MY NA FACEBOOK


BIP



Statystyka

Odsłon : 492189
Start BIEDRONKI
Biedronki
06.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Witajcie Biedroneczki, po świątecznej przerwie wracamy do zajęć.

 

1„Podaj rękę” – powitanka – można się bawić z całą rodziną.

 

Dziecko   śpiewa  tekst na dowolną melodię lub go recytuje Podaj rękę przyjacielu i przywitaj się, w prawo ukłoń się, w lewo ukłoń się. Podaj rękę przyjacielu i uśmiechnij się, dziś mamy dobry dzień.
2. Zestaw ćwiczeń porannych

 

3. „Kulturalny wieczór” – rozmowa o kulturze na podstawie opowiadania. Kulturalny wieczór Maciejka Mazan

 

– Jacuś, pobaw się ze mną – poprosiła Nikola. Jacuś nie bardzo miał ochotę, ale tego dnia w przedszkolu było mało dzieci i zaczęło mu się nudzić. – No trudno – powiedział. – A w co? – W kulturalny wieczór. Ja będę wielką damą, tak jak moja mama, a ty będziesz moim narzeczonym. – Wykluczone – oznajmił Jacuś i zrobił w tył zwrot. – I zabierzesz mnie do cukierni na tort i ciastka z kremem! – dodała Nikola. Jacuś Placuś bardzo lubił wszelkie słodycze, a zwłaszcza ciasta. – A będzie tort czekoladowy? – spytał. – Co tylko zechcesz – obiecała słodko Nikola. Więc Jacuś niechętnie wrócił. – A teraz weź mnie pod rękę – rozkazała Nikola. – Dlaczego? – jęknął Jacuś. – Bo tak jest kulturalnie. Poza tym będziemy mówić „proszę uprzejmie” i „dziękuję uprzejmie”, ponieważ to też jest kulturalne. Jacuś wziął Nikolę pod rękę i podszedł z nią do stolika. – I co teraz? – spytał. – Teraz przychodzi kelner, a my zamawiamy ciastka – wyjaśniła Nikola. – Ja poproszę uprzejmie cztery rurki, pięć kawałków szarlotki i wuzetkę, ale małą, bo muszę dbać o linię, jak moja mama. – A ja… – zaczął Jacuś. – I jeszcze koktajl śmietankowo-truskawkowy! – wpadła mu w słowo Nikola. – A ja poproszę tort czekoladowy… – Opowiedz mi, jak ci minął dzień – przerwała mu Nikola. – Przecież dzień jeszcze nie minął – zdziwił się Jacuś. – Wiem, ale to kulturalnie tak spytać – oznajmiła Nikola. – Oho – odezwał się Bobek, który akurat przechodził obok nich. – Jacuś, co robisz? – Idź stąd – rzuciła Nikola. – Jacuś jest zajęty. – Jacuś, nie pokopiemy piłki? – spytał Bobek. – Za moment – wymamrotał Jacuś. – Tylko zjem tort. Bobek zrobił wielkie oczy. – Jaki tort? Tu gdzieś dają tort? – Rany, Bobek! Jak ty wolno myślisz! My się tak bawimy! – wrzasnęła Nikola. Bobek wzruszył ramionami i poszedł sobie. – No to jak ci minął ten dzień? – spytała znowu Nikola. – Tak sobie… – zaczął Jacuś, ale Nikola mu przerwała: – O, są moje ciastka! Dziękuję, dziękuję uprzejmie! – A ja chciałbym tort – wymamrotał markotnie Jacuś. – No już, masz ten swój tort – zirytowała się Nikola i postawiła przed nim plastikowy klocek. A potem zaczęła udawać, że zjada ciastka, głośno mlaszcząc. – Wiesz co, Nikola… – zaczął Jacuś, lecz nie skończył. – Ale pięknie wygląda ten twój torcik! – wrzasnęła Nikola. – Dasz kawałek? I zanim Jacuś zdążył coś powiedzieć, zabrała mu cały klocek! Tego było już za wiele. Jacuś potrafił wiele znieść, lecz nie mógł tolerować tego, że ktoś zabiera mu tort, nawet na niby! – Dość tego – powiedział i wstał. – Już się nie chcę z tobą bawić. – Siadaj! – rozkazała Nikola. – Natychmiast siadaj! To, co zrobiłeś, było bardzo niekulturalne! – To ty jesteś niekulturalna! – zdenerwował się Jacuś. – Mlaszczesz przy jedzeniu, nie słuchasz, co mówię, ciągle mi przerywasz i obraziłaś mojego kolegę! Dziękuję uprzejmie za taki kulturalny wieczór! I poszedł sobie. Postanowił, że nie będzie się już bawić z Nikolą – no, chyba że Nikola zachowa się kulturalnie i przypomni sobie, że oprócz „proszę uprzejmie” i „dziękuję uprzejmie” istnieje jeszcze słowo „przepraszam”…

 

Rozmowa na temat opowiadania. Rodzic  zadaje pytania dotyczące tekstu, np.:

 

W co Nikola chciała się bawić z Jackiem?

 

Jak w zabawie miały zachowywać się dzieci?

 

Czy Nikola zachowywała się w sposób kulturalny?

 

Co zrobił na koniec Jacek?

 

4.„Co to znaczy być kulturalnym?” – burza mózgów.

 

Rodzic zadaje pytanie, dziecko odpowiada,  wszystkie odpowiedzi są dobre. Rodzic może je zapisywać na kartce.

 

Na koniec wraca do tych wszystkich odpowiedzi, systematyzując wiedzę dzieci. Razem tworzą „Kodeks kulturalnych przedszkolaków”. Wiem, jak trzeba się zachować w różnych sytuacjach. Znam i stosuję zwroty grzecznościowe.

 

Słucham rodziców, nauczycieli, wychowawców i wszystkich, którzy ukazują mi prawdę – jestem im posłuszny. Współtworzę zasady dobrego zachowania w grupie. Podejmuję w grupie zadania służące dobru innych i mojemu. Dbam o mienie przedszkola. Bawię się i pracuję z każdym. Słucham innych, czekam na swoją kolej.

 

5. „Magiczne słowa” – zabawa dydaktyczna. Rodzic   przedstawia dziecku sytuacje, a one mają określić jakich kulturalnych (magicznych) słów należy użyć.

 

Co mówi dziecko, gdy wchodzi do szatni w przedszkolu?

 

Co mówimy, gdy wychodzimy z przedszkola?

 

Co mówimy, gdy prosimy o dokładkę obiadu?

 

Co mówimy, gdy dostaniemy ciastko?

 

Co mówimy, gdy koleżanka lub kolega częstuje nas cukierkiem?

 

Co mówimy, gdy kogoś niechcący popchniemy?

 

Co mówimy, gdy musimy komuś przerwać rozmowę, żeby poinformować o czymś ważnym?

 

Na koniec rodzic  przedstawia dziecku trzy napisy do czytania globalnego: dziękuję, przepraszam, proszę.  Czyta je dziecku.

 

6.„Przeczytaj i zrób!” – zabawa ruchowa. Dziecko biega swobodnie w rytm muzyki, Podczas przerwy w muzyce staje i  odczytuje magiczne słowo z kartki, a następnie wykonują przypisany do tego gest: dziękuję – klaszcze w dłonie, przepraszam – naśladuje przytulanie się, proszę – wskazuje ręką.

 

7. „Obrazy ruchem malowane” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko porusza się w rytm bębenka: biegiem, marszem lub w podskokach. Na mocne uderzenie w instrument tworzą wspólnie żywy obraz na temat podany przez rodzica  np. „Na wiosennej łące”, „Latem na plaży”, „Pomagam mamie”, „Mecz piłkarski”.  Rodzic może zaproponować wymyślanie tytułów przez dziecko. Zabawę powtarzamy kilka razy.

 

8. „Poza” – ćwiczenie uruchamiające duże grupy mięśniowe. Dziecko biega swobodnie. Na uderzenie w bębenek przyjmuje różne pozy według własnych pomysłów: wykonuje skłony, przysiady, stoi na jednej nodze itp. Za każdym razem zmiana pozy następuje po uderzeniu w bębenek. Przyjęta poza trwa kilka sekund, wtedy dziecko nie rusza się. Zabawa trwa 1–2 minuty.

 

9. „Nasze zasady” – nauka na pamięć wybranej rymowanki Anny Urszuli Kamińskiej.
Słucham pani

 

Panią w przedszkolu wszyscy lubimy.

 

Z nią się bawimy, jej się radzimy.

 

Świetnie nas uczy, jest taka mądra.

 

Warto jej słuchać dla swego dobra!
Czekam na swoją kolej

 

Gdy przed kolegę ktoś się przepycha,

 

to w końcu kłótnia z tego wynika.

 

Ja zawsze czekam na swoją kolej, bo z kolegami w zgodzie żyć wolę!

 

Sprzątam po zabawie

 

Choć bawili się od rana, cała sala posprzątana.

 

Teraz tu posiedzieć miło.

 

Brawo, dzieci! Warto było!
Pomagam innym

 

Kiedy koledze coś idzie źle, to, jeśli mogę, pomóc mu chcę.

 

Zawsze tak robię, to nic wielkiego. On mi pomoże też w razie czego!

 


 

Udanej zabawy Biedroneczki

 

Marzena Seget


 
J. angielski 06.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

1. Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie (pamiętaj o zmianie “Welcome to the park".

2. Powiedz, jak masz na imię? What’s your name? (łoc jor nejm?) Odpowiedz: My name is … (Maj nejm is …).

Jak się dziś czujesz? How are you today? (hał ar ju tudej?) Możesz wybrać ze znanych Ci zwrotów I’m fine (ajm fajn)/ OK (ołkej) / not very well (nat weri łel).

3. Przypomnijmy sobie piosenkę o Tygrysku Tommym, który potrafi widzieć w ciemności. Pamiętasz?

4. Teraz zamknij oczy. Tygrysek Tommy ma wyostrzony wzrok w ciemności, a Ty możesz przekonać się, że z zamknietymi oczkami lepiej słyszysz! Mama lub Tata wykonuje następujące czynności a Ty powtarzaj po rodzicu:

  • szepcze bardzo cicho jakieś słowo,

  • pstryka palcami,

  • klaszcze w dłonie,

  • tupie nogą,

  • pociera dłońmi,

  • gwiżdże.

5. Dzień i noc różnią się między sobą - w ciągu dnia widzimy rzeczy, których nie możemy dostrzec nocą i na odwrót ! Zobacz krótki film.

7. Karta pracy. (do wydruku) Policz, ile danych elementów jest widocznych na obrazku, powiedz liczbę po angielsku i wpisz w odpowiednią kratkę. Pokoloruj obrazek

8. Wysłuchaj piosenki. Następnie wysłuchaj jeszcze raz, na słowo “NIGHT” zamknij oczka i przysłoń dłonią twarz, a na słowo “DAY” odsłoń buzię i otwórz oczy.

6. Pożegnaj się piosenką!

Miłej zabawy ! Sandra Reszuta



 
02.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Witajcie Biedroneczki, dziś ostatnie zajęcia w tematyce świątecznej.


Na początek poruszajcie się


1.„Do koszyczka włożę…” – zabawa dydaktyczna.


Rodzic mówi zdanie:  Do koszyczka wielkanocnego włożę… i podaje przykładowy przedmiot, np.: zieloną pisankę. Dziecko musi powtórzyć to, co powiedział rodzic  i na koniec dodać jeszcze jeden przedmiot, który włoży do koszyczka. Zabawę powtarzamy dodając kolejne przedmioty.


2. „Śmigus” – słuchanie wiersza Marii Konopnickiej.


Śmigus Maria Konopnicka


Panieneczka mała Rano dzisiaj wstała: Śmigus! Śmigus! Dyngus! Dyngus! Bo się wody bała. Panieneczka mała W kątek się schowała: Śmigus! Śmigus! Dyngus! Dyngus! Bo się wody bała. Panieneczka mała Sukienkę zmaczała: Śmigus! Śmigus! Dyngus! Dyngus! Choć się wody bała


- O jakim zwyczaju wielkanocnym opowiada autor wiersza?


-Jak inaczej nazywamy śmigus-dyngus?


-Jak wygląda w naszym regionie ta tradycja?


- Czy można się obrażać, jak zostanie się polanym wodą?


3. „Wielkanocne koszyczki” – praca plastyczna. Rodzic  daje  dziecku  papierową  foremkę do babeczek, kolorową plastelinę, kolorową bibułę, druciki kreatywne, klej, sianko bądź rafię. Zadaniem dziecka  jest najpierw okręcić druciki kawałkami bibuły i przykleić je od środka foremek, tak by całość przypominała koszyczki. Następnie dziecko napełnia  foremkę  siankiem, z plasteliny lepi wielkanocne zwierzątka i wkłada  je do koszyczków, które ozdabiają według własnego pomysłu


4. „Jajko tu, jajko tam, ja to jajko tobie dam…” – zabawa podsumowująca wiedzę na temat Świąt Wielkanocnych.


Rodzic  zadaje pytania dotyczące Świąt Wielkanocnych


Przykładowe pytania: W jakiej porze roku obchodzimy Święta Wielkanocne?


Jak nazywają się udekorowane jajka wielkanocne?


Kiedy obchodzimy śmigus-dyngus?


Jak inaczej nazywamy śmigus-dyngus?


Czym dzielimy się w czasie śniadania wielkanocnego?


W Wielką Sobotę co bierzemy ze sobą do kościoła?


Jakie produkty wkładamy do święconki?


Dlaczego mówimy, że Święta Wielkanocne to czas radości?


5. Piosenka do zabawy z całą rodziną


Życzę Wszystkim Zdrowych i Wesołych Świąt Wielkanocnych, do zobaczenia Biedroneczki.

M. Seget

Poprawiony: piątek, 02 kwietnia 2021 16:25
 
01.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Dzień dobry Biedroneczki

 

Dzisiejsze zajęcia dotyczą tego, co możemy znaleźć na wielkanocnym stole. Zapraszam Was do zabawy.

 

1.„Prawda – fałsz” – zabawa dydaktyczna.

 

Rodzic mówi zdanie, zaś dziecko określa, czy jest ono prawdziwe, czy fałszywe. Jeżeli zdania są fałszywe, to dziecko mówi, jak powinny brzmieć.

 

Święta Wielkanocne kojarzą się nam z choinką i św. Mikołajem.

 

Do koszyczka wkładamy żelki, cukierki czekoladowe i chrupki.

 

Mazurki i baby to najpopularniejsze ciasta wielkanocne.

 

Święta Wielkanocne zawsze odchodzimy latem.

 

Domy na Święta Wielkanocne ozdabiamy jemiołą i suszonymi trawami.

 

Na palmową niedzielę robimy palemki.

 

Najważniejszym posiłkiem w czasie Świat Wielkanocnych jest wielkanocne śniadanie.

 

Przy wielkanocnym stole szykujemy miejsce dla nieoczekiwanego gościa.

 


 

2. „Wielkanocny stół” – słuchanie wiersza Ewy Skarżyńskiej. Wielkanocny stół Ewa Skarżyńska

 

Nasz stół wielkanocny haftowany w kwiaty.

 

W borówkowej zieleni listeczków skrzydlatych, lukrowana baba rozpycha się na nim, a przy babie – mazurek w owoce przybrany.

 

Palmy pachną jak łąka w samym środku lata.

 

Siada mama przy stole, A przy mamie tata. I my.

 

Wiosna na nas zza firanek zerka, a pstrokate pisanki chcą tańczyć oberka.

 

Wpuśćmy wiosnę, Niech słońcem zabłyśnie nad stołem w wielkanocne świętowanie jak wiosna wesołe!

 

Rozmowa na temat wiersza.  Rodzic zadaje dziecku pytania: Jak wygląda w wierszu stół wielkanocny? 3. Czym jest udekorowany? Co stoi na nim? Kto siada przy stole? Kto zerka na wszystkich zza firanek? Praca  rozwój społeczny, rozwijanie percepcji wzrokowej.

 

Dziecko  wycina fragmenty obrazków na dole, tworzy sekwencję obrazkową (obrazek do samodzielnego druku).


 

3.Kurczak Wielkanocny

 

- wykonajcie wielkanocnego kurczaka, pochwalcie się nim.

 

Miłej zabawy.

M. Seget

Poprawiony: piątek, 02 kwietnia 2021 16:24
 
31.03.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Witajcie Biedroneczki

 

Dzisiejsze zajęcia to „Koszyczek Wielkanocny”

 

1.„Koszyczek z figur geometrycznych” – zabawa dydaktyczna. Dziecko ma do dyspozycji papierowe figury geometryczne (płaskie, podstawowe), układa  z nich koszyczek wielkanocny.
Po wykonaniu zadania rodzic zadaje pytanie:

 

- Ile wykorzystałeś(łaś) kół (trójkątów, kwadratów, prostokątów)?

 

2. „Wielkanocny koszyczek” – zabawa dydaktyczna.

 

Rodzic/ osoba prowadząca przygotowuje obrazek przedstawiający wielkanocny koszyczek. Zadaje dziecku  pytania:

 

-co to jest święconka?

 

- gdzie się chodzi ze święconką, z kim powinno się iść?

 

-jakie rzeczy wkłada się do koszyczka?

 

-dlaczego?

 

Rodzic  tłumaczy dziecku, co należy wkładać do koszyczka i dlaczego:

 

jajka – nowe życie,

 

baranek – symbol Pana Jezusa,

 

owies (macie go w Waszych królikowych doniczkach)– wiosna,

 

wędlina – dostatek,

 

chleb – żeby go nigdy nie zabrakło,

 

babka wielkanocna – radość ze spotkania przy wielkanocnym stole.

 

3. Praca str.47 – rozwijanie percepcji wzrokowej, opowiadanie treści obrazka.

 

Dziecko uzupełnia obrazki wycinankami

 

Mówi, jakie produkty można włożyć do święconki. Następnie koloruje pola zgodnie z kodem. 4.„Liczymy pisanki” – zabawa dydaktyczna.

 

Rodzic  przygotowuje szablony pisanek lub liczmany – dla  dziecka po 10 sztuk. Dziecko operuje, manipuluje liczmanami i rozwiązuje treść zadań.

 

Podpisuje rozwiązanie za pomocą cyfr lub narysowanych kresek.

 

-Ala do koszyka włożyła 3 pisanki. Zosia dołożyła jeszcze 4.
Ile pisanek jest w koszyku?

 

3+4=7 dziecko operuje pojęciami 3 dodać 4 równa się 7

 


-Zosia włożyła do koszyka 2 pisanki. Asia włożyła 3 pisanki. Przyszedł Staś i włożył jeszcze 2 pisanki.  Ile pisanek jest w koszyku?

 

– Mama pomalowała 3 pisanki. Tata pomalował 3 pisanki. Ich synek pomalował tylko 1.

 

Ile pisanek pomalowali razem?

 

– W koszyku było 10 jajek do malowania pisanek. Przyszedł Krzyś i potłukł 2 jajka.

 

Ile jajek pozostało w koszyku?
Młodsze dzieci liczą w mniejszym zakresie, np. do 5. Dzieci zdolne wykorzystują cyfry do podpisania działań
.

 

5.„Zrób tyle, ile słyszysz” – zabawa ruchowa.

 

Rodzic  ma do dyspozycji bębenek lub inny instrument

 

Dziecko realizuje rytm podany przez rodzica

 

Na przerwę w muzyce ma za zadanie słuchać, ile razy rodzic uderzy w bębenek.

 

Tyle samo razy musi wykonać podane ćwiczenie: skłony, przysiady, pajacyki, piłeczki itd.

 

Udanej zabawy.

M. Seget

 

Poprawiony: piątek, 02 kwietnia 2021 16:24
 
«pierwszapoprzednia12345678następnaostatnia»

Strona 3 z 8





Copyright © 2013 Przedszkole w Lubomi. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Moderator: Karolina Szulc
Administrator strony: Ryszard Popardowski

Joomla 1.5 free templates

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 25 gości