MY NA FACEBOOK


BIP



Statystyka

Odsłon : 492164
Start BIEDRONKI
Biedronki
J. angielski PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

1. Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie (mała zmiana - w zdaniu “Welcome to the Pet Shop” zmieniamy słowa na “Welcome to the Park”).

2. Powiedz, jak masz na imię? What’s your name? (łoc jor nejm?) Odpowiedz: My name is … (Maj nejm is …).

Jak się dziś czujesz? How are you today? (hał ar ju tudej?) Możesz wybrać ze znanych Ci zwrotów  I’m fine (ajm fajn)/ OK (ołkej) / not very well (nat weri łel)

3. Za niedługo Święta Wielkanocne. Pewnie przyjdzie do Ciebie Zajączek (w przedszkolu już był !), możesz przygotować dla niego piosenkę i troszkę się przy tym poruszać. Jak?

-kiedy usłyszysz - hop, hop, hop,... - skoki obunóż po pokoju,

-kiedy usłyszymy - run, run, run,... - bieganie po pokoju,

-kiedy usłyszysz – walk, walk, walk,... - spacerowanie po pokoju,

-kiedy usłyszysz – skip, skip, skip,... - podskoki „z nóżki na nóżkę” po pokoju.

Gry usłyszysz STOP - zatrzymaj się w śmiesznej pozycji.

4 Kolorowanka ! Połącz kropki i pokoloruj pisankę. Jakich kolorów użyjesz? Red (red - czerwony), blue (blu - niebieski), yellow (jeloł - żółty), green (grin - zielony), pink (pink - różowy), purple (purpul - fioletowy), orange (orendż - pomarańczowy), brown (braun - brązowy). Policz po angielsku, ilu kolorów kredek użyłeś/aś (one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten).

5.  Policz, ile wielkanocnych króliczków jest w tej piosence

6. Zakończ zabawę piosenką.

Miłej zabawy !

Poprawiony: poniedziałek, 29 marca 2021 19:13
 
30.03.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Witajcie Biedronki


Drodzy Rodzice!

 

Dzisiaj zaczniemy od liczenia.


1.„Liczymy zajączki” – zabawa dydaktyczna.


Dziecko dostaje kartkę z czterema symbolicznie narysowanymi zającami. Rodzic prosi dziecko o wykonanie następujących poleceń:


Dorysuj 2 zające. Zadaje pytanie  ile zajączków masz na kartce?


Dorysuj jeszcze jednego zająca!


A teraz, ile masz zajączków na kartce?


Skreśl tyle zajączków, aby na kartce zostało ich tyle, ile masz lat!


2. „Z mamą i tatą w kuchni” – historyjka obrazkowa.


Kliknij w link i zobacz historyjkę obrazkową o  zajączku. Postaraj się opowiedzieć , o tym co się wydarzyło. Uporządkuj obrazki według wydarzeń.


3. „Wielkanocne potrawy” – zabawa dydaktyczna.


Rodzic przygotowuje obrazki przedstawiające żurek w wazie, białą kiełbasę, babkę wielkanocną, mazurek, paschę, jajka w majonezie, sałatkę i inne.


Rodzic prezentuje obrazki, dziecko opowiada, co one przedstawiają.


4.„Kroimy wyrazy” – zabawa dydaktyczna.


Rodzic podaje wyrazy związane ze Świętami Wielkanocnymi: Wielkanoc, święta, jajko, pisanki, palma, życzenia, kurczaczek, zajączek, baranek oraz te przedstawione we wcześniejszej zabawie na obrazkach. Zadaniem dziecka jest powiedzieć, ile sylab mają te wyrazy i tyle samo razy klasnąć w ręce.


Praca  str.46 – rozwijanie percepcji wzrokowej i umiejętności językowych.


Dziecko skreśla produkty, z których nie zostały zrobione potrawy. Dzieli nazwy potraw na sylaby i koloruje właściwą liczbę kwadratów. Znajduje i podaje po jednym przykładzie rymów do podanych nazw.


5. „Układamy rytmy”


Rodzic przygotowuje dużo liczmanów w różnych kolorach. Prezentuje rytm najpierw dwu-, potem trzy-, a może nawet czteroelementowy. Dziecko ze swoich liczmanów kontynuuje rozpoczęty przez rodzica rytm (przykład rymu).

 

„Wielkanocny mazurek” – pieczemy ciasto.


Mieliśmy upiec je wspólnie w przedszkolu, ale niestety nie mamy takiej możliwości dlatego zachęcam do wspólnego pieczenia z domownikami.


Rodzic przygotowuje produkty i narzędzia kuchenne, potrzebne do upieczenia ciasta. Dziecko ubrane w fartuszek, pamięta o umyciu rąk przed zajęciem.


Dziecko wspólnie z domownikami przygotowuje ciasto zgodnie z poniższym przepisem:


Kruche ciasto na mazurek: – 300 g mąki, – kostka masła, – 100 g cukru pudru, – 2 żółtka, – 2 łyżki śmietany (można zastąpić trzecim żółtkiem).


Dziecko wspólnie  sieka na stolnicy mąkę z masłem i cukrem. Następnie dodaje żółtka i śmietanę i całość ugniatają. Ugniecione ciasto schładzają w lodówce przez godzinę.


Po wyjęciu ciasta układają je w dużej formie tak, żeby miało niewielkie brzegi (zapobiegną wypłynięciu masy kajmakowej).


Nakłuwają ciasto widelcem, a następnie pieką 12–20 minut w 200°C.


Wystudzone ciasto polewają roztopionymi krówkami albo gotową masą kajmakową z puszki.


Smacznego, pochwalcie się swoimi wypiekami.


Pozdrawiam serdecznie Biedroneczki.

M. Seget

Poprawiony: piątek, 02 kwietnia 2021 16:24
 
29.03.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Dzień dobry Biedroneczki

 

Drodzy Rodzice.

 

Jak wiecie zbliżają się święta wielkanocne, jak myślicie dlaczego przed Wielkanocą malujemy jajka? – zabawa słownikowa.

 

1. „Wielkanocne pisanki” – zabawa dydaktyczna. Rozwijanie percepcji wzrokowej;

 

Rodzic przygotowuje 10 (wyciętych z kartki a 4) szablonów jajek. Każdy powinien być inny, jeśli chodzi o kolor i wzór. Rodzic przecina je w pionie- poziomie na pół, liniami szarpanymi i falistymi. Rozsypuje na dywanie połówki jajek, zadaniem dziecka jest dopasowanie połówek tych samych jajek. Dziecko układa je, przelicza i opowiada o cechach pisanek.

 

2. „Nasze pisanki” – zabawa plastyczna dziecko wspólnie z rodzicami lub rodzeństwem ozdabiają jajka wielkanocne (jajko może być z papieru, styropianu lub ugotowane na twardo).
3. Praca rozwijająca percepcję wzrokową, ćwiczenia grafomotoryczne – ćwiczenie na karcie pracy którą otrzymały dzieci do domu str.59 zadaniem dziecka jest dopasowanie do siebie odpowiednich połówek jajek oraz narysowanie każdego jajka  po śladzie innym kolorem kredki. Chętne dziecko może pokolorować jajka. Bardzo proszę o zachowanie wszystkich kart pracy dziecka i przyniesienie ich po powrocie do przedszkola.

 

4.„Wyścig z pisankami” – zabawa ruchowa dla całej rodziny.

 

Domownicy ustawiają się w dwóch rzędach, na łyżeczce każdy ma jajko. Zadaniem uczestników jest dobiec do wyznaczonego wcześniej miejsca, wrócić i podaż łyżkę następnej osobie. Wygrywa ten rząd, w którym wszyscy uczestnicy pokonają pierwsi trasę nie upuszczając jajka. Zabawę modyfikujemy dostosowując odpowiednio do liczby domowników.

 

Udanej zabawy Biedroneczki.

M. Seget

Poprawiony: piątek, 02 kwietnia 2021 16:23
 
J. angielski PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Dzień 29.03.21 - Materiał zajęć z języka angielskiego dla dzieci z GRUPY 5 - BIEDRONKI



Powtórzenie rozdziału.

1. Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie (mała zmiana - w zdaniu “Welcome to the Pet Shop” zmieniamy słowa na “Welcome to the Park”- ta wersja piosenki nie jest dostępna na YT).

2. Powiedz, jak masz na imię? What’s your name? (łoc jor nejm?) Odpowiedz: My name is … (Maj nejm is …).

Jak się dziś czujesz? How are you today? (hał ar ju tudej?) Możesz wybrać ze znanych Ci zwrotów  I’m fine (ajm fajn)/ OK (ołkej) / not very well (nat weri łel)

3. Przypomnij sobie poznane słowa i wyrażenia.Powtarzaj głośno.

4. Pamiętasz tą piosenkę? Pokazuj tak, jak uczyliśmy się w przedszkolu !

5. Pora na zgadywanki.Co robi Elli?/ Co to za pojazd?/Element placu zabaw?

6. Posłuchaj piosenki. Powiedz, na czym lubisz się bawić bardziej na placu zabaw - na karuzeli czy na zjeżdżalni? Which one do you like more - roundabout or slide? (łicz łan do ju lajk mor - raundabaut or slajd?)

7. Lubisz zabawę na placu zabaw? Na pewno spodoba Ci się ta piosenka

8. Pożegnajmy się piosenką. Znasz ją dobrze! Wykorzystaj rączki do klaskania i nóżki do tupania. Bye, bye!  



Miłej zabawy ! Sandra Reszuta


Poprawiony: poniedziałek, 29 marca 2021 08:17
 
6 listopad PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
Dzień dobry Biedroneczki

 

Dziś Stroje z naszego regionu
1.„Regionalne puzzle” – zabawa spostrzegawcza z elementem rywalizacji.
zdjęcia strojów regionalnych damskich i męskich pocięte jak puzzle, koperty, można wykorzystać załączony link.
Rodzic  przygotowuje zdjęcia strojów damskich i męskich pochodzących z różnych regionów Polski pocięte jak puzzle. przydatny link (dowolnie wybieramy 3-4 stroje)
Każdy obrazek jest schowany do koperty rodzic daje wybór koperty dziecku. Na sygnał rodzica dziecko wyjmuje zawartość koperty w którym znajduje się  pocięty obrazek i składa go w całość.
2.„Strój ludowy mojego regionu” – praca plastyczno-techniczna przestrzenna. (szary papier, taśma klejąca, klej z wody i mąki, materiały i przybory do wykonania stroju)

 

Rodzic przygotowuje wcześniej 2 sylwety postaci z papieru formuje postać oraz materiały i przybory do wykonania stroju (bibułę, kawałki materiału, papier kolorowy, tasiemki, wstążki i inne oraz farby, pędzle, klej, nożyczki). Dziecko  wykonuje stroje ludowe na sylwetach. Po zakończeniu pracy rodzic dokonuje podsumowania, wspólnie z dzieckiem organizuje wystawę. Inna wersja zajęć (zamiast formowania postaci kładzie się dziecko na podłodze obrysowuje flamastrem kontury dziewczynki i chłopca. Praca polega na ozdabianiu tych konturów wyżej wymienionymi materiałami i odtworzeniu wyglądu stroju ludowego damskiego i męskiego danego regionu.
3.„Który dom ochroni przed deszczem i wiatrem?” – zabawy badawcze.  (różnego rodzaju materiały do budowy domu, pojemnik z wodą, suszarka do włosów lub wiatrak)

 

Rodzic  prezentuje materiały: karty do gry, kawałki styropianu, tektury, płótna, wyschniętego gipsu, patyczki do szaszłyków, cegłę oraz pojemnik z wodą, suszarkę do włosów (lub wiatrak), lupę. Dziecko nazywa materiały, określa ich cechy, porównuje ciężar, określa ich strukturę. Rodzic stawia pytania: jaki musi być dom , aby dawał ludziom schronienie? Który z tych przedmiotów będzie najlepszy do budowy domu? Dlaczego? Jak można to sprawdzić? Dziecko podaje odpowiedzi, próbuje zbudować budowlę z podanych wyżej przedmiotów. Rodzic uruchamia suszarkę do włosów (lub wiatrak) jako imitację wiatru, a dziecko obserwuje, jak zachowują się ich budowle. Następnie wkłada przygotowane przedmioty do pojemnika z wodą i obserwuje ich zachowanie się. Na podstawie obserwacji wspólnie  z rodzicem wyciągają wnioski z badań

 

4.„Stroje regionalne” – dokończ kolorowanie pary łowickiej załącznik 1

 


5.„Stroje w mojej miejscowości” – prowadzenie obserwacji w trakcie spaceru. Dzieci obserwują w trakcie spaceru, jak ubrani są ludzie w ich miejscowości, jak ubierają się dziś młodzi i starsi ludzie, czy ich strój zawiera elementy stroju ludowego, jeśli tak, to jakie

 

6. „Szyjemy stroje” – zabawa ruchowa z elementem podskoku. Rodzic  z pomocą dziecka układa na podłodze z długich linek kształty koła, trójkąta, kwadratu, zygzaka i linii prostej. Dziecko ustawia się i podskakując na jednej nodze, naśladuje szycie ściegu igłą.

 

7. „Moja ojczyzna” – rysowanie kredkami na podstawie wiersza Danuty Wawiłow.

 

Rodzic czyta tekst i pyta dziecko o wrażenia na temat wiersza. Proponuje, aby narysowało na kartce swoją ojczyznę tak, jak ją sobie wyobraża.

 


 

W parku Danuta Wawiłow

 

Leżę sobie w parku na trawie.

 

Leżę sobie w mieście Warszawie.

 

Ważka mi usiadła na dłoni.

 

Dzwonią gdzieś nad Wisłą tramwaje.

 

Leci w górze biały szybowiec, widzi różne miasta i kraje.

 

W trawie są biedronki i mlecze. Leżę sobie w Polsce, na świecie

 

Leżę pod drzewami wielkimi, leżę pod chmurami wielkimi, mały jak maleńkie ziarenko, na planecie mojej, na Ziemi.

 

Na planecie mojej, na Ziemi, płynę pośród gwiezdnej przestrzeni.

 


 

Dziękuję za wszystkie miłe słowa, piękne obrazki w mojej skrzynce na listy oraz zdjęcia Waszych  pięknych prac.

 

Do zobaczenia w przedszkolu Biedroneczki

 

Pozdrawiam Marzena Seget




MAM PROŚBĘ – DZIECI PRZYNIEŚCIE DO PRZEDSZKOLA W PONIEDZIAŁEK WSZYSTKIE

PRACE (Karty pracy) KTÓRE WYKONAŁYŚCIE W DOMU
 
«pierwszapoprzednia12345678następnaostatnia»

Strona 4 z 8





Copyright © 2013 Przedszkole w Lubomi. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Moderator: Karolina Szulc
Administrator strony: Ryszard Popardowski

Joomla 1.5 free templates

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 29 gości