do koperty rodzic daje wybór koperty dziecku. Na sygnał rodzica dziecko wyjmuje zawartość koperty w którym znajduje się  pocięty obrazek i składa go w całość.
2.„Strój ludowy mojego regionu” – praca plastyczno-techniczna przestrzenna. (szary papier, taśma klejąca, klej z wody i mąki, materiały i przybory do wykonania stroju)

 

Rodzic przygotowuje wcześniej 2 sylwety postaci z papieru formuje postać oraz materiały i przybory do wykonania stroju (bibułę, kawałki materiału, papier kolorowy, tasiemki, wstążki i inne oraz farby, pędzle, klej, nożyczki). Dziecko  wykonuje stroje ludowe na sylwetach. Po zakończeniu pracy rodzic dokonuje podsumowania, wspólnie z dzieckiem organizuje wystawę. Inna wersja zajęć (zamiast formowania postaci kładzie się dziecko na podłodze obrysowuje flamastrem kontury dziewczynki i chłopca. Praca polega na ozdabianiu tych konturów wyżej wymienionymi materiałami i odtworzeniu wyglądu stroju ludowego damskiego i męskiego danego regionu.
3.„Który dom ochroni przed deszczem i wiatrem?” – zabawy badawcze.  (różnego rodzaju materiały do budowy domu, pojemnik z wodą, suszarka do włosów lub wiatrak)

 

Rodzic  prezentuje materiały: karty do gry, kawałki styropianu, tektury, płótna, wyschniętego gipsu, patyczki do szaszłyków, cegłę oraz pojemnik z wodą, suszarkę do włosów (lub wiatrak), lupę. Dziecko nazywa materiały, określa ich cechy, porównuje ciężar, określa ich strukturę. Rodzic stawia pytania: jaki musi być dom , aby dawał ludziom schronienie? Który z tych przedmiotów będzie najlepszy do budowy domu? Dlaczego? Jak można to sprawdzić? Dziecko podaje odpowiedzi, próbuje zbudować budowlę z podanych wyżej przedmiotów. Rodzic uruchamia suszarkę do włosów (lub wiatrak) jako imitację wiatru, a dziecko obserwuje, jak zachowują się ich budowle. Następnie wkłada przygotowane przedmioty do pojemnika z wodą i obserwuje ich zachowanie się. Na podstawie obserwacji wspólnie  z rodzicem wyciągają wnioski z badań

 

4.„Stroje regionalne” – dokończ kolorowanie pary łowickiej załącznik 1

 


5.„Stroje w mojej miejscowości” – prowadzenie obserwacji w trakcie spaceru. Dzieci obserwują w trakcie spaceru, jak ubrani są ludzie w ich miejscowości, jak ubierają się dziś młodzi i starsi ludzie, czy ich strój zawiera elementy stroju ludowego, jeśli tak, to jakie

 

6. „Szyjemy stroje” – zabawa ruchowa z elementem podskoku. Rodzic  z pomocą dziecka układa na podłodze z długich linek kształty koła, trójkąta, kwadratu, zygzaka i linii prostej. Dziecko ustawia się i podskakując na jednej nodze, naśladuje szycie ściegu igłą.

 

7. „Moja ojczyzna” – rysowanie kredkami na podstawie wiersza Danuty Wawiłow.

 

Rodzic czyta tekst i pyta dziecko o wrażenia na temat wiersza. Proponuje, aby narysowało na kartce swoją ojczyznę tak, jak ją sobie wyobraża.

 


 

W parku Danuta Wawiłow

 

Leżę sobie w parku na trawie.

 

Leżę sobie w mieście Warszawie.

 

Ważka mi usiadła na dłoni.

 

Dzwonią gdzieś nad Wisłą tramwaje.

 

Leci w górze biały szybowiec, widzi różne miasta i kraje.

 

W trawie są biedronki i mlecze. Leżę sobie w Polsce, na świecie

 

Leżę pod drzewami wielkimi, leżę pod chmurami wielkimi, mały jak maleńkie ziarenko, na planecie mojej, na Ziemi.

 

Na planecie mojej, na Ziemi, płynę pośród gwiezdnej przestrzeni.

 


 

Dziękuję za wszystkie miłe słowa, piękne obrazki w mojej skrzynce na listy oraz zdjęcia Waszych  pięknych prac.

 

Do zobaczenia w przedszkolu Biedroneczki

 

Pozdrawiam Marzena Seget




MAM PROŚBĘ – DZIECI PRZYNIEŚCIE DO PRZEDSZKOLA W PONIEDZIAŁEK WSZYSTKIE

PRACE (Karty pracy) KTÓRE WYKONAŁYŚCIE W DOMU