MY NA FACEBOOK


BIP



Statystyka

Odsłon : 492156
Start BIEDRONKI
Biedronki
12.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Dzień dobry Biedroneczki

 

1.„Kwoka” – słuchanie wiersza Jana Brzechwy.

 

Kwoka Jan Brzechwa

 

Proszę pana, pewna kwoka Traktowała świat z wysoka I mówiła z przekonaniem:

 

– Grunt – to dobre wychowanie!

 

Zaprosiła raz więc gości, By nauczyć ich grzeczności.

 

Osioł pierwszy wszedł, lecz przy tym W progu garnek stłukł kopytem.

 

Kwoka wielki krzyk podniosła: – Widział kto takiego osła?!

 

Przyszła krowa. Tuż za progiem Zbiła szybę lewym rogiem.

 

Kwoka, gniewna i surowa, Zawołała: – A to krowa!

 

Przyszła świnia prosto z błota. Kwoka złości się i miota: – Co też pani tu wyczynia?

 

Tak nabłocić! A to świnia! Przyszedł baran.

 

Chciał na grzędzie Siąść cichutko w drugim rzędzie, Grzęda pękła.

 

Kwoka, wściekła, Coś o łbie baranim rzekła I dodała: – Próżne słowa,

 

Takich nikt już nie wychowa,

 

Przyszła świnia prosto z błota. Kwoka złości się i miota: – Co też pani tu wyczynia?

 

Tak nabłocić! A to świnia! Przyszedł baran.

 

Chciał na grzędzie Siąść cichutko w drugim rzędzie, Grzęda pękła.

 

Kwoka, wściekła, Coś o łbie baranim rzekła I dodała: – Próżne słowa,

 

Takich nikt już nie wychowa, Trudno… Wszyscy się wynoście!

 

No i poszli sobie goście. Czy ta kwoka, proszę pana, Była dobrze wychowana?

 

Rozmowa na temat wiersza. Rodzic zadaje pytania:

 

Co postanowiła zrobić pewna kwoka?

 

Kogo zaprosiła?

 

Jak zachowywali się goście?

 

Jak zachowywała się kwoka?

 

Czy ta kwoka była dobrze wychowana?

 

2.„W restauracji” – zabawa dydaktyczna.

 

Rodzic  podaje dziecku zdania, zaś ono określa, czy to jest prawda, czy fałsz.

 

– W restauracji można krzyczeć i piszczeć.

 

– Restauracja to miejsce, w którym rodzeństwo może się szarpać.

 

– W restauracji jesteśmy dla wszystkich mili i uprzejmi.

 

– W restauracji spokojnie czekamy na nasz posiłek.

 

– Zawsze dziękujemy za podany posiłek.

 

– Gdy nam coś nie smakuje, to chrząkamy i pokazujemy język.

 

– Nawet jak nam coś nie smakuje, zachowujemy się kulturalnie.

 

– W restauracji możemy biegać między stolikami.

 

– Jeżeli w restauracji jest kącik dla dzieci, to możemy tam się grzecznie bawić.

 


3. Zabawy

Przypomnijmy sobie - jaki mamy teraz miesiąc? Wyjaśnijcie przysłowie „Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata”.

Wczoraj był 11 dzień kwietnia. Który dzień miesiąca jest dzisiaj?

Poniedziałkowa powitanka:

Wczoraj była niedziela. A jaki dziś mamy dzień tygodnia? Tak, po niedzieli jest poniedziałek. Zapraszamy do poniedziałkowej  powitanki.

 

Poniedziałek to kolejny dzień,

Niechaj smutki idą w cień.

Wszyscy uśmiechajmy się,

Wszyscy śmiejmy się.

 

(dziecko najpierw wyklaskuje samodzielnie, potem w parze z rodzicem lub rodzeństwem)

 


„Co wyrosło w ogródku?- zabawy matematyczne.

Poniższe zadania ilustrujemy konkretami- dziecko może układać przed sobą nakrętki lub dowolne klocki odpowiadające liczbie kwiatów/ motyli. Dodatkowo dziecko układa figury liczbowe (z kart freblowskich) z odpowiednią liczbą kropek. Zakres liczenia dostosowujemy do możliwości swojego dziecka.

- Ania zobaczyła w swoim ogródku trzy krokusy i dwa tulipanki. Ile kwiatków razem zobaczyła Ania w swoim ogródku?

(Dziecko kładzie przed sobą trzy klocki, dokłada dwa, sumuje. Szuka kartonika z trzema kropkami, dokłada kartonik z dwoma kropkami,  sumuje)

 

- Staś zobaczył w ogródku cztery tulipanki i dwa przebiśniegi. Ile kwiatków zobaczył Staś w ogródku?

 

- Do ogródka Magdy przyleciały dwa motyle. Po chwili dołączył do nich jeszcze jeden. Ile motylków spotkało się w ogródku Magdy?

 

Zachęćmy dzieci, by same spróbowały ułożyć kolejne zadania i sprawdziły, czy poprawnie je rozwiązujemy :)

 


Ile klocków?

Potrzebne będą dwa talerzyki plastikowe lub papierowe, małe klocki, klamerka i karty freblowskie.

Kładziemy przed dzieckiem dwa talerzyki, na jednym z nich są klocki. Pokazujemy kartonik z dowolną liczbą kropek- zadaniem dziecka jest przenieść tyle klocków na drugi talerzyk za pomocą klamerki. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.

Zagadki muzyczne. Który z instrumentów słyszysz?

Na koniec odpoczynek przy dźwiękach muzyki :) Przy okazji utrwalicie sobie nazwy instrumentów i być może poznacie nowe :)

 

Milej zabawy Biedroneczki

 
J. angielski 12.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

1. Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie (pamiętaj o zmianie “Welcome to the Park”

2. Jak się dziś czujesz? How are you today? (hał ar ju tudej?) Możesz wybrać ze znanych Ci zwrotów I’m fine (ajm fajn)/ OK (ołkej) / not very well (nat weri łel).

3,  Ostatnio poznaliśmy Tygryska Tommego, który widzi w ciemności. Wysłuchaj piosenki naszych przyjaciół i zobacz, o czym śpiewają tym razem.

Każdy bohater piosenki śpiewa, że potrafi widzieć dzięki oczom, słyszeć dzięki uszom, wąchać dzięki nosowi,  dotykać dzięki temu, że ma dłonie. To nasze zmysły, dzięki nim poznajemy świat ! Żeby łatwiej było to zrozumieć, posłuchaj piosenki!

4. Zobacz na filmiku, co możemy zobaczyć, usłyszeć, powąchać i poczuć dzięki naszym zmysłom.

5. Czas na małe doświadczenie. Wstań, złap Mamę lub Tatę za rękę, zamknij oczy i daj się poprowadzić po pokoju, czy nawet całym domu (nic nie widząc). Nie jest łatwo, prawda? Chodząc po domu spróbuj zgadnąć, w którym pomieszczeniu się znajdujecie.

Teraz usiądź naprzeciwko rodzica. Mama lub Tata powie do Ciebie jedno słowo, ale bezdźwięcznie, tylko poruszając ustami. Potrafisz zgadnąć, jakie to hasło?

Teraz sprawdzimy nasz dotyk. Rodzic niech ukryje w materiałowym worku jakiś przedmiot - może to być zabawka, jakiś owoc czy część garderoby. Twoim zadaniem jest odgadnięcie (bez podglądania), co jest w worku?

Został nam jeszcze węch i smak. Zamknij oczy, a rodzic poda Ci coś jadalnego (najlepiej coś aromatycznego, coś co dziecko lubi)  - najpierw powąchaj, co to może być? Następnie skosztuj. Już wiesz, co to takiego?

Jeśli udało Ci się wykonać wszystkie zadania  - Brawo ! Potrafisz korzystać z wszystkich swoich zmysłów !

6. Połącz zmysły z odpowiednimi obrazkami-

What can you see?/ łot kan ju si?

What can you smell?/ smel?

What can you taste?/ tejst?

What can you touch?/ tacz?

What can you hear?/ hir?


7. Na zakończenie wysłuchajmy piosenki !

Miłej zabawy ! Sandra Reszuta

 
09.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Witajcie Biedroneczki

 

Dzisiejsza propozycja zabaw .

 

1.Grzeczne słówka sł. Agnieszka Galica, muz. Danuta i Karol Jagiełłowie
Już od taty i od mamy, te trzy słowa dobrze znamy, które bardzo ważne są dla wszystkich z nas.

 

Te magiczne słowa trzy, pewnie znasz je także ty, używajcie ich na co dzień, proszę was.

 

Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję,

 

to zwykle w życiu skutkuje,

 

niech dobre więc wychowanie,

 

na zawsze z tobą zostanie. (bis)

 

Ludzie dobrze wychowani, tak mówiła nasza pani,

 

i to prawda, sprawdziliśmy, wierzcie mi, te trzy słowa dobrze znają i ich ciągle używają, więc nie zapominaj o nich także ty.

 

Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję…

 

Przestaliśmy już być mali, więc będziemy nauczali,

 

jak używać tych magicznych, pięknych słów.

 

Aby świat był dużo lepszy, ludzie stali się grzeczniejsi, by obyczaj ten zagościł u nas znów.

 

Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję…

 

Po powrocie do przedszkola będziemy się uczyć tej piosenki. Dziś spróbujcie powiedzieć o czym ona jest? (rozmowa z dziećmi na temat treści piosenki).

 

2. „Jaki to instrument” – zagadki słuchowe

3. Rozwijanie percepcji wzrokowej – gra

 

 
4. „Na koncercie” –  rodzic prezentuje dzieciom dwa fragmenty filmów z koncertów: muzyki rockowej
i muzyki klasycznej. Zadaniem dziecka jest określić, czym różnią się te dwa koncerty, na jakich znanych im instrumentach grali muzycy oraz jak należy się zachować na jednym, a jak na drugim koncercie.

 

Miłej zabawy Biedroneczki

 

Marzena Seget

 
08.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Dzień dobry Biedroneczki

 

1.„W teatrze” –Zobaczcie jak wygląda teatr i co się w nim dzieje.

 

2.„Zatrzymujemy przedstawienie” – zabawa ruchowa. Dziecko  poruszają się według rytmu podanego przez rodzica. Podczas przerwy w muzyce staje nieruchomo jak zatrzymana klatka filmu.

 

3. „Zrób tyle, ile słyszysz” – zabawa ruchowa.

 

Rodzic  ma do dyspozycji bębenek lub inny instrument. Dziecko  realizuje rytm podany przez rodzica. Podczas przerwy w muzyce słucha, ile razy rodzic uderzy w bębenek, i tyle samo razy wykonuje podane ćwiczenie, np.: skłony, przysiady, pajacyki, podskoki.

 

4.„Kupujemy bilety” – zabawa dydaktyczna. Wspólnie z dzieckiem przygotowujemy  bilety z zaznaczonym rzędem i miejscem – tyle, ile chcemy (np. 3 rzędy po 8 krzeseł).  Do zabawy można wykorzystać zabawki (misie, lale). Każda zabawka  dostaje 10 liczmanów. Rodzic  sprzedaje  bilety – jeden bilet to 8 liczmanów. Dziecko  staje w kolejce, kupuje u rodzica  bilet i płaci odliczonymi liczmanami. Młodsze dzieci kupują bilety ulgowe, kosztujące 5 liczmanów (po zakup biletów może podejść z misiem lub lalą).

 

5. „Widzowie w teatrze” – rodzic ustawia  krzesła, np. 3 rzędy po 8 krzeseł. Dziecko na podstawie biletów kupionych w poprzedniej zabawie musi  odnaleźć swoje miejsce i na nim usiąść
6.Znajdź różnice na obrazku
7.„Kukiełka z łyżki drewnianej” – zabawa plastyczna  potrzebne będą: jedna drewniana łyżka, włóczka, kokardki, klej, pianka kreatywna lub ścinki tkanin, folia samoprzylepna, drut kreatywny, nożyczki. Dziecko  ozdabia drewnianą  łyżkę tak, aby powstała  postać– dokleja włosy, elementy twarzy, ubranie. Z drutu kreatywnego tworzy ręce.  Tutaj możecie zobaczyć przykładowe drewniane kukiełki wykonane przez dzieci z innego przedszkola.

 

8. „Zabawa w teatr” –zabawa z wykorzystaniem zrobionych kukiełek. Pochwalcie się swoimi kukiełkami.

 

Udanej zabawy

 

Marzena Seget


 
07.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Dzień dobry Biedroneczki

 

Dziś wybierzemy się do kina!

 

1.„W kinie” – słuchanie wiersza.  W kinie Autor nieznany

 

Piegowaty Jaś z Radzynia co sobotę szedł do kina.

 

Co sobotę wszyscy w kinie mieli dość Jasiowych minek.

 

Bo ten piegowaty chłopak wszystko robił tam na opak, głośno gadał, jadł, szeleścił, ze sześć paczek chrupek zmieścił.

 

Potem czas na popijanie, puszek z sykiem otwieranie, tupot nóg i głośne śmiechy, ależ Jasio miał uciechę!

 

Jaś się dziwił, że dziewczyna żadna nie chce z nim do kina.

 

A koledzy też nie chcieli, widząc Jasia osłupieli… Pewnej soboty bez jego wiedzy usiedli za nim jego koledzy, jedli i pili głośno chrząkając, i Jasiowi w fotel często stukając.

 

Jasia Pieguska złość już rozsadza!

 

A widzisz Jasiu, jak to przeszkadza… „cicho” – wyszeptał

 

– „film oglądajcie…” I w oglądaniu nie przeszkadzajcie.

 


 

Rozmowa na temat wiersza. Rodzic zadaje pytania dotyczące tekstu, np.:

 

Gdzie co sobotę chodził Jaś?

 

Co on tam robił?

 

Czy to było właściwe zachowanie?

 

Co się stało pewnej soboty?

 

Czy zachowanie kolegów przeszkadzało Jasiowi?

 

2.„Jak należy kulturalnie zachować się w kinie?” – zabawa dydaktyczna. Rodzic  mówi zdania, dziecko ma określić, czy to jest właściwe, czy też niewłaściwe zachowanie.

 

Dziecko  ma  uzasadnić, dlaczego tak myśli. Przykładowe zdania:

 

W kinie jemy chipsy i głośno szeleścimy torebkami;

 

W kinie spokojnie oglądamy film, nie komentując sytuacji;

 

W kinie kładziemy nogi na fotel sąsiada, bo tak jest nam wygodnie siedzieć;

 

W kinie siadamy wygodnie, ale tak, aby nikomu nie przeszkadzać;

 

W kinie jemy i pijemy, głośno chrząkając.

 


 

3. „Przedmioty z woreczka” – zabawa słuchowa. Rodzic  wkłada do woreczka przedmioty, które mogą się kojarzyć z jakąś bajką lub filmem dla dzieci.

 

Dziecko  losuje przedmiot z worka i tylko za pomocą dotyku określa, co to jest.

 

Następnie wszyscy  razem wymyślają, z jakiego filmu lub bajki może pochodzić dany przedmiot. Rodzic  jeszcze raz prezentuje przedmioty z woreczka i prosi, aby dziecko wymówiły nazwy tych przedmiotów. Pyta, czy dziecko słyszy jakieś podobieństwo. Następnie prosi, aby ułożyć w jednym miejscu te, których nazwy zaczynają się głoską f. Na koniec dziecko je liczy.

 


 

4. „W fotelu kinowym” – zabawa słuchowa. Rodzic prosi, aby dziecko  wygodnie usiadło jak w fotelu kinowym i aby podało nazwy przedmiotów przedstawionych na obrazkach. . • obrazki: fotel, foka, fajka, fortepian, fontanna, farby

 

Następnie dziecko liczą sylaby w poszczególnych słowach, wskazują głoskę na początku.

 

Młodsze dzieci tylko dzielą wyrazy na sylaby

 

5. „Coś na f ” – zabawa spostrzegawcza. Dziecko podaje nazwy przedmiotów znajdujących się w domu lub poza nim. Za pomocą gestów dźwięków (klaskania, tupania) określa, czy w danym słowie występuje głoska f.

 

6.„Zatrzymujemy film” – zabawa ruchowa. Dziecko porusza się  według rytmu podanego przez rodzica. Podczas przerwy w muzyce staje nieruchomo – jak zatrzymana klatka filmu.

 

7.Praca  dziecko koloruje tylko te obrazki, w których nazwach słyszy „f”. Wycina je i przykleja na dużej literze F

 

(praca do druku).

 

8. „Pętelki” – nauka piosenki.

 

Pętelki sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska

 

Emilka ma kurtkę, kupiła ją mama. //

 

Dziewczynka nie lubi swej nowej kurteczki. //

 

By zapiąć ją, musi zakładać pętelki, //

 

bo kurtka ma małe, drewniane kołeczki. //

 

Emilka codziennie się trudzi ogromnie, //

 

by równo założyć tych kilka pętelek, //

 

bo jeśli nie zapnie kołeczków dokładnie, //

 

to wiatr ją przewieje i złapie kaszelek. //

 

„Pętelki” – ćwiczenie komunikacji. Rodzic pyta  co oznacza słowo pętelka i zwrot złapać kaszelek? Jak ma na imię dziewczynka z piosenki? Co było dla niej trudne? Dziecko  udziela odpowiedzi.

 


 

Dobrego dnia Biedroneczki

 

Marzena Seget


 
«pierwszapoprzednia12345678następnaostatnia»

Strona 2 z 8





Copyright © 2013 Przedszkole w Lubomi. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Moderator: Karolina Szulc
Administrator strony: Ryszard Popardowski

Joomla 1.5 free templates

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 26 gości