MY NA FACEBOOK


BIP



Statystyka

Odsłon : 517758
Start BIEDRONKI
Biedronki
16.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Dzień dobry Biedroneczki

Co to jest ekologia?

1. „Czy gazety służą tylko do czytania?”- zabawa dydaktyczna. R. gromadzi dużo czarno-białych i kolorowych gazet. Dziecko odpowiada na pytanie: Czy znasz inne niż czytanie możliwości wykorzystania gazet?. R. zapisuje podawane propozycje. Podpowiada, co można zrobić mając do dyspozycji gazety: rytmiczne darcie lub zgniatanie gazet przy słuchaniu muzyki; wykonanie kulek z gazet i rzucanie nimi do celu; wykonanie wachlarzy z gazet; wykonanie różnorodnych przedmiotów techniką origami; wykorzystanie liter do podpisywania. Zabawy z gazetami przy muzyce.

2. „Co to jest ekologia?” - słuchanie opowiadania czytanego przez rodzica.

Co to jest ekologia? Olga Masiuk

Staś przyszedł do przedszkola z nosem na kwintę.

Przyjechała wczoraj – oznajmił zrezygnowany.

Kto? - spytała Marysia.

Ekociocia.

Wszyscy westchnęli ze zrozumieniem, tylko ja oczywiście nic nie rozumiałem. Jacek pochylił się więc nad moim uchem.

Ekociocia Stasia dba o całą planetę i kiedy do nich przyjeżdża, Staś też musi o planetę dbać, a to nie jest łatwe – wyszeptał.

Ale to chyba dobrze dbać o planetę? - powiedziałem. - Nasza planeta jest taka miła.

Staś wzruszył ramionami.

Musimy segregować śmieci, kupować specjalne jedzenie i nie wolno nam używać dezodorantów. I ciotka wciąż mówi o nas „mordercy”, bo kiedyś znalazła w szafie futro po babci.

Na tę rozmowę weszła pani.

Ekologia to bardzo ważna nauka. - powiedziała. - O tym, jak funkcjonuje środowisko, zwierzęta, ludzie, rośliny. Człowiek potrafi bardzo szkodzić środowisku, twoja ciocia chce na to zwrócić uwagę.

Tata wczoraj wyszedł, trzaskając drzwiami, gdy zwróciła mu uwagę, że jajko, które je, jest nieszczęśliwe

Wszyscy zaczęliśmy się śmiać, ale mnie ta ekologia nie dawała spokoju.

Poszedłem więc do pani.

Nie jestem duży, prawda? A planeta jest ogromna, tak? - zapytałem.

Tak. - odpowiedziała pani.

Więc jak mogę się nią opiekować? Nawet nie mogę jej pogłaskać po policzku, gdy jest chora. Bo gdzie ona ma policzek?

Możemy inaczej opiekować się planetą. Coś ci pokażę.

I pani zawołała wszystkie dzieci.

Słuchajcie, pójdziemy teraz do naszego ogródka i zbierzemy śmieci – powiedziała.

Nie dość, że przez ekociocię muszę sprzątać w swoim pokoju dwa razy dziennie, to jeszcze w przedszkolu- narzekał Staś.

Ale wszyscy wyszliśmy do ogrodu.

Przecież jest czysto- powiedziała Marta.

Więc dobrze się rozejrzyj. - Pani wykonała w powietrzu ruch ręką.

Puszka po napoju! - Jacek wygrzebał z ziemi na wpół zardzewiałą puszkę.

O, i tuż przy płocie reklamówka. Ktoś nam wrzucił z ulicy – zauważyła Marysia.

Po kilku minutach z tego czystego ogródka dała się uzbierać niezła kupka śmieci.

Widzisz Paku, nie musisz głaskać planety po policzku, ale możesz jej pomóc nie mieszkać w bałaganie. Taka puszka rozkładałaby się w ziemi bardzo długo, i ta reklamówka, a my wrzucimy ją do specjalnego kosza.

Było mi bardzo miło, że mogłem zająć się planetą.

Staś, możesz powiedzieć ekocioci, że dbałeś o planetę w przedszkolu, to w domu możesz mieć trochę wolnego! - krzyknął Tomek

 

Pytania dotyczące treści opowiadania:

Co to jest ekologia?

Co to jest środowisko?

Co zrobiły dzieci w przedszkolu, by zadbać o planetę?

Co to znaczy segregować śmieci?

 

3. Wspólne oglądanie filmu edukacyjnego „W kontakcie z naturą”.

 

4. „Segregacja śmieci”- utrwalenie. R. rozkłada na podłodze różnego rodzaju śmieci (mogą być wycięte z gazet). W różnych miejscach w pokoju rozkłada 3 kubki. Każdy jest odpowiednio podpisany: papier, metal i plastik, szkło. Zadaniem dziecka jest posegregowanie śmieci i wrzucenie do odpowiednich kubków.

 

5. „Zachowania ekologiczne”- praca z Wielką Księgą Tropicieli. Rozpoznawanie zachowań ekologicznych; zwrócenie uwagi na” zaśmiecanie Ziemi, używanie materiałów bardzo długo rozkładających się, marnowanie wody, poruszanie się środkami transportu wydzielającymi spaliny. Podkreślenie konieczności segregacji śmieci, pozyskiwania materiałów wtórnych, sadzenia roślin, oszczędzania dóbr naturalnych.

 

Dodatkowo można pobrać darmowy ekologiczny zeszyt do kolorowania zawierający właściwe zachowania.

 

6. Praca plastyczna – ziemia z makaronu.

 

Miłej zabawy Biedroneczki

 


 
15.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Dzień dobry Biedroneczki
1.     
„Siała baba mak” – nauka tańca.

 

Dzieci realizują rytm piosenki, klaszcząc, tupiąc, wybijając go na woreczkach dwiema złączonymi rękami, ręką wiodącą, ręką drugą i znowu ręką wiodącą. Dokonują analizy słuchowej zdań piosenki – dzielą je na wyrazy i stukają dłonią o podłogę tyle razy, ile jest wyrazów w danym zdaniu. Następnie dokonują analizy i syntezy słuchowej wybranych wyrazów – wyklaskują i liczą sylaby.

 

Siała baba mak sł. i muz. tradycyjne

 

Siała baba mak. Nie wiedziała jak.

 

A dziad wiedział, nie powiedział.

 

A to było tak!

 

Zabawa składa się z czterech takich samych części. Najlepiej zaprosić kogoś do zabawy. Podczas pierwszej części dziecko ustawia się parami w kręgu – jedno obok drugiego. Podają sobie prawe ręce górą, zaś lewe – dołem. Idą w rytm piosenki dookoła. Na słowo „tak” – nie puszczając rąk, zmieniają kierunek tańca. To samo robią cztery razy. Przy powtórnym słuchaniu piosenki ustawiają się w kręgu jedno przodem do drugiego i uderzają dwoma rękoma o uda, następnie klaszczą, a na końcu uderzają wyprostowanymi rękami o ręce kolegi lub koleżanki. Powtarzają to dwukrotnie, a następnie obracają się dookoła, trzymając się „pod boczki”, na słowo „tak” zatrzymują się i rytmicznie tupią nogami. Przy kolejnym powtórzeniu piosenki dzieci realizują dwa razy układ pierwszy i dwa razy układ drugi.

 

2. „Ekologiczne instrumenty” – praca techniczna.

 

Rodzic  przygotowuje -plastikowe pudełeczko po serku, kilka gumek recepturek, taśmę klejącą i nożyczki. Dziecko  naciąga gumki na pudełeczko, przykleja je z boku taśmą, aby się nie przesuwały. Gumki po naciągnięciu wydają odgłosy jak instrumenty strunowe.

 

3. „Segregujemy śmieci” – zabawa dydaktyczna
Rodzic  prezentuje dziecku film z właściwą segregację śmieci.

 

Po obejrzeniu zadaje dziecku  pytania: Dlaczego kontenery mają różne kolory? Co to znaczy segregacja? Dlaczego należy segregować śmieci? Co można zrobić np. ze zbieranej makulatury?

 

4.„Coś z niczego” – praca plastyczno-techniczna.

 

Rodzic  gromadzi różne opakowania z surowców wtórnych, np.: pudełka, butelki PET, rolki po papierze toaletowym, nakrętki, stare CD, oraz materiały plastyczne. Dziecko wybiera  spośród dostępnych materiałów te, z których przygotuje  ekostworki – skleja je, wycina, ozdabia kolorowym papierem, flamastrami lub farbami. Na koniec dziecko nadaje swojemu  ekostworkowi  imię i organizuje wystawę prac. Pochwalcie się swoimi pracami.

 

Pozdrawiam Was Biedroneczki

 

Marzena Seget

 
14.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Witajcie Biedroneczki
1.      „Mali strażnicy przyrody” – słuchanie wiersza.

 

Mali strażnicy przyrody autor nieznany

 

Dziś ekologia modne słowo, Przyrodę wszyscy chcemy mieć zdrową.

 

Jej strażnikami się ogłaszamy, od dziś przyrodzie my pomagamy!

 

Gdy ktoś bezmyślnie papierek rzuci, Musisz takiemu uwagę zwrócić.

 

Nie można przecież bezkarnie śmiecić, To wiedzą nawet przedszkolne dzieci.

 

Nie wolno łamać gałęzi drzew, Bo piękny płynie z nich ptasi śpiew.

 

A kiedy bocian wróci z podróży Gniazdo niech znajdzie, na nie zasłużył.

 

Pozwól dżdżownicy do ziemi wrócić, Po co jej dzieci mają się smucić.

 

Niech barwny motyl siada na kwiatach, Żyje tak krótko, niech wolny lata.

 

A zimą nakarm głodne ptaki, Sikorki, wróble, wrony, szpaki.

 

Powieś na drzewie karmnik mały, będą ci wiosną za to śpiewały.

 

Choć ekolodzy jeszcze z nas mali Uczyć będziemy tego wandali.

 

Matka natura nam wynagrodzi, Jeśli z przyrodą będziemy w zgodzie.

 

Rozmowa na temat wiersza. Rodzic zadaje pytania, np.:

 

Cały tydzień rozmawialiśmy o kulturze, a dziś porozmawiamy o ekologii!

 

Czy po wysłuchaniu wiersza wiesz, co to znaczy być ekokulturalnym?

 

Co to jest ekologia?

 

O jakich zachowaniach ekokuluturalnych była mowa w wierszu?

 

Jak możesz dbać o przyrodę?
2.     
„Gra w zielone” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

 

Dziecko maszeruje swobodnie , podskakuje bądź biega -w zależności od rytmu podawanego przez rodzic. Podczas przerwy w akompaniamencie rodzic głośno podaje nazwę koloru, np. zielony.

 

Dziecko musi odszukać w domu rzecz w podanym kolorze i jej dotknąć.
Zabawa powtarzana jest kilka razy. Jeżeli rodzic poda nazwę innego koloru, może być to np. kolor czarny, wówczas dziecko stoi  prosto w bezruchu.

 

3.„Proste sposoby dbania o przyrodę” – zabawa dydaktyczna.

 

Rodzic  przygotowuje ilustracje pokazujące proekologiczne zachowania. 
Klik   ↓


 

Wspólnie z dzieckiem  omawia sytuacje na obrazkach i razem przygotowują listę zasad, które pomagają dbać o przyrodę, np. oszczędzamy wodę, oszczędzamy energię elektryczną, segregujemy śmieci, używamy torebek wielokrotnego użytku, kupujemy produkty zapakowane w papier lub w szkło, kiedy możemy, wybieramy jadę rowerem lub komunikacją miejską, a nie samochodem.

 


 

4.„Liczymy korki” – zabawa matematyczna.

 

Rodzic przygotowuje 9 pudełek różnej wielkości i bardzo dużo korków od butelek. Dziecko układa pudełka od najmniejszego do największego. Rodzic wrzuca do pierwszego pudełka z lewej strony 1 korek, następnie prosi, aby do następnego pudełka dziecko wrzuciło o jeden korek więcej. Tak samo robi z kolejnymi pudełkami. Na koniec dziecko  liczy korki w każdym pudełku i dobierają kartonik z odpowiednią liczbą. Przy ostatnim pudełku rodzic  demonstruje liczbę 9.

 

Później można pobawić się w zadania: np. Ile jest korków razem w pudełku 1 i 4? itd. ale tak, żeby suma korków nie przekroczyła 9. Młodsze dzieci liczą w mniejszym zakresie, np. do 5.

 


 

5. „Które z kolei?” – zabawa porządkowa. Rodzic ma przygotowane kontury 9 drzew (najlepiej takich, które dzieci znają i których nazwy umieją podać). Układa je w szeregu. Pod każdym drzewem przyczepia liczbę. Zadaje dziecku pytania:

 

Który z kolei jest klon?

 

Która z kolei jest sosna? Itp. Rodzic  może utrudnić zabawę – przyczepić same liczby, do których dziecko przyczepi drzewa zgodnie z opisem rodzica

 

6.  „Liczymy drzewa” – zabawa dydaktyczna. Rodzic przygotowuje liczmany 9 sztuk.

 

Dziecko  operuje, manipuluje liczmanami i rozwiązuje zadania.

 

Podpisuje rozwiązanie za pomocą cyfr lub narysowanych elementów.

 

Ala posadziła 4 małe klony, przeszedł Jaś i też posadził 5 klonów. Ile drzew posadziły razem dzieci?
W parku rosną 4 wierzby, dzieci z przedszkola posadziły jeszcze 3 wierzby. Ile wierzb rośnie w parku? W parku rosło 9 drzew iglastych. W czasie burzy złamało się 1 drzewo iglaste. Ile drzew iglastych rośnie teraz w parku?

 

7. Ćwiczenie grafomotoryczne.

Życzę udanej zabawy Biedroneczki

 

Marzena Seget


 
13.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Dzień dobry Biedroneczki

 

Na zakupach autor nieznany
1.      „Na zakupach” – słuchanie opowiadania z serii Dobre Wychowanie.

 

Krzyś od rana dziś gotowy ruszyć na „bezkrwawe łowy”!

 

Bez sztucera i bagnetu jedzie z mamą do… MARKETU!

 

Wózek – większy jest od Krzysia! Ale Krzyś ma siłę dzisiaj pchać go z pasją między półki i polować na… sprawunki!

 

Samolocik, samochodzik, robot – super! Bo sam chodzi!!!

 

Układanki, klocki lego… Krzyś upycha… Lecz, dlaczego mama marszczy gniewnie czoło?!

 

Tyle skarbów jest wokoło, że ich wszystkich nie wpakuje!

 

Czemu się tak denerwuje mama?!

 

Że nie zmieści proszku???

 

Jest tu jeszcze miejsca troszkę! Zmieści się co nieco jeszcze… No!

 

Krzyś gotów! W miejscu drepcze! Już do kasy z wózkiem pruje… A tu mama go stopuje!

 

Ze spokojem, metodycznie, z wózka ściąga skarby liczne!!!

 

I na półki je odkłada… Krzyś skamieniał. Woła:

 

„Zdrada! Nieuczciwie mama gra! To upolowałem ja!!! To bezprawie!”

 

– Krzyś zawoła, ryknie, tupnie, aż dokoła ludzie z oburzenia stają,

 

Krzysia kręgiem otaczają… Myślę, że już sami wiecie, jak się kończy dzień w markecie?

 

Krzyś, zakupy zapłakany kończy… Siłą wyciągany! Z marną, jedną ciężarówką! I, za wózka zwrot, złotówką!!!

 

Ma pretensję Krzyś do mamy, Że mu tak popsuła plany.

 

Rozmowa na temat opowiadania. Rodzic zadaje pytania, np.:

 

Gdzie poszedł Krzyś z mamą?

 

Co on tam robił?

 

Jakie rzeczy powkładał Krzyś do wózka?

 

Jak na sprawunki Krzysia zareagowała mama?

 

Jak skończyła się dla Krzysia wyprawa do marketu?

 

Czy Krzyś właściwie zachowywał się w sklepie?
2.     
„W sklepie” – zabawa słownikowa.

 

Rodzic zadaje pytania: Jak wy zachowujecie się w sklepie z rodzicami?

 

Co robicie, kiedy chcecie dostać jakąś zabawkę?

 

Jakich słów najczęściej powinno się używać w sklepie i dlaczego?

 

O czym świadczy takie zachowanie dziecka w sklepie, jak: tupanie, krzyczenie, wymuszany płacz?
3.     
„Co kupiłam?” – zabawa dydaktyczna sensoryczna.

 

Rodzic przygotowuje obrazki przedstawiające różne sklepy: spożywczy, obuwniczy, księgarnię, sklep z zabawkami.

1


2

3

4


Ma również przygotowane akcesoria, które są rozwiązaniem zadawanych zagadek. Podczas zabawy obrazki przedstawiające różne sklepy: spożywczy, obuwniczy, księgarnię, sklep z zabawkami, nieprzezroczyste worki foliowe, przedmioty: but, książka, mleko w kartonie, samochodzik, owoce, ser, wędlina, chleb, 4 pocięte na kawałki obrazki: lalka, baton, pantofle, książki, obrazki przedstawiające: kalosze, klapki, auto, grę, mazaki, cukierki.

4.     
Zagadki rozwijające zmysł dotyku .

 

W nieprzezroczystych workach foliowych rodzic  ukrywa różne przedmioty – but, książkę, mleko w kartonie, samochodzik. Zaprasza dziecko, do  odgadnięcia, co się kryje w worku. Mówi dziecku, że może dotykać worków, potrząsać nimi. Prosi, by dziecko wymieniło nazwę sklepu, w którym można kupić dany produkt, i położyły produkt przy właściwej ilustracji. Następnie dziecko odgaduje nazwy rzeczy z zawiązanymi oczami.


5.     
Zagadki rozwijające słuch i koncentrację

 

Rodzic czyta dziecku zagadki Anny Urszuli Kamińskiej, dziecko je odgaduje i podaje nazwę sklepu, w którym można kupić ten przedmiot.

 

Malutki bobas lub dama mała. Z plastiku, gumy i szmatek cała.

 

Największym skarbem jest małej Zosi, choć tylko mruga i rzęsy unosi. (lalka – doll)

 


 

Każdy mały budowniczy układanie ich wciąż ćwiczy.

 

Złoży z nich dom oraz wieżę.

 

Jak inżynier, mówię szczerze! (klocki – toy blocks)

 


 

Jest okrągła – taka kula Po boisku często hula.

 

Mknie do kosza tak łagodnie Jak szalona gra w dwa ognie!
(piłka – ball)

 


6.     
Zagadki rozwijające zmysł wzroku

 

Rodzic ma przygotowane 4 pocięte na kawałki obrazki: lalka, baton, pantofle, książki. Prosi, aby dziecko złożyło obrazki w całość i powiedziało, z jakiego sklepu pochodzą te przedmioty.

 


 

7.Dziecko wycina z gazetek po 5 przedmiotów rożnego rodzaju, np. zabawek, artykułów spożywczych, i przykleja je tak, aby na każdej półce były produkty z innego sklepu. Na koniec dziecko wspólnie z rodzicem przygotowuje wystawę prac.

 

Udanej zabawy Biedroneczki

 
J. angielski 13.04.21 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

1. Hello !

Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie (pamiętaj o zmianie “Welcome to the Park”).

2. Jak się dziś czujesz? How are you today? (hał ar ju tudej?) Możesz wybrać ze znanych Ci zwrotów I’m fine (ajm fajn)/ OK (ołkej) / not very well (nat weri łel).

3. Czas na zabawę! Powtórzmy sobie quizem to, co już poznaliśmy ! Na poprzednich lekcjach mówiliśmy o dniu i nocy (day and night), co świeci (sun and moon) o tych porach i do wtedy robimy. Sprawdź, czy pamiętasz.

4. Poprzednio dowiedzieliśmy się, że mamy 5 zmysłów, za pomocą których możemy widzieć, słyszeć, czuć zapach, dotykać i smakować. Pamiętasz piosenkę?

5. Zaznacz na karcie pracy, co potrafisz zobaczyć okiem, a co poczuć nosem, co usłyszeć uchem i dotknąć (zaznaczamy kolumną w dół).

6.Przygotowałam dwie piosenki o naszych zmysłach - posłuchaj ! Na pewno pomogą Ci zapamiętać ważne słowa.

1 piosenka 2 piosenka

7.  Rozwiąż quiz ! Teraz już na pewno sobie poradzisz !

8. To tyle na dziś ! Pożegnajmy się nową piosenką.


Miłej zabawy !

Sandra Reszuta

 
«pierwszapoprzednia12345678następnaostatnia»

Strona 1 z 8





Copyright © 2013 Przedszkole w Lubomi. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Moderator: Karolina Szulc
Administrator strony: Ryszard Popardowski

Joomla 1.5 free templates

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 10 gości